۱۳۹۲ فروردین ۱, پنجشنبه

خامنه ای: به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستم

صدای آمریکا: آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در اولین سخنرانی خود در سال ۹۲ در مشهد بار دیگر از آمریکا به عنوان دشمن اصلی ملت ایران نام برد.

رهبر جمهوری اسلامی تلاش آمریکا برای برقراری رابطه با ایران را بیهوده خواند و گفت آمریکا خواستار مذاکره دوجانبه است ولی من به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستم.

پ ک ک درخواست اوجالان را پذیرفت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دیاربکر، حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) امروز درخواست رهبر زندانی خود، عبدالله اوجالان مبنی بر قبول آتش بس با دولت ترکیه را پذیرفت.

عبدالله اوجالان در پیامی روز پنجشنبه از شبه نظامیان حزب کارگران کردستان خواست عملیات نظامی خود را متوقف کند.

سخنان مهم اوباما در باره سه عضو محور شرارت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم، رئیس جمهور آمریکا امروز به بشار اسد هشدار داد که به فکر استفاده از سلاح شیمیايی یا انتقال آن به گروههای تروریستی نیفتد.

باراک اوباما که عصر امروز در جمع شماری از جوانان اسرائیلی سخن می گفت، افزود، بشار اسد باید برود تا مردم سوریه بتوانند زندگی دیگری را شروع کنند.

سخنان اوباما در باره اسد، حزب الله و رژیم تهران

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم، رئیس جمهور آمریکا امروز به بشار اسد هشدار داد که به فکر استفاده از سلاح شیمیايی یا انتقال آن به گروههای تروریستی نیفتد.

باراک اوباما که عصر امروز در جمع شماری از جوانان اسرائیلی سخن می گفت، افزود، بشار اسد باید برود تا مردم سوریه بتوانند زندگی دیگری را شروع کنند.

هلاکت يک آخوند دانه درشت نزدیک به رژیم اسد



به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، یک آخوند دانه درشت سنی مذهب نزدیک به رژیم اسد امروز در یک انفجار در دمشق کشته شد.

به گفته فعالان سوری، آخوند محمد سعید البوطی بهمراه 20 تن دیگر روز پنج شنبه در اثر اصابت یک خمپاره به مسجد ایمان در مرکز دمشق بهلاکت رسید.

حزب کارگران کردستان پ ک ک آتش بس اعلام کرد

به گزارش یورو نیوز, عبدالله اوجالان، رهبر زندانی حزب کارگران کردستان، ( پ ک ک) آتش بس اعلام کرد. پیام آتش بس وی توسط یکی از نمایندگان کرد در پارلمان ترکیه، در جمع هزاران نفر از اتباع کرد در شهر “دیاربکر” خوانده شد. نمایندگان کرد پارلمان ترکیه پیش تر و پس از دیدار با عبدالله اوجالان، در روز هجدهم مارس، خبر از پیام قریب الوقوع وی به مناسبت آغاز فصل بهار و نوروز داده بودند.

جان کری: نوروزتون مبارک اما به تعهداتتان عمل کنید

وزیر امور خارجه آمریکا در پیام نوروزی خطاب به مردم ایران خواستار بهبود روابط دو جانبه و عمل رهبران جمهوری اسلامی به تعهداتشان شده است.

به گزارش بی بی سی، وزارت امور خارحه آمریکا متن پیام نوروزی جان کری، وزیر امور خارجه، به مناسبت فرا رسیدن نوروز را انتشار داده که در آن آمده است:

تحریم‌ها علیه رژیم تهران در تاریخ بی‌سابقه است

به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان حجم آب پشت سد زاینده رود را 300 میلیون مترمکعب بیان کرد و افزود: مشکل اصلی این استان خشکسالی و کمبود آب است.

ˈعلیرضا ذاکر اصفهانیˈ همچنین به تشدید تحریم های ایران اشاره و اظهارکرد: دشمنان سخت ترین تحریم ها را نسبت به کشور ما اعمال کرده اند که در تاریخ سابقه نداشته است.

احمدی نژاد، رهبر را دراز می کند

منصور امان

آقای فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران، ناچار است شکایت از انتخاب خود به عُنوان نامزد دراز شدن در صحن دانشگاه را پیش خود ببرد. او این موقعیت نه چندان خوش آیند را فقط مدیون کارنامه خویش و نقشی که برای "نظام" ایفا می کند، است.  

سوریه و سلاح شیمیايی؛ غرب: سازمان ملل تحقیق کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک (مقر سازمان ملل)، کشورهای غربی عضو دائم شورای امنیت امروز خواستار تحقیق سازمان ملل در باره اتهامات مبنی بر استفاده از سلاح شیمیايی در سوریه شدند.

سرنگونی