۱۳۹۱ بهمن ۱۶, دوشنبه

احمدی نژاد جانشين وزير كار را معرفی کرد

پایگاه اطلاع رسانی دولت: رئیس‌جمهور در حکمی اسدالله عباسی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد. 

متن این حکم به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

جناب آقای اسدالله عباسی 

سلام علیکم 

نظر به تعهد و دانش و تجربیات ارزنده و به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس این حکم با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب می گردید. 

امید است با استعانت از خداوند متعال در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید. 

محمود احمدی نژاد

۳۳ کشته در حمله به مرکز پلیس کرکوک


دو انفجار تروریستی در شهر کرکوک در شمال عراق دست‌کم ۳۳ کشته و ۸۵ زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز یکی از این انفجارها در اثر بمب‌گذاری در داخل یک خودرو در مرکز شهر کرکوک بود و انفجار دوم در برابر ساختمان مرکزی پلیس کرکوک رخ‌ داد.

خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند افراد مهاجم پس از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در پی حمله انتحاری به مرکز پلیس کرکوک بوده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها دو مرد که لباس پلیس بر تن داشتند با بستن کمربند‌های انفجاری قصد ورود به مرکز پلیس کرکوک را داشتند.

خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند افراد مهاجم پس از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در پی حمله انتحاری به مرکز پلیس کرکوک بوده‌اند

این افراد پیش از انفجار بمب هایی که بر خود بسته بودند و در آستانه ورود به ساختمان  مرکز پلیس در اثر شلیک گلوله از سوی نیروهای پلیس کشته شدند. این افراد موفق شدند پیش از شلیک پلیس نارنجک‌هایی که به همراه داشتند را منفجر کنند.

کرکوک از جمله مناطقی است که اقوام مختلفی در آن زندگی می‌کنند و دولت عراق و دولت خودمختار کردستان عراق بر سر مالکیت میادین نفتی آن مناقشه دارند.

۲۷ دی ماه سال جاری  نیز در اثر حمله انتحاری به دفتر حزب دموکرات کردستان در کرکوک دست کم ٣٠ تن کشته شدند.

سلسله  انفجارهای  که ۱۱ دی‌ ماهدر شهرهای مختلف عراق رخ داد نیز بیش از ۱۰ کشته و ۴۶ زخمی بر جای گذاشته بود. در این سلسله انفجارها٬ در استان کرکوک نیز یک بمب در یک گشتی پلیس منفجر شد و منجر به کشته شدن یک پلیس و مجروح شدن یک شهروند عراقی شد.

کشورعراق در سال‌های اخیر همواره درگیر انفجارهای تروریستی در نقاط مختلف این کشور است.

مجاهدين خلق براي تحريم انتخابات رياست جمهوري در ايران فراخوان ميدهند


خبرگزاري فرانسه، 2فوريه 2013، ساعت 1749
مجاهدين خلق، اپوزيسيون در تبعيد ايران روز شنبه در پاريس به تحريم انتخابات رياست جمهوري در ايران در 14 ژوئن كه ميبايد جانشين رييس جمهور محمود احمدي نژاد را مشخص كند؛ فراخوان دادند.
در جريان يك جلسه در پاريس، اپوزيسيون همچنين  ابراز اميدواري كرد كه سال 2013 سال «تغيير» رژيم در ايران باشد
شوراي ملي مقاومت در اطلاعيه اي كه در پايان اين ميتنيگ كه 2000 هوادار  را در پاله موتواليته گرد آورده بود خاطرنشان كرد: «اين انتخابات  كه تنها كانديداهايش جنايتكاران درگير در شكنجه، قتل عام و غارت مردم ايران از 34سال پيش است، هيچ مشروعيتي از نظر مردم ايران ندارد و بايد تحريم شود».
مريم رجوي، رييس جمهور شوراي ملي مقاومت از 1993  كه به عنوان پارلمان در تبعيد محسوب ميشود و سازمان مجاهدين خلق ايران از اصلي ترين اجزاي آن است در جريان اين ميتينگ گفت:  «ملت ما در آستانه يك پرش به جلوي بزرگ، يك تغيير براي پايان دادن به دوران شوم ديكتاتوري است».
خانم رجوي، كه بسيار مورد تشويق قرار گرفت، «مضحكه» انتخابات آينده در ايران را افشا كرد و بخشهايي از سرخط مهمترين برنامه هايش را قرائت كرد از جمله براي يك «سيستم پلوراليست»، لغو احكام مرگ، جدايي دين از دولت، برابري زنان و مردان، احترام به حقوق بشر و برسميت شناختن مالكيت خصوصي.
او كه چهره اش در قاب يك روسري آبي فيروزه اي قرار داشت  تاكيد كرد «ايران آزاد فردا يك كشور غير اتمي  و بدون سلاحهاي كشتار جمعي خواهد بود».

تلويزيون العربيه: فراخوان براي بهار ايران در گردهمآيي بين‌المللي پاريس


سخنرانان گفتند امسال، سال تغيير است و ايرانِ بعد از رژيم ملايان، وزنه ثبات در منطقه و جهان خواهد بود.
تلويزيون العربيه- 3فوريه2013-15بهمن91
تلويزيون العربيه درگزارشي از كنفرانس پاريس كه در تمام برنامه هاي خبري امروز اين تلويزيون پخش شد، گفت :
شخصيتهاي بين‌المللي شركت كننده در گردهمآيي بين‌المللي در پاريس براي پشتيباني از مقاومت ايران و بهار اين كشور كه در راه است فراخوان دادند تا اينكه امسال، سال تغيير در ايران باشد جز‌ئيات بيشتر در گزارش سعد المسعودي از پاريس:.
سال 2013 سال تغيير در ايران است. اين شعار اپوزيسيوني است كه در اينجا در پاريس با نزديك شدن سي و چهارمين سالگرد انقلاب عليه شاه در ايران و به دعوت كميته فرانسوي ايران دمكراتيك، گرد آمده‌اند.
مراسمي كه در آن شعارهاي اپوزيسيون ايران كه آزادي و دمكراسي براي ايران را فرياد مي‌كنند با فراخوانهاي ميهمانان خارجي مبني بر پشتيباني فوري امريكا و اروپا براي امكانپذير شدن تغيير در ايران، در هم آميخته است.
نيوت گينگريچ رئيس  پيشين مجلس نمايندگان امريكا گفت:
به نظر من ما امسال در آستانه بهار ايران قرار داريم، اين بهار مي‌توانست در سال 2007 روي بدهد، اما از پشتيباني بين‌المللي برخوردار نشد، اما در حال حاضر پشتيباني گسترده‌اي براي تغيير ديكتاتوري در ايران وجود دارد.
گزارشگر العربيه از پاريس افزود:
براي اولين بار گروهي از جوانان داخل ايران توانستند در اين كنفرانس شركت كنند تا صداي خودشان را رسانده و تاكيد نمايند كه رژيم احمدي‌نژاد سرنگون مي‌شود. بخصوص بعد از اينكه مقاومت ايران تشكيل يكانهايي از ارتش آزاديبخش ملي در داخل ايران را به خاطر تسريع سرنگوني رژيم حاكم بر ايران اعلام كرد.
يك خانم ايراني مخالف رژيم گفت: به نظر من شرايط كيفي براي چنين انقلابي كه در حال حاضر در مرحله محقق شدن خشم مردم ايران مي‌باشد، فراهم شده است.
يك آقاي ايراني مخالف رژيم گفت: بهار ايران شروع شده و متوقف نخواهد شد بخصوص در دانشگاه‌ها و به ويژه بعد از اينكه فراخوان مسعود رجوي براي تشكيل يكانهاي ارتش آزادي در داخل كشور جهت ايجاد تغيير را دريافت كرديم.
العربيه در گزارش خود ازكنفرانس پاريس اضافه كرد:
خانم مريم رجوي ده محور را ذكر مي‌كند و بر آزادي و دمكراسي و مشاركت زنان و لغو مجازات اعدام و احترام به حقوق بشر و ايراني بدون سلاح اتمي و همزيستي مسالمت‌آميز با كشورهاي منطقه و جهان تاكيد دارد.
مقاومت ايران خواستار تحريم انتخابات رياست جمهوري آينده در ايران شدو بر حل بحران اعضاي مجاهدين خلق در عراق از طريق بازگرداندن آنها به قرارگاه اشرف به خاطر نامناسب بودن قرارگاه ليبرتي فعلي تاكيد كرد.
سخنرانان شركت كننده در گردهمآيي اپوزيسيون ايران در پاريس تاكيد دارند كه بعد از پايان رژيم ملايان،  كشور ايران وزنه قدرتمند ثبات در منطقه و جهان خواهد بود.

كنفرانس در پارلمان انگلستان در دفاع از حقوق مجاهدان اشرف و ليبرتي، افشاي فريبكاري و عملكرد مغرضانه كوبلر


سخنرانيهاي نمايندگان دومجلس عوام و اعيان و طاهر بومدرا
كنفرانس در پارلمان انگلستان
سخنرانيهاي برجسته ترين نمايندگان از دو مجلس عوام و اعيان - 29 ژانويه2013
ضرورت تغيير دموكراتيك در ايران و به رسميت شناختن مقاومت - دفاع از حقوق مجاهدان اشرفي درليبرتي - محكوميت نقش جانبدارانه مارتين كوبلر
طاهر بومدرا ، رئيس پيشين حقوق بشر يونامي و  نماينده ويژه دبيركل براي اشرف:
آقاي رئيس بسيار متشكرم، نمايندگان پارلماني كه مادر تمامي پارلمانهاست، خانم ها و آقايان، من از دفتر امور حقوقي سازمان ملل متحد نامه اي دريافت كردم كه مرا تهديد مي كرد.  تلاش مي كنند مرا ساكت كنند. زيرا چيزي را كه مي گويم به گوش آنها فرو نمي رود. اين آزار دهنده است. اما من به دفتر امورحقوقي سازمان ملل متحد جواب دادم كه من روي منشور سازمان ملل متحد قاطعانه و محكم مي ايستم. شايد آنها بتوانند مرا بخاطر نقض بعضي از قوانين يا روندها ببخشند اما من قوانين و احكام را نقض نمي كنم. من اساس و اصول بنيادين سازمان ملل را نقض نمي كنم، من از اصول مباني سازمان ملل متحد  حمايت مي كنم و بر آنها مي ايستم.
اكنون، در برابر كساني كه قبلا حرفهايم را نشنيده اند شهادت مي دهم. من رئيس دفتر حقوق بشر يونامي در عراق و همچنين مشاور كوبلر نماينده ويژه دبيركل بودم. من در آن موقعيت مسئول پرونده اشرف بودم و بگذاريد به شما بگويم من قوانين محرمانه بودن سازمان ملل متحد را نقض نخواهم كرد. اين اسناد قبلا در دسترس عموم قرار داده شده اند.
قسمت هايي از مقاله اي كه در هفته نامه ساندي تلگراف درباره كميسارياي عالي پناهندگان منتشر شده مي گويد كه از نقطه نظر تكنيكي كميسارياي عالي پناهندگان نمي تواند گواهي كند يا تأييد كند كه مكان،  مورد نظر، يعني كمپ ليبرتي، برطبق بسياري استانداردهاي كنوني مكتوب شده، استانداردهاي انساندوستانه را برآورده نمي كند و معني آن اين است كه  كميسارياي عالي پناهندگان، سازمان بهداشت جهاني و ...، آن را مكتوب كرده اند. اين سندي است كه من  در مورد آن شهادت مي دهم. اين توسط فردي انجام شد كه با پول مالياتهاي شما استخدام شده بود. او استخدام شد، او در اتيوپي كار مي كرد. او را با پول مالياتهاي شما به بغداد آورند و او قرار بود وضعيت را از نزديك ارزيابي كند و تأييد كند يا نكند كه آيا كمپ ليبرتي استانداردهاي بين المللي را برآورده مي كند يا نمي كند.
ما او را در دسامبر استخدام كرديم و او براي دو هفته كار كرد. او در كمپ ليبرتي با من ملاقات كرد و قبلا من بارها از آنجا ديدن كرده بودم و قبلا گزارش كرده بودم كه كمپ ليبرتي استانداردهاي بين المللي را برآورده نمي كند. اول از همه اينكه كلا سئوالي كه از اين كارشناس شد يك سئوال گمراه كننده بود. از او سئوال شد كه آيا كمپ ليبرتي مي تواند با كمپ هاي پناهندگي در اتيوپي مقايسه شود. اين مطلقا غلط و خارج از دستور است. بحث درباره جمعيتي است كه بطور بسيار سازمانيافته در شهر اشرف زندگي مي كنند و  دارند به زور آنها را  از آنجا بيرون مي كنند و به يك پايگاه نظامي سابق كه به كلي ويران و غارت شده مي برند.
من به رهبري يونامي گفتم كه اين غيرقابل قبول است، با اين وجود آنها براي اثبات اينكه من اشتباه مي كنم اين كارشناس را آورند. اين كارشناس آورده شده بود تا كه آن را تصديق و تأييد كند و نه چيز ديگر. از روزيكه رسيد به او گفته شد به اينجا آمديد تا تصديق كنيد. من با او به كمپ ليبرتي رفتم، او بسياري چيزها را ديد، او گزارش كرد كه او نمي تواند تأييد كند. كوبلر به شدت عصباني شد! كوبلر به او گفت ما از تو مي خواهيم تأييد كني ولي او نپذيرفت. پس از ملاقات ساعت 4 در 18 دسامبر 2012، پس از اين ملاقات در دفتر، من با مارتين زيرن  كارشناس پناهگاه  از سوئيس، به دفتر من رفتيم كه در آنجا او تعادلش را از دست داد و افتاد، او بخاطر فشار تعادلش را از دست داد. من هرگز انتظار آن را نداشت، و با اين وجود او تأييد نكرد (گواهي نداد). يك هفته بعد كوبلر تصميم گرفت خودش گواهي بدهد (تأييد كند).
شما بيانيه مطبوعاتي او در 31 ژانويه 2012 را ديده ايد كه در آن وي گفت كميسار عالي پناهندگان سازمان ملل و دفتر حقوق بشر سازمان ملل اكنون تأييد كرده اند كه زيربنا و تأسيسات در كمپ ليبرتي مطابق با استانداردهاي انساندوستانه بين المللي است كه در يادداشت تفاهم آمده بود. اين بسيار قابل توجه است كه اين بيانيه به يادداشت تفاهم اشاره مي كند نه به جزوات كميسارياي عالي پناهندگان. چيزي كه در يادداشت تفاهم آمده، ماده 7 در يادداشت تفاهم، گفت كه عراق هرگونه نتيجه گيري كار  كميسارياي عالي پناهندگان را به رسميت نخواهد شناخت. بنابراين آنهاييكه با دقت متن را بخوانند و همچنين از سابقه امر اين سند كوبلر مطلع باشند، آنها درك خواهند كرد كه آن  گزارش بار ديگر سازمان ملل را گمراه مي كند و جامعه بين المللي را گمراه مي كند.
من واقعا شگفت زده شدم كه سازمان ملل، عليرغم اعلام خطرهاي مكرر من، عليرغم هشدارهاي متعدد من سكوت مي كند. من اين را در كنگره آمريكا گفتم  و در اين مجلس هم گفتم و با اين وجود هيچ كاري انجام نشده است تا حداقل چيزي را كه مي گويم تأييد شود. حداقل يك كميسيون مستقل تحقيق به اين اسناد نگاه كند. اينها گزارشها و اسناد كارشناس پناهگاه است و اينها  اسناد يونامي است. بگذاريد كسي به آنها نگاه كند و از هركسي كه جامعه جهاني را گمراه مي كند حسابرسي كند. از شما بسيار متشكرم.
استيو مك كيب نماينده پارلمان انگلستان:
ما همه ميدانيم كه چه چيزي در ايران درحال اتفاق افتادن است. ما ميدانيم كه آنها بدنبال چه چيزي هستند. ما ميدانيم كه آنها قادر به انجام چه كارهاي شرورانه، پليد و بيرحمانه اي هستند. اماكساني كه بايد اينرا بدانند رهبران و ديپلماتها در سازمان ملل و همچنين رهبران در سراسر جهان هستند كه  اصرار دارند با اين رژيم طوري رفتار كنند كه انگار يك دولت مشروع است، نه باند گانگسترهاي وحشي.
در ايران ما داريم رژيمي را مي بينيم  كه بصورت فعال و پيگير سعي ميكند مخالفان خود را حذف كند و مردم را بخاطر دين شان  ، بخاطر مليت و جنسيت شان ، مورد آزار و اذيت قرار ميدهد. اين رژيمي است كه يك هيأت مرگ را به كار گماشته بود تا به اعدام ها سرعت بخشد. اشتهاي رژيم براي خون و بربريت حد نمي شناسد. و همانطور كه همين الان از آقاي بومدرا شنيديم كمپ ليبرتي در عمل يك اردوگاه كار اجباري است و  انواع آزار و اذيت توسط مزدوران  عراقي و عوامل رژيم ايران بر ساكنان دلاور آن،  به درخواست رژيم ايران ، اعمال ميشود.  اين آنچيزي است كه در حال وقوع است ، واضح است و بيشتر مردم آنرا ميفهمند ولي نميدانم چرا سازمان ملل نمي فهمدزمان آن فرا رسيده است كه شوراي امنيت كاري را كه سازمان ملل مي بايست انجام بدهد ، انجام دهد و در قبال پرونده وحشتناك حقوق بشر رژيم ايران دست به عمل بزند. زمان آن فرا رسيده كه آنها درمقابل اذيت و آزار اعمال شده در كمپ ليبرتي كاري بكنند و زمان آن رسيده كه همه دولتهاي نجيب و مشروع و معقول و دمكراتيك به مردم ايران همان آزاديها و امكاناتي را كه خودمان از آن بهره مند هستيم براي مردم ايران قائل شوند و از طريق نامشروع اعلام كردن اين رژيم و فراخوان دادن به يك انتخابات آزاد و دمكراتيك در ايران.
لرد فريزر عضو برجسته مجلس اعيان دادستان پيشين اسكاتلند:
خانمها و آقايان به نظر ميرسد كه  نام كمپ ليبرتي به همان اندازه غير دقيق است كه ميتوانيد آن را تعريف كنيد. شما نمي توانيد جهنم را با بهشت خواندن به بهشت تبديل كنيد. جهنم ، جهنم باقي مي ماند و اين همان اتفاقي است كه در رابطه با كمپ ليبرتي افتاده است . اين كمپ به عنوان مامن آزادي تعريف شده ، اما در واقع يك زندان است و اين دقيقا همان چيزي است كه امروز بيش از يكبار به آن اشاره شده است . وقتي سازمان مجاهدين پذيرفت از كمپ اشرف به كمپ ليبرتي منتقل شود،  اين كار با بي ميلي و تعجب من روبه رو شد. اما بالاخره اين معامله يي بود با واسط گري سازمان ملل.  اما حتي براي يك لحظه باور نمي كنم كه آنچه كه اتفاق افتاد آنچيزي بود كه سازمان ملل آن را پيش بيني ميكرد كه 100 نفر درتلاش باشند تا اموالي را كه بر اساس قوانين بين  المللي متعلق به آنهاست، حفظ كنند. حقي كه به طور سيستماتيك توسط نيروها و مزدوران رژيم از آن محروم مانده اند.. در نهايت اين يك زندان است، اين دقيقا همان مشخصه كمپ ليبرتي است . اين يك زندان است. همه فكر ميكردند- تا آنجا كه ميدانم-  كه براي يك دوره موقت به آنجا ميروند تا به نقاط مختلف دنيا منتقل شوند. اما آنها بطور سيستماتيك مورد بد رفتاري قرار ميگيرند و ما بايد نارضايتي مان را نسبت به آن ابراز  كنيم . متاسفانه بايد بگويم كه آقاي بومدرا كاملا درست ميگويد كوبلر كاملا خريده شده و ما در مي يابيم كه ساكنان اصلا پاسخ صادقانه اي در رابطه با وضعيت كمپ ليبرتي، دريافت نمي كنند  كمپ ليبرتي اصلا آن چيزي كه بايد باشد نيست. بنابراين آرزوي من اين  است و با  اين جمله نتيجه گيري ميكنم كه اميدوارم - اين محتاطانه تر است- كه آنچه من خواستارش هستم و در روياهايم مي بينم اين است كه مردم معمولي ايران بتوانند عدالت معمول را در كشورشان داشته باشند. بعد از آن ما ميتوانيم توجهاتمان را به سمت ملاهاي ديوانه معطوف كنيم و بتوانيم آنها را دستگير و براي باقيمانده عمرطبيعي شان به يك استراحتگاه  پرت  از جامعه بفرستيم. متشكرم
باب بلكمن ، نماينده پارلمان انگلستان:
از شما آقاي رئيس تشكر مي كنم .اين بسيار روشن است كه بيش از يكصد هزار نفر توسط ملاها طي سه دهه گذشته اعدام شده اند، تنها به اين دليل كه آنها عليه رژيم بودند. غرب ديگر نمي تواند در حاليكه اين اتفاقات مي افتد در كنار بايستد. روشن است كه ما بايد به سازمان مجاهدين خلق ايران بعنوان سازماني كه نه تنها نشان مي دهد چه اتفاقي دارد در ايران رخ مي دهد بلكه يك جنبش مردمي را براي تغيير و براي دمكراسي و آزادي در ايران نمايندگي مي كند. گوش كنيم بسيار مهم است كه ما به آن پيام گوش دهيم و  همانطور كه لرد شريف مگينس, خطاب به وزارت خارجه و مشرك المنافع گفت، بايد به آن پيام صريح و روشن گوش دهند.
اكنون پيامي كه بيش از همه ملاها از آن مي ترسند، چيزيست كه توسط خانم مريم رجوي نمايندگي مي شود. اكنون شوراي ملي مقاومت ايران، ائتلاف بزرگي كه مجاهدين خلق ايران يك عضو فعال آن مي باشد پيام قويي دارد كه سازمان ملل و بقيه جهان بايد به آن گوش دهد.
ما مي خواهيم ببنيم كه اسد از سوريه بيرون رانده شود، ما مي خواهيم ببينيم رژيم ايران از تجهيز اسد دست برمي دارد اين يعني كه امروز يك پيام اميد مي تواند داده شود، كه تغيير بوجود خواهد آمد، تنها سئوال اينست كه كي. اين يك پيام دمكراسي و آزادي بيان خواهد بود و اينكه تغيير خواهد آمد. ... واقعيت اينست كه اين بسته به ماست كه مطمئن شويم آن تغيير محقق شود
و ما بايد مقاومت ايران را بعنوان يك دولت در تبعيد برسميت بشناسيم كه آماده بدست گرفتن اوضاع است و اينكه اين يك آلترناتيو است، يك آلترناتيو مناسب براي رژيم شرور كنوني. اكنون ما بايد بصراحت بگوييم اين شرايط غيرقابل قبول هستند چنانچه درمورد كمپ ليبرتي شنيديم و ما بايد صراحتا آن را يك كمپ پناهندگي اعلان كنيم اين واقعا يك ضربه اساسي به رژيم شرور حاكم بر ايران خواهد بود. اكنون، كاملا روشن است كه تحريمها شروع به تأثير گذاشتن روي رژيم ايران كرده اند اما تحريمها كافي نيست. ما بايد اقدامات محكم و مصمم انجام دهيم تا مطمئن شويم ملاها و رژيم كنوني در ايران بفهمد كه اكنون طولي نخواهد كشيد كه آنها كنار زده شوند.
از تعهد شما بسيار متشكرم.
بگذاريد يك ايران آزاد بسازيم.
مارك ويليامز نماينده پارلمان انگلستان :
اين يک افتخار بزرگي است  و بسيار مايه مسرت است که اين جا هستم و  از اميدهايمان سخن ميگوييم و ارزو هايمان براي يك ايران آزاد و دموکراتيک . آزاد از سرکوب و شکنجه و اعدام ، ايراني که مردم بتوانند بدون ترس نظرات خود را بيان کنند يک ايران که مردمش بتوانند دولتشان را در يك انتخاب آزاد و منصفانه انتخاب كنند و در صلح  با همسايگان و بقيه دنيا زندگي كنند. و  همانگونه كه پيش از  اين شنيديم ، منابع اش ، منابع غني اش پاسخگوي نيازهاي مردم باشد و نه نيازهاي رژيمي سركوبگر كه صدور  تروريسم ميكند.
همانطور که امروز مي شنويم و بارها وبارها خواهيم شنيد ، بحث برسر مردم ايران و در رابطه با امنيت جهان است و سلامت مردم اين كشور و براي تمامي نسلسها و نسلهاي آينده. بخاطر تهديد جهاني كه رژيم  ايران آن را نمايندگي ميكند ، صدور تروريسم و پيگيري تكنولوژي اتمي.
من مي خواهم يک افسانه اي را باطل کنم ، افسانه اي  که بعضي اوقات توسط مخالفان مان در جهان پخش مي شود. که به نحوي مي گويند مجاهدين، يک جنبش کوچک منزوي  است،  گاهي مي گويند يک سكت  است، يك كيش شخصيت است. من مي گويم جنبشهاي انگيزاننده نيازمند رهبران انگيزاننده نيز هستند و خانم مريم رجوي اين رهبر انگيزاننده است.
دهها هزار تبعيدي كه  از كشورشان بيرون رانده شده اند، كساني كه به وطنشان علاقمند هستند نمايندگان مردم در اينجا  هستند. اگر بازوان مجاهدين به قلوب هريك از آحاد جامعه ايران راه نداشت ، چگونه است كه همه  اين را قبول دارند كه اين مجاهدين بودند كه جهان را نسبت به كار غني سازي اتمي رژيم ايران كه جهان را نگران كرده و درمورد ساخت بمب اتمي، هوشيار ساختند.
بايد اينرا برسميت بشناسيم كه اين يك جنبش مشروع است، نماينده مشروع مقاومت مردم ايران است
ما همچنين اينجا هستيم كه به حدود صد نفري كه در اشرف هستند درود بفرستيم و به تعداد خيلي بيشتري كه در كمپ ليبرتي هستند درود ميفرستيم. آنها نشان دهنده عزم راسخ مردم ايران براي تغيير دمكراتيك هستند. اين باعث شرمساري خيلي از ما و قطعا دولت ماست كه حفاظتهاي لازم را براي آنها بعنوان پناهندگان واقعي فراهم نكرده ايم اين باعث شرمساري دنياي متمدن است كه مالكي اجازه پيدا كرد دلالي رژيم ايران را انجام دهد. اين مايه شرمساري است كه مارتين كوبلر، همانگونه كه شنيديم ، بعد از افشاگريها ، سر جاي خودش است ،  او حد اقل صلاحيت نمايندگي ارزش هاي سازمان ملل را ندارد و ما بسيار خوشوقتيم كه آقاي بومدرا اينجا هستند تا دوباره بما بگويند و روي قسمت هاي تاريك معاملات بين سازمان ملل و دولت عراق نور افشاني كنند.
ما نيازمنديم كه اين پيام را به همكارانمان و هم رزمانمان در اشرف و ليبرتي برسانيم ، ما به شما افتخار ميكنيم شما سمبل هاي شجاعي براي همه ما هستنيد و ما هر آنچه كه بتوانيم انجام خواهيم تا از رنج وفشاري كه تحمل ميكنيد بكاهيم و شرايط زندگي را بهتر كنيم. پايداري شما به ما اميد ميدهد و ما را تشويق ميكند كه با چنين پيشتازاني ايران مطمئنا آزاد خواهد شد و ما يك روز در تهران ، در زمان حيات من ، زودتر و نه ديرتر براي جشن دمكراسي و يك جمهوري دموكراتيك واقعي جمع خواهيم شد.
مارگارت اوون وكيل برجسته حقوق بشر درانگلستان:
من يک متن سخنراني دارم ولي نمي خواهم از روي آن بخوانم چون بيشتر نکات عنوان شده است براي همين  ميخواهم فقط تاکيد کنم  خانم مريم رجوي مانند نشانه اي از نور است براي همه زنان ايراني که در ايران  زجر ميکشند، شکنجه هاي باور نکردني را متحمل مي شوند و در ملاء عام اعدام مي شوند و نمونه هاي بسيار بد ديگري که در ايران جريان دارد. و فراموش نکنيد که تقريبا نصف جمعيت در کمپ ليبرتي که چه اسم مسخره اي هم براي اين كمپ گذاشته اند، زن هستند که سختي و وحشت غير قابل باوري را در اين محل کثيف تحمل مي کنند که همگان شنيدند گل و لجن در خيابان هايش وجود دارد و تازه اين افراد که در اشرف بوده اند و بعدا به کمپ ليبرتي اورده شدند طبق کنوانسيون چهارم ژنو افراد حفاظت شده بوده اند. پس خيلي شرم آور است که ما در چنين جامعه بي اخلاقي زندگي مي کنيم که رهبران ما و مسئولين در كميسارياي عالي  پناهندگان و يونامي خودشون غير اخلاقي باشند يا من به جرأت مي گويم اين افراد بي اندازه ترسو هستندو البته ما مي دانيم و يک واقعيت است که عراق توسط رژيم ايران کنترل مي شود. و مي دانيم در مورد ان حملاتي به اشرف و عليه ساکنانش به وقوع پيوست که از قبل ساکنان از كلماتي كه در بلند گو ها استفاده مي شد متوجه شده بودند انها کي هستند و  از طرف رژيم ايران امده بودند.  و به ياد داشته باشيد كه من براي حقوق زنان و موقعيت زنان فعاليت بسيار کردم و مي دانيد اين زنان خارق العاده اشرف بودند که سعي کردند که از کمپ حفاظت کنند  و همان ها بوند که زخمي و کشته شدند. که در واقع رژيم ايران بود که حمله به کمپ کرده بود. بنابراين ما بايد شوراي ملي مقاومت ايران و مجاهدين خلق ايران و خانم مريم رجوي را به عنوان نماينده مردم ايران به رسميت بشناسيم همان طور که ديگر سخنرانان به اين موضوع تاکيد کردند.خانم رجوي يک زن فوق العاده است که في الواقع تمام احترام و عشق و تشويق ما  براي پايداريشان در اين راه در اين مبارزه در برابر رژيم دهشتناک ايران  به ايشان تعلق دارد بايد به رژيم ايران بفهمانيم که روزي مي رسد که بايد با عدالت رو به رو شوي و انها بايد به خاطر اين جنايات که مرتکب شده اند باز خواست شوند.
خيلي ممنون و متشکرم
كري پولارد،  نماينده  پيشين پارلمان انگلستان:
رژيم ايران يك رژيم خونخوار است. هيچ شكي در  اين مورد وجود ندارد. آنها مردم خودشان را كشتار مي كنند، آنها را به قتل ميرسانند. مردم را بصورت گروهي به قتل ميرسانند . آنها هيچ رحمي در اين رابطه ندارند. آنها هيچ رحمي در كشتن افراد ديگر هم ندارند. در جهان امروز اين بزرگترين تهديد براي صلح جهاني است. هيچ ترديدي در اين مورد وجود ندارد. آنها به اين موضوع به عنوان يك وظيفه نگاه ميكنند كه كساني را كه هم عقيده با آنها  نيستند،  بكشند. اين انگيزه آنها ست . وقتي آنها نگراني درمورد  كشتار  مردم خودشان ندارند ، چرا بايد به كشتار ديگران اهميت بدهند؟ آنها معتقدند اين اراده خداست كه اين كار را  انجام دهند. اين چيزي است كه ما در حال مبارزه با آن  هستيم نه فقط براي آزادي مردم ايران كه خودش بسيار اهميت دارد، بلكه صلح جهاني را نيز شامل ميشود. ما بايد فعاليتهاي خودمان از طريق سازمان ملل را دو برابر كنيم.  همه به اين اذعان داشتند. و هر روند پارلماني كه لازم باشد را دنبال كنيم تا بتوانيم آزادي، صلح ، حق راي ، دموكراسي و امنيت را  به ايران و به ساير نقاط جهان بياوريم. زنده باد مر يم
جمله پاياني ديويد ايمس:
خانم ها و آقايان اين ( سخنراني )  برنامه ما را به پايان مي برد , من ميخواهم از تك تك شما تشكر كنم بخاطر اينكه وقت خود را گذاشته ايد كه امروز با ما در اينجا باشيد.

رزمندگان ارتش آزادي يك هليكوپتر نظاميان اسد در شهر طبقه در استان رقه را سرنگون كردند


رزمندگان ارتش آزادي سوريه همچنين در اين استان در يك عمليات غافگيرانه پايگاه نظاميان بشار اسد در سد بعث و پايگاه مَشلَب mashlab در شرق شهر رقه و پايگاه نجده  najde در داخل شهر را به كنترل خود آوردند. در اين سلسله عمليات گرادنهاي ارتش آزادي بدنبال  از پاي درآوردن نظاميان اسد در اين پايگاهها مقادير بسيار زيادي سلاح ومهمات به غنيمت گرفتند.
با به كنترل در آمدن اين پايگاهها بدست انقلابيون ، كنترل جاده شهر طبقه- رقه نيز  بدست رزمندگان ارتش آزادي افتاد .
رزمندگان ارتش آزادي در دمشق به  پايگاه نظاميان اسد در مركز پايتخت تهاجم كردند و آنرا به كنترل خود در آوردند.
در حومه دمشق كه بيش از نيمي از اين منطقه، در كنترل رزمندگان ارتش آزادي است در گيريهاي شديدي بين انقلابيون سوري با نظاميان اسد  در شهرهاي عربينarbin  و حران العواميد  haran al avamid  و اطراف اداره پشتيباني نظاميان اسد ادامه دارد.
در شهر مقاوم داريا در حومه دمشق رزمندگان ارتش آزادي در يك نبرد حماسي حمله  نظاميان اسد براي ورود به اين شهر را در هم شكستند و خسارات بسيار سنگيني به نظاميان اسد وارد كردند.
در دير الزور رزمندگان ارتش آزادي مقر لشگر موشكي نظاميان اسد در اين استان را به محاصره در آورده و با خمپاره و موشك آنرا هدف قرار دادند.
از سوي ديگر رزمندگان ارتش آزادي در همين استان به يك ستون  حامل مهمات براي نظاميان اسد تهاجم كردند و با از پاي درآوردن آنها مهمات و خودروهاي آنرا به غنيمت گرفتند .

فیلم، آخرین صحنه از درگیری دیروز لاریجانی و احمدی نژاد

در این لحظه احمدی نژاد درخواست پاسخگویی به صحبت های علی لاریجانی را دارد و زیر جایگاه رییس مجلس می رود، اما علی لاریجانی به او می گوید "شما حق صحبت ندارید! به سلامت"! و احمدی نژاد با قهر و با سرعت از مجلس خارج می شود... 
http://www.youtube.com/embed/3R4p8l8agng

سوریه؛ آزادی دو گروگان روس در ازای آزادی زندانیان

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، وزارت امور خارجه روسيه با انتشار بيانيه اي از آزادي دو شهروند روس به گروگان گرفته شده توسط مخالفان سوری خبر داد.

آزادی این افراد طبق توافقی برای معاوضه آنها با شماری از زندانیان تحت نظر رژیم سوریه صورت گرفته است

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، اين دو شهروند روس ساكن سوريه در اواسط ماه دسامبر سال 2012 توسط مخالفان مسلح سوري ربوده شده بودند. 

وزارت امور خارجه روسيه امروز با انتشار بيانيه اي اظهار داشت شهروندان ما هم اكنون در سفارت روسيه در دمشق به سر مي برند.

همچنين در خبرها آمده است كه "ماريو بلومو" يك شهروند ايتاليايي به گروگان گرفته شده نيز از سوي مخالفان رژیم اسد آزاد شده است. 

اين گروگان ها دسامبر سال گذشته ميلادي در شهرهاي "حمص" و "تارتوس" در حال سفر بوده اند.

اين سه گروگان رها شده به سفارت روسيه در دمشق منتقل شده اند و وضعيت جسماني آنان خوب اعلام شده است و سفارت روسيه گفته كه آنها در امنيت به سر مي برند. 

دعوا بر سر لحاف ملاست، نه سر دژخیم محبوب خامنه ای


منصور امان

سیرک دوره گرد "استیضاح"، این بار در وزارت کار خیمه خود را برپا کرد. همان نقش آفرینان شناخته شده و همان صحنه گرم کنهای دست به امضای همیشگی روی سن رفتند تا یک سناریوی تکراری را دوباره به نمایش درآورند و به عواید گیشه اُمید ببندند.

هر گاه سوژه تازه ترین استیضاح مجلس مُلاها را آقای سعید مُرتضوی، یک چهره - به بدنامی - انگُشت نما تشکیل نمی داد، معرکه ی گرفته شده نیز چندان ویژگی سرگرم کننده ای برای برانگیختن توجُه نمی داشت. اما از آنجا که این بازجو – قاضی به ظاهر برکنار شده به آیینه تمام نمایی از چگونگی پُشتیبانی همه جانبه "نظام" از قصابهای تحت امرش بدل گردیده، پرتاب شدن وی به مرکز یک درگیری درونی، اغلب با طرح و افشای نُکات جدیدی از فساد "نظام" و تبهکاری سازمان یافته آن علیه جامعه همراه است. 

در دور تازه، نوبت وزیر کار بخت برگشته، آقای عبدالرضا شیخ الاسلامی است که نه تنها به جای "خان" باید دراز می شد، بلکه در گرماگرم دفاع از خود نُکته دردسر سازی را نیز به میان آورد که بی تردید بدون پیامد برای او نخواهد ماند. وی در توجیه انتصاب یک مُتهم به قتل و تجاوز به عُنوان مُدیر عامل سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: "بنده دوبار از آقای مُصلحی، وزیر اطلاعات، استعلام کردم که ایشان فرمودند، من پرونده را مُطالعه کردم و هیچ دلیلی برای رد صلاحیت آقای مُرتضوی وجود نداشت. بنابراین وزیر اطلاعات نظر مُثبتی به انتصاب ایشان داشت." 

کنار زدن این پرده از روی راز انتصاب "قاضی معزول" به شُغلهای نان و آب دار تر اگر چه برای تاباندن نور به چگونگی کوک شدن ماشین آدمکُشی و سرکوبی "نظام" مُفید است، اما برای استیضاح کنندگان آقای شیخ الاسلام که پیشینه جنایی مُتهم مزبور نقشی حداکثر در حد بهانه و دستاویز بازی می کند، در موضوع بحث نمی گُنجد. علت گذاشتن آقای مُرتضوی در سیبل هدف گیری، نُکته دیگری است که در این دور استیضاح با صراحت بیشتری به آن پرداخته شد.  

در همین رابطه یک نماینده مجلس، آقای محمد قسیم عُثمانی، روشن ساخته: "قرار گیری مُرتضوی در ریاست سازمان تامین اجتماعی که یک بُنگاه مالی است، شایبه هدایت منابع مالی این سازمان را به سمت ستادهای انتخاباتی کاندیدای مطلوب در ذهن مردُم تداعی می کند."

به همین گونه آقای توکلی، یک نماینده دیگر، یادآوری کرده: "سازمان تامین اجتماعی دارای 280 شرکت تولیدی و چند صد هزار میلیارد ثروت است و این دو ویژگی مُهم، این نهاد را به بُزُرگترین نهاد اجتماعی تبدیل کرده است که هم اکنون با نیمی از اقشار کشور سروکار دارد." 

افشاگری بسیار جالب توجُه آقای احمدی نژاد پیرامون باج خواهی یکی از برادران لاریجانی از سازمان تامین اجتماعی، تاکید دیگری بر لحاف مُلا به عُنوان موضوع اصلی دعواست.  

همان اندازه که "استیضاح" وزیران یا "سووال" از گُماشته ولی فقیه بر منصب ریاست جمهوری، ربطی به آیین و شیوه اداره کشور و صلاحیت اداره کنندگان ندارد، به همین میزان نیز به میان معرکه افکندن سر دژخیم محبوب آیت الله خامنه ای، آقای سعید مُرتضوی، ارتباطی با کارنامه ی خونین وی ندارد. اعمال او مورد تایید رسمی بالاترین اُرگانهای امنیتی جمهوری اسلامی است؛ مُشکلی اگر هست، ثروت کلان سازمان تامین اجتماعی است.