۱۳۹۱ اسفند ۲۸, دوشنبه

نوروز پيروز بر شما مبارك باد!

چهارشنبه سوری یگان مجاهد خلق شهید رضا چگنی


حمله آخوند حکومتی به چهارشنبه سوری

حجت الاسلام محمد دشتی، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی در گفتگو با بی باک اظهار داشت: چهارشنبه سوری از بقایای رسوم زرتشتی است، این آیین زرتشتی محسوب می شود و هیچ ربطی به اسلام ندارد.

واشنگتن پست: تحریمها جواب نداده/ احتمال حمله نظامی

روزنامه واشنگتن پست آمریکا به نقل از تحلیلگران و دیپلمات های غربی نوشت که کشورهای غربی تحریم کننده رژیم ایران از اینکه این تحریم ها سبب تغییر رفتار هسته ای جمهوری اسلامی شوند و یا به موجی از نارضایتی و ناآرامی داخلی در آینده نزدیک بینجامند، ناامید شده اند.

بحران اتمی؛ نشست دیگری در استانبول آغاز شد

ایسنا: نشست کارشناسی هیات‌های فنی، حقوقی و سیاسی جمهوری اسلامی و 1+5 صبح امروز (دوشنبه) به وقت محلی در استانبول آغاز شد. 

براساس توافق در مذاکرات "آلماتی" قرار شد هیات‌های کارشناسی دو طرف امروز دوشنبه (28 اسفند) در استانبول بر سر جزییات بسته پیشنهادی 1+5 گفت‌وگو کنند. 

نشریات در سال ۹۱؛ اتهام تکراری "ارتباط با بیگانگان"

رادیو آلمان: سال ۹۱ مانند سال‌های گذشته چندین نشریه توقیف و رفع توقیف، و ده‌ها روزنامه‌نگار زندانی و آزاد شدند. در ماه‌های پایانی سال، وزارت اطلاعات مدعی کشف شبکه‌ای از روزنامه‌نگاران "متصل به استکبار" شد.

کشف جسد یک روانپزشک در جاده‌ی سنندج به مریوان


578948_157338961093018_942029484_n
روز شنبه بیست و ششم اسفندماه سال جاری جسد یک پزشک کُردستانی به نام » علیرضا به‌آفرین» در نزدیکی شهر سروآباد پیدا شد.
یک منبع مطلع ادعا نمود که این پزشک سه ماه قبل در همان محلی که جسد وی کشف گردید، از سوی مأموران امنیتی ربوده شده بود.

مراسم چهلم مادر، طاهره صفرزاده، مادر سردار خیابانی در تبریز برگزار شد




295542_10151471589879898_1101852529_n

روز پنجشنبه ۲۴اسفند از ساعت ۱۶ الی ۱۸ مراسم چهلم مادر، طاهره صفرزاده، مادر سردار خلق، مجاهد شهید موسی خیابانی در مسجد کریم خان تبریز برگزار گردید.
این مادر بزرگوار پس از عمری صبر و استقامت در برابر ستم دو دیکتاتوری، روز جمعه۱۳بهمن، در تبریز دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش: موسی، مهین، محمدعلی و محمد حسن خیابانی پیوست.

ميرغضب‌ها- محمد اقبال-ليبرتي


ميرغضب‌ها- محمد اقبال-ليبرتي


527803_157321251094789_80426143_nنوري‌زاده- اين يكي قيافه‌اش هم عين ميرغضب است. ميرغضب كسي بود كه ”سر” مي‌بريد، البته به‌فرمان. خودش را – نه از نزديك – مي‌شناسم، يك قاتل ساواكي كه در روزنامه اطلاعات شاه كار مي‌كرد، اواخر انقلاب تلاش كرد يك كمي پز اپوزيسيون بگيرد، بعد از انقلاب يك مرتبه ديديم اسمش در ميان 17 تني است كه در يك سند افشا شده، ساواك مي‌خواسته طي يك طرح كودتا آنها را دستگير و به جزيره سيري در جنوب ببرد و سربه‌نيست كند.

اخراج ۱۵۰ تن از روزنامه نگاران موسسه مطبوعاتي دولتي »ايران” در آستانه نمايش انتخابات رياست جمهوري


578776_157325194427728_815919716_nبه نقل از اخبار رسيده از تهران ۱۵۰ تن از روزنامه نگاران موسسه مطبوعاتي دولتي «ايران» اخراج شده اند.
بنا به اين گزارش حکم اخراج اين روزنامه نگاران را فردي به نام »شاکري» امضا کرده که مدير شبکه ايران و مشاور انتخاباتي-سياسي، اسفنديار رحيم مشايي است.

ویژگی ها و اعمال نوروز در لرستان



ویژگی ها و اعمال نوروز در لرستان
عید اوما بهار اوما بیا ریم وه صحرا
           زمانی که طنین موسیقی زنده یاد مرحوم علیرضا (استاد علیرضا حسین خانی) در «شو عید» و «عید گپ» در لرستان با اشعار : 
  • عيد اوما بهار اوما بيا ريم وه صحرا   
  • دسه ته به وه دسم تا ريم وه شهوا
  • وه سيقه او ماشينه استشنت بام  
  • وه سيقه گوتسن و خنه سنت بام
  • عيد اوما بهار اوما بيا ريم سي هيمه 
  • يه گلنگ گيس چني سي پات خريمه
  • هر وختي مي نمش  (تونه مي نم) د مينه بازار
  •  سرخ موه سفيد مووه سر مونه وه هار

جزئیات پرونده کوی دانشگاه (خرداد ۸۸)


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رژیم انتقادات به مجلس هشتم  رژیم به دلیل عدم تهیه گزارش کوی دانشگاه را وارد دانست.

به گزارش دانشجونیوز، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌ها و رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس رژیم، با اشاره به حوادث کوی دانشگاه اظهار کرد: بنده به همراه آقای زاکانی، نادران، ابوترابی فرد، آقای عباسپور به عنوان رییس کمیسیون وقت آموزش و تحقیقات و آقای کاتوزیان نماینده سابق مجلس
رژیم  و به عنوان یکی از چهره‌های دانشگاهی طی جلسه با آقای دکتر لاریجانی با تشکیل کمیته ای مسئول بررسی حوادث کوی دانشگاه شدیم.

جلالی گفت: در همان موقع آقای لاریجانی حکمی برای ما شش نفر نوشتند و آقای ابوترابی فرد نیز رییس کمیته شد. این کمیته بلافاصله روز بعد جلسه‌ای با حضور رییس پلیس سرکوبگر تهران، وزیر وقت علوم تحقیقات، رییس دانشگاه تهران و رییس نهاد نمایندگی رهبری تشکیل شد و بسیاری از ابعاد ماجرا روشن گردید.

هیچ گردشگر اروپایی به ایران نمی آید


آمار ورود گردشگران خارجی به ایران، همچنان جای مناقشه است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفته 2.5 میلیون نفر در نیمه نخست سال 91 به ایران آمده اند که مقصد دوم آنها ایلام بوده است!

خبرآنلاین: جااذبه های گردشگری ایران کجاست؟ اصفهان، شیراز، مشهد، شمال، تبریز یا کیش؟ این پاسخ هایی عادی و مربوط به اطلاعات قدیمی شما است. چه اینکه معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده است ایلام جاذبه ای بسیار بیشتر از اصفهان و شیراز دارد.

احضار پدر یکی از جان باختگان 88 به زندان اوین


کمیته گزارشگران حقوق بشر - مهدی رمضانی پدر رامین رمضانی که در تظاهرات مسالمت آمیز ۲۵ خرداد در میدان آزادی به ضرب گلوله کشته شده بود جهت گذراندن ۳ سال حبس تعزیری به زندان اوین احضار شده است.

بنا به اخبار رسیده به کمیته گزارشگران حقوق بشر، پدر رامین رمضانی در آذر ماه ۱۳۸۸ بر سر مزار فرزندش توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم پس از تائید در مرحله تجدید نظر به اجرا گذاشته شده و طی‌ احضاریه‌ای که برای ایشان صادر شده باید در روز ۲۰ فروردین خودشان را جهت گذراندن کیفر به زندان اوین معرفی‌ کنند.

تجمع کارگران کاشی گیلانا مقابل فرمانداری رودبار


     «كارگران کارخانه کاشی گیلانا برای شركت در این تجمع فاصله ۶ کیلومتری از محل كارخانه (واقع در شهر منجیل) تا شهر رودبار را با پای پیاده پیموده‌اند.» 

کارگران کارخانه کاشی گیلانا در اعتراض به عدم پرداخت ۷ ماه از دستمزد خود مقابل فرمانداری شهرستان رودبار تجمع کردند.

فرانسه: باید به مخالفان اسد موشکهای زمین به‌ هوا داد


وزیر خارجۀ فرانسه بار دیگر از ارسال اسلحه برای مخالفان رژیم دمشق پشتیبانی کرد و هشدار داد که اگر وضعیت بدین منوال ادامه یابد، عاقبت سازمان القاعده و گروه‌های افراطی قدرت را در سوریه به چنگ خواهند آورد. به عقیدۀ لوران فابیوس، برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی در سوریه چاره‌ای جز تغییر دادن وضعیت نظامی نیست.