۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۴, چهارشنبه

عفو ‌بین‌الملل: در ۱۴۱ کشور جهان شکنجه اعمال می‌شود

در گزارش جدید سازمان عفو بین‌الملل ۱۴۱ کشور جهان متهم به استفاده از شکنجه علیه زندانیان شده‌اند. به غیر از زندانیان سیاسی و مظنونان به تروریسم، اقشار محروم قربانیان اصلی شکنجه و خشونت در زندان‌ها به شمار می‌آیند. سازمان عفو بین‌الملل با آغاز کارزاری علیه شکنجه و خشونت در زندان‌ها، با انتشار گزارشی ده‌ها کشور جهان را متهم به اعمال شکنجه علیه زندانیان کرد. خانم سلمین چالیشقان، دبیرکل بخش عفو بین‌الملل در آلمان اعلام کرد، به‌رغم اینکه ۱۵۵ کشور جهان توافق‌نامه‌ای را به منظور جلوگیری از شکنجه در ۳۰ سال پیش امضا کرده‌اند، با این حال خشونت و شکنجه در زندان‌های ۱۴۱ کشور جهان هم‌چنان ادامه دارد.

مذاکرات وین؛ رویتر: مانعی در برابر توافق نهایی

به گزارش تسنیم، یک خبرگزاری انگلیسی مدعی شد فعالیت های هسته‌ای مشکوک رژیم ایران در گذشته یکی از موانع دستیابی به توافق نهایی با ۱+۵ است.

رویترز نوشت در حالی که مذاکرات هسته ای به مرحله ای حساس نزدیک شده است، این مسئله که فعالیت های مشکوک گذشته رژیم ایران چگونه بررسی شود می تواند به یکی از موانع جدی تبدیل شود.

اویلی هاینونن، رئیس سابق بازرسان آژانس نیز گفته است: حل و فصل این مسائل باقی مانده برای اینکه آژانس تائید کند که همه فعالیت های هسته ای رژیم ایران صلح آمیز است ضروری است.

عکس؛ حضور بدون حجاب اشتون در سفارت رژیم

جوان آنلاین (پاسداران): کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شب گذشته با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه در سفارت جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

آغاز مذاکرات هسته ای در وین؛ کاهش امیدها

چهارمین دور مذاکرات رسمی رژیم ایران و 1+5 صبح امروز در وین آغاز شد. این در حالیست که خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی گفته همکاری‌ رژیم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشرفت مناسبی نداشته و این امر امیدها برای دستیابی به توافق جامع پیش از ضرب‌الاجل ۲۹ تیر را کاهش داده است.

از سوی دیگر سخنگوي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفته گروه 1+5  مخالف توافقنامه ناقص و ضعيف هستند.

"مايکل مان" سخنگوي "کاترين اشتون" مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در گفتگو با الشرق الوسط اعلام کرد دور جديد مذاکرات هسته‌اي رژیم ايران و غرب "سخت و بسيار پيچيده" خواهد بود؛ زيرا در اين مرحله از مذاکرات همه مسائل مطرح شده در دوره هاي پيشين، بررسي خواهد شد.

حضور بی سابقه مردم در آرامگاه فردوسی

عصر ایران - در آستانه 25 اردیبهشت که به عنوان «روز فردوسی» نام گذاری شده گروه های محتلف مردم - از اهالی خراسان و مسافران- در کنار آرامگاه او گرد آمدند و فضای پرشوری ایجاد کردند.

روزنامه خراسان این حضور را به نسبت سال های گذشته بی سابقه توصیف کرده است.

دیدار ما : پاریس ، ویلپنت