۱۳۸۹ مرداد ۲۸, پنجشنبه

حکم زندان برای شش فعال آذربایجانی در تبریز


حسن عبداللهی جهانی(امیداغلو) مدرس زبان و ادبیات ترکی، محبوب بوداقی شاعر آذربایجانی، فراز زهتاب فعال دانشجویی در دانشگاه تبریز، حبیب آوریده، محمدرضا هاشمی و حسین آسیابی از شهروندان آذربایجانی در تبریز از سوی شعبه ۱۱۱ جزائی تبریز به احکام حبس از شش ماه تا یکسال محکوم گردیدند. به گزارش ساوالان سسی، بر اساس حکم صادره از سوی قاضی محمدی رئیس شعبه ۱۱۱ جزائی تبریز، حبیب آوریده به یکسال حبس تعزیری و حسن عبداللهی جهانی، محبوب بوداقی، فراز زهتاب، محمدرضا هاشمی و حسین آسیابی هر کدام به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده اند.این افراد خرداد و تیر ماه ٨٨ توسط اداره اطلاعات تبریزدستگیر و پس از تحمل نزدیک سه ماه بازداشت موقت به قید وثیقه از زندان تبریز آزاد شده بودند.

اتهام این فعالین مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مدیریت وبلاگ و چاپ و انتشار اعلامیه و دعوت مردم به تظاهرات عنوان شده است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد به صورت غیر علنی برگزار شده و بازداشت شدگان در دوران بازداشت در اداره اطلاعات تبریز از حق ملاقات با خانواده و وکیل محروم بوده اند.

نقی محمودی، عباس جمالی و عظیم زاده وکلای دادگستری در تبریز وکالت این متهمین را بر عهده دارند.

انتقال زندانی سیاسی بهروز جاوید تهرانی ازبند مخوف 1 به بند 2 زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی پس از نزدیگ به 16 ماه بازداشت در بند 1 که معروف به بند آخر خطیها است به بند 2 زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی هفته گذشته از بند 1 معروف به بند آخر خطیها به بند2 زندان گوهردشت کرج انتقال یافت.بهروز جاوید طهرانی بیش از یک سال در این بند زندانی بود که اکثر مدت در سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگ دونی بسر برد
او چندین بار نسبت به شکنجه های غیر انسانی و شرایط طاقت فرسا اقدام به اعتصاب غذای طولانی مدت نمود.آقای جاوید طهرانی تنها زندانی سیاسی است که در بند 2 می باشد.
از طرفی دیگر فعال دانشجوئی مجید توکلی بعد از ظهر روز سه شنبه 26 مرداد ماه از قرنطینه کرج به بند 3 معروف بند کارگری زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
فعال دانشجویی مجید توکلی سه هفته پیش پس از اعتراض نسبت به برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی همراه با 16 زندانی دیگر به سلولهای انفرادی بند 240 منتقل شد. او همراه با سایر زندانیان در سلولهای انفرادی اقدام به اعتصاب غذا نمودند.
آقای توکلی روز دوشنبه 25 مرداد ماه بطور ناگهانی از سلولهای انفرادی بند 240 به قرنطینه زندان گوهردشت کرج تبعید شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران است و همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

درگیری در تهران پارس و دستگیری ۵۰ تن از جوانان

به گزارش کانون حمایت ازخانواده‌های جان باختگان و بازداشتی‌ها روز دوشنبه مامورین نیروی انتظامی نارمک و تهران پارس دست به یورش و تهاجم به جوانان و عابرین زده و بیش از ۵۰ نفر از جوانان را به عنوان بدحجابی یا تحت عناوین اراذل و اوباش دستگیر کردند.

از عصر روز دوشنبه مزدوران نیروی انتظامی در خیابانهای نارمک هفت حوض و جوادیه تهران پارس به حالت آماده باش درآمده و با خودروهای الگانت و موتورسواران به گشت زنی و دستگیری و ضرب و شتم جوانان دخترو پسر در این منطقه پرداختند. جوانان مقاوم در اعتراض به این سرکوب وحشیانه به مقابله و درگیری با آنان پرداختند. مزدوران نیروی انتظامی با گاز اشک آور با جوانان معترض به مقابله پرداختند.

به گزارش رسیده در این درگیری ها ۵۰ تن ازجوانان منطقه جوادیه تهران پارس توسط نیروی انتظامی دستگیر و به کلانتری ۱۴۴ تهران پارس منتقل و از آنجا به نقطه نامعلومی منتقل گردیدند.