۱۳۸۹ بهمن ۲۰, چهارشنبه

اعلام حمایتِ زندانیان سیاسی از تظاهرات ۲۵ بهمن


در بخش‌هایی از این نامه که در اختیار "هرانا" قرار گرفته، آمده است: "دولت سیاست مشت آهنین و دیکتاتوری خشن را پیشه کرده و گویا حال که قرار است پس از چندین ماه وقفه، بار دیگر به خیابان برگشته، با اعتراضات قانونی و مسالمت آمیز خواسته‌های خود را فریاد بزنیم، اجازه از آن‌ها خواسته‌اید؛ آیا تمسخر آمیز نیست؟"
متن کامل این نامه به شرح زیر می‌باشد:
پشتیبانی از تظاهرات مردمی در ۲۵ بهمن ماه

جنبش سبز به عنوان نیروی فعال جنبش دموکراسی خواهی و عدالت طلبی ملت ایران با آن دسته از دیکتاتوری‌های حاکم بر کشور‌هایی چون مصر و تونس رو در رو نیست بلکه با یک حکومت فاشیستی روبرو است.
نظام سیاسی حاکم بر کشور ما، از انقلاب بهمن ۵۷ به عنوان ابزار قدرت استفاده می‌کند، این تا جایی ست که دین را به ایدئولوژی تبدیل کرده است. هم چنین قدرت بسیج بخشی از مردم به طرفداری از خود را دارد، نیروی‌های نظامی، شبه نظامی و امنیتی قدرتمند برای سرکوب مردم در اختیار داشته و برای توجیح قدرت سرکوب، فیلسوف، آیت الله و روشنفکر نما دارد؛ پول نفت و ابزارهای تبلیغی قدرتمند در اختیار دارد و مجموعه این‌ها هم چون جنبشی فاشیستی در برخورد با مردم و مخالفین عمل می‌کنند.

از سویی ما دموکراسی خواهان جنبش سبز پس از چند ماه حضور دائم و قدرتمندانه در خیابان‌ها ناگاه اعتراضات خیابانی را پایان داده و به خانه‌های خود بازگشته‌ایم!
در واقع فاشیست‌ها را زخمی و‌‌ رها نموده‌ایم، آن‌ها نیز شبانه روز در شیپور تبلیغاتی دمیده و شما را عوامل جنگ نرم و بیگانه معرفی کردند، فرزندان شما را به شکنجه‌گاه‌ها کشانده و زندانی کردند و عده‌ای از آنان را به دلایل واهی اعدام کرده‌اند حتی خانواده‌های زندانیان سیاسی را زیر فشار دائم قرار داده‌اند و هر روز بر فشارهای امنیتی خود افزوده و با زور، سیاست‌های اقتصادی ضد مردمی را بر این ملت رنجدیده تحمیل کرده‌اند.
دولت سیاست مشت آهنین و دیکتاتوری خشن را پیشه کرده و گویا حال که قرار است پس از چندین ماه وقفه، بار دیگر به خیابان برگشته با اعتراضات قانونی و مسالمت آمیز خواسته‌های خود را فریاد بزنیم، اجازه از آن‌ها خواسته‌اید؛ آیا تمسخر آمیز نیست؟
بی‌شک تظاهرات مسالمت آمیز علیه دیکتاتوری اجازه نمی‌خواهد و حق همه شهروندان است.

ما زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج، از پشت میله‌های سرد آهنی حمایت خود را نسبت به تظاهرات اعتراضی مردم ایران در روز ۲۵ بهمن ماه، اعلام می‌داریم و از مردم آزادی خواه ایران می‌خواهیم که در این راهپیمایی با سر دادان شعارهایی همچون مرگ بر استبداد و مرگ بر دیکتاتور فریاد حق طلبی خود را به گوش تمامی مردم جهان برسانند.
طی هفته‌های اخیر شاهد این بودیم که موجی از اعتراضات توده‌های مردم سرتاسر خاورمیانه را در برگرفته است، مردم ایران نیز، بهتر است که در این برهه از زمان، فارغ از هرگونه جناح بندی سیاسی و ایدئولوژیک دست در دست هم دهند تا مسیر رسیدن به آزادی هموار‌تر شود.

زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج
۱۹ بهمن ۱۳۸۹

ممانعت از آزادی ابوالفضل طبرزدی

مسئولان قضایی- امنیتی از آزادی ابوالفضل طبرزدی، فعال سیاسی در بند، ممانعت به عمل می‌آورند.
با وجود اینکه برای آقای طبرزدی قرار وثیقه صادر شده است، مسئولان از قبول آن و آزادی وی سرباز می‌زنند.
خانوادهٔ طبرزدی در پیگیری‌های انجام داده پاسخ روشنی در این باره دریافت نکرده‌اند.

هم چنین گفته می‌شود که پروندهٔ این زندانی سیاسی که هم اکنون در زندان کارون اهواز محبوس است، به شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب اهواز ارجاع داده شده است.

ابوالفضل طبرزدی برادر‌زادهٔ حشمت الله طبرزدی دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران، در ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۸ آذرماه در پی یورش بیش از ۸ تن از ماموران وزارت اطلاعات به منزل پدری اش در شهر اهواز، بازداشت شده است.

اخبار مماشات

فراخوان جمعي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران براي شركت در تظاهرات 25 بهمن


تظاهرات درایران در بیست و پنجم بهمن

مبارزه از نوع موسوی و کروبی


بازهم نقص فنی در پرواز ایران ایر

هواپیمای فوکر 100 شرکت هواپیمایی ایران ایر که قرار بود ساعت 20:15 دقیقه سه شنبه شب مسافران خود را با پرواز شماره 332 از اهواز به اصفهان ببرد در ساعت 21 با چهل و پنج دقیقه تاخیر فرودگاه را به قصد اصفهان ترک کرد.



اگر چه از کلیه مسافران خواسته شد که هواپیما را ترک کنند اما هیچ اطلاعی از نقص فنی مذکور به آنها داده نشد. این درحالی است که برخی از مامورین موظف در فرودگاه به مسافران به طور غیر رسمی گفتند این هواپیما بعد از فرود قبلی دارای نقص فنی بود که ما آن را برطرف کردیم اما به نظر می رسد در میانه راه اهواز به اصفهان مجددا نقص قبلی بروز کرده است.

این پرواز در ساعت 11:45 دقیقه مجددا بعد از رفع نقص مسافران خود را به اصفهان منتقل کرد. این در حالی است که تعدادی از این مسافران به دلیل نقص فنی بلیط های خود را باطل کردند.

20 دقیقه پس از پرواز این هواپیما، خلبان به اطلاع مسافران رساند که به دلیل نقص فنی مجبور به بازگشت به فرودگاه اهواز می باشیم و اطلاعات بیشتر را درفرودگاه به اطلاع مسافران خواهیم رساند.

25 بهمن - رژیم ترسیده؛ ایلنا: اختلال تلفن ‌همراه در تهران

مشتركان تلفن‌همراه اپراتور اول در مناطقی از شرق تهران با اختلال مواجه شدند.

با قطع فيبر نوری به دليل حفاری در شرق تهران، نواحی تهرانپارس، نارمک، لويزان، بزرگراه بابايی، دانشگاه امام حسين(ع)، بزرگراه باقری، لواسانات و وفادار دچار اختلالاتی در امر سرويس‌دهی شده است.

طبق اين اطلاعيه كارشناسان شركت مخابرات استان تهران در حال رفع قطعی فيبر نوری هستند.

همراه اول بابت بروز اين مشكل از مشتركين خود عذرخواهی كرده است.

25 بهمن؛ چند ایمیل خوانندگان: رژیم بشدت ترسیده

از دیروز تا حالا اختلال شدید تو آنتن موبایل رخ داده پیامک به سختی میره انتن ها قطع و وصل میشه هموطنانم حکومت ترسیده دیشب با دوستانم رفتیم شعار نویسی همه جا ایست بازرسی بود با این همه 1 اسپری تموم کردیم رو عابر بانک ها با ماژیک نوشتیم تورو خدا اطلاع رسانی کنید...

****

ظاهرا دسترسی به ایمیل یاهو در کرج مسدود شده، من که بدون فیلتر شکن نتونستم به صفحه لاگین وارد شم
البته از شهرهای دیگه خبر ندارم ولی بعید نیست که شرایط مشابه باشه

****

در هر مبارزه ای حفظ نیروهای خودی خیلی اهمیت دارد، چون ریزش نیرو نشود برای مبارزه بعدی. اگر اعلامیه هایی برای فراخوانی عمومی برای همراهی با ملت مصر و تونس با امضا مسجد یا پایگاه مقاومت یا هر چیز دیگر پخش شود و در دست تظاهرکنندگان قرار گیرد اگر دستگیر شدند یکی از این برگه ها را در جیب داشته باشند این یک سند برای آنها خواهد بود که خودتان دعوت کردید و ما اطلاع نداشتیم از سوی دیگر دولت مجبور به تکذیب این اعلامیه ها می شود که خود تبلیغ دیگری برای فراخوان است.

Vigen-خواننده : ویگن. آخ دلم تنگه

Siahkal گرامیداشت حماسه سیاهکل

عجایب هفت گانه دنیا: مجسمه حضرت مسیح برزیل

مجسمه حضرت مسیح برزیل
http://www.asriran.com/files/fa/news/1388/6/6/116999_672.jpg
مجسمه مشهوری که در برزیل در شهر Rio de Janeiro قرار دارد و بسیاری از مردم آن را در تلویزیون دیده اند در حقیقت مجسمه مسیح منجی است. این مجسمه با 125 فوت ارتفاع در سال 1926 و در ارتفاع ۷۱۰ متری نوک کوه Corcovado ساخته شده است. مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح را در حالیکه دستان خود را کاملاً باز کرده است نشان می دهد که این حالت نشان دهنده پذیرش همه انسانها در آغوشش است. مجسمه عیسی مسیح نشانه برزیل است که امروزه شهرتی جهانی پیدا کرده است.
 
توریستهایی که از برزیل دیدن می کنند حتماً به دیدن این مجسمه نیز می روند. دست چپ این مجسمه به سمت شمال شهر Rio de Janeiro و دست راست آن به سمت جنوب شهر اشاره می کند. مناظر بسیار جذابی را می توان از آنجا مشاهده کرد که نفس را در سینه تماشاچی حبس می کند. این مناظر شامل شهر Rio، خلیج، کوه Sugarloaf و ساحل رودخانه های Copacabana و Ipanema می شود. علاقمندان به فوتبال نیز می توانند منظره ای از استادیوم را مشاهده نمایند.
 
 
 



 

محکومیت سینا مختاری، دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف به یک سال حبس تعزیری

سینا مختاری، دانشجوی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف به یک سال حبس تعزیزی محکوم شد.
به گزارش دانشجو نیوز، سینا مختاری که در پی اعتراضات ششم دی ماه سال ۸۸ بازداشت و بعد از بیش از یک ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شده بود، به یک سال حبس محکوم شد.
شایان ذکر است طی سال گذشته و پس از انتخابات بحث بر انگیز ریاست جمهوری، احکام صادر شده برای فعالین دانشجویی و دانشجویان بازداشت شده در جریان اعتراضات بسیار سنگین بوده است.
احکام صادر شده برای ضیا نبوی، بهاره هدایت، مجید توکلی و بسیاری دیگر از دانشجویان از زمره احکام طویل المدت زندانیان سیاسی به شمار می رود.

نگرانی خانوادهٔ رضا شهابی نسبت به تداوم بلاتکلیفی وی در زندان

تداوم بلاتکلیفی و نگهداری رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه در بند ۲۰۹ زندان اوین موجب نگرانی خانواده این فعال کارگری شده است.
این فعال کارگری در ۲۲ خردادماه امسال در محل کار خود بازداشت شد و با وجود گذشت ماه ها از این بازداشت او همچنان بلاتکلیف و بدون اینکه دادگاهی برایش برگزار شود در یکی از سلول های چند نفره بند ۲۰۹ نگهداری می شود.
به گزارش کلمه، بلاتکلیفی این زندانی و منتقل نشدنش به یکی از بندهای عمومی زندان اوین موجب نگرانی خانواده او شده و به خاطر همین بلاتکلیفی در تاریخ ۱۳ آذر ماه سال جاری دست به اعتصاب غذای خشک زد که پس از هفت روز موجب انتقال او به بیمارستان شد.
وی سرانجام در روز ۲۹ آذرماه به اعتصاب غذایش پایان داد، اما همچنان بلاتکلیف در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات نگهداری می شود و تاکنون نیز برایش هیچ دادگاهی تشکیل نشده است.
در این گزارش آمده است "خانواده رضا شهابی از مسوولان قضایی می خواهند که هر چه زودتر تکلیف این فعال کارگری را روشن و موجبات آزادی او را فراهم کنند."
گفتنی است این زندانی سیاسی به مناسبت سال نو میلادی پیامی را خطاب به کارگران جهان نوشته گفته بود "مدتی که من و دیگر همکاران و کارگران به دلیل پیگیری مطالبات خود و از جمله حق مسلم تشکل خواهی، تحت تعقیب، اخراج و حبس بوده ایم ،کارگران و تشکل های کارگری بسیاری از ما اعلام حمایت کرده اند و مراتب اعتراض خود را نسبت به رفتار های انجام شده علیه ما ابراز داشته اند."
این فعال کارگری تاکید کرد: "من ضمن تقدیر و تشکر از تمامی این اعلام حمایت ها امیدوارم که ما کارگران بتوانیم با همبستگی هرچه بیشتر ،همدلی و اتحادمان در راستای به دست آوردن خواسته ها و مطالباتمان و برای به دست اوردن زندگی انسانی و رسیدن به عدالت و آزادی و برابری تلاش کنیم و روز به روز نیز موفق تر شویم و سرانجام بتوانیم از مناسبات سرمایه داری موجود عبور کنیم و به حق خود برسیم و با آرامش و بدون جنگ و خونریزی در کنار یکدیگر یک زندگی شرافتمندانه و انسانی داشته باشیم."

افزایش 40 درصدی هزینه‌های سلامت در سال آینده

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور گفت: براساس اعلام معاون درمان وزارت بهداشت هزینه‌های سلامت در بخش دولتی در سال آینده حداقل 40 درصد افزایش می‌یابد.

دکتر سیدشهاب‌الدین صدر روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص تبعات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در حوزه سلامت اعلام کرد: در کارشناسی‌های اولیه وزارت بهداشت عنوان شده بود که اجرای این قانون 40 تا 60 درصد بر هزینه‌های حوزه سلامت اثر می‌گذارد.

وی افزود: بدیهی است که برای سال آینده در کنار افزایش‌های معمول بحث تاثیرگذاری قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در افزایش هزینه‌های بخش بهداشت و درمان در نظر گرفته شود.

صدر با عنوان این مطلب که معاون درمان وزارت بهداشت دو روز پیش اعلام کرد که هزینه‌های سلامت در بخش دولتی در سال آینده 40 درصد افزایش خواهد یافت، گفت: پیش‌بینی می‌شود همین میزان افزایش را در بخش خصوصی نیز پیش رو داشته باشیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: آنچه مسلم است دولت باید تدابیر لازم را برای حمایت از بخش دولتی و غیردولتی در حوزه سلامت به عمل آورد.

وی تصریح کرد: در صورتی که بخش خصوصی از این حمایت‌های محروم شود ارایه دهندگان خدمات در این بخش دچار آسیب می‌شوند و در نتیجه زمینه تخلف فراهم می‌شود.

سه نفر از بازداشتی های كرد به تهران منتقل شدند

سه نفر از بازداشتي هاي كرد -اهل طالش به اطلاعات تهران منتقل گرديدند
كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها :بر اساس اخبار و
گزارشات دريافتي سه نفر از اهالي كرد زبان طالش كه به همراه يكي از
فيلمسازان كرد بنام صابر كاكه حسن،در طالش شمال دستگير شده بودند، بعد از
مدتها زنداني و تحت فشار و شكنجه سه روز قبل به اطلاعات رشت منتقل
گرديدند.دراداره اطلاعات رشت اين سه نفر بنامهاي محسنعلي مرادي،سياوش
دهقاني و عليرضا يعقوبي تحت فشار و اذيت و آزار و شكنجه هاي جسمي و روحي و
حتي تجاوز براي اعتراف گيري قرار گرفته اند.نهايتاً روز جمعه 15 بهمن آنان
را به اطلاعات تهران منتقل كرده اند.به اين افراد اتهاماتي از قبيل ارتباط
با رسانه هاي خارجي،جاسوسي براي كردستان عراق و ... وارد آورده اند،در
حاليكه مطابق اطلاعات دريافتي از ايران  اين نفرات هيچ ربطي به صابر كاكه
حسن كه سازنده اصلي فيلم بوده،نداشته اند و فقط بعنوان راهنما به همراه وي
بوده اند.صابر كاكه حسن در حال تهيه فيلمي اجتماعي از كردهاي مهاجر كردستان
ايران به شمال و ساير مناطق ايران بوده است كه دستگير گرديده بود و بعد از
مدتي با وثيقه بطور موقت ازاد ميگردد.

دستگیری یک جوان سقزی به اتهام امنیتی

نیروی انتظامی شهر سقز یکی از کاسبکاران سقزی بنام آسو خدارحمی را دستگیر کردند.

براساس اخبار دریافتی از شهر سقز، این شهروند پس از بازداشت توسط نیروی انتظامی به یکی از نهادهای امنیتی شهر سقز تحویل داده شده است.

گفته می شود نهاد مذکور در تماسی با خانواده خدارحمی اعلام نموده که گشت کلانتری، وی را در یکی از محلات شهر حین توزیع تراکت تبلیغی یک گروه مخالف دستگیر نموده و تا اطلاع ثانوی در بازداشت خواهد بود.

( ریزش شدید نیروهای سرکوب رژیم؛ خسته شدند )

یک روزنامه نگار در مصاحبه با رادیو آلمان در باره فراخوان تظاهرات 25 بهمن می گوید، موسوی و کروبی چندان به داشتن مجوز راهپیمایی دلخوش نکرده‌اند و نمی‌شود پیش‌بینی کرد که روز۲۵ خرداد چه اتفاقی خواهد افتاد.

محمد رهبر می‌گوید، اما این نکته را باید در نظر گرفت که ملت ایران بسیار غیرقابل پیش‌بینی است و بسیاری از این ملت دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند.

وی می گوید، نکته‌ی دیگر این است که تحولات مصر می‌تواند یک تشر، تلنگر یا الهام برای ملت ایران باشد که نوع دیگری مقاومت کند.

این روزنامه نگار می گوید، شیوه سرکوب حکومت جمهوری اسلامی هم با تمام رژیم‌های استبدادی منطقه فرق می‌کند و سرآمد ماجراست. البته این هم مهم است که سرکوب‌گران نیز آسیب می‌بینند. یعنی در این دو سال اندی بسیاری از این‌ها هم ریزش کرده‌اند و شاید به‌سختی بتوانند چماق‌ها و تفنگ‌هایی را که در دست دارند نگه دارند. آن‌ها از این وضعیت بسیار خسته هستند. این خستگی می‌تواند عامل امیدی برای معترضان باشد.


قطعی شبکه اینترنت در شهر ارومیه


صبح امروزشبکه اینترنت در شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی قطع شد.
براساس گزارشهای رسیده قطعی اینترنت باعث ایجاد مشکلات ارتباطی بسیاری برای کاربران اینترنت، واحدهای خصوصی و بعضی از دانشگاهها و آژانس های خبری شده است.
گفته می شود دلیل قطعی اینترنت در مرکز استان آذربایجان غربی اختلال در فیبر نوری عنوان شده است.
تا لحظه تنظیم خبر قطعی اینترنت در ارومیه ادامه داشته و زمان وصل مجدد آن از سوی مسئولان اعلام نشده است.

اعدام دسته جمعی دیگر در مشهد از جمله پنج تبعه افغان

منابع موثق به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفتند که دوشنبه ۱۸ بهمن ماه و تنها چند روز پس از آنکه گزارشگر ویژه سازمان ملل، از آغاز موج جدید اعدام های پنهانی صورت گرفته در زندان وکیل آباد مشهد ابراز نگرانی کرده بود ، ۱۰ تن دیگر از زندانیان متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر، به صورت پنهانی و دسته جمعی در زندان وکیل آباد اعدام شده اند، که ۵ تن از آنان دارای ملیت افغانستان بوده اند.

به گزارش تارنمای این سازمان حقوق بشری، منابع موثق در داخل زندان ونزدیک به نهادهایی که اجرای احکام اعدام دست دارند به کمپین گفته اند که در ماه های گذشته دهها زندانی متهم به جرایم مواد مخدری در زندان وکیل آباد مشهد، زندان بیرجند و زندان تایباد به صورت پنهانی و دسته جمعی اعدام شده اند که جمعی از آنها افغان بوده اند. کمپین اطلاعات بیشتری در مورد اعدام شدگان افغانی در این سه زندان در روزهای اینده منتشر خواهد کرد.

اعدام های روز هجده آبان بدون اعلام رسمی از سوی دستگاه های دولتی و قوه قضائیه ایران صورت گرفته است. همچنین اعدام های یادشده نیز بدون اطلاع وکلا و خانواده اعدام شدگان و حتی بدون اطلاع قبلی خود محکومین به اعدام اجرا شده است و محکومین به اعدام تنها چند ساعت قبل از اجرای حکم، از زمان اجرای حکمشان مطلع شده اند.
روندی که اعدام های مخفیانه و دسته جمعی قابل مشاهده بوده این است که همه اعدام های اجرا شده در زندان وکیل آباد مشهد ، زندان بیرجند و زندان تایباد بدون ابلاغ تاییدیه حکم از سوی دیوان عالی کشور به متهمین و یا وکلای آنها صورت گرفته است.

آخرین نوبت اعدام های دسته جمعی و اعلام نشده پیش از اعدام های روز هجده بهمن در زندان وکیل آباد مشهد ، به اعدام ۱۰ زندانی در تاریخ۲۹ آذرماه سال جاری مربوط می شود.

به گفته منابع محلی در تاریخ ۱۶ دیماه هشتاد و نه نیز دستور اجرای حکم اعدام ۱۰ زندانی از سوی دیوان عالی کشور به مقامات زندان وکیل آباد ، دادستانی ومقامات امنیتی و انتظامی مشهد ابلاغ شده بود و درحالی که مقدمات و تشریفات اجرای حکم نیز اماده شده است ، تنها چند ساعت قبل از اجرای حکم و به دلایل نامعلومی دستور توقف اجرای حکم از سوی آقای ذوقی دادستان مشهد صادر شده است.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران همچنین مطلع شده است که در جریان اجرای اعدام های مخفیانه که توسط دستگاه قضایی درمشهد صورت می پذیرد پزشکی قانونی مشهد به صدور گواهی وفات زندانی ها در روزقبل از اجرای حکم اعدام اقدام می کند. اقدامی که خلاف قوانین جاری کشور و حتی احکام فقهی است. طبق احکام فقها در صورتی که یک فرد پس از زمان معینی در جریان اعدام زنده بماند، کسی حق تعرض به وی را ندارد و وی میتواند آزاد شود. حال انکه صدور گواهی وفات یک روز پیش از اجرای حکم اعدام زندانیان، نشان دهنده نادیده گرفتن این مقررات داخلی جمهوری اسلامی از سوی دولت ایران و نیز اصرار ولجاجت برای اعدام خودسرانه وشتاب زده است.

پیش از این کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از اعدام مخفیانه دهها تن طی ماه های گذشته در زندان بیرجند خبرداده بود.

در همین زمینه محسنی اژه ای دادستان کل کشور در روز یازدهم بهمن ماه در یک کنفراس خبری به اعدام “تعدادی” از زندانیان مرتبط با مواد مخدر در زندان بیرجند در این روز اشاره کرده است ، که خبر آن ، هویت و تعداد اعدام شدگان تاکنون منتشر نشده است.

اخبار مربوط به اعدام های صورت گرفته در زندان های وکیل آباد ، بیرجند و تایباد در استان های خراسان رضوی و جنوبی در شرق ایران هیچگاه توسط رسانه های رسمی منتشر نمی شود و تعداد و هویت اعدام شدگان همچنان از سوی دولت ایران مخفی نگه داشته شده است.

اعدام های اجرا شده در ایران که توسط دولت خبر آنها منتشر شده است در یک بازه شش هفته ای از تاریخ ۲۹ آذر تا ۱۱ بهمن به ۱۲۱ مورد رسیده است. حال انکه رقم واقعی اعدام ها بسیار بیشتر از این می باشد.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران نسبت به احتمال وجود اعدام های مخفیانه در دیگر زندان های ایران نیز ابراز نگرانی میکند و معتقد است که آمارهای اعلام شده از سوی دولت ایران تنها بخشی از اعدام هایی است که در ایران اجرا میشود و دولت ایران آمارهای واقعی اعدام ها در این کشور را از رسانه ها پنهان می کند.

در انتهای این گزارش آمده است که کمپین همچنین از اینکه اجرای اعدام های گسترده به عنوان ابزاری برای دولت ایران در تنظیم سیاست داخلی و خارجی اش تبدیل شده است، به شدت نگران می باشد.