۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

وضعیت جسمانی نامناسب ژیلا کرم‌زاده در زندان اوین


کمیته گزارشگران حقوق بشر- ژیلا کرم‌زاده مکوندی، فعال مدنی و از همراهان مادران پارک لاله (مادران عزادار) که هم‌اکنون جهت گذراندن حکم 2 سال حبس تعزیری خود در زندان نگهداری می‌شود، از بیماری " فشار خون" رنج می‌برد. کرم‌زاده طی هفته‌های اخیر، بارها به دلیل افزایش ناگهانی فشار خون، بیهوش و به بهداری منتقل شده است.

ژیلا کرم زاده، روز سه‌شنبه ششم دی‌ماه، هنگامی که جهت انجام کارهای اداری مربوط به گذرنامه به اداره گذرنامه تهران مراجعه کرده بود، توسط ماموران امنیتی دستگیر و جهت اجرای حکم ۲ سال زندان تعزیری به دادسرای زندان اوین و از آن‌جا به بند زنان منتقل شد.

وی پیش از این در روز ۱۹ بهمن سال ۱۳۸۸ در منزل دستگیر و مدت ۳۴ روز را در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر برده و سپس با قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. کرم‌زاده در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ از سوی دادگاه بدوی به تحمل چهار سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به 2 سال حبس تعزیری و 2 سال حبس تعلیقی کاهش یافت.

ژیلا کرم‌زاده که سرپرستی خواهر معلول خود را به عهده داشت، پس از زندانی شدن، بارها درخواست مرخصی و حضور در کنار خواهرش را داد، اما تاکنون با درخواست مرخصی وی موافقت نشده است.

کشف جسد وزير سابق نفت لیبی در اتریش



به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، پلیس اتریش یکشنبه شب از پیدا شدن جسد شکری غانم، وزیر نفت لیبی در دوران رژیم قذافی خبر داد. 

پلیس اتریش می گوید، جسد این مقام سابق لیبیايی را صبح یکشنبه در رودخانه دانوب پیدا کرده است.

یک سخنگوی پلیس اتریش گفته جسد شکری غانم صبح روز یکشنبه در حالیکه در رودخانه شناور شده بود، پیدا شده و اثری از خشونت ظاهری روی جسد مشاهده نشده است.  

وزیر سابق نفت لیبی که در اتریش در تبعید بسر می برد 69 سال داشت و به نظر می رسد که خودکشی کرده باشد.

فدایی خلق هوشنگ اعظمی


فدایی خلق دکتر هوشنگ اعظمی
دکتر هوشنگ اعظمی در سال 1315 متولدشد . دربدو تولدش، پدرشمرتضی اعظمی دستگیر و همراه کل خانواده به خراسان تبعید شدند و درکلات نادری تحت نظرقرارداشتند . درسال1320 پس از تبعید رضاشاه ، پدر دکتراززندان آزاد و همراه خانواده به لرستان بازگشتند  رفیق هوشنگ  در سالهای 29-32به مبارزه سیاسی روی آورد . درسال1338 در دانشگاه پزشکی اصفهان مشغول تحصیل شد وهمزمان به دانشکده افسری وارد می گردد . پس از یک سال به دلیلً نداشتن صلاحیتً از دانشکده افسری اخراج می شود . در دوران دانشجویی ودرسالهای 39 تا 42 باسازمان دانشجویان جبهه ملی فعالیت می کرد و دراین دوره چند بار به زندان می افتد . رفیق هوشنگ در این مقطع با گروه رفیق بیژن جزنی آشنا می شود ونقش برجسته ای درمتشکل کردن روشنفکران انقلابی لرستان ایفا می کند . بدنبال دستگیری رفیق بیژن جزنی ویارانش در تهران ، دکتر پیگیر وپرتلاش را ه انقلابی آنان را ادامه می دهد . در تابستان سال 1349 مجددا دستگیر و به زندان قزل قلعه تهران منتقل گردید و پس از چندین ماه آزاد می گردد . در خرداد سال 53 به قصد شروع مبارزه مسلحانه در کوه های لرستان ، مخفی گردید ودر 25 اردیبهشت سال 1355 در یک در گیری بامزدوران ساواک به شهادت رسید . ساواک شاه از ترس خشم مردم لرستان هیچگاه جرات اعلام خبر شهادت اورا نیافت.
 (اطلاعات بیشتردر مورد زندگی رفیق هوشنگ را می توانید با مراجعه به برگی از تاریخگروه دکتر اعظمی ویاران بدست بیاورید).                                                                                                                                                               یادش گرامی باد !

سفارت کانادا در تهران بخش صدور ویزا را تعطیل کرد

به گزارش رادیو فردا، سفارت کانادا در تهران روز یکشنبه اعلام کرد که از امروز – یکشنبه – ایرانیان برای گرفتن ویزای این کشور باید به سفارت کانادا در آنکارا، پایتخت ترکیه، مراجعه کنند.

سفارت کانادا دلیل این اقدام را «صرفه جویی در هزینه ها» عنوان کرده و گفته است که این تصمیم از سوی اداره مهاجرت کانادا گرفته شده است.

براساس آمارِ سال ۲۰۰۶،  بیش از ۱۲۰ هزار ایرانی در کانادا سکونت دارند و هرساله شمار زیادی از بستگان آنان برای دیدار آنها به کانادا سفر می کنند.

حقوق 70 میلیونی یکی از متهمان‬ اختلاس

وکیل مدیرعامل سابق شرکت تراورس گفت: مه آفرید با وزارت راه تعامل داشت و تفاهم نامه ای نیز امضا کرده بودند.

به گزارش مهر، در ادامه هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی پس از دفاعیات متهم وکیل مدافعش گفت: مه آفرید قبلا گفته بود که تمامی مسئولیت ها با خودش بوده است و رشوه ها را خودش پرداخت کرده است. تفاهم نامه ای بین برخی از مدیران وزارت راه و مه آفرید وجود دارد که نشان می دهد که تعاملات شرکت قبل از خرید بوده است که موکل من در آن زمان در شرکت حضور نداشته است.

وی ادامه داد: مه آفرید گفته بود که اگر پول نمی دادیم کار را به ما واگذار نمی کردند. موکلم هر کاری را که انجام داده است با دستور مه آفرید بوده است. در راه آهن شیراز- بندرعباس قرار بود دو درصد قرارداد با شرکت «ه» به مدیران وزارت راه داده شود که با الحاقیه ها این میزان کم شد.

در ادامه قاضی گفت: اگر جعبه سیاه در دادگاه حضور داشت تکلیف این موضوع مشخص بود که وکیل در پاسخ به قاضی گفت وی رمز جعبه سیاه این پرونده است.

وکیل پرونده افزود:موکل من گفته است که مدیریت وزارت راه عوض شد و من نیز جلوی پرداخت این دو درصد را که ۲۴ میلیارد تومان بوده است گرفته ام. برای چهار میلیاردی که دریافت کرده اند ۲ میلیارد تومان سفته و ۲ میلیارد تومان چک داده اند. این چهارمیلیارد به شرکت «ه» پرداخت شد که پیش پرداخت بوده است.

وکیل متهم ادامه داد: در کیفرخواست اشاره ای به مستند اتهامی نشده است. درمورد رشوه نیز براساس اظهارات متهمان به طور قطعی فرد رشوه دهنده معلوم نیست. احتمالا این پول ها جزئی از همان کیف های پر از پول مه آفرید است. در خصوص تحصیل مال نامشروع نیز موکلم همان روز ۷۰۰ میلیون تومان را به حساب گروه امیر منصور آریا واریز کرده است. آقای«ر» خودش پول ها را به متهم داد که آن هیچ وقت از آنها استفاده نکرد.

وی در ادامه تقاضای صدور حکم برائت و آزادی متهم پرونده را کرد که قاضی سراج در پاسخ به این درخواست گفت: موکل شما ماهی ۷۰ میلیون تومان پول می گرفته است. وکلا در حال پاک کردن صورت جلسه هستند.

اخراج گسترده کارگران در سال توليد ملی

حدود 100 نفر از نيروهاي يک شرکت توليدي در شرق گلستان در سال توليد ملي،‌ حمايت از کار و سرمايه ايراني بيکار شدند.

به گزارش مهر، اخراج گسترده اين تعداد کارگران در سالي که به حمايت توليد ملي، کار و سرمايه ايراني مزين شده است، جاي سئوال و تامل دارد.

يکي از واحدهاي توليدي مستقر در شرق گلستان تعديل و اخراج گسترده نيروها را در سالجاري در دستور کار قرار داده است. اين شرکت در زمينه توليد انواع تخته، نئوپان و ورزاليت فعاليت دارد و حدود 200 نيرو داشت که تا کنون نيمي از آنها به بهانه تعديل نيروي کار و داشتن نيروهاي مازاد بيکار شده اند.

برخي کارگران اخراج شده اين شرکت در تماس با مهر، خواهان توجه و رسيدگي مسئولان امر براي رفع مشکلاتشان شدند. آنان خواستند تدابيري اتخاذ شود تا دوباره به سرکارشان بازگشت داشته باشند.

يک کارگر اين شرکت که 14 فروردين اخراج شده در تماس با خبرنگار مهر گفت: در روز 14 فروردين وقتي به محل کارم مراجعه کردم، اعلام شد که ديگر جزو پرسنل اين شرکت نيستم و نمي توانم وارد شوم. وي که نخواست نامش در خبر ذکر شود، گفت: اين درحاليست که با حقوق ناچيز در اين شرکت مشغول خدمت و فعاليت بوده ام.

وي عنوان کرد: از وقتي مديرعامل شرکت عوض شد، کار اخراج نيروها کليد خورد و تا کنون 25 نفر در خط توليد و اداري و 67 نيرو نيز در بخش ورزاليت اخراج شده اند. وي يادآورشد: بيشتر نيروهايي که کارشان را در اين شرکت توليدي از دست داده بودند توسط مديرعامل قبلي مشغول کار شده بودند و در دوره انتصاب مدير جديد بيکار شده اند.

اين کارگر که اکنون با مشکلات عديده اي براي تامين هزينه هاي زندگي اش مواجه است، يادآورشد: از زماني که اخراج شده ام تاکنون سعي کردم با مديرعامل جديد صحبت کنم که تاکنون وقتي به من داده نشده است.

وي گفت: همچنين به دليل آنکه کمتر از يکسال در اين شرکت فعاليت داشتم نمي توانستم از مزاياي بيمه بيکاري استفاده کنم که اين امر نيز مشکلات را دوچندان کرده است. کارگر ديگر گفت: بنظر مي رسد مديران شرکت هدفي ديگر دارند و مي خواهند بنوعي شرکت را ورشکسته جلوه دهند.

وي افزود: متاسفانه سرنوشت کارگران براي مديران کارخانه مهم نيست و تنها به منافع خود مي انديشند.

تلاش خبرنگار مهر براي کسب نظرات شرکت مزبور بي نتيجه مانده است.

همچنين خبرنگار مهر در نشست مطبوعاتي مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي گلستان موضوع اخراج کارگران اين شرکت تخته را طرح کرد که حسينعلي خواجه مظفري در برابر اين پرسش سکوت و اين موضوع را تاييد يا تکذيب نکرد.

در عين حال، خواجه مظفري به بيان آمار تعداد کارگران بيکارشده استان در سال 90 پرداخت و گفت: در سال گذشته قريب به پنج هزار نفر از کار اخراج شده اند که بيشتر اين تعداد کارمندان تعاونيهاي اعتباري قبل از ادغام بوده اند. وي افزود: اين رقم در سال 89 تعداد پنج هزار و 952 نفر بوده است و از بيکاران سال 90 تعداد زيادي تحت پوشش بيمه بيکاري قرار گرفتند و پس از مدتي بازگشت به کار شده اند.

وي اظهار داشت: سه هزار و 300 نفر از بيکاران در سال گذشته تحت پوشش بيمه بيکاري قرار گرفته اند.

تجمع اعتراضی در بوکان؛ احضار و بازداشت یک فرهنگی

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

احضار و بازداشت یک فرهنگی در بوکان به دنبال تجمع اعتراضی مردم

یک فعال فرهنگی اهل بوکان توسط نیروهای امنیتی احضار و بازداشت شد.

بستگان این فرهنگی در تماس با خبرنگار آژانس خبری موکریان ضمن اعلام این خبر اظهار داشتند: مولود خوانچه زرد دبیر عربی مدارس بوکان، از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر احضار و در پی مراجعه به این اداره بازداشت شده است.

تا لحظه مخابره این خبر هیچ علت یا عللی برای بازداشت این فرهنگی از جانب مقامات قضائی شهر بوکان اعلام نشده اما گفته می شود نامبرده در ارتباط با تجمع اخیر جمعی از شهروندان بوکانی بازداشت شده است. 

یاد آور می گردد آژانس خبری موکریان روز پنجم اردیبهشت ماه نیز در گزارشی اعلام کرده بود که به دنبال تجمع روز جمعه تعدادی از شهروندان بوکانی، چند تن از آنان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روانه زندان شدند.

حمله سایبری به وزارت علوم پس از حمله به وزارت نفت

روزنامه  شرق: در ادامه حملات سايبري به وزارتخانه‌هاي ايران، روز گذشته خبر‌هاي غير‌رسمي از حمله سايبري به وزارت علوم حكايت داشت.

هنوز اخبار و حاشيه‌هاي مربوط به حمله سايبري هفته گذشته به وزارت نفت ايران و تشكيل ستاد بحران در اين وزارتخانه ادامه داشت كه خبر اقدامي مشابه عليه وزارت علوم سر زبان‌ها افتاد. گزارشي از ميزان خسارت به شبكه‌هاي اين وزارتخانه منتشر نشده اما پس از پي‌گيري شرق تاكيد شد «اوضاع تحت كنترل است.»

به اين‌ترتيب شايد بتوان گفت پس از حمله گسترده ويروسي «استاكس نت» و«استارس» به تاسيسات هسته‌اي جمهوري اسلامي، اكنون حملات سايبري به وزارتخانه‌ها و ادارات ايران آغاز شده است. يك منبع آگاه ديروز با تاييد خبر حمله سايبري به وزارت علوم تاكيد كرده كه «اقدامات پيشگيرانه براي مهار آسيب‌زايي حملات احتمالي صورت گرفته است.»

به گفته يك منبع آگاه در وزارت علوم پيش‌بيني‌ها درخصوص دلايل حمله سايبري به اين وزارتخانه «احتمالا مرتبط با پروژه‌هاي مشترك وزارت علوم با وزارت دفاع بوده و حمله‌كنندگان قصد دسترسي به سرورهاي اصلي براي دستيابي به اطلاعات و ايجاد اخلال داشته‌اند.» اخبار مربوط به حملات سايبري به وزارتخانه‌هاي ايران درحالي مطرح است كه روز گذشته يك گروه از متخصصان آمريكايي در نشستي به نمايندگان كنگره اين كشور درباره احتمال يك حمله سايبري از سوي ايران به تاسيسات اين كشور هشدار دادند. ب

به گزارش مهر، سايت «پي سي ورد» دراين‌باره مي‌نويسد: اين گروه از متخصصان اعلام كردند كه ايران در حال تغيير رويه به سوي حملات سايبري به‌‌عنوان كانالي براي حمله به دستگاه‌هاي دولتي آمريكاست. «پاتريك ميهان» از اعضاي كنگره آمريكا نيز در اين‌باره گفته «تهديد جنگ سايبري ممكن است نسبتا جديد باشد، اما تهديدات كوچك نيستند. ايران ظاهرا يك‌ميليارد دلار در توسعه توانمندي سايبري خود هزينه كرده است.»

اين ادعاها درحالي مطرح شده كه رامين مهمانپرست، سخنگوي وزارت امور خارجه‌ كه براي مذاكرات به پايتخت لهستان سفر كرده روز جمعه در ورشو پايتخت اين كشور در جمع خبرنگاران ادعاهاي اين عضو كنگره و كارشناسان غربي را مبني بر اينكه ايران در حال آماده شدن براي حمله سايبري عليه آمريكا و متحدينش است، «بسيار دور از حقيقت» خوانده و آن را رد كرده است. اخبار مربوط به حملات سايبري در حالي در يك هفته گذشته در رسانه‌ها مطرح شد كه در دوسال گذشته براي اولين بار حمله سايبري گسترده‌اي به تاسيسات هسته‌اي ايران صورت گرفت. «استاكس‌‌نت» كِرم جاسوسي بود كه توانست خود را در دل سيستم‌هاي بخش صنعت به صورت پنهاني حدود هشت ماه جا كند. برخي منابع خبري گزارش‌هايي از كشف يك ويروس رايانه‌اي توسط كارشناسان امنيت فرآيندهاي صنعتي در كشور بلاروس منتشر كردند كه به گفته آنان، سيستم‌هاي كنترل و نظارت صنعتي را هدف قرار مي‌دهد و بعدا اعلام شد كه اين ويروس به منظور حمله به زيرساخت‌هاي مهم صنعتي ايران كه سيستم كنترل ساخت شركت زيمنس را به كار مي‌گيرند ساخته شده و توانسته است به تاسيسات غني‌سازي اورانيوم در نطنز آسيب برساند.

استاكس‌نت، برخلاف ويروس‌هاي رايانه‌اي كه به رايانه‌هاي شخصي و ديگر دستگاه‌هاي كاربران حمله مي‌كنند، سيستم‌هاي زيرساخت حياتي، به ويژه سيستم‌هاي كنترل صنعتي از قبيل سيستم‌هاي SCADA (سامانه‌هاي كنترل سرپرستي و گردآوري اطلاعات) به كار برده شده در كنترل سانتريفيوژهاي مورد استفاده در رآكتور هسته‌‌اي را مورد هدف قرار مي‌دهد. با گذشت بيش از يك سال از ورود ويروس رايانه‌اي استاكس‌نت به تاسيسات هسته‌اي جمهوري اسلامي، رييس سازمان پدافند غيرعامل ايران از شناسايي دومين ويروس رايانه‌اي در اين تاسيسات خبر داد. غلامرضا جلالي ضمن اشاره به ادامه تلاش‌ها براي غيرفعال كردن ويروس استاكس‌نت اين نكته را خاطرنشان كرد كه ويروس جديد با نام «استارس» براي انجام بررسي‌هاي بيشتر به آزمايشگاه ارايه شده است.

اين در حالي بود كه همچنان شماري از مقامات ايراني از جمله علي‌اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاكيد داشت «ويروس استاكس‌نت تاثيري بر فعاليت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي نداشته است.» پاييز سال گذشته، محمود احمدي‌نژاد از «خرابكاري در برخي تاسيسات اتمي» خبر داد و تاكيد كرد «اين مشكلات برطرف شده و راه خرابكاري براي آينده بسته شده است.»پس از گذشت يك‌سال از اين حمله، هفته گذشته به يك‌باره خبر حمله سايبري به وزارت نفت ايران منتشر شد. شبكه اينترنت و شبكه داخلي ساختمان‌هاي اصلي وزارت نفت و شركت ملي نفت قطع شده، كامپيوترها آسيب ديده و گزارش شد برخي اطلاعات از دست رفته است. اينترنت شركت‌هاي تابعه وزارت نفت هم قطع شد. مناطق عملياتي، نظير پايانه صادراتي خارك، خود را از سيستم اينترنت مركزي وزارت نفت جدا كردند. ستاد بحران سايبري در وزارت نفت شكل گرفت. در چنين شرايطي در حالي كه روز گذشته رسانه‌هاي آمريكا اتهاماتي را مبني بر تلاش جمهوري اسلامي ايران براي سازماندهي يك حمله سايبري مطرح كردند خبر رسيد وزارت علوم مورد حمله سايبري قرار گرفته است. آن‌گونه كه گزارش شده، از هفته گذشته اطلاعيه‌اي در بين كاركنان وزارت علوم پخش شده كه در آن نوشته شده بود «چنانچه اطلاع داريد سامانه‌ها و شبكه داخلي برخي از سازمان‌هاي دولتي در روزهاي گذشته توسط ويروس‌هاي ناشناخته مورد تهديد و بعضا مورد آسيب قرار گرفته است. لذا براي جلوگيري از بعضي صدمات يا از بين رفتن اطلاعات اداري و سازماني، راهكارهاي زير پيشنهاد مي‌گردد كه بايسته است مورد توجه و اعمال قرار گيرد.»از جمله راهكارهاي ارايه شده بر اساس اين اطلاعيه تغيير تمام رمز عبور از سيستم‌ها و سامانه‌ها، گرفتن بك‌آپ از اطلاعات اداري، همكاري با اداره كل تحول اداري و فناوري اطلاعات و... به كاركنان وزارت علوم بوده است.

با اين حال روز گذشته خبر حمله سايبري به اين وزارت منتشر شد. پس از جنگ‌هاي لفظي و خط‌ونشان كشيدن‌ها در فضاي ديپلماسي، اكنون حمله‌هاي سايبري است كه به صورت هدفمند در دستور كار قرار گرفته و حادثه‌آفريني مي‌كند. روز گذشته جانشين وزير نفت در حوزه پدافند غيرعامل اعلام كرده كه ماهيت حمله و عوامل آن شناسايي شده است. به گفته حمدالله محمدنژاد حمله توسط يك ويروس انجام شده كه قصد آن دزدي و تخريب اطلاعات بوده است. وي گفته «عوامل شناسايي شده اما به دليل اينكه روي آن كار مي‌كنيم قابل اعلام نيست» اكنون بايد منتظر اطلاعات بيشتر از حمله سايبري به وزارت علوم و تخريب‌هاي احتمالي بود.

افزایش تنش در خلیج فارس و ورود آمریکا + فیلم


نيروي هوايي آمريكا پيشرفته‌ترين جنگنده‌هاي رادار گريز "اف - 22" خود را در پايگاه هوايي امارات متحده عربي مستقر كرده است. 

به گزارش شبكه خبري "فاكس نيوز" ارتش آمريكا چندين جنگنده اف -22 كه از پيشرفته‌ترين جت‌هاي جنگنده آمريكا محسوب مي‌شوند را در يكي از پايگاه‌هاي هوايي يكي از متحدان واشنگتن در فاصله كمتر از 200 مايلي ايران مستقر كرده است. 

نيروي هوايي آمريكا اشاره‌اي به اينكه چه تعداد از اين جنگنده‌ها به كار گرفته شده‌اند و يا مكان استقرار آنها نكرد اما مقامات آمريكايي به صورت محرمانه به شبكه خبري "فاكس نيوز" اعلام كرده‌اند كه اين جنگنده‌ها در آشيانه هواپيماها در پايگاه هوايي "الظفره"‌ي امارات مستقر شده‌اند. 

يكي از مقامات نيروي هوايي آمريكا با اشاره به اينكه اين جنگنده‌ها پيشرفته‌ترين جنگنده‌هاي آمريكايي است و رقيبي ندارد، اعلام كرده است: جنگنده‌هاي اف -22 هنوز به عنوان جنگنده‌هاي رزمي تصور نمي‌شوند؛ اين جنگنده‌ها در جنگ‌هاي آمريكا در عراق و افغانستان و يا حتي ليبي به كار گرفته نشدند؛ اين جنگنده‌ها رادار گريز هستند و مخصوص جنگ‌هاي هوايي هستند اما در عين حال مي‌توان از آنها در حملات هوايي هوا به زمين نيز در صورت نياز استفاده كرد. 

در همين رابطه و با انتشار خبر استقرار هواپيماهاي اف 22 آمريكايي در پايگاهي در امارات متحده عربي شبكه خبري فاكس نيوزبه نقل از مقامات نيروهاي هوايي اين كشور نوشت كه استقرار اين هواپيماهاي جنگنده تهديدي عليه رژیم ايران نيست و در چارچوب همكاري‌هاي امنيتي با شركاي منطقه‌اي واشنگتن صورت مي‌گيرد. 

به گزارش فارس، استقرار اين هواپيماها در شرايطي صورت مي‌گيرد كه امارات متحده عربي در روزهاي گذشته با به راه انداختن يك جنگ تبليغاتي گسترده عليه جمهوری اسلامی ايران ادعاهاي خود درباره سه جزيره ايراني ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك را تكرار مي‌كند و از امروز مانور نيروهاي سپر جزيره (نيروهاي مشترك شوراي همكاري خليج فارس) با عنوان جزاير وفاداري در آب و خاك امارات برگزار مي‌شود. 


کشورهای عربی به شدت نگران موفقیت گفت‌وگوهای اتمی هستند 

رادیو فردا: در واکنش به استقرار جنگنده‌های اف- ۲۲  آمریکایی در «امارات»، یک عوض کمیسیون امنیت ملی مجلس، می‌گوید کشورهای عربی از اینکه گفت‌وگوهای هسته‌ای با موفقیت همراه شود، نگران هستند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند که نیروی هوایی آمریکا به تازگی پیشرفته‌ترین جنگنده‌های خود در را در پایگاه الظفره ابوظبی مستقر کرده است.

حشمت‌الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن آنکه به مقام‌های ایرانی هشدار داد، «در زمین امارات بازی نکنند» این نقل و انتقال‌های نظامی را بی‌ارتباط با ادعاهای امارات درباره ابوموسی ندانست.

این نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت: «کشورهای عربی قراردادهای مختلف خرید و همکاری نظامی با آمریکا و کشورهای اروپایی را دارند اما این قراردادها را در موقع طرح مباحث سیاسی با دیگر کشورها از جمله ایران مطرح می‌کنند و حسب موقعیت سیاسی خاص جهت استفاده سیاسی به افشای آنها دست می‌زنند.»

وی افزود: «واقعیت این است که کشورهای عربی در شرایط کنونی که ایران و ۱+۵ گام‌های اولیه را در راستای دیپلماسی برداشته‌اند، از این موضوع به شدت نگران هستند. »

فلاحت پیشه تاکید کرد: «در طول تاریخ مناسبات خارجی ایران هر وقت ایران سعی کرده با کشورهای غربی، آمریکا یا کشورهای اروپایی وارد فاز مذاکره شود بلافاصله کشورهای عربی سعی کردند مشغله‌ای را مطرح کنند؛ موضوعی که از ابتدای دهه ۱۹۹۰ میلادی مشخصا بر اساس جزیره ایرانی ابوموسی شکل گرفت. اکنون هم همزمان با نشست استانبول و معرفی بغداد به عنوان محل نشست بعدی، ‌این مباحث توسط برخی کشورهای عربی و مشخصا امارات مطرح شده است.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به برنامه کشورهای عربی برای رزمایش مشترک در خلیج فارس گفت: «در چنین شرایطی تحت عنوان یک مشغله سیاسی مسایلی از قبیل اعزام هواپیماهای اف ـ۲۲ آمریکایی یا مانور مشترک سپر جزیره و مواردی از این دست مطرح می‌شود.»

وی در ادامه خطاب به دولتمردان ایرانی گفت: «توصیه من به مسئولان جمهوری اسلامی این است که در زمین امارات و کشورهای عرب بازی نکنند.