۱۳۹۱ مرداد ۲۵, چهارشنبه

تلفات زلزله اخیر برابر كشته‌های پنج روز تصادفات


ایسنا: رييس پليس راهور ناجا تعداد كشته‌ها و زخمي‌هاي حوادث رانندگي در 5 روز را رقمي معادل تعداد كشته‌شدگان و مجروحان زلزله شمال‌غرب كشور دانست و گفت: بايد توجه كرد كه به همين ميزان نيز عده‌اي بي‌سرپرست شده و والدين خود را از دست مي‌دهند.

سردار اسكندر مومني در جلسه كميته عمليات و اجراي مقررات راهنمايي و رانندگي كه با حضور تعدادي از مسوولان جمعيت هلال احمر كشور، معاون وزير راه، مسوولان آموزش و پرورش و تني ديگر از مسوولان مربوطه برگزار شد، شهريور ماه امسال را از نظر سفرهاي تابستاني داراي ويژگي خاص و متفاوت از سالهاي گذشته اعلام كرد و گفت: در يك ماه باقي مانده از تعطيلات تابستاني با تعطيلات 5 روزه عيد فطر در كشور و نيز تعطيلي 5 روزه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران رو برو هستيم كه همه موارد حاكي از افزايش شمار سفرهاست.

مومني با تاكيد بر ضرورت آمادگي پليس راهور ناجا و ساير دستگاه‌هاي مرتبط در دور دوم سفرهاي تابستاني اظهار كرد: بر اساس پيش‌بيني‌ها بيشترين حجم سفر را در شهريور ماه امسال خواهيم داشت؛ رقمي كه با سفرهاي انجام شده در ايام نوروز برابري مي‌كند.

وي از رانندگاني كه به سفرهاي تابستاني مي‌روند خواست سفرشان را توزيع كنند و نيز زماني بيشتري را به آن اختصاص دهند.

مومني با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌شود جاده‌هاي منتهي به شمال و اطراف تهران در ايام تعطيلات داراي حجم سفر بيشتري باشد خاطرنشان كرد: بايد كاري كنيم در شهريور ماه امسال به ازاي هر 10 كيلومتر يك تيم پليس يا نيروهاي راهداري و امدادي در منطقه مستقر باشند.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به تعطيلي 5 روزه تهران در زمان اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها خاطرنشان كرد: همچنين در اين ايام بايد در شهرهاي اطراف تهران نظير كرج، رودهن، بومهن، فيروزكوه و ... تدابيري اتخاذ شود تا انسداد مسير و يا توقف طولاني در طول مسير وجود نداشته باشد.

ارتباط مستقيم گرماي هوا با افزايش تصادفات رانندگي

مومني همچنين با بيان اينكه گرما و افزايش دماي هوا سبب خستگي و بي‌حوصلگي رانندگان و متعاقب آن افزايش تصادفات مي‌شود خاطرنشان كرد: بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته در ايام تابستان در روزهايي كه دماي هوا از 38 درجه بالاتر مي‌رود آمار تصادفات ما نيز بيشتر مي‌شود.

به گفته مومني به همين منظور بايد در جاده‌هاي كويري نظير جاده شاهرود به سبزوار مكاني براي استراحت رانندگان در نظر گرفته شود.

وي همچنين با اشاره به توسعه راه‌هاي روستايي اظهار كرد: در حال حاضر تردد در راه‌هاي روستايي مانند گذشته نيست كه سرعت در آن كم باشد و يا خودروي كمي از آن تردد كند؛ بلكه آمارها نشان مي‌دهد كه با توسعه اين راه‌ها سرعت متوسط در آنها نيز حدود 40 كيلومتر بر ساعت افزايش يافته و به ميانگين سرعت حدود 60 كيلومتر بر ساعت رسيده است كه همين امر اگرچه سرعت جابجايي و حمل و نقل را افزايش داده اما سبب بالا رفتن احتمال وقوع تصادف نيز شده است.

مومني همچنين با بيان اينكه سه ماه شهريور، مرداد و تير به ترتيب داراي بيشترين آمار حوادث رانندگي در كشور هستند تصريح كرد: اگر ما در شهريور ماه بتوانيم افزايش تصادفات ترافيكي را كنترل كنيم مي‌توان اميدوار بود كه تا پايان امسال نيز روند كاهشي خود را حفظ كنيم.

مومني با بيان اينكه نشان دادن هماهنگي دستگاه‌ها موجب ايجاد آرامش و امنيت در مردم مي‌شود گفت: اين جلسه نيز با هدف هماهنگي دستگاه‌ها در كاهش آمار حوادث رانندگي برگزار شده است.

مومني در ابتداي اين نشست ضمن تسليت به بازماندگان حادثه زلزله آذربايجان شرقي درباره آمار كشته شدگان حوادث رانندگي در تير و مردادماه نيز گفت: البته آمارهاي پزشكي قانوني منتشر نشده اما آمارهاي اوليه حاكي از كاهش سوانح رانندگي در تير و مرداد است. 

وحشت رژیم از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه

ايلنا: سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: متأسفانه نقشی که آمريکايی ها با کمک عوامل خود برای بر هم زدن ثبات و امنيت در سوریه بازی می کنند، بسيار مخرب است. 

مهمانپرست افزود، این روزها توطئه شومی برای آماده کردن مقدمات يک درگيری نظامی از طريق اعلام منطقه پرواز ممنوع به گوش می رسد. کشورهای منطقه به هيچ وجه نبايد اجازه دهند که چنين اتفاقی بيفتد.


طرح آمريکا برای دوران پس از بشار اسد 

وزير دفاع آمريکا اعلام کرد که ايالات متحده همراه با کشورهای ديگر در مورد شرايط سوريه بعد از بشار اسد کار می کند. اين کار توسط وزيرخارجه آمريکا هيلاری کلينتون پيش می رود. 

لئون پانه تا افزود، چگونگی حفاظت از سلاحهای شيميايی و تشکيل دولت انتقالی از جمله مسائل مورد بررسی در دوران بعد از بشار اسد است