۱۳۹۳ فروردین ۱۸, دوشنبه

پليس اسپانيا 4 نفر را در رابطه با ارسال قطعات موشك به رژيم ايران دستگير كرد

اعتصاب جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت در حمایت از فعال کارگری شاهرخ زمانی

روزدوشنبه و سه شنبه ۱۸ و ۱۹ فروردین ماه ۶ زندانی سیاسی زندان گوهردشت کرج در اعتراض به انتقال فعال کارگری شاهرخ زمانی به زندان قزل حصار و وضعیت حاد جسمی او که در اعتراض به این رفتار غیر انسانی دست به اعتصاب غذا زده است ،اعتصاب خواهندکرد.
بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران»زندانیان سیاسی ناصح یوسفی، خالد حردانی ، محمد بنازاده امیرخیزی ،محمد علی منصوری،میثاق یزدان نژاد ، حمید برهانی می باشند. آنها خواهان بازگرداندن بدون قید و شرط و فوری همبندیشان از زندان قزل حصار کرج به زندان گوهردشت کرج می باشند.

روسیه: انتظار زیادی از مذکرات هسته ای وین نداریم

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد روسیه انتظارات خاص زیادی از دور بعدی مذاکرات هسته ای رژیم ایران و گروه 1+5 ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز ، سرگئی رایباکوف معاون وزیر خارجه روسیه قبل از اغاز دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در وین گفت: انتظارات زیادی از این مذاکرات نداریم.

وی گفت: مذاکرت درباره بسیاری از موضوعات هنوز در مراحل اولیه خود است که این نشست باید مبنایی برای مذاکرت بعدی ایجاد کند.

درخواست تنبیه برای مرزبان‌های ایرانی آزاد شده

رادیو فرانسه: یک روز پس از ورود ٤ نفر از پنج مرزبان‌ ربوده شده ایرانی به کشورشان، یک مقام جمهوری اسلامی خواستار تنبیه آنان شد.

اسماعیل کوثری- رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس ایران، با بیان اینکه «باید ٤ مرزبان آزاد شده به‌علت تخلفات و کوتاهی در انجام وظیفه تنبیه شوند»، گفت: «تنبیه برای این است که در زمان انجام وظیفه، دیگر این تخلفات تکرار نشود.»

ناتو: برای شکست پوتین باید پول خرج کرد

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با انتشار نامه ای به کشورهای عضو این سازمان اعلام کرد که اگر خواهان مهار روسیه هستند باید بودجه نظامی خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "آندرس فوگ راسموسن" با انتشار نامه ای در روزنامه دیلی تلگراف از اعظای ناتو خواست تا با افزایش بودجه نظامی خود و به روز کردن تجهیزات نظامی و جنگ افزارها، روسیه را مهار کنند.

مذاکرات هسته ای؛ سخنان سناتور و خبر روزنامه

سایت هم اندیشی: رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در اظهارات کارشکنانه‌ای در آستانه دور جدید مذاکرات گفت: ما به تعهدات رژیم ایران در موضوع برنامه هسته‌‌ای‌اش مشکوک هستیم.

به گزارش جروزالم پست ، "رابرت منندز" در اظهاراتی در نیویورک مدعی شد: ما درباره برنامه اتمی رژیم ایران محافظه‌کارانه رفتار می کنیم. گذشته تنها یک مقدمه بود، من درباره اینکه ایران به وعده هایش عمل کند مشکوکم. بر اساس معیارهایی که در طرح اقدام مشترک بیان شده است و بر اساس اظهارات افراد مختلف، اقدامات اخیر ایرانی‌ها نگران کننده است.