۱۳۹۲ آبان ۱۲, یکشنبه

نيويورك پست: يك ديدار خجالت‌آور

زن جوان بهایی جهت اجرای حکم روانه زندان شد


خبرگزاری هرانا – انیسا دهقانی شهروند بهایی ساکن اصفهان صبح روز شنبه جهت اجرای حکم خود به زندان وکیل آباد مشهد رفت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، «انیسا دهقانی» شهروند بهایی ساکن اصفهان صبح روزشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۲ خود را جهت اجرای حکم به زندان وکیل آباد مشهد معرفی کرد. نامبرده طبق رای دادگاه تجدید نظر استان خراسان به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

حمله انتحاری علیه اردوغان و گل خنثی شد

روزنامه صباح ترکیه نوشت، یک حمله انتحاری علیه نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری این کشور خنثی شد.

به گزارش ایسنا، عامل انتحاری که قصد ترور "رجب طیب اردوغان"، نخست‌وزیر ترکیه و "عبدالله گل"، رئیس‌جمهوری این کشور را داشت، در عملیاتی ویژه دستگیر شد.

در گزارش روزنامه صباح همچنین آمده که این عامل انتحاری قصد داشت عملیات خود را در کنگره اقتصادی ازمیر ترکیه انجام دهد.

پانتا: شاید مجبور شویم به رژیم تهران حمله کنیم


«لئون پانتا» وزیر سابق دفاع آمریکا و رئیس سابق «سیا» اعلام کرد در حالیکه آمریکا تحریم های بی سابقه ای علیه رژیم ایران تحمیل کرده است، بسیار محتمل است که برای پیشتیبانی از سیاست خود مجبور به استفاده از نیروی نظامی شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، پانتا این اظهارات را در یک سخنرانی در واشنگتن ایراد کرد و گفت که آمریکا باید در زمان مذاکره درباره برنامه هسته ای رژیم ایران، شک و تردید خود را حفظ کند.

رژیم اسد تاکنون 261 روزنامه نگار را به قتل رسانده

به گزارش العربیه، سازمان حقوق بشر سوریه امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد، از آغاز اعتراض ها در سوریه تاکنون رژیم اسد 261 روزنامه نگار و گزارشگر را کشته و 174 تن را بازداشت و زندانی کرده است.

به گفته این سازمان حقوق بشری رژیم سوریه طی 2 سال گذشته با ارتکاب چنین فجایع گسترده ای در حق روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای، به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر شناخته شده است.

طبق این گزارش طی 4 روز گذشته نیروهای امنیتی اسد، 25 روزنامه نگار و فعال رسانه ای را در مناطق مختلف حلب به قتل رساندند.

جاسوسی آمریکا از مقامات رژیم در مواقع بحرانی


تازه‌ترین بخش‌های منتشر شده از اسناد فعالیت "آژانس امنیت ملی آمریکا" (اِن.اس.اِی) نشان می‌دهد که سفر آیت‌الله علی خامنه‌ای در سال ۱۳۸۸ به دقت زیر نظر و رصد این سرویس اطلاعاتی بوده است.
به گزارش رادیو آلمان، ادامه انتشار اسناد فاش شده توسط ادوار اسنودن از فعالیت‌های جاسوسی "آژانس امنیت ملی آمریکا" (NSA) نشان می‌دهد که رهبر جمهوری اسلامی نیز تحت نظر دقیق بوده است.

روز شنبه دوم نوامبر (۱۱ آبان) روزنامه نیویورک تایمز بخش‌هایی تازه از اسناد فعالیت‌های ان.اس.ای را منتشر کرد که در آن به یک پروژه‌ی جاسوسی پیشرفته با عنوان «عملیات دِرِدنوت» (Operation Dreadnought) اشاره شده است.

بازی خظرناک پوتین با افشاگر اطلاعات محرمانه‌ آمریکا

به نقل از خبرگزاری نووستی، روزنامه لیبرال کورمسانت به نقل از یکی از مقام‌های کاخ سفید نوشت که فعالیت‌های ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعات محرمانه‌ آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در مسکو به طور مشخص آسیب زدن به منافع ملی آمریکا به شمار می‌رود.

با این حال، دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این اتهام‌ها را رد کرد.

پیش از این، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرده بود که تنها در صورتی به اسنودن اجازه اقامت در روسیه داده خواهد شد که او به اقدام‌هایش با هدف آسیب زدن به آمریکا پایان دهد.

اسنودن در ماه اوت از روسیه پس از آن پناهندگی گرفت که حدود یک ماه در سالن ترانزیت فرودگاه مسکو اقامت داشت و در حال حاضر در مکانی نامشخص در روسیه به سر می‌برد.

شاملو - روزگار غریبی است نازنین


فدایی خلق هوشنگ اعظمی لرستانی



دکتر هوشنگ اعظمی در سال 1315 متول شد. دربدو تولدش پدرش مرتضی اعظمی دستگیر و همراه کل خانواده به خراسان تبعید شدند و در کلات نادری تحت نظر قرار داشتند. در سال 1320 پس از تبعید رضاشاه ، پدر دکتر از زندان آزاد و همراه خانواده به رستان بازگشتند. رفیق هوشنگ اعظمی در سال های 29 – 32 به مبارزه سیاسی روی آورد. در سال 1338 در دانشگاه پزشکی اصفهان مشغول تحصیل شد و همزمان به دانشکدهافسری وارد می گردد. پس از یک سال به دلیل نداشتن صلاحیت از دانشکده افسری اخراج می شود. در دوران دانشجویی و در سالهای 39 تا42 با سازمان دانشجویان جبهه ملی فعالیت می کرد و در این دوره جند بار به زندان می افتد . رفیق هوشنگ در این مقطع با گروه رفیق بیژن جزنی آشنا می شود و نقش برجسته ای در متشکل کردن روشنفکران انقلابی لرستان ایفا می کند . بدنبال دستگیری رفیق بیژن جزنی و یارانش در تهران ، دکتر پیگیر و پر تلاش راه انقلابی آنان را ادامه می دهد. در تابستان 1349 مجددا دستگیر و به زندان قزل قلعه تهران منتقل گردید و پس از چندین ماه آزاد می گردد. در خرداد سال 53 به قصد شروع مبارزه مسلحانه در کوه های لرستان ، مخفی گردید و در اردیبهشت 1355 در یک درگیری با مزدوران ساواک به شهادت رسید. ساواک شاه از ترس خشم مردم لرستان هیچگاه جرات اعلام خبر شهادت او را نیافت.

یادش گرامی باد ! 

سخن بزرگان (جیمز بالدوین)