۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۸, یکشنبه

اعتراض دانشجویان دانشگاه تبریز به سخنرانی پاسدار صفارهرندی‏

اعتراض دانشجویان دانشگاه تبریز به سخنرانی پاسدار صفارهرندی‏

شعری ازحمید مصدق …«از منظومه در رهگذار باد»



تجمع مردم برای بخشش محکوم به قصاص

روزنامه شرق: تعداد زیادی از اهالی شهر «روانسر» در استان کرمانشاه با تجمع در مزار یک مقتول از خانواده او خواستند تا از خون قاتل فرزندشان بگذرند. در این تجمع که ظهر پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد ده‌ها نفر از کسبه، بازاریان، اعضای شورای شهر، فعالان مدنی و شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی شهر روانسر حضور داشتند. آنها ابتدا بر سر مزار «امید مرادی» -مقتول- حاضر شدند. این قتل 12بهمن سال 87 به‌وقوع پیوست و در جریان آن جوانی به‌نام عادل دوست خود امید را از پا درآورد. عادل مغازه کبابی داشت و قتل در همین مکان اتفاق افتاد. روز حادثه امید با عادل تماس گرفت و از او کباب خواست. وقتی امید به کبابی رسید دو دوست شروع به شوخی کردند که در همین حین عادل برای ترساندن دوستش چاقویی را که با آن مشغول خردکردن گوشت بود به سمت امید گرفت که چاقو در قلب پسر جوان فرورفت.

بازداشت مدیرعامل کارخانه خودروسازی

مدیر عامل یکی از کارخانه های خودروسازی اواخر هفته گذشته با دستور قضایی بازداشت شد.

یک مقام آگاه در این باره گفت: خودروهای ساخت این کارخانه طی سالهای اخیر خبر ساز شده و چندین پرونده در خصوص نقص فنی خودروهای این کارخانه در دادسرا مطرح شده بود.

این مقام آگاه تاکید کرد: مدیرعامل این کارخانه پیش از این با قرار وثیقه میلیاردی آزاد بود. 

شمارش ‌معکوس برای ‌حذف ‌برخی یارانه ‌بگیران

سخنگوی دولت نیز به غربالگری یا همان راستی آزمایی اشاره کرده و می‌گوید قطعاً پرداخت یارانه به تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه می‌یابد و ما هم به تدریج وظایف قانونی خود را انجام می‌دهیم .

فارس: سخنگوی دولت در آخرین اظهارنظر خود از غربالگری تدریجی متقاضیان براساس حساب‌های بانکی خبر داده است؛ اقدامی که طبق قانون دولت موظف به انجام آن بوده و باید در راستای اجرای صحیح قانون هدفمندسازی یارانه‌ها آن را در دستور کا خود قرار دهد.

طبق بند «و» تبصره 21 قانون هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی صرفا به سرپرستان خانوارهای متقاضی که به تشخیص دولت نیازمند یارانه باشند، پرداخت می‌شود با احتساب اینکه مجموع درآمد سالانه آنها کمتر از رقم تعیین شده توسط دولت باشد.

بمباران هسته‌ای وین به مواضع بورس تهران

روز گذشته اولین واکنش سهامداران در بورس به نتایج تازه‌ترین مذاکرات ایران و 1+5 را باید به مانند بمباران هسته‌ای به مواضع خودی عنوان کرد که باعث شد این بازار در یک شوک تازه فرو رود.  

به گزارش جهان صنعت، خبرهای وین خیلی زود به حافظ رسید تا بورس بازان با تحلیل سریع فرآیند مذاکرات نسخه معاملاتی خود را بپیچند. 

همه امیدهای در حال رشد به یاس گرایید تا شاخص هم با 708 واحد ریزش به کانال 76 هزار واحد بازگردد.