۱۳۹۲ آبان ۲۴, جمعه

آزادی 7 گروگان اشرفی


76 روز اعتصاب غذاي مجاهدان ليبرتي و اشرف نشانان - 76 روز جانفشاني براي آزادي

افشای نام یک متجاوز و شکنجه گر رژیم


افشای نام یک شکنجه گر و متجاوز در زندانهای ولی فقیه که دائما ارتقاء سمت می یابد

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» انتصاب یکی از شکنجه گران زندان میناب که به

زندان بندرعباس تبعید شده بود به عنوان معاون رئیس زندان مرکزی زندان بندرعباس.

غلامعباس مشایخی حدودا ۵۰ ساله، به دلیل شکنجه های وحشیانه که منجر به قتل چند زندانی ،اخاذی و رشوه گیری از زندانیان بی دفاع میناب که منجر به اعتراضات زندانیان و خانواده های آنها شد مدتی پیش همراه با  جلیل مرسلپور برادر رئیس زندان بندرعباس که سرپرست تاسیسات، انبار و بندهای کارگری بود به زندان مرکزی بندرعباس تبعید شد.

سناتورهای آمریکا: نيازمند تحريمهای شديدتر هستيم


دولت اوباما از کنگره درخواست کرد زمان بيشتری برای ديپلماسی با رژيم تهران بدهد، اما با مقاومت سرسختانه از سوی قانونگذاران مواجه شده است.

به دنبال درخواست کاخ سفید از کنگره برای خودداری از تصویب تحریم‌های تازه علیه رژیم تهران٬ جمهوری‌خواهان و شماری از دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا با این درخواست مخالفت کردند.

سناتور مک کین می‌گوید مذاکره‌های اخیر که به رژیم تهران حق غنی‌سازی را می‌دهد ما را به شدت ناراضی کرده است. زیرا این رژیم در گذشته بارها و بارها فریبکاری کرده است.

شش روزنامه نگار کرد را به حبس محکوم شدند

فعالان در تبعید: دادگاهی در شهر ایلام به ریاست قاضی شکری 6 روزنامه نگار کرد ساکن این شهر را به 36 ماه حبس محکوم کرد. یک متهم پرونده تبرئه شده و از هویت و وضعیت سه متهم دیگر که اواسط اسفند 91 بازداشت شده اند، اطلاعی در دست نیست.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید” طبق رای قاضی شکری در دادگاه شهر ایلام، آقایان احسان نیک‌پی، محسن چراغی، شاهو احمدی در جلسه ای چند دقیقه ای؛ هر کدام به 6 ماه حبس تعزیری، و آقایان رحمت‌الله چراغی، علی یوسفی و سجاد قیصری نیز هر کدام به 6 ماه حبس تعلیقی به مدت 2 سال، محکوم شدند.منابع خبری از ایلام همچنین از تبرئه خانم نسرین باوند پور در این دادگاه خبر می دهند.

فعال کردن دوباره تحریمها از سوی اتحادیه اروپا


خبرگزاری رویترز به نقل از برخی از دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا گزارش داده است که این اتحادیه قصد دارد به مسدود کردن اموال هفت شرکت وابسته به جمهوری اسلامی ادامه دهد. دادگاه عمومی اتحادیه اروپا پیش‌تر حکم به لغو این تحریم داده بود.
به گزارش رادیو به نقل از خبرگزاری رویترز اتحادیه اروپا قصد دارد با وجود پیشرفت‌های حاصل شده در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ یکسری از تحریم‌ها را دوباره علیه رژیم ایران فعال کند.

این اقدام اتحادیه اروپا اخیرا از سوی دادگاه عمومی اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار گرفته بود. این دادگاه پس از بررسی‌های لازم تصمیم به رفع مسدود شدن اموال این موسسات گرفته بود و تصمیم اتحادیه اروپا در زمینه مسدود کردن اموال شرکت‌های ایرانی را باطل اعلام کرده بود.

وضعیت نگران کننده یکی از نوکیشان مسیحی دربند


نوکیش مسیحی « وحید حکانی » که بهمراه تنی دیگر از نوکیشان مسیحی، در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز دوران محکومیت خود را می گذراند به دلیل بیماری و شرایط نامساعد زندان، در وضعیت نگران کننده ای بسر می برد.
به گزارش « محبت نیوز» وحید حکانی از نوکیشان مسیحی شیراز است که چندی پیش به علت تشدید عارضه گوارشی و وخامت اوضاع جسمی در زندان عادل آباد به بیمارستان فقهی این شهر منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی که از سوی دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به دلیل اعتقادات و باورهای مسیحی اش به 3 سال و هشت ماه زندان محکوم شده است  و در حال حاظر دوران محکومیت خود را سپری می کند، از بدو ورود به زندان از ناحیه معده دچار خونریزی خفیف بود، اما شرایط نامناسب بهداشتی، کمبود تغذیه و نداشتن فعالیت به علت قرنطینه بودن در بند عبرت زندان بیماری او تشدید شد.

واکنش اسرائیل به گزارش جدید آژانس اتمی


نخست وزیر اسرائیل به گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای رژیم تهران واکنش نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو گفت که گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره توسعه نیافتن برنامه اتمی رژیم تهران او را تحت تاثیر قرار نداده است.