۱۳۹۲ آبان ۸, چهارشنبه

بيانيه مطبوعاتي بخش اروپايي سازمان جهاني عليه شكنجه - درخواست از اوباما تا با يك قاتل و آدم ربا ملاقات نكند

هرانا؛ اعدام یک زن و یک مرد در زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا - یک زن که متهم به قتل یک پلیس با انگیزه ناموسی بود به همراه یک متهم به قتل دیگر در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته ۴ زندانی متهم به قتل جهت اجرای حکم اعدام از بندهای خود به سلول انفرادی منتقل شدند.
متهم اول میترا شهنوازی از بند زنان زندان قرچک ورامین جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شد. وی که ۱۱ سال پیش به اتهام قتل یک پلیس با انگیزه ناموسی بازداشت شده بود، سحرگاه امروز در زندان رجایی شهر کرج بدار آویخته شد.
متهم دیگر یک زندانی به نام "رهبر" بود که در بند ۴ زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد و از ۸ سال پیش به اتهام قتل عمد در زندان بسر می‌برد. وی بعد از ظهر روز گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل و سحرگاه امروز حکم وی از طریق چوبه دار به اجرا درآمد.

عدم تحویل اجساد هشت زندانی عقیدتی در زاهدان


خبرگزاری هرانا - بستگان زندانیان عقیدتی اعدام شده در زندان زاهدان در پی عدم تحویل اجساد ایشان با وجود تدابیر شدید امنیتی در قبرستان عمومی زاهدان تجمع کردند.

دستگيری جوانان در شهر سراوان در استان بلوچستان


پس از اعدام 16زندانی سياسی در زاهدان، ماموران حکومتی تعدادی از جوانان را در سراوان در استان سيستان و بلوچستان دستگير کردند.

به یاد گل پر پر شده کردستان حبیب اله گلپری پور