۱۳۹۲ مهر ۱۴, یکشنبه

ادامه اعتصاب غذا و تظاهرات ايرانيان آزاده در سراسر جهان

استقرار جنگنده‌های رژیم سوریه در ایران

جمهوری اسلامی همچنان جزو پیگیرترین پشتیبانان رژیم بشار اسد است. طبق اطلاعات سرویس‌های مخفی آلمان، تهران به دمشق اجازه داده جنگنده‌های خود را در ایران مستقر کند تا از حملات دشمن در امان بمانند. 

به گزارش رادیو آلمان، طبق اطلاعات سرویس‌های مخفی آلمان، جمهوری اسلامی ایران یکی از آخرین پشتیبانان بزرگ بشار اسد رئيس‌جمهوری سوریه است.

"اشپیگل آنلاین" روز یکشنبه (۶ اکتبر/ ۱۴ مهر) خبر داد که سازمان امنیت داخلی آلمان در گزارشی که "محرمانه" طبقه‌بندی شده اعلام کرده که همکاری نظامی تنگاتنگی میان تهران و دمشق وجود دارد.

محکومیت سنگین دانشجوی وبلاگ نویس زندانی

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» وبلاگ نویس زندانی مرتضی وفایی و یکی از هموطنان اهل تسنن پس از ۷ ماه بازداشت در بازداشتگاه های اداره اطلاعات مشهد و جزیره قشم به بند زندانیان سیاسی بندرعباس منتقل شد.

روز یکشنبه ۱۴ مهرماه وبلاگ نویس زندانی مرتضی وفایی ۲۷ ساله دانشجوی ادبیات عرب دانشگاه آزاد قم و از شهروندان مشهد از بند قرنطینه زندان بندرعباس به بند زندانیان سیاسی این زندان منتقل شد.

دانشجوی وبلاگ نویس زندانی ،اول فروردین ماه با یورش مامورین اداره اطلاعات  مشهد به منزلش دستگیر و به سلولهای انفرادی منتقل گردید او به مدت ۵ روز در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات مشهد تحت بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.

آغاز عملیات خلع سلاح شیمیایی سوریه

خبرگزاری فرانسه از آغاز ماموریت بازرسان سازمان ملل در امحای زرادخانه‌های شیمیایی سوریه خبر داد.

براساس این گزارش، گروه 20 نفره بازرسان خلع سلاح شیمیایی سازمان ملل که در سوریه حضور دارند، امروز امحای بیش از 1000 تن مواد شیمیایی در سوریه را آغاز کرده‌اند.

به گفته یک منبع آگاه در دمشق، گروه بازرسان سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی امروز کار نابودسازی یکی از سایت‌های تولید و نگه‌داری مواد و سلاح‌های شیمیایی را آغاز کردند.

حمله کماندوهای آمریکا برای دستگیری تروریستهای اسلامی

نیروهای ویژه آمریکا روز شنبه در عملیاتی در سومالی و پایتخت لیبی افراط گرایانی را که گفته می شود مسئول حملات تروریستی در شرق آفریقا بوده اند ، هدف حمله قرار دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس ، آنها سرکرده شبکه القاعده را در لیبی که 15 سال پیش مسئول بمب گذاری سفارتخانه های آمریکا بود ، بازداشت کردند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد تروریست ها می توانند فرار کنند اما نمی توانند مخفی شوند. 

کری گفت حملات در لیبی و سومالی نشان دهنده عزم جدی آمریکا برای تعقیب عاملان حملات تروریستی است.

آشنایی با دلالان روحانی و اوباما + عکس

به گزارش خبرنو به نقل از نیمروز؛ مذاکره تلفنی میان حسن روحانی و باراک اوباما حاصل توافق دو تن از دیپلمات های ارشد دو طرف بوده است.
بر اساس اطلاعات بدست آمده به نظر می رسد این دیدار حاصل تفاهم میان امیر حسین موسویان و رایان کراکر بوده است. حسین موسویان در دولت هاشمی رفسنجانی سفیر ایران در آلمان و در دولت خاتمی معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی (حسن روحانی) و عضو هیئت مذاکرات هسته‌ای ایران بود. وی در سال 1386 به اتهام جاسوسی در دادگاه محاکمه شد.
«حسین موسویان» عضو سابق تیم مذاکره‌کننده‌ ایرانی در گفت‌وگوهای هسته‌ای، در یادداشتی که در روزنامه انگلیسی «گاردین» منتشر شده، احتمال مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا را فرصتی برای مصالحه دانست که نباید از دست برود.