۱۳۸۹ تیر ۲۷, یکشنبه

احتمال کشته شدن زندانی سیاسی کرد از گمان به واقعیت نزدیک شد


خبرگزاری کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی : بنا به گفته یکی از
مسئولین اطلاعات شهر سقز ،که نخواسته نامش فاش شود ؛و در ارضای این خبر
هم پول خوبی دریافت نموده است ،عزیز محمد زاده زندانی سیاسی محکوم به
اعدام که از 7 ماه گذشته تا کنون در بی خبری کامل به سر میبرد، در اواخر
پاییز سال گذشته بنا به دستوراطلاعات شهرسنندج از سلول انفرادی اداره
اطلاعات شهر سقز در عین وضعیت وخیم جسمانی به بازداشتگاه اداره اطلاعات
شهر سنندج منتقل می یابد، و شایع می کنند ،که وی را آزاد نموده اند؛اما
در واقع این یک دروغ بیش نبوده ؛و تا چند ماه گذشته نیز نامبرده در
سلولهای انفرادی اطلاعات شهر سنندج زیر شدیدترین نوع شکنجه های ممکن بوده
است ؛و از آن پس نیز وی دیده نشده است ؛و به گفته این مسئول اطلاعات شهر
سقز به احتمال زیاد وی در زیر شکنجه جان خود را از دست داده است و به
همین علت میباشد ،که مسئولین این اداره وانمود میکنند، که وی را آزاد
کرده اند.


شايان ذكر است ،عزیز محمد زاده به اتهام ا قدام علیه امنیت ملی و محاربه
با خدا در دادگاه شهر سقز به اعدام محکوم شد. نامبرده فرزند علی و 26 سال
سن دارد .و اهل شهر بانه که در تاریخ 21/7/ 1388 توسط نیروهای امنیتی این
شهر دستگیر و به بازداشت گاه شهر بانه منتقل میشود که بعد از 3 ماه آزار
و شکنجه هاي شدید به زندان شهر سقز انتقال داده شد.

بازنشستگی 30 استاد دانشگاه تهران

مدیرکل دفتر ریاست دانشگاه تهران از بازنشستگی 30 عضو هیئت علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: 20 نفر از این اعضای هیئت علمی خودشان درخواست بازنشستگی کرده و 10 نفر دیگر طبق قانون بازنشسته می شوند که احکام آنها تا نیمه شهریور صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر عبدالرضا سیف با بیان این خبر گفت: بازنشستگی این اعضای هیئت علمی قانونی و طبق روال اداری است و نه سیاسی. چرا که هر عضو هیئت علمی که 30 سال سابقه خدمت داشته باشد طبق قانون بازنشسته می شود.

مدیرکل دفتر ریاست دانشگاه تهران در پاسخ به اینکه سابقه عضویت هیئت علمی روح الله عالمی یا غلامرضا ظریفیان (از اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران) در دانشگاه تهران کمتر از 30 سال است اما پیام رئیس دانشگاه تهران مبنی بر بازنشستگی آنها ابلاغ شده است، گفت: سیاست دانشگاه تهران این است که عضو هیئت علمی با 30 سال سابقه خدمت طبق قانون بازنشسته شود.

وی افزود: برخی از اعضای هیئت علمی هر چند کمتر از 30 سال عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بوده اند اما قبل از اینکه به عضویت هیئت علمی دانشگاه درآیند در نهادهای دولتی یا خصوصی سابقه فعالیت داشته و بیمه پرداخت کرده اند و بعضا" سابقه خارج دانشگاه را به دانشگاه منتقل کرده اند.

سیف خاطرنشان کرد: در صورتی که یک عضو هیئت علمی سوابق کاری خود که مربوط به قبل از قرارگیری در جایگاه عضو هیئت علمی است را به دانشگاه منتقل کند، این سوابق جزو سنواتش محسوب می شود اما اگر سوابقی که قبل از عضویت هیئت علمی دارند را به دانشگاه منتقل نکنند، دانشگاه نیز آن سوابق را نادیده می گیرد.

مدیرکل دفتر ریاست دانشگاه تهران با بیان اینکه 30 عضو هیئت علمی دانشگاه تهران که در تابستان امسال بازنشسته می شوند از دانشکده های مختلف از جمله ادبیات و علوم انسانی، حقوق و علوم سیاسی، علوم پایه، هنرهای زیبا، فنی و کشاورزی هستند به مهر گفت: 20 نفر از این اعضای هیئت علمی خودشان درخواست بازنشستگی کرده اند و 10 نفر دیگر نیز طبق قانون باید بازنشسته شوند.

عبدالرضا سیف از صدور احکام بازنشستگی این 30 عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تا نیمه شهریور ماه خبر داد و گفت: اسامی این اعضای هیئت علمی در آینده نزدیک در نشریات و سایت دانشگاه تهران اعلام می شود.

مشاور رئیس دانشگاه تهران بازنشسته شدن اساتید را لازمه جذب اعضای هیئت علمی جوان دانست و به مهر گفت: اگر قانون بازنشستگی اعضای هیئت علمی اجرا نشود دیگر جوانان نمی توانند عضو هیئت علمی شوند و فردی که موفق به اخذ مدرک دکتری می شود و انگیزه تدریس در دانشگاه را دارد باید بیکار بماند.

در حالی که چندی پیش سید محمد مقیمی عضو هیئت رئیسه دانشگاه تهران از بازنشسته شدن 81 عضو هیئت علمی دانشگاه تهران طی سال 88 خبر داده بود عبدالرضا سیف از جذب 200 عضو هیئت علمی در دانشگاه تهران طی سال گذشته خبر داد و گفت: وقتی یک عضو هیئت علمی با مرتبه استادی بازنشسته می شود این امکان ایجاد می شود که دانشگاه 3 استادیار جذب کند چرا که حقوق یک استاد 3 برابر یک استادیار است. همچنین وقتی یک دانشیار از دانشگاه بازشسته شود از آنجا که حقوق دانشیار تقریبا" 2 برابر یک استادیار است می توانیم 2 عضو هیئت علمی با درجه استادیاری جذب کنیم.