۱۳۹۲ مهر ۲۵, پنجشنبه

حملات رفسنجاني عليه سياستها و راديوتلويزيون خامنه اي

شهادت فرخی يزدی، مبارز پرشور و ترانه سرای آزادی

محمد فرخی يزدی شاعری است که قلمش را برای ترويج و دفاع از آزادی و انقلاب به کار گرفت. شعر فرخی، فراخوانی برای آزاد زيستن و مبارزه برای تحقق آزادی است. 
شعر او از سويي وصف حال رنجديدگان و محرومين جامعه و بازتاب خشم وخروش آنها عليه بی عدالتی و استثمار است؛ از سوی ديگر افشاگر ستم و سرکوبی حاکمان و مرتجعان ضدمردمی.
محمد فرخی در سال ۱۲۶۴ شمسی در يزد و در يک خانواده متوسط به دنيا آمد. در اوايل جنبش مشروطيت، فرخی با وجود دوری از تهران و ساير کانونهای جنبش مشروطه، به دفاع از مشروطه برخاست.
فرخی در سال ۷ هجری قمري, و در زمان احمدشاه قاجار، شعری درباره ظلم ها و فجايع حاکم وقت يزد -ضيغم الدوله- سرود و رفتار ستمگرانه او را افشا کرد که به همين جهت به زندان افتاد. چند ماه بعد فرخی از زندان يزد گريخت و به تهران رفت.

عفو بين الملل: اعدام مجدد يک زندانی غيرانسانی است

سازمان عفو بين الملل از حکومت اسلامی خواست از اعدام دوباره يک زندانی محکوم به مرگ خودداری کند. 

يک زندانی به نام عليرضا ـ م 37ساله چند روز پيش در زندان بجنورد اعدام شد. اما وقتی خانواده اش برای تحويل گرفتن جسدش به سردخانه بيمارستان شهر رفتند، به آنها گفته شد او زنده است. 

اين زندانی 12دقيقه بر بالای دار بوده است و پزشک زندان او را مرده اعلام کرده بود. 

آخرین وضعیتِ دو تن از بازداشت شدگان مسیحی

دو تن از مسیحیان ساکن تهران که از زمان بازداشت، از محل نگهداری و وضعیت سلامت این افراد خبری در دسترس نبوده گفته می شود هم اکنون این افراد در زندان مخوف اوین بسر می برند.

به گزارش « محبت نیوز»، "ابراهیم فیروزی" و "سوادا آغاسر" پس از بازداشت خودسرانه از سوی ماموران امنیتی، برای انجام مراحل بازجویی به سلول انفرادی بازداشتگاه زندان اوین انتقال یافتند.

" ابراهیم و سوادا " که در سی ام مردادماه 1392 برابر با (21 آگوست 2013) توسط ماموران امنیتی در دفتر محل کار یکی از دوستانشان در کرج بازداشت شده بودند، اکنون با گذشت نزدیک به دو ماه خبر می رسد که  در بند 209 زندان اوین  و در سلولهای جداگانه که امکان هیچگونه تماسی را با هم ندارند بسر می برند .

تعطیلی دولت ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا زیان وارد کرد

موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پورز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، بحران تعطیلی دولت آمریکا بیش از ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور ضرر زد و موجب کاهش رشد اقتصادی آمریکا خواهد شد.

به گزارش نامه به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ موسسه استاندارد اند پورز در شرایطی نسبت به کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی امسال هشدار داده است که نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه سرانجام به توافق نهایی برای بازگشایی موقت دولت تا 15 ژانویه 2014 ( 25 دی ماه 1329) دست یافته اند. 

ژنو؛ رژیم: اختلاف وجود دارد/آمریکا:اختلاف عميق است

مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ ای جمهوری اسلامی با اشاره به مذاکرات ژنو گفت که هنوز اختلافات در جزییات وجود دارد. 

  عباس عراقچی در پاسخ به ایسنا گفت: ما هنوز راه طولانی در پیش داریم تا به یک توافق مشترک برسیم. از نظر ما باید مسایلی که در پیشنهاد است در نظر گرفته شود.

از سوی دیگر وندی شرمن، مذاکره کننده آمريکا نیز گفت، نقاط اختلاف عميقی هنوز بين ما وجود دارد، هنوز روی هيچ چيزی توافق نشده است. 

این دیپلمات ارشد آمریکايی افزود، هيچ قدمی به هيچ شکل و روشی برای لغو تحريمها برداشته نشده چون هنوز کار زيادی باقی مانده است.

25 مهر: درگذشت مرتضی حنانه