۱۳۹۱ مرداد ۱۱, چهارشنبه

جنگنده های ارتش اسد بروی شهر حلب شلیک کردند


به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، ناظران سازمان ملل در سوریه گفتند که جت های جنگنده ارتش سوریه بروی شهر حلب شلیک کردند. 

سوزان غوشه، سخنگوی ناظران سازمان ملل در سوریه گفت، اخبار رسیده از شهر حلب بسیار نگران کننده است. ارتش سوریه از توپخانه، تانک و هلیکوپتر جنگی و جت جنگنده برای مقابله با نیروهای مخالف رژیم استفاده می کند.

وی افزود، ناظران سازمان ملل در شهر حلب خود دیروز شاهد بودند که یک جت جنگنده ارتش سوریه بروی این شهر آتش گشود.


جنایات هولناک رژیم اسد در حلب

رادیو آلمان: سازمان عفو بین‌الملل رژیم سوریه را متهم به قتل تظاهرکنندگان غیرنظامی در شهر حلب کرد. 

در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل در این باره اعلام شده است که گروه‌های دولتی و شبه‌نظامیان دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، به سوی مردان جوان، کودکان و حتی پیران شلیک کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است که بعضی کشتگان در حلب به هیچ‌وجه در تظاهرات شرکت نداشته‌اند و تنها نظاره‌گر درگیری‌ها بوده‌اند و ماموران دولتی در سوریه اعضای خانواده کشتگان را مجبور می‌کنند بگویند عضو خانواده‌شان توسط تروریست‌های مسلح کشته شده‌اند.

این گزارش که بر پایه‌ی تحقیقات عفو بین‌الملل در روزهای پایانی ماه مه تنظیم شده است، شرح می‌دهد که نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان "شبیحه" چگونه با مخالفان رژیم برخورد کرده‌اند.

به نوشته‌ی عفو بین‌الملل، غیرنظامیان و کودکان نیز هدف این رفتار خشن بوده‌اند؛ مجروحان مورد پیگرد قرار گرفته‌اند و شکنجه همواره مورد استفاده قرار گرفته است. 

این گزارش تصریح می‌کند که نیروهای امنیتی دولتی بدون ملاحظه و با خشونت به اعتراض‌ها پاسخ داده‌اند.

احضار و بازجویی از یک دانشجو کُرد در خراسان


آژانس کُردپا: یک دانشجوی کُرد از سوی اداره‌ی اطلاعات شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی، احضار شد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، اداره‌ی اطلاعات شهرستان شیروان روز هفتم مردادماه، "محمد محمودی" از شهروندان ساکن این شهر را به دلیل آنچه ارتباطات فرهنگی با مناطق کُردنشین غرب ایران عنوان گردیده، احضار و بعدها وی را آزاد کردند.

این شهروند کُرد خراسان که از دانشجویان مقطع دوره‌ی کارشناسی ارشد در استان خراسان شمالی است به هنگام احضار مورد بازجویی و بازخواست مأموران اطلاعاتی قرار گرفت.

یکی از بستگان نزدیک محمد محمودی به خبرنگار آژانس کُردپا گفت: ارتباط و مراودات وی با کُردهای غرب ایران تنها در حد نوعی ارتباط فرهنگی-گردشگری بوده است.


حراست دانشگاه ایلام مانع از انتشار نشریه‌ای دانشجویی شد

آژانس کُردپا: یک نشریه‌ی دانشجویی در استان ایلام که پیشتر مجوز انتشار آن صادر شده بود قبل از چاپ نخستین شماره‌ی آن، لغو امتیاز گردید.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، نشریه‌ی دانشجویی "چرداول" که مدتی قبل مجوز انتشار آن از سوی "دانشگاه باختر" ایلام صادر شده بود، بعد از آماده‌سازی و در پایان مراحل چاپ توسط حراست دانشگاه از انتشار نشریه جلوگیری شد.

گزارش ارسالی خبرنگار آژانس کُردپا حاکی از آن است که مسئولان حراست دانشگاه باختر ایلام دانشجویانی را که در این نشریه کار می‌کردند، مطلع نموده که در صورت انتشار و توزیع نشریه‌با موانع و مشکلات انضباطی روبرو می‌شوند.

نشریه‌ی دانشجویی چرداول با لهجه‌ی کُردی "لَکی" در حال چاپ و انتشار بود.

برخورد و لغو مجوز نشری‌های کُردی به ویژه نشریات دانشجویی در پایان سال 88 وارد فاز جدیدی گردید و در این ارتباط در دو استان کُردنشین کرمانشاه و ایلام نشریات نظیر "واژه نو"، "زاروی واران"، "هاوار" و "طاق‌بُستان" توسط نهادهای امنیتی-فرهنگی از انتشار آنان جلوگیری شده است.

بیشتر نشریات کُردی و فارسی دانشجویان کُرد با رویکردی فرهنگی، ادبی و اجتماعی بوده و هیچ گرایش سیاسی خاصی نداشته‌اند.

درگیری فیزیکی اعضای شورای شهر در رشت


بگومگوی اعضای شورای شهر رشت به درگیری فیزیکی کشیده شد و سه تن از اعضای شورای شهر رشت حسابی از خجالت هم در آمدند.

آفتاب: جلسه غیر علنی امروز شورای اسلامی شهر رشت به جنجال و درگیری کشیده شد. 

به گزارش شمال نیوز، بگومگوی اعضای شورای شهر رشت به درگیری فیزیکی کشیده شد و سه تن از اعضای شورای شهر رشت حسابی از خجالت هم در آمدند. 

شنیده شده است، پس از آنکه جلسه علنی شورا به پایان رسید و خبرنگاران جلسه را ترک کردند اعضای شورا جلسه را به صورت غیر علنی ادامه دادند که گویا قاسمی و هاتفی دو عضو شورا با ادعای نارضایتی برخی بازاریان رشت از مسدود نمودن بخشی از خیابان حاشیه مسجد کاسه فروشان رشت و درنتیجه بازگشایی خودسرانه آن، قصد دخالت در کار کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورا را داشتند که با اعتراض پورفخریان، عضو جوان شورای شهر و رئیس این کمیسیون مواجه شدند. 

پورفخریان که بارها از اعتراض و سنگ اندازی این دو عضو شورا دلخور و عصبانی بود این بار کوتاه نیامد و لب به اعتراض گشود که کار به مجادله و درگیری فیزیکی کشیده شد. 

گویا در این درگیری دو سیلی به صورت یکی از اعضای شورای شهر رشت نواخته شده و همچنین شیشه های صحن شورا شکسته شدند. 

تاکنون اعضای شورای شهر رشت و همچنین روابط عمومی این شورا به جای اطلاع رسانی و شفاف سازی سکوت اختیار نموده و ترجیح داده اند، اظهار نظر ننمایند.