۱۳۹۱ دی ۲۸, پنجشنبه

اعتصاب غذای چند زندانی سیاسی در زندانهای رژیم

خبرگزاری هرانا - اسماعیل برزگری، زندانی سیاسی و دندانپزشک محبوس در بند ۳۵۰ زندان از روز دوشنبه ۲۵ دیماه دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

بنا به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، اسماعیل برزگری که به علت کوتاهی در رسیدگی وضعیت درمانی‌اش دست به اعتصاب غذا زده است، پس از انتقال به بهداری زندان اوین و به دلایل نامعلوم مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به گفتهٔ شاهدان عینی از ناحیه گردن و لب جراحت پیدا کرده است.

اسماعیل برزگری، زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در طی سالهای گذشته و در اعتراض به شرایط زندان و عدم رسیدگی به مشکل پزشکی‌اش، بار‌ها اقدام به اعتصاب غذای طولانی مدت کرده که بنا به اخبار تایید نشده در پی این اعتصاب‌ها ۱۱ روز را در کما به سر برده است.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ توسط اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در شهر تبریز بازداشت و پس انتقال به بند دو-الف سپاه در زندان اوین مدت ۶ ماه را در سلول انفرادی سپری کرد.

اسماعیل برزگری نهایتاً پس از عدم قبول اتهام جاسوسی و قوم گرایی و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی توسط قاضی پیرعباسی، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب و به ۷ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.


زندانی بلوچ دست به اعتصاب غذای خشک زد

خبرگزاری هرانا – زندانی سیاسی بلوچ شیر احمد شیرانی که در سال ۸۸ به جرم عضویت در جندالله بازداشت شده است در زندان مشگین شهر دست به اعتصاب غذای خشک زد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران این زندانی بلوچ در خردادماه سال ۱۳۸۸ توسط اطلاعات ایران دستگیر شده و مدت سه سال در سلول‌های وزارت اطلاعات بدون ملاقات با خانواده به سر برده بود.

حدود دوازده روز پیش زندانی شیراحمد شیرانی به علت نامعلومی از زندان «گرمی» به زندان شهرستان مشکین شهر که از شهرهای استان اردبیل است انتقال داده شده و در زندان با برخورد بد مسئولین زندان مواجه شده و مسئولین زندان به او گفته‌اند که باید ریش‌اش را بتراشد و حق ندارد نماز بخواند.

زندانی شیراحمد شیرانی پس از این برخورد بد مسئولین زندان دست به اعتصاب خشک زد و هم اکنون با داشتن بیماری قلبی و ناراحتی کلیه در شرایط بسیار بدی بسر می‌برد.

اعدام دستکم ۵۸۷ نفر در سال گذشته میلادی در ایران

خبرگزاری هرانا - نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران روز دوشنبه در گزارشی ۳۷ صفحه اعلام کرد که ۵۸۷ نفر در ایران اعدام شدند.

بر اساس این گزارش ۱۴۰ هزار تن از شهروندان به صورت مستقیم حقوقشان از سوی حاکمیت نقض شده است، ۷۰% گزارشات نقض حقوق بشر در طی سال گذشته میلادی از سوی نهادهای حقوق بشری و رسانه‌های مستقل یا غیر وابسته به حاکمیت گردآوری شده است.

در بخش اعدام زندانیان ۶۳% اعدام شدگان به اتهام حمل یا قاچاق مواد مخدر بوده است ۱۰% اعدام‌ها به اتهام قتل و ۶% اعدام‌ها به اتهام تجاوز به عنف اعلام شده است.

این نهاد حقوق بشری درصد خطای گزارش خود را ۳% در بحث منابع این گزارش اعلام داشته است، بیشتر اعدام‌ها در تهران انجام شده است، استان تهران با ۱۶%، سمنان و فارس با ۹% در صدر جدول اجرای احکام اعدام قرار داشتند.

سال گذشته میلادی ۵۹ نفر در سراسر کشور در ملاء عام اعدام شدند، که اکثر آن‌ها جرائم خشنی چون قتل و تجاوز به عنف را داشته‌اند به عبارتی دیگر ۱۰% اعدام‌ها در ایران در انظار عمومی اجرا شده است.

دستگاه قضایی ۵۴% این اعدام‌ها را گزارش کرده‌اند و نهاد‌های حقوق بشری نیز ۴۶% اعدام را گزارش کردند، این در حالی است که مسئولین قوه قضائیه سال گذشته مدعی شدند در زندانهای ایران اعدام مخفیانه وجود ندارد.

طبق آمار فوق اجرای حکم اعدام در ایران نسبت به گزارش سال گذشته همین نهاد ۹% افزایش داشته است. در بخشی از این گزارش آمده است دستگاه قضایی ۴۴۸ تن از شهروندان را به ۴۶۲ ماه محرومیت از حقوق اجتماعی، ۱۵۶۰۵ ماه حبس تعزیری و ۱۳۳۸ ماه حبس تعلیقی محکوم نموده است.

در طی یکسال گذشته نیروهای امنیتی ۲۲۰۵ شهروند را بازداشت نموده‌اند که از این تعداد ۳۳۶ مورد آن به صورت موردی و ۸۴۲ مورد آن به صورت بازداشت فله‌ای یا بدون مشخص شدن هویت بازداشت شده بوده است.

حمله ارتش الجزایر به کاروان گروگانگیرها؛ دهها کشته

منابع خبری در موریتانی اعلام کردند، دستکم 34 گروگان و 15 گروگانگیر در الجزایر در پی حملات هلیکوپترهای ارتش الجزایر به کاروان آنها کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این منبع نوشت، دو هلیکوپتر ارتش الجزایر امروز به میدان گازی جنوب شرق این کشور که اسلامگرایان مسلح دهها تبعه خارجی را در آنجا گروگان گرفته بودند، حمله کردند.

بنابراین گزارش، در جریان این حمله و درگیری دهها گروگان و گروگانگیر کشته شده اند.

این در حالیست که وزیر دفاع فرانسه گفته بود، پاریس کاملا اطمینان دارد که دولت الجزایر قادر است بحران گروگانگیری در این کشور را که دهها غربی و الجزایری در آن گروگان گرفته شده اند، حل کند.

شبه نظامیان اسلامگرا از روز گذشته دستکم 41 تبعه خارجی را در الجزایر به گروگان گرفته اند. این افراد کارکنان میدان گازی عین امناس در این کشور بودند.

گفته شده هفت تبعه آمریکايی نیز در میان گروگانها بودند.
 

خبرگزاری رویتر نیز در گزارشی اعلام کرد، خبرگزاری موریتانی به نقل از یک رباینده مرتبط با القاعده گزارش کرده که گروگان‌های باقی مانده در الجزایر دو آمریکایی، سه بلژیکی ، یک ژاپنی و یک انگلیسی هستند.
 

مقامات الجزایر نیز تایید کردند عملیات علیه گروگانگیران همچنان ادامه دارد.

حرکت اعتراضی گسترده در شهرکرد در حمایت از دراویش

بنا به گزارشهای منتشرشده، حدود هزار نفر از دراويش از شهرکرد و اصفهان و ساير شهرهای هم جوار در اطراف حسينيه گناباديها در شهرکرد تجمع کرده و مانع از تخريب اين مکان توسط مأموران سرکوبگر نيروی انتظامی شده اند. نيروهای سرکوبگر از صبح سه شنبه در محل حاضر شده بودند و خواستار تخريب و باز کردن داربستهايی که در حياط حسينيه برپا شده بود می گردند، اما حاضران به ماموران انتظامی اعتراض کرده و در برابر خواسته آنها مقاومت می کنند. انتشار اين خبر در سطح منطقه باعث می شود مردم به دراويش بپيوندند. همچنين دراويشی از اصفهان و ساير شهرهای نزديک نيز به شهر کرد روی می آورند. با بالا گرفتن اين حرکت اعتراضی رژيم مأموران بيشتری را به محل اعزام می کند. معترضان با درست کردن يک حلقه حفاظتی به گرد حسينيه متقابلاً با مأموران انتظامی مقابله کرده و آنها را پس می راندند. ابعاد اين حرکت اعتراضی هر لحظه بزرگتر می شد و رژيم برای جلوگيری از پيوستن بيشتر مردم به اين حرکت يک حلقه محاصره وسيع در اطراف حسينيه ايجاد نمود. همچنين گزارش می شود 2تن از دراويش به نامهای مهدی داوری و منصور صفاريان توسط نيروهای سرکوبگر دستگير شده اند. تا کنون رژيم چند بار قصد تخريب حسينيه گناباديها در شهر کرد را داشته است اما هر بار با مقاومت مردم روبه رو شده و ناکام مانده است.  سروهای سرکوب رژيم تا کنون در قم و چند شهر ديگر حسينيه دراويش را تخريب کرده اند.

واکنش قاتلان میکونوس به اتهام قتل سه زن فعال کُرد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی دست داشتن در قتل سه زن فعال کرد در پاریس را تکذیب کرد؛ این در حالی است که بیست سال پیش، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در برلین، تعدادی از سران اپوزیسیون کرد را به قتل رساند.

به گزارش رادیو فرانسه، رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی، در واکنش به اتهام رسانه‌های ترکیه مبنی بر نقش داشتن جمهوری اسلامی در قتل سه زن کرد در پاریس، این اتهام را کار رسانه‌های اسرائیلی دانست.

وی گفت: «رسانه‌های نزدیک به صهیونیست‌ها سال‌هاست تلاش می‌کنند ذهنیت افکار عمومی مردم ترکیه را نسبت به ایران بدبین کنند که با توجه به پیوندهای عمیق میان مردم و دولت دو کشور در این زمینه موفق نبوده‌اند.»

در عین حال، او «کشورهای فرامنطقه‌ای» را به نقش داشتن در این قتل‌ها متهم کرد و گفت: «کشورهای فرا‌منطقه‌ای مهمترین عامل و محرک بی ثباتی در منطقه به شمار می‌روند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان این که روابط این کشور با ترکیه همواره مبتنی بر «احترام متقابل و حسن همجواری» بوده، تأکید کرد: «این نگاه سبب شده است تا ایران ثبات، تمامیت ارضی و امنیت ترکیه را، ثبات و امنیت خود بداند.»

پس از قتل سکینه جانسیز، فیدان دوغان و لیلا سولماز، سه زن فعال کرد مخالف دولت ترکیه، برخی از رسانه‌های ترکیه جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در قتل این سه زن متهم کردند.

این رسانه‌ها انگیزه جمهوری اسلامی را دشمنی حکومت ایران با دولت ترکیه و همچنین کردها دانستند.

همچنین امره اوسلو، یکی از اعضای سابق پلیس ضدتروریسم ترکیه در این زمینه گفت: «صلح میان دولت ترکیه و کردها دیگران را مثل ایران و سوریه آشفته می کرد.»

جمهوری اسلامی در قتل مخالفان خود به ویژه کردها در خارج از کشور، سابقه طولانی دارد.

به عنوان نمونه، در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۹۲ در رستورانی به نام میکونوس واقع در برلین، تعدادی از سران اپوزیسیون کرد از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به قتل رسیدند.

سی تن از گروگان های الجزاير موفق به فرار شدند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سی تن از گروگان ها در الجزایر از دست گروگان گیران فرار کردند.

این افراد کارکنان الجزایری میدان گازی عین امناس در این کشور بودند. شمار کارکنان الجزایری گروگان گرفته شده توسط شبه نظامیان اسلامگرا 150 تن اعلام شده بود.

این در حالیست که بیش از 40 تبعه خارجی نیز در تهاجم شبه نظامیان اسلامگرا در این منطقه به گروگان گرفته شده اند.

گروگان گرفتن دهها تبعه غربی در تاسیسات استخراج گاز در صحرای الجزایر، به جنگ ارتش فرانسه علیه اسلامگرایان در کشور مالی، جنبه بین المللی بخشیده است.

طرح های آمریکا برای حمله احتمالی به رژیم تهران

العربیه: دولت آمریکا به روشی غیر مستقیم از سیاست های خود درباره ایران در چها سال آینده در سایه ریاست جمهوری باراک اوباما و وزیر دفاع آینده چاک هیگل پرده برداشت.

چاک شومر عضو مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که به مدت یک ساعت و نیم با هیگل که نامزد وزارت دفاع است گفت و گو کرده و در این دیدار هیگل تاکید کرده که باید تمام گزینه ها برای مقابله با ایران مطرح باشد.

در بیانیه نوشتاری که سناتور شومر منتشر کرد، وعده هیگل ذکر شده که ''هر اقدام لازم را برای مقابله با دستیابی ایران به سلاح اتمی به کار خواهد بست از جمله استفاده از گزینه نظامی.''

این تصریح از سوی دولت اوباما درباره استفاده از توان نظامی علیه ایران بسیار نادر و کم سابقه است. با وجود این که چنین سخنی از زبان رئیس جمهوری یا سخنگوی او جاری نشده است اما می توان آن را دورنمای سیاست های آمریکا در قبال ایران در چهار سال آینده دانست.

در بیانیه شومر آمده است که وزارت دفاع آمریکا، نامزد وزارت دفاع را در جریان طرح های خود در صورت اقدام احتمالی نظامی علیه ایران قرار داده است و این بدان معنی است که آمریکایی ها، طرح هایی مفصل درباره حمله احتمالی به ایران تهیه کرده اند.

سخنان سناتور شومر در این خصوص، روشن ترین بازتاب دهنده سیاست های آمریکا در چهار سال آینده درباره ایران خواهد بود به ویژه آن که او درباره نامزدی چاک هیگل به سمت وزارت دفاع آمریکا به دلیل مواضع پیشین او در خصوص اعمال تحریم های یک جانبه علیه ایران، ابراز تردید کرده بود.

منصوره بهکیش، صدای مادران عزادار را زندانی نکنید

پاریس ٢٨ دی ماه ١٣٩١- گزارش‌گران بدون مرز نگرانی خود را از احضار منصوره بهکیش، شهروند وب‌نگار و فعال حقوق مدنی، برای سپری کردن حکم شش ماه زندان اعلام می‌کند. وی تا ١٠ بهمن ماه فرصت دارد که خود را به دادیاری اجرای احکام زندان اوین معرفی کند.
" ما از مقامات مسئول می‌خواهیم که از زندانی کردن منصوره بهکیش خوداری کنند. وی سال‌هاست قربانی آزارهای قضایی – امنیتی‌ست، که خود نشان‌گر اعمال فشارهای نظام‌مند رژیم بر خانواده‌های زندانیان اعدام شده‌ای‌ست که سکوت و روایت رسمی در این باره را نمی‌پذیرند. تنها جرم آنها تلاش برای روشن شدن حقیقت و خواست عدالت برای عزیزان خود است، که یا خودسرانه اعدام و یا در گورهای جمعی ناپدید شده‌اند. کسانی چون منصوره بهکیش که در باره‌ی این رویداهای دهشتناک اطلاع رسانی می‌کنند به جرم "تبلیغ علیه نظام" محکوم و زندانی می‌شوند.
این شهروند وب‌نگار که مقالات بسیاری برای روشن شدن همه حقایق در باره‌ی اعدام‌های زندانیان سیاسی بر روی اینترنت منتشر کرده است، به شکل مستمر از سوی نهادهای امنیتی احضار و مورد بازجویی و یا بازداشت قرار گرفته است. در تاریخ ١٨ دی ١٣٨٩ به همراه سی و سه مادر عزادار ( مادران عزادار، گروهی از خانواده‌های قربانیان اعدام و سرکوب از دهه شصت تا امروز هستند ) در پارک لاله بازداشت شده بود، که بعد از چند روز ازاد شد، مجددا در تاریخ ٢٢ خرداد ١٣٩٠ در تهران بازداشت و به بند ٢٠٩ زندان اوین انتقال یافت، که پس از یک ماه با سپردن وثیقه به شکل موقت و تا برگزاری دادگاه آزاد شد. در تاریخ ١٦ آذر ماه ١٣٩٠ از سوی شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به چهار سال و نیم زندان برای " اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق تشکیل گروه مادران عزادار " و تبلیغ علیه نظام" محکوم شد. این حکم در تیرماه ١٣٩١ از سوی شعبه ٥٤ دادگاه تجدید نظر تهران به شش ماه زندان قطعی و سه سال و نیم زندان تعلیقی ( به مدت پنج سال) تعدیل یافت.
منصوره بهکیش همچنین از فعالان "مادران خاوران" است، نامی برگرفته از گورستان خاوران که محل دفن زندانیان سیاسی اعدام شده‌ و گورهای جمعی کشتار زندانیان در سال ١٣٦٧ است. خانواده‌های این قربانیان که خواهان دادخواهی و برگزاری آزادنه‌ی مراسم یادمان و سوگواری هستند، از سوی مسئولان ایرانی شدیدا تحت فشار قرار دارند. شش تن از اعضای خانواده منصوره بهکیش از سال شصت تا شصت و هفت کشته شده‌اند. وی هم اکنون مسئولیت نگاهداری از مادر پیر و بیمار خود را نیز برعهده دارد.
با ٢٨ روزنامه‌نگار و ٢٠ وب‌نگار زندانی ایران یکی از ٥ زندان بزرگ جهان برای حرفه‌کاران رسانه‌هاست.

هشدار فرانسوا هولاند به رژيم آخوندي، جاه طلبي اتمي رژيم ايران نگراني عمده جامعه جهاني است


فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه جاه طلبيهاي اتمي رژيم ايران را نگراني عمده جامعه بين المللي خواند و بر لزوم تبعيت رژيم از التزامات بين المللي تاكيد كرد.
رئيس جمهور فرانسه كه در امارات متحده عربي با خبرنگاران صحبت ميكرد، گفت رژيم ايران كه از حكومت بشار اسد حمايت ميكند بايد به اين فكر كند كه وي در آستانه سرنگوني قرار دارد.

آقاي اولاند گفت با مقامات امارات متحده بر سر موضوعات مختلف گفتگو كرده ايم و هر دو كشور خواهان شتاب بخشيدن به گذار سياسي در سوريه هستيم .

دو اعدام و يك خودسوزي درتهران، مردي در تهران به خاطر مشكلات مالي دست به خودسوزي زد و دوتن به دست دژخيمان خامنه اي اعدام شدند



رژيم آخوندي امروز صبح دو تن را در زندان گوهردشت كرج اعدام كرد.
يكي از اين دو تن كه علي نادري نام داشت متولد سال 1370 بود و از 17 سالگي  در زندان هاي قزل حصار و گوهر دشت كرج زنداني بود. او بدليل كمي سن پيش از آن در كانون اصلاح و تربيت نوجوانان نگهداري مي شد. دو زنداني كه امروز اعدام شدند، روز گذشته به اتفاق هشت زنداني ديگر براي اعدام به سلولهاي انفرادي بند 5 زندان گوهردشت منتقل شده بودند. گزارشها حاكي است كه آخوند صادق لاريجاني به دژخيمان خامنه اي در زندان گوهردشت كرج دستور داده است تا در روز هاي آينده ، 40 نفر را  در اين زندان اعدام كنند.
رژيم ضدبشري در مشهد نيز امروز  اعلام كرد كه دو تن را فردا (پنجشنبه )  در اين شهر اعدام خواهد كرد.
موج اعدامهاي جمعي و مستمر، براي ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم و مقابله با خيزش هاي عمومي است.
در تهران نيز هموطني در اثر فشارهاي ناشي از حاكميت ديكتاتوري آخوندي، خود را به آتش كشيد.
به گزارش رسانه هاي حكومتي، شب گذشته فردي به نام پدرام خود را در برابر مردمي که در حال تردد بودند در خيابان دماوند به آتش کشيد.
بنابر اين گزارش، وي به بيمارستان منتقل شد. گفته مي شود او بدليل مشكلات مالي خود را به آتش كشيده است.