۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

فعالیتهای خستگی ‌ناپذیر دانشجویان مبارز(16آذر)

بنا‌به گزارشهای دریافتی، دانشجویان دانشگاه های ایران در آستانه 16 آذر (روز دانشجو) فعالانه و خستگی‌ ناپذیر همچنان اقدام به نصب و پخش شبنامه و پوستر و عکس و مقاله و… می ‌کنند. دانشجویان مبارز تاکنون اطلاع ‌رسانی های گسترده ‌ای در رابطه با ۱۶ آذر و شرکت هر چه بیشتر در آن کرده ‌اند.

به گزارش دانشجونیوز طی روزهای اخیر جمعی از دانشجویان در دانشکده های مختلف پرديس دانشگاه مازندران با شعارنویسی بر روی ديوارهای کلاس های درس، خواهان آزادی دانشجویان زندانی شده و به استقبال روز دانشجو رفته اند.

این اقدام در شرايطی صورت گرفته است که تنها کلاس های درس اين دانشگاه از معرض ديد دوربين های مداربسته در امان است.

بنا بر گفته‌های یکی از دانشجویان دانشگاه مازندران، دانشجویان این دانشگاه به دنبال برگزاری مراسم اعتراضی در روز ١٦ آذر هستند.

زمزمه ی اعتراضات ١٦ آذر در دانشگاه مازندران در حالی صورت می گیرد که در هفته های اخیر علیرضا کیانی دبیر سیاسی دانشگاه مازندران به همراه چند تن از فعالین سیاسی و دانشجویی دفتر تحکیم بازداشت و راهی زندان اوین شدند.

در فضای بعد از انتخابات رياست جمهوری ٨٨ نيز فعالین دانشجوئی دانشگاه مازندران نسبت به بازداشت علیرضا کیانی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دست به اعتراض و اعتصاب زده بودند. پس از آن تجمعات اعتراضی در روز ٢٦ خرداد، ١٣٢ نفر از فعالین و دانشجویان، بازداشت ٢٤ ساعته تا ٣٠ روزه را تجربه کردند.

طی ٢ هفته گذشته در دانشگاه‌های فردوسی مشهد و دانشگاه تهران نیز شعارنویسی هایی از سوی دانشجویان و در استقبال از روز دانشجو انجام شده است.

یورش به منزل خانواده زندانی سیاسی دهه شصت و دستگیری فرزند این خانواده

مامورین وزارت اطلاعات طی یورشی به منزل  خانواده عابدی باخدا در رشت، فرزند آنها را دستگیر و برای مدت طولانی تحت بازجویی قرار دادند. در جریان این یورش، عرفان عابدی باخدا دانش آموز پانزده ساله دستگیر و به زندان اطلاعات واقع در نیروی دریایی رشت منتقل شد. در این یورش، ماموران برخی از وسائل این خانواده نظیر کامپیوتر،تلفن همراه و رسیور ماهواره را با خود بردند. به گزارش "فعالان حقوق و بشر و دمکراسی در ایران"، بازجویان عرفان را برای قطع رابطه با خانواده عموی زندانی اش و رفت و آمد به منزل وی تحت فشار قرار دادند.

ماموران اطلاعات پیش از این نیز یک بار به این خانواده یورش برده بودند و زنی از دوستان همسر این زندانی سیاسی بنام مهر جوان را دستگیر کردند. وی بعد از مدتی به قرار وثیقه سنگین آزاد شد. شایان توجه است که هرمز عابدی باخدا، یکی از اعضای خانواده عابدی باخدا به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق در دهه شصت اعدام شد.

برنامه گرامی‌داشت یاد آیت‌الله منتظری در قم و نجف‌آباد

در پی اعلام لغو مراسم رسمی سالگرد آیت الله منتظری از سوی خانواده آن مرحوم، گروهی از علاقه مندان و شاگردان آن مرحوم اعلام کرده‌اند که برای فاتحه‌خوانی و گرامی‌داشت یاد این مرجع فقید، روز پنج شنبه ۱٨ آذر ماه بر سر مزار ایشان در شهر قم و نیز در حسینیه نجف آباد حضور خواهند یافت.
مقامات امنیتی همچون سال گذشته از برگزاری هر گونه مراسم برای بزرگداشت آن مرجع مردمی ممانعت کرده و همانند سال گذشته که از برگزاری مراسم ترحیم، سوم، شب هفت و چهلم آن مرحوم جلوگیری کرده بودند، امسال نیز مانع برگزاری هرگونه مراسمی از سوی خانواده و بیت آن مرحوم شده اند.
با این حال، گروهی علاقه مندان و شاگردان آن مرجع مردمی، تصمیم گرفته اند روز پنج شنبه مورخ ۱٨ آذر ماه در شهر نجف آباد و در دو نوبت صبح (در مسجد بازار) و بعد از ظهر (درحسینیه اعظم) گرد هم آمده و یاد آن مرحوم را گرامی بدارند.
همزمان گروهی دیگر از شاگردان و علاقه‌مندان آیت الله منتظری نیز اعلام کرده اند که روز پنجشنبه ۱٨ آذرماه، جهت بزرگداشت اولین سالروز درگذشت آن مرجع فقید، با حضوری مردمی بر سر مزار وی، به قرائت فاتحه و تلاوت قرآن می‌پردازند. این حضور سبز از صبح آغاز و تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت.

16 آذر؛ فعالیتهای خستگی ‌ناپذیر دانشجویان مبارز

دانشجویان دانشگاه های ایران در آستانه 16 آذر (روز دانشجو) فعالانه و خستگی‌ ناپذیر همچنان اقدام به نصب و پخش شبنامه و پوستر و عکس و مقاله و… می ‌کنند. دانشجویان مبارز تاکنون اطلاع ‌رسانی های گسترده ‌ای در رابطه با ۱۶ آذر و شرکت هر چه بیشتر در آن کرده ‌اند.
طی روزهای اخیر جمعی از دانشجویان در دانشکده های مختلف پرديس دانشگاه مازندران با شعارنویسی بر روی ديوارهای کلاس های درس، خواهان آزادی دانشجویان زندانی شده و به استقبال روز دانشجو رفته اند.
این اقدام در شرايطی صورت گرفته است که تنها کلاس های درس اين دانشگاه از معرض ديد دوربين های مداربسته در امان است.
بنا بر گفته‌های یکی از دانشجویان دانشگاه مازندران، دانشجویان این دانشگاه به دنبال برگزاری مراسم اعتراضی در روز ١٦ آذر هستند.
زمزمه ی اعتراضات ١٦ آذر در دانشگاه مازندران در حالی صورت می گیرد که در هفته های اخیر علیرضا کیانی دبیر سیاسی دانشگاه مازندران به همراه چند تن از فعالین سیاسی و دانشجویی دفتر تحکیم بازداشت و راهی زندان اوین شدند.
در فضای بعد از انتخابات رياست جمهوری ٨٨ نيز فعالین دانشجوئی دانشگاه مازندران نسبت به بازداشت علیرضا کیانی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دست به اعتراض و اعتصاب زده بودند. پس از آن تجمعات اعتراضی در روز ٢٦ خرداد، ١٣٢ نفر از فعالین و دانشجویان، بازداشت ٢٤ ساعته تا ٣٠ روزه را تجربه کردند.
طی ٢ هفته گذشته در دانشگاه‌های فردوسی مشهد و دانشگاه تهران نیز شعارنویسی هایی از سوی دانشجویان و در استقبال از روز دانشجو انجام شده است.

شانزده آذر یعنی...


شانزده آذر یعنی مجید توکلی، ضیاء نبوی، علی ملیحی، مجید دری. شانزده آذر یعنی شبنم مددزاده، مهدیه گلرو، بهاره هدایت، عاطفه نبوی. شانزده آذر یعنی ستاره دارها، اخراجی ها، محروم ها، تعلیقی ها. شانزده آذر یعنی سلول انفرادی، زندانی سیاسی، دانشجوی تبعیدی. شانزده آذر یعنی اکبر محمدی، احمد باطبی، منوچهر محمدی، بهروز جاوید تهرانی. شانزده آذر یعنی فریاد بلند دانشجو بر سر هر چه استبداد است، علیه هرچه بی عدالتی ست. شانزده آذر یعنی دانشگاه زنده است و هنوز نفس می کشد با تمام زخم هایی که بر تن دارد.

۱۶آذر روز نمادین فریاد دانشجویان علیه استبداد

جبهه ملی ایران ۱۶ آذر را که روز نمادین فریاد دانشجویان علیه استبداد است گرامی میدارد. / جبهه ملی ایران به همه شهدای دانشجو درود می فرستد. / جبهه ملی ایران خواستار آزادی دانشجویان زندانی، این برگزیده ترین فرزندان ملت است. / دانشگاه باید استقلال داشته باشد واخراج بدون دلیل موجه و زندانی کردن دانشجویان محکوم است وآمران ومجریان اینگونه اعمال باید پاسخگوی اقدامات خویش باشند.

شانزده آذر ۱۳۳۲ نشان از فریاد نسل جوان علیه استبداد دارد

آزادی اصل مقدسی است که بدون آن راه بر ترقی و پیشرفت و سعادت ملت ها بسته است. ملت ایران در یکصد سال اخیر پیوسته با مبارزات خویش برای دستیابی به آزادی و دموکراسی در تلاش بوده و برای این حرکت هزینه های بسیار داده است. با تاسیس دانشگاه در ایران، دانشجویان پیشگامان مطالبات حقوق مدنی و دموکراسی بوده و برای کسب آزادی های فردی واجتماعی ملت ایران از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند. نقش موثر دانشجویان در نهضت ملی شدن صنعت نفت از جلوه های درخشان و فراموش نشدنی مبارزات دانشجوئی ایران است.

دستگاه های اطلاعاتی بیگانه و عوامل داخلی آنها زمانی را جهت اجرای کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ برای ساقط کردن دولت ملی دکتر محمد مصدق رهبر جبهه ملی ایران انتخاب کردند که دانشگاه ها در تعطیلات تابستانی باشند زیرا از مقاومت دانشجویان درمقابل کودتا بیمناک بودند. درآن زمان درتهران سال ۱۳۳۲ فقط دو مرکز دانشجوئی یعنی دانشگاه تهران و دانشسرایعالی فعال بودند. با گشایش آنها در اول مهر ماه از همان نخستین روزها مبارزه دانشجویان با اعتراض و تحصن و تظاهرات علیه حکومت کودتا آغاز گردید. دانشجویان چون بازاریان و دیگر گروههای اجتماعی در نهضت مقاومت ملی گرد آمده و هماهنگ علیه حکومت کودتا به صحنه مبارزه وارد شدند. ازوقایعی که شعله های خشم مردم را برانگیخت، محاکمه دکتر مصدق در دادکاه نظامی بود. سخنان و رفتار دادستان نظامی با دکترمصدق بر تنفر مردم به ویژه دانشجویان از حاکمان افزود و مدت کوتاهی پس از شروع دادگاه، روز چهاردهم آذر ۳۲ روزنامه ها خبر دادند که رابطه سیاسی با دولت انگلیس که توسط دولت ملی قطع شده بود مجددا بر قرار شده وسفیر انگلیس به تهران می‌آید. تجدید روابط با دولت استعماری انگلیس دست آوردهای نهضت ملی را به نابودی تهدید می‌کرد.

دانشجویان روز پانزدهم آذر را روز اعتصاب و اعتراض به محاکمه دکترمصدق و تجدید رابطه با انگلیس اعلام کردند و تظاهرات باشکوهی در دانشگاه تهران به ویژه در دانشکده فنی و دانشکده علوم با شعار «مصدق پیروز است» وشعارهای تند دیگری علیه تجدید رابطه با دولت انگلیس سر دادند. در روز پانزدهم تظاهرات به آرامی پایان یافت و دانشجویان اعلام کردند که از روز شانزدهم به کلاسهای درس میروند. روز شانزدهم آذر دانشجویان در کلاسهای درس بودند که حدود ساعت ۱۰ صبح یک گروه از کماندو های ورزیده و مجهز به مسلسل های سبک وارد دانشگاه تهران شده به سوی دانشکده فنی رفتند. وقتی به رئیس دانشکده اطلاع داده شد که کماندو های مسلح در حال ورود به دانشکده هستند او دستور داد تا زنگ تعطیل شدن کلاسها بصدا درآید تا دانشجویان از دانشکده خارج شده مورد هجوم قرارنگیرند.اما با خروج اولین دانشجویان از کلاسها مامورین مسلح به روی آنان آتش گشودند و سه دانشجوی دانشکده فنی، احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا درخون خود غلطیدند وچند دانشجوی دیگر مجروح و ۳۰ دانشجو بازداشت شدند. حاکمیت تصور کرده بود که با بخون کشیدن دانشجویان جنبش آزادیخواهانه ملت ایران خاموش میشود درحالیکه تا امروز می بینیم که درهمه سالهای گذشته، درهمه نسلهائی که پای بدانشگاه نهادند عشق به آزادی ویاد آن شهیدان جاودانه مانده است.

هم اکنون دهها دانشجوی آزادیخواه در زندان های جمهوری اسلامی هزینه آزاداندیشی و میهن دوستی خودرا با شجاعت می پردازند و به مبارزه برای سعادت ملت ایران که سر آغازش تامین آزادی های فردی واجتماعی‌ست افتخار میکنند. شانزدهم آذر روز دانشجوست، روزی که دانشجویان آزاده برای هدف خویش ازدادن خون دریغ نکردند.

جبهه ملی ایران ۱۶ آذر را که روز نمادین فریاد دانشجویان علیه استبداد است گرامی میدارد.
جبهه ملی ایران به همه شهدای دانشجو درود می فرستد.
جبهه ملی ایران خواستار آزادی دانشجویان زندانی، این برگزیده ترین فرزندان ملت است.
دانشگاه باید استقلال داشته باشد واخراج بدون دلیل موجه و زندانی کردن دانشجویان محکوم است وآمران ومجریان اینگونه اعمال باید پاسخگوی اقدامات خویش باشند.

مسئولان پارلمان اروپا در ارتباط با ايران: اعدام ها را متوقف کنيد


رییس کرسی نمايندگی ايران در اتحاديه اروپا به همراه معاونش در نامه ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی از وی خواسته اند تا اعدم ها در ایران را متوقف کند.
به گزارش گویا نیوز، باربارا لخبيلر و کورت لخنر، در این نامه به نوید محبی وبلاگ نويس جوان زندانی نیز اشاره کرده اند و خطاب به علی خامنه ای می نویسند: "ما از شما خواستار ازادی بلافاصله وی هستيم و اعلام بيگناهی وی که تنها گناهش کار قانونی اش و دفاع از حقوق انسانی افراد بوده است. لازم بذکر است که اين مغاير تعهدات ايران در دفاع از مدافعين حقوق بشر است." متن کامل این نامه به شرح زیر است:عاليجناب
امروز اين نامه را برای شما در حالی مينويسيم که چندين اعدام قريب الوقوع و مجازات زندان افرادی که تنها ۱۸ سال دارند، مدافع حقوق بشری که وبلاگ نويس است نويد محبی در جريان است.بنابر اخبار و گزارشهای رسمی دو زندانی سياسی کرد بنامهای حسين خزری و زينب جلاليان به مرگ محکوم شده اند و در خطر اعدام قرار دارند.
در گزارشها امده بود که جريان محاکمه اين افراد يک جريان عادلانه و قانونی نبوده و در مدت زندان انها تحت شکنجه و ازار بوده اند. لذا از شما ميخواهيم که اين اعدامها را متوقف کنيد و شرايطی را برای محاکمه قانونی و عادلانه انها فراهم کنيد تا در يک محاکمه زير قوانين بين المللی تجديد نظر شود.پرونده ديگر مربوط به بانو خديجه جهاد است که وی نيز به اعدام محکوم شده رياست قوه قضائيه ايران در اويل سال ۲۰۰۸ اعلام کرده بود که در جريان رسيدگی به پرونده وی معايبی وجود داشته و لازم است که تحقيقات و بازنگری انجام شود . بنابراين از شما ميخواهيم که اعدامها را متوقف کنيد و اين احکام را مضمحل کنيد.
ما به حقوق و مسئوليت رهبران و مسئولين شما ارج مينهيم که مرتکبين جرائم و متهمين را به دستگاه عدالت در شرايطی عادلانه و زير قوانين بين المللی قرار دهند. مجازات اعدام عملی ظالمانه و غير انسانيست بنابراين ما با احترام از شما ميخواهيم : اعدامها را متوقف کنيد و اين مجازاتها را لغو کنيد.
مسئله ديگری که جای بسيار نگران کننده ای دارد شرايط جسمی و روانی نويد محبی مدافع حقوق بشر است .بنا بر گزارشها از لحظه دستگيری وی ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۰ (۲۷ شهريور۸۹) بدفعات مورد ازار و شکنجه قرار گرفته و کليه وسائل ارتباطات را از وی دريغ داشته اند. وی با وکيل و اعضاء خانواده خود تاکنون اجازه ملاقات و ارتباط نداشته .ما از شما خواستار ازادی بلافاصله وی هستيم و اعلام بيگناهی وی که تنها گناهش کار قانونی اش و دفاع از حقوق انسانی افراد بوده است. لازم بذکر است که اين مغاير تعهدات ايران در دفاع از مدافعين حقوق بشر است.ما اميدواريم پاسخ مناسب شما را بزودی دريافت کنيم.

وبلاگ نویس زن به پنج سال زندان محکوم شد

بیدادگاه انقلاب اسلامی تهران لاله حسن پور را به یک سال زندان قطعی و چهار سال زندان تعلیقی محکوم کرد. اتهامات لاله حسن " اجتماع و تبانی"، "فعالیت تبلیغی علیه نظام"، "توهین به مقدسات" و" توهین به ریاست جمهوری"  عنوان شده است.  

لاله حسن پور روز سه شنبه بیست و پنجم اسفندماه  طی یورش ماموران اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و در بند دویست و نه زندان اوین زندانی شد. وی پس از هفتاد روز انفرادی بازجوئی و شکنجه، چهار خرداد ماه سال جاری  با وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شد.

تجمع اعتراضی كاميون‌داران در تهران


جمعي از كاميون‌داران نيسان T300 صبح امروز يكشنبه در مقابل ساختمان بهارستان در تهران تجمع كردند. اين كاميون‌داران نسبت به نوع كيفيت كاميون‌هاي فروخته شده توسط شركت خودروسازي سايپا اعتراض داشته و با شعارها و نصب پلاكاردهايي از علي لاريجاني رئيس مجلس اسلامی و نمايندگان آن خواهان رسيدگي به اين موضوع شدند.

براساس اين گزارش،  تجمع و اعتراض كاميون‌داران نيسان T300 براي چندمين بار است كه در هفته‌هاي اخير در مقابل ساختمان بهارستان انجام مي‌شود.

درخواست مجازات اعدام برای بر هم زنندگان طرح هدفمندی یارانه ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه قضایی و مسئولان اجرایی کشور باید با افراد و عوامل سازمان یافته ای که قصد برهم زدن و تخریب در اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها را دارند، مجازات اعدام در نظر بگیرد.


عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار مهر در آمل اظهار داشت: طرح هدفمند کردن یارانه ها در کشورمان به یک قانون تبدیل شده و همه باید در اجرای قانون همکاری کنند.

چهار وزارتخانه حذف می شوند

نمایندگان مجلس شورایاسلامی در برنامه پنجم توسعه دولت را به کاهش 4 وزارتخانه از مجموع وزارتخانه های فعلی تا پایان سال دوم برنامه مکلف کردند.
به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در ادامه رسیدگی به برنامه پنجم توسعه ماده 55 این برنامه را مورد بررسی و تصویب قرار دادند که بر اساس آن دولت مکلف شد یک یا چند وزارتخانه را به نحوی در وزارتخانه های دیگر ادغام کند که تا پایان سال دوم برنامه تعداد وزارتخانه ها از 21 وزارتخانه به 17 وزارتخانه کاهش یابد.
بر اساس این مصوبه وظایف و اختیارات وزارتخانه های جدید با پیشنهاد دولت به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد.
این ماده با 147 رای موافق به تصویب رسید.

اطلاعات 350 کارمند دادگستری یک استان لو رفت

پس از ترورهای اخیر و سوء قصد به جان 2 استاد برجسته هسته ای کشورمان بیش از پیش مشخص شد که باید راههای جمع اوری اطلاعات آشکار توسط سرویس های جاسوسی دشمن و افراد خرابکار را شناسایی و مسدود کرد.
یکی از این راهها که بارها مورد استفاده قرار گرفته است، اطلاعات پرسنلی و مشخصات عمومی افراد حاضر در دستگاههای حساس کشورمان است که می تواند منشا خسارتهای فراوانی شود.
دستگاه قضایی نیز از جمله نهادهای حساسی است که افراد حاضر در آن، از جمله اشخاصی هستند که همواره مورد طمع بدخواهان و معاندین نظام بوده و ترور قضات و افراد مرتبط با دستگاه قضایی، شاهدی محکم بر این ادعاست.
اما متاسفانه، بعضا دیده می شود که از اطلاعات کارکنان حاضر در این نهاد به خوبی صیانت نمی شود. به عنوان مثال، دادگستری یکی از استانهای همسایه تهران که در امر زمین خواری نیز فعالیتی مفید و چشمگیر دارد، اطلاعات بیش از 350 نفر از کارکنان خود را در اختیار یک شرکت خدماتی قرار داده تا برای آنها کارت تخفیف صادر شود.
در نامه این شرکت به نام "آ.س. غ" خطاب به آقای "ر" مسئول رفاهی دادگستری این استان آمده است که علاوه بر کارتهای صادر شده، این شرکت می تواند تلفن های همراه عزیزان حاضر در دادگستری را نیز تعویض کرده و گوشیهای نو را به صورت قسطی جایگزین آن کند!
با توجه به تجربیاتی چون اشتری جاسوس معدوم، مشخص می شود که هرچند مسئولان محترم دادگستری در انتخاب شرکت پیمانکار دقت لازم را مبذول دارند اما بازهم امکان سوء استفاده و درز مشخصات موجود است و ممکن است از طریق این تلفن های همراه نیز اطلاعات قابل توجهی لو برود.