۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

انفجار در تونل موشکی سپاه



"فیگارو"چاپ فرانسه برای نخستین بار فاش ساخت که انفجار 20 مهرماه در پایگاه مخفی سپاه پاسداران بنام "امام علی" در خرم آباد لرستان، برخلاف ادعای مطرح شده در بیانیه سپاه پاسداران، ناشی از حادثه ای در مرکز مهمات این پایگاه نبوده، بلکه انفجار در تونل مخفی پرتاب موشک این پایگاه روی داده است.


این پایگاه یکی از مجموعه های عظیم دارای تونل های سکوهای پرتاب موشک شهاب ۳ است. این موشک ها در تونل های زیر کوه های زاگرس قرار گرفته اند تا در جریان حملات نظامی به ایران بتوان از طریق آنها به موشک ها سوخت مایع رساند. مرحله سوخت رسانی حساس ترین مرحله آماده سازی موشک قبل از پرتاب است.

پایگاه امام علی وابسته به تیپ الحدید است؛ واحدی که مسؤولیت تسلیحات بالستیکی استراتژیک سپاه را برعهده دارد.

یگان های ضدهوایی و موشک های SAM وظیفه دفاع از این مرکز فوق محرمانه و موشک های با بُرد ۲۰۰۰ کیلومتری آن را دارند. روی این موشک ها می توان کلاهک های اتمی نصب کرد.

در جریان انفجار ۱۸ تن کشته و ده ها تن زخمی شدند.



اخراج پسر کروبی از دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام

سایت حکومتی بولتن: پسر شیخ مهدی کروبی از دبیرخانه مجمع تشخیص مصلح نظام اخراج شده و ورود وی به ساختمان های دبیرخانه مجمع ممنوع شده است.

تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی که در یکی از کمیته های دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت داشته، اخیرا طی اقدامی ارزشی و انقلابی از سوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اخراج شده است.

تقی کروبی استاد حقوق دانشگاه علم و فرهنگ است که بارها در کلاس‌های درسی خود در دوران فتنه، هتاکی‌هایی را علیه نظام و مسئولان آن روا داشته است. این در حالی است که فرزند مهدی کروبی بارها با رسانه های غربی مصاحبه و گفتگو داشته و خوراک تبلیغاتی مناسبی رای برای دشمنان نظام مهیا کرده است.

گفتنی است، تقی کروبی پیش از این با حضور در برخی جلسات مربوط به دبیرخانه دسترسی نسبتا مناسبی به اخبار و اطلاعات کشور داشته که علاوه بر سو استفاده های سیاسی از این اخبار، اطلاعات و اسرار این نهاد مهم نظام در برخی محافل منتشر و اعلام می شده است.

سفرهاي اختصاصي آقازاده هاي بي سواد براي دريافت مدرك دكتراي قلابی

بعد از برملا شدن قلابی بودن مدارک دکترای برخی سران نظام یک نماینده مجلس فاش ساخت برخی مقامات و کارگزاران نظام برای گرفتن دکترای قلابی به کشورهای قفقاز سفر می‌کنند.
آخوند سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با فارس، ۴ آبان، گفت: متاسفانه اخیراً برخی برای اخذ مدارک دانشگاهی راهی برخی کشورهای آسیای میانه و قفقاز مانند ارمنستان، تاجیکستان، ‌آذربایجان و اوکراین شده‌اند. وی با بیان این‌که روشن است که این دانشگاهها از نظر تراز علمی رتبه خوبی ندارند، افزود: در بین این افراد تعدادی از آقازاده‌ها و مسئولان نیز حضور دارند که برای اخذ مدرک دکترا عازم کشورهای دیگری شده‌اند.
وی بر قلابی بودن مدرک دکترای این عده تأکید کرد و گفت: «این افراد با پرداخت وجوهی به دانشگاههای خارجی تنها زمان ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه کرده و پس از پرداخت وجوه هر ترم، بدون حضور در دانشگاه مدرک دکترای خود را اخذ می‌کنند. این مدارک ارزش علمی ندارد و باید در ارزیابی علمی این مدارک تجدید نظر کرد.

"محمد" رایج ترین نام در میان نوزادان انگلیس


خبرگزاری« ریا نووستی»/ نام عربی "محمد" و مشتقات قومی گوناگون آن که در میان مسلمانان سراسرجهان رواج زیادی دارد، رایج ترین نام در میان نوزادان "انگلیس" و "ولز" شده و از نام های سنتی بریتانیایی همچون "جک" و "هاری" جلو زده است.

روزنامه "دیلی میل" در روز پنج شنبه در این باره می نویسد: در سال گذشته در مجموع 7549 پسربچه بریتانیایی محمد نامگذاری شدند. محمد های نوزاد از "اولیور" ها که دوم شدند، جلو زدند. تعداد اولیورها 7364 نفر بود.

نام جک که تا به حال طی 14 سال متوالی پرطرفدارترین نام در میان والدین نوزادان بود، در سال 2009 فقط در مکان سوم قرار داشت. نام های هاری و"آلفی" بترتیب در مکان های چهارم و پنجم جدول رده بندی نام های پرطرفدار قرار گرفتند.

"دیلی میل" میزان محبوبیت نام "محمد" در بریتانیا را نقل می کند. این نام از جمله در سال 1944 در مکان87 ـ ام و در سال 1964 در مکان 73 ـ ام قرار داشت. 

بزرگترین بانک هند به تحریمهای رژیم پیوست

بزرگترین بانک هند ‌بنام نیودهلی استیت (SBI) به تحریمهای بین ‌المللی علیه رژیم تهران پیوست.
بانک نیو دهلی استیت به شعبات خارج کشور خود ابلاغ کرد که معامله با نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی را متوقف کنند.
این اقدام درست چند هفته قبل از دیدار رئیس جمهور آمریکا از هند صورت گرفته است.