۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۶, جمعه

كابوس وحشت رژيم آخوندي در برابر مجاهدين و مقاومت ايران

استخدام افغان ها در ایران برای جنگ در سوریه

رژيم از پناهجويان افغان براي حمايت از اسد در سوريه استفاده مي كند.
روزنامه آمریکایی والستریت ژورنال، پنجشنبه 15 مه 2014 در گزارشی از استخدام افغانی ها در ایران برای جنگ در سوریه خبر داد.
این روزنامه به نقل از مقامات افغانی و غربی نوشت که ایران در مقابل این خدمت پاداشی معادل 500 دلار در ماه و اجازه اقامت در ایران را به این افراد می دهد.
ایران متحد اصلی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در جنگ سه ساله داخلی این کشور بر علیه مخالفان عمدتا سنی مذهب اوست که خواهان برکناری اسد از قدرت هستند.

واکنش هراس آلود رژیم به لغو توافق‌نامه با آژانتین

ایرنا: سخنگوی وزارت امورخارجه از تصمیم دادگاهی در آژانتین برای لغو یادداشت تفاهم میان دو کشور درباره موضوع آمیا ابراز تاسف و نارضایتی کرد.
«مرضیه افخم» افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران با اطمینان از بی اساس بودن ادعاهای مطرح شده علیه اتباع خود، در 7بهمن ماه سال 91 ( 27 ژانویه 2013) یادداشت تفاهم حل و فصل مسائل فی مابین در خصوص موضوع آمیا را با دولت آرژانتین امضا کرد.

فاجعه معدن؛ پیامدهای وحشیگری مشاور اردوغان

تصاویر ضرب و شتم شهروند ترک اکنون به نماد بدرفتاری دولتمردان با مردم تبدیل شده و انگیزه جدیدی برای فعالیت های گروه های اپوزیسیون در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، انتشار تصاویر حمله مشاور نخست وزیر ترکیه به یک شهروند معترض در رسانه ها و شبکه های اجتماعی این کشور موجی از اعتراضات را علیه دولت و حزب حاکم عدالت و توسعه به راه انداخته است.
در روزهایی که مردم ترکیه به خاطر کشته شدن بیش از 280 نفر در فاجعه انفجار معدن زغال سنگ شهر سوما عزادار هستند، انتشار تصاویر خشونت یک مقام دولت "رجب طیب اردوغان" به اعتراضات ضددولتی در این کشور دامن زده است.

کاهش صادرات نفت ایران برای دومین ماه

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: صادرات نفت ایران در ماه آوریل (12 فروردین لغایت 10 اردیبهشت) برای دومین ماه متوالی کاهش یافت.

به گزارش ایرنا ازنیویورک تایمز، به این ترتیب میانگین صادرات نفت ایران به سطح تعیین شده در توافق موقت در موضوع هسته ای این کشور که اعتبار آن درماه ژوییه (تیر) به پایان خواهد رسید، نزدیک تر می شود.

یک گزارش محرمانه؛ چالشی برای مذاکرات اتمی

در حالی دور چهارم مذاکرات هسته‌ای رژیم ایران پس از توافق ابتدایی در وین در حال انجام است که گزارش جدید سازمان ملل از ادامه روند توسعه صنایع موشک بالستیک جمهوری اسلامی خبر می‌دهد. کارشناسان این موضوع را چالشی در مذاکرات خواندند. 

رادیو آلمان: مذاکرات ایران و شش قدرت جهان در حالی امروز جمعه (۱۶ مه/ ۲۶ اردیبهشت) وارد روز سوم می‌شود که گفته می‌شود انتشار گزارش محرمانه‌ی سازمان ملل متحد درباره برنامه موشکی ایران به پیچیده شدن مذاکرات خواهد انجامید.