۱۳۸۹ مهر ۶, سه‌شنبه

تصريح رئيس جمهور آمريكا بر نامشروع بودن رژيم حاكم برايران



باراك اوباما،  اظهارات وقيحانه پاسدار احمدي نژاد درمورديازد سپتامبررا به شدت محكوم نمود و گفت :
«توهين‌آميز بود، سرشار از نفرت، به ويژه آنكه او چنين اظهارنظري كند آن هم اين‌جا در منهتن، تنها به مسافت كوتاهي از شمال جايي كه اين حادثه اتفاق افتاد، جايي كه خانوادهها عزيزانشان را از دست دادند. مردمي از تمام مذاهب و قوميتها كه اين را بزرگترين تراژدي نسلشان قلمداد ميكنند. اين كه او چنين چيزي بگويد قابل بخشش نيست و با واكنشي كه ملت ايران در زمان حادثه نشان داد در تعارض است».
باراك اوباما، روي آوردن ديكتاتوري تروريستي حاكم برايران به اين دعاوي  شيادانه و تلاش اين رژيم براي دستابي به سلاح اتمي، و  هم چنين سركوب وحشيانه تظاهرات و خيزشهاي مردم ايران توسط رژيم ولايت فقيه را نشانه هاي فقدان مشروعيت اين رژيم دانست و گفت:
«حكومت ايران اين كشور را در مسيري قرار داده كه باعث شده تمام دنيا محكومش كنند. اكنون به اعتقاد من بسيار مهم است كه درك كنيم تحريمهايي كه امسال وضع شد به دليلي بود كه در ميان امضا كنندگان پيمان منع گسترش تسليحات هستهيي، اين تنها رژيم ايران است كه نتوانسته جامعه بينالملل را متقاعد كند كه برنامه هستهيياش صلحآميز است. اين فقط نظر من نيست، بلكه نظر كشورهاي ديگر جهان است. از جمله كشورهايي مانند روسيه و چين كه عموما بسيار در وضع تحريم عليه بقيه كشورها ترديد ميكنند »
رئيس جمهور آمريكا درمورد، سركوب تظاهرات وخيزشهاي مردم ايران توسط حكومت آخوندي گفت:
«اين نمونه ديگري است از اينكه حكومت ايران مشروعيت خود را از دست داده و به شيوهاي كه همه دنيا متوجه شدند... وقتي ميبينيم كه مردم زنداني ميشوند، كتك ميخورند، به آنها تيراندازي ميكنند، پس جواب اين است كه ما در كنار كساني كه ميخواهند حرفشان شنيده شود ميايستيم، ما در كنار كساني ميايستيم كه ميخواهند در يك دموكراسي شأن انسانيشان به رسميت شناخته شود».
باراك اوباما با اشاره به فريبكاري رژيم آخوندي دربرنامه اتمي اش تصريح كرد كه  سياست او براي مماشات و مذاكره با رژيم آخوندي با واكنش منفي مردم آمريكا روبه روشده و ازاين بابت هزينه سياسي متحمل شده است وي گفت:
«اكنون آنچه دولت ايران ميگويد عبارت است از  ايستادن در برابر جامعه بينالملل و ادامه دادن به اين برنامه هستهيي پنهان، كه  برايش مهمتر از رفاه مردم ايران است.... من در آغاز رياست جمهوريم تا حدود زيادي هزينه سياسي تحمل كردم چون واضح است كه مردم آمريكا از رابطه داشتن با حكومتي كه رئيسجمهورش چنين حرفهاي مشمئزكنندهيي ميزند حذر دارند».

محکومیت حسین درخشان به نوزده و نیم سال حبس تعزیری

حکم دادگاه حسین درخشان، وبلاگ نویس ایرانی امروز به متهم و وکیل وی ابلاغ شد.

به گزارش مشرق، بنا بر این حکم که امروز از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی صادر شد، درخشان که در مهرماه 87 بازداشت شده است، به جرم همکاری با دول متخاصم، تبلیغ علیه نظام اسلامی، تبلیغ به نفع گروهک های ضد انقلاب، توهین به مقدسات و راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن، به 19.5 سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت در رسانه ها و بازگرداندن وجوه اخذشده به مبلغ 30هزار و 750 یورو، دوهزار و 900 دلار و 200 پوند انگلیس محکوم شد.
حسین درخشان از پیشتازان وبلاگ نویسی به زبان فارسی است، و در وبلاگ خود به نام «سردبیر خودم» به زبان‌های فارسی و انگلیسی در مورد خودش و سیاست و فرهنگ ایران قلم می‌زد.
در اسفند ۱۳۸۸ عذرا کیارشپور، مادر حسین درخشان، طی نامه ای به صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایران خواستار آزادی درخشان به مناسبت عید نوروز شد. وی در این نامه به سپری شدن ۵۰۰ روز از دستگیری وی بدون تفهیم اتهام رسمی نیز اشاره کرد. اولین جلسه رسمی دادگاه درخشان در تاریخ ۲ تیر ۱۳۸۹ در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد و طبق گفته های خواهر درخشان، دادگاه در اوایل مرداد و بدون صدور حکم به کار خود خاتمه داد. در ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ سایت خبری فارسی »کمترین« گزارش داد دادستان شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، از قاضی پرونده ابوالقاسم صلواتی برای درخشان درخواست اشد مجازات - اعدام - را کرده است. این خبر به فاصله یک روز توسط خانواده درخشان تایید شد و مادر درخشان در مصاحبه ای با همان سایت برای اولین بار از زمان دستگیری درخشان با رسانه های خبری گفتگو کرد. وی در این مصاحبه به مصاعدت شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در مورد سفر درخشان قبل از ورود وی به ایران اشاره کرد. شورایی که ریاست آن رااسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران بر عهده دارد.

تولید صنایع نساجی تا 10 روز دیگر متوقف می‌شود

انجمن صنایع نساجی ایران ضمن هشدار نسبت به عواقب ممنوعیت واردات پنبه به کشور، از توقف تولید صنایع نساجی در صورت عدم رفع فوری این ممنوعیت تا 10 روز آینده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حائری دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با بیان این مطلب گفت: در شرایط کنونی استمداد صنایع نساجی از دولت و به ویژه شخص رئیس جمهوری این است که در راستای جلوگیری از بروز چالشهای جدی در صنایع نساجی کشور این محدودیت را لغو و به منظور حمایت بیشتر از این صنعت و رقابت پذیری واحدهای تولیدی، حتی واردات پنبه از دیگر کشورها را نیز آزاد کند.
وی افزود: به تازگی درخواست وزیر جهاد کشاورزی از وزیر بازرگانی مبنی بر لزوم اخذ مجوز از وزارت تابعه ایشان برای واردات پنبه نگرانی های عمده ای را در بین فعالان صنعت نساجی ایجاد کرده و موجب سردرگمی آنان شده است.
به گفته حائری، انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی پنبه را در بین محصولات استراتژیک قرار دهد، زیرا پنبه برای صنایع نساجی مثابه خون جاری در رگ های انسان است و با محدودیت واردات آن بخش عمده ای از صنعت نساجی کشور فلج می شود.
دبیر انجمن صنایع نساجی ایران بیان کرد: در حال حاضر نیاز سالانه صنایع نساجی به پنبه حداقل 150 هزار تن برآورد می شود و در عین حال تولید سال جاری پنبه کشور در خوش بینانه ترین شرایط به 50 هزار تن بالغ خواهد شد. از این رو درخواست وزیر جهاد کشاورزی به منظور اخذ مجوز برای واردات پنبه که یک کالای استراتژیک محسوب می شود صحیح نبوده و قراردادن این محصول در کنار سایر کالاهای غیر ضروری عملی اشتباه است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه پنبه یک محصول فصلی است، هم اکنون ذخیر پنبه واحدهای ریسندگی کشور رو به اتمام است و ظرف 10 روز آینده پنبه ای برای ادامه فعالیت این واحدها وجود نخواهد داشت.
حائری پیش بینی کرد: به زودی بازار سیاه پنبه نیز در کشور شکل خواهد گرفت و در پی سوداگری عده ای افراد سودجود، قیمت تمام شده تولیدات داخلی رشد فزاینده ای را دنبال می کند.
دبیر انجمن صنایع نساجی اضافه کرد: همچنین افزایش نرخ جهانی پنبه به دلیل کاهش تولید آن در جهان ناشی از سیل در کشورهای پاکستان و چین، صنایع نساجی را بیش از پیش با مشکل تهیه پنبه روبرو کرده و از سوی دیگر سایرمحدودیتهای واردات پنبه از قبیل نرخ تعرفه 10 درصدی و محدودیت واردات پنبه از تمامی نقاط پنبه خیز دنیا به دلیل داشتن آفات نباتی و آفت کرم سرخ بر مشکلات صنایع افزوده است.
محمد مروج حسینی رئیس انجمن صنایع نساجی ایران نیز در این نشست گفت: با توجه به آغاز برداشت پنبه از مزارع داخل کشور و به رغم تعیین نرخ تضمینی 7500 ریال برای هر کیلو وش، این محصول به قیمتهایی بیش از 10 هزار ریال خرید و فروش می شود و این امر موجب افزایش قیمت پنبه محلوج تا هر کیلوگرم 28 هزار ریال خواهد شد.
به گفته وی، چنانچه دولت اعلام کرده اگر قرار باشد قانون هدفمند سازی یارانه ها نیز در نیمه دوم سال جاری اجرایی شود معلوم نیست چه بر سر صنایع ریسندگی و صنعت نساجی و قیمت تمام شده محصولات آن خواهد آمد.
مروج در همین حال باید به این موضوع اشاره داشت که سطح زیرکشت پنبه طی سال های اخیر همواره کاهش یافته و صنعت نساجی کشور برای تامین دو سوم نیاز خود به پنبه نیازمند واردات است.
رئیس انجمن صنایع نساجی ایران متذکر شد: طی سال های گذشته نیز به بهانه وجود آفت کرم سرخ، واردات پنبه از دیگر کشورها ممنوع شده و تولیدکنندگان ایرانی مجاز هستند فقط از کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان پنبه وارد کنند.
وی اضافه کرد: در حالی که سالنه 20 میلیون تن پنبه در جهان تولید می شود و بالغ بر 8 میلیون تن از آن بین کشورهای مختلف دنیا تجارت می شود، نمی توان انتظار داشت که کل پنبه های تولیدی جهان به این آفت آلوده باشد.
مروج بیان کرد: از طرفی سیاست دولت ازبکستان به عنوان عمده ترین تامین کننده پنبه ایران(حدود 40 درصد) در جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر از پنبه و احداث کارخانجات ریسندگی و تبدیل پنبه به انواع نخ، مشکلاتی را برای مشتریان ایرانی این کشور ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در همین حال عدم رغبت برخی کشورها نسبت به فروش پنبه در حجم های کوچک به ایران همگی موجب بروز بحران قریب الوقوع در صنایع ریسندگی پنبه ای کشور شده و به طور حتم تاثیر خود را بر روی سایر رشته های نساجی نیز خواهد گذاشت.
رئیس انجمن صنایع نساجی با اشاره به اینکه هم اکنون کشورمان با انواع محدودیتهای بین المللی روبرو است، تاکید کرد: مسئولان باید به منظور مقابله با آثار این محدودیتها و در جهت تسهیل تامین مواد اولیه صنایع کشور گام بردارند و از ایجاد محدودیتهای بیشتر خودداری کنند. در عین حال، درخواست انجمن صنایع نساجی ایران حذف فوری ردیف تعرفه ای پنبه از نامه اخیر وزیر جهاد کشاورزی و حذف محدودیت های ناشی از ممنوعیت واردات آزاد پنبه از تمام نقاط جهان است.
مروج اضافه کرد: در چنین شرایطی چنانچه وزارت جهاد کشاورزی قصد حمایت از تولید داخلی را دارد، باید در مرحله اول تدابیری برای تامین نیاز واحد های نساجی کشور به پنبه اتخاذ کند و از سوی دیگر با دیگر مکانیزم های حمایتی کشاورزان را نسبت به افزایش سطح زیرکشت پنبه ترغیب کند. پیشنهاد مشخص انجمن صنایع نساجی ایران طی سال های اخیر این بوده است که بابت هر یک کیلوگرم تولید وش پنبه 150 تومان یارانه به کشاورز پرداخت شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در همین حال زمینه توسعه مکانیزاسیون در کاشت پنبه فراهم شود، زیرا اجرای مکانیزاسیون در مزارع کوچک امکان پذیر نیست و در حال حاضر نیز 90 درصد برداشت پنبه کشور به صورت سنتی تولید می شود. در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا به پنبه کاران در بخش کاشت و صادارت یارانه می دهند، اما در ایران به دلیل عدم حمایت از پنبه کاران تولید پنبه هر سال کاهش می یابد.




محل کسب یک شهروند بهایی در کرج به آتش کشیده شد/ به همراه گزارش تصویری

 در پي افزايش آزار و اذيتهاي پي در پي بر شهروندان بهايي در ايران محل کسب یک شهروند بهایی در کرج به آتش کشیده شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در نيمه شب پنجشنبه 1 مهر ماه 89 اشخاصي ناشناس از تاريكي هوا و خواب اهالي استفاده كرده و به يك نمايشگاه مبل متعلق به يك شهروند بهايي اهل كرج به نام طلعت احراري حمله كردند كه پس از شكستن شيشه نمايشگاه و انداختن مواد آتش زا در داخل مغازه با بيدار شدن همسايگان از محل مي گريزند .
لازم به ذکر است، مشابه اينگونه اقدامات ايذائي نسبت به بهاييان طي ماههاي اخير در شهرهاي مختلف كشور از جمله سمنان و رفسنجان ديده شده است .
گزارش تصویری:

محاکمه وکیل دادگستری به اتهام تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر

کمیته گزارشگران حقوق بشر - پرونده محمد سیف‌زاده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده است.
اتهام این وکیل مدافع، با استناد به مواد ۴۹۸ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی، «تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر» عنوان شده است.
نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات موسس کانون مدافعان حقوق بشر، قرار بود روز ۲۲ شهریورماه برگزار شود که به دلیل حضور نداشتن نماینده دادستان به تعویق افتاد.
فشار بر وکلا و فعالان حقوق بشر در حالی ادامه می‌یابد که در حال حاضر نسرین ستوده و محمد اولیایی‌فرد، دو حقوق‌دان و فعال حقوق بشر در زندان به سر می‌برند