۱۳۹۲ آبان ۲۹, چهارشنبه

سخن بزرگان (توماس ادیسون)


پارلمان بريتانيا قطعنامه 480 - وقايع اخير در اشرف محكوميت جنايت نظاميان مالكي فراخوان به آزادي سريع 7 گروگان

خرسندی آمریکا از فشار فرانسه علیه رژیم تهران


یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه آمریکا از اینکه در راهبرد جدید، خود پرچم‌دار تعامل و فرانسه پرچم‌دار فشار شده خرسند است، تاکید کرد: منافع تل‌آویو بار دیگر در دور جدید مذاکرات مورد توجه طرف غربی خواهد بود.

به گزارش بی باک، قربانعلی محبوبی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، در مورد دور جدید مذاکرت 1+5 با ایران، تأکید کرد که در این دور نیز با توجه به کارشکنی‌‌های طرف‌های درگیر و همچنین سفر اخیر فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه به سرزمین‌های اشغالی نمی‌توان انتظار گام‌های محکمی را داشت.

هیچ بانکی ال‌سی جمهوری اسلامی را قبول نمی‌کند


یک واردکننده نهاده‌های دامی از عدم اجرای ال سی ۳۰درصد در بانک‌ها و عدم پذیرش آن از سوی طرف‌های تجاری خبرداد و گفت: برخی محدودیت و قوانین برای واردکنندگان موجب ایجاد رانت برای افراد خاص می‌شود.
به گزارش تسنیم، کیوان استیری در مورد مشکلات وارد کنندگان نهاده‌های دامی اظهار داشت: برنامه‌های دولت برای این موضوع منسجم و  مشخص نیست و هر روز یک قانون آن هم بدون شفافیت اعلام می‌شود، این در حالی است که با هر سازمانی که صحبت می‌کنیم هر کدام یک نظری دارند. همچنین، یک پایگاه منسجم برای اینکه بتواند استانداردهای نهاده‌های دامی وارداتی را تأیید کند وجود ندارد.

شصتمين قطعنامه محکوميت نقض حقوق بشر در ایران

کميته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شصتمين قطعنامه محکوميت نقض حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی را به تصويب رساند.

اين قطعنامه با 83 رای موافق، 36 رای مخالف و 62 رای ممتنع به تصويب رسيد.

در این قطعنامه روند فزاينده اعدامها و شکنجه و مجازاتهای غيرانسانی به ويژه اعدام نوجوانان و اعدامهای گروهی مخفيانه محکوم شده است.

در اين قطعنامه همچنین نسبت به آمار بالای اعدامها در ايران، تبعيض عليه اقليتهای قومی و مذهبی و همچنين زندانی شدن مخالفان سياسی ابراز نگرانی شده است.

نرخ بیکاری در ایران ایران دو برابر نرخ جهانی


رئیس مرکز مطالعات و تحقیق وزارت ورزش و جوانان با اشاره به بحران بیکاری برای جوانان در تمام دنیا گفت: در ایران بین 1 تا 1.5 میلیون بیکار وجود دارد و بر اساس آمارهای اعلام شده، نرخ بیکاری ایران دو برابر نرخ بیکاری جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی حسن زاده صبح سه شنبه در کارگاه آموزشی اشتغال جوانان با بیان این مطلب گفت: با تحولاتی که جهان امروز با آن مواجه شده است جوانان می توانند به عنوان یکی از سرمایه های کشور محسوب شوند و دولتها هم با استفاده از همین سرمایه می توانند در تمامی سطوح پیشرفت کنند.

این آلودگی هوا 45 هزار ایرانی را می کشد


مدیر «طرح کلان ملی سیستم‌های حمل و نقل هوشمند درون شهری و برون‌ شهری (ITF)» گفت: سالانه 45 هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا می‌میرند.

دکتر مهدی قطعی روز گذشته در نشست کمیته راهبری «طرح کلان ملی مطالعه و طراحی سیستم‌های حمل و نقل هوشمند درون شهری و برون شهری» مصوب شورای عالی عتف، با ارائه گزارش‌هایی از تلفات انسانی ناشی از آلودگی هوا با بیان این که آلودگی هوا چهارمین عامل مرگ و میر در جهان است، گفت: طبق آمار یک میلیارد و 400 میلیون نفر در جهان در معرض آلودگی هوا قرار دارند که سالانه دو میلیون نفر در دنیا جان خود را به دلیل عوارض مستقیم یا غیر مستقیم آلودگی هوا از دست می‌دهند.