۱۳۹۱ اردیبهشت ۳, یکشنبه

گرانی سرسام آور به محله احمدی نژاد هم رسید

روزنامه شرق: همسايگان‌رييس‌جمهوری‌از «گراني»‌ مي‌گويند 
يكي بود يكي نبود... زير گنبد كبود، شهر با صفايي بود. در اين شهر با صفا منطقه‌اي پر از ميدان بود؛ مردمانش همه خوب، همه پاك، مهربان؛ همه پركار. راستي داشت يادم مي‌رفت، اسم اين منطقه قشنگ نارمك بود. خيابان «گلبرگ غربي» حدفاصل تقاطع خيابان «سمنگان» تا ميدان «هفت حوض»، زندگي در جريان است. مردم در حال تهيه مايحتاج روزانه خود هستند. نزديك پنج سال است كه قيمت هر نوع از اقلام مصرفي، اغلب با اين جغرافيا از تهران سنجيده مي‌شود. ماجرا از وقتي شروع شد كه آقاي «احمدي‌نژاد» هنگام تقديم لايحه بودجه سال ۱۳۸۶ كل كشور به مجلس‌شوراي‌اسلامي، از سوي نمايندگان مجلس هفتم بابت گراني‌هاي آن هنگام، مورد انتقاد قرار گرفت و نمايندگان از جمله به قيمت ۳۰۰۰ توماني گوجه‌فرنگي اشاره كردند. همانجا بود كه وي به نمايندگان توصيه كرد كه گوجه‌فرنگي را با قيمت كيلويي ۱۲۰۰تومان از ميوه‌فروشي‌هاي نزديك منزلش خريداري كنند. اين روز‌ها كمي ماجرا جذاب‌تر هم شده است زيرا داغي قيمت‌ها «محمود احمدي‌نژاد» را پريروز وادار به پذيرش رسمي گراني افسارگسيخته در جامعه كرد. از اين رو براي بررسي وضعيت قيمت‌ها به محله ايشان (نارمك) رفتيم تا نظر همسايه‌هايش را درباره قيمت‌هاي كنوني بشنويم. 

«از شخص ايشان بپرسيد چرا همه چيز اينقدر گران شده است»، «روز عيد با خودشان صحبت كردم گفتند بررسي مي‌كنيم»، «ايشان كه خودشان گوجه‌فرنگي نمي‌خرند، رييس‌جمهور هستند كارشان چيز ديگري است.» اين پاره‌اي از صحبت‌هاي ساكنان محله‌اي از نارمك است كه از قضا تا ساليان پيش همسايه «احمدي‌نژاد» بودند. قصاب سلاخي مي‌كرد، مشتري هم نداشت. فهرست اقلام موجودش چنين بود: گوشت گوساله، گوشت گوسفند، گوشت گوسفند سردست، جگر گوسفند و مرغ كه البته موجود نبود. آقاي قصاب مي‌گويد: «از شخص رييس دولت بپرسيد چرا همه چيز اينقدر ‌گران شده است اما ان‌شاءالله همه چيز درست مي‌شود.» قيمت انواع گوشت كه در بالا به آن اشاره شد از قرار هر كيلويي ۱۸۸۰۰، ۲۱۰۰۰، ۲۱۵۰۰، ۲۳۵۰۰تومان نوشته شده بود. با اينكه مرغي در كار نبود اما قيمت روز آن ۴۶۰۰تومان اعلام شد. همين‌طور كه خيابان «گلبرگ غربي» را به سمت ميدان «هفت حوض» طي مي‌كنم به «ميدان ۷۳» مي‌رسم. ميداني كه در امتداد آن به سمت «ميدان ۷۲»، خانه «احمدي‌نژاد» واقع است. ميوه‌فروش در حال تميزكردن ميوه‌ها و چيدمان تازه‌هايي است كه از ميدان فراهم كرده؛ ريواس، برگ مو، چغاله بادام، گوجه‌سبز، سيب‌زميني، پياز، خيار، كاهو، سبزي، پرتقال، موز و... . قيمت گوجه‌فرنگي را ۲۰۰۰تومان مي‌خواند. پيرزني در حال خريد است ناگاه به ميان صحبت ما مي‌آيد، انگار كه شنيده باشد خبرنگار هستم و درباره قيمت‌ها و گراني مي‌پرسم، گفت: «پدر آمرزيده، مردم ديوانه شدند از گراني كه بيداد مي‌كند.» به مغازه‌دار هم گفت: «عازم مكه هستم، حلالم كن.» ميوه‌فروش مي‌گويد: «دست دلالان در بازار ميوه زياد شده است. يك كارتن موز ۱۹كيلويي ۶۸۰۰۰تومان برايم تمام مي‌شود، خب كيلويي چند بايد بفروشم تا مردم هم بتوانند خريد كنند؟ تا چند سال پيش سه كارتن موز را به اين قيمت خريداري مي‌كردم.» از او مي‌پرسم تا به حال رييس‌جمهور يا خانواده‌اش از فروشگاهش خريد كرده‌اند؟ مي‌گويد: «خودشان نه اما آقاي غلامحسين الهام از ما زياد خريد مي‌كنند.» در ادامه مسير، نانوا نشسته است و نان «بربري» ساده را ۴۵۰ و بربري خشخاشي را به قيمت ۵۰۰تومان مي‌فروشد. «سنگك» هم با همين مشخصات به قيمت ۵۰۰ و ۱۰۰۰تومان در سبد خريد مردم اين منطقه جا مي‌گيرد. 
لبنيات هم ‌گران شده است، ماست كه تا پيش از عيد ۱۲۵۰تومان بوده است تا ۱۴۵۰تومان افزايش پيدا كرده است و روغن ۲۳۵۰توماني هم در همين مدت زماني ۴۵۰تومان افزايش قيمت داشته است، كره و پنير هم وضعيت مشابهي دارند و به قيمت ۶۰۰ و ۳۴۰۰تومان فروخته مي‌شوند. شير يارانه‌اي و آزاد هم فرقي با هم ندارند، در اين منطقه به قيمت ۱۰۰۰تومان به فروش مي‌رسد. «ميدان ۷۳» را كه به سمت جنوب طي كنيد نرسيده به «ميدان ۷۲» سوپر ماركتي كوچك است كه زن و شوهري مسن آن را اداره مي‌كنند. پيرمرد از افزايش بي‌رويه قيمت روغن و لبنيات مي‌گويد؛ درست مشابه آنچه كه مغازه‌دارهاي پيشين گفتند. درباره برنج هم مي‌گويد: «برنج ايراني هر كيلو ۱۰۰۰تومان افزايش قيمت داشته است و برنج خارجي نيز با همين افزايش قيمت روبه‌رو بوده است.» مي‌پرسم شما اين مسايل را با توجه به اينكه با آقاي «احمدي‌نژاد» همسايه هستيد با وي درميان گذاشتيد؟ مي‌گويد: «بله. روز عيد با خودشان صحبت كردم گفتند بررسي مي‌كنيم. البته مي‌دانم اين گراني تقصير ايشان نيست، بايد جلوي دم‌كلفت‌ها را گرفت.» مي‌گويم: «رييس دولت، بايد دستور برخورد دهد.» مي‌گويد: «ايشان گرفتاري داخلي و خارجي دارند انتقادش را به ايشان مي‌كنند پولش در جيب ديگري ‌مي‌رود. بايد با كساني كه احتكار مي‌كنند برخورد شود.» در همين لحظه مشتري ميانسالي وارد شد و گفت: «كشك داريد؟» نزديك‌ترين فروشگاه‌ها به محل سكونت و دفتر مردمي نهاد رياست‌جمهوري سابق، يكي سوپر ماركت است و ديگري ميوه‌فروشي. از آقاي ميوه‌فروش مي‌پرسم: «شما صاحب فروشگاهي هستيد كه آقاي احمدي‌نژاد قيمت گوجه‌هايش را ۱۲۰۰تومان اعلام كرد؟» مي‌خندد و مي‌گويد: «نه ايشان البته شوخي كردند.» پرسيدم گوجه چند؟ فرمودند ۱۸۰۰تومان. مشتري در آن ميانه گفت: «ايشان كه خودشان گوجه‌فرنگي نمي‌خرند، رييس‌جمهور هستند، كارشان چيز ديگري است.» 
چند سال پيش با «هايده» و «علي» در فرودگاه مهرآباد منتظر «صنم» بوديم كه از پاريس بيايد. او در «كنسرواتوار پاريس» درس مي‌خواند. «ويلنسل» مي‌نوازد. براي تعطيلات به ايران مي‌آمد. مردم با من خوش‌وبش مي‌كردند، تا بالاخره هواپيما نشست و مسافران آمدند. راهرويي ميان استقبال‌كنندگان باز شد و ازراه‌رسيدگان با چرخ‌ها و چمدان‌هايشان آمدند. «صنم» هم آمد. جلو رفتيم و روبوسي كرديم. من چمدانش را گرفتم و راه افتاديم. «صنم»، ويلنسلش را در جلدي مثل كوله‌پشتي روي دوشش انداخته بود. در اين احوال صداي دو نفر را مي‌شنيدم كه يكي گفت: دخترشونه نه؟ ديگري گفت: آره مي‌شناسمش. اولي گفت: چرا گيتارش اين‌قدر بزرگه؟ ديگري گفت: خب دختر كيانيانه ديگه. (اين مردم نازنين– رضا كيانيان) ساكنان منطقه نارمك به‌خصوص ميدان 70 تا 73 مردم نازنيني هستند، بعضي منتقدند و برخي حسابي هواي رييس‌جمهوري را دارند حتي اگر گراني بيداد كند، حتي اگر «احمدي‌نژاد» هم به گراني اعتراف كند.

تهدید به اخراج كارگران در صورت برگزاری راهپیمایی

رادیو آلمان: هادی ابوی، سخنگوی كانون عالی انجمن‌های صنفی كارگران ایران، اعلام كرد این خطر وجود دارد كه كارگران در صورت برگزاری راه‌پیمایی و تجمع در روز جهانی كارگر اخراج ‌شوند.

هادی ابوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا برگزاری راه‌پیمایی در روز جهانی كارگر را حق صنفی كارگران اعلام كرد و گفت طبق اصل ۲۷ قانون اساسی دولت باید نسبت به ارائه مجوز راه‌پیمایی در روز جهانی كارگر اقدام كند.

او با انتقاد از عدم برگزاری راه‌پیمایی روز كارگر در طی سال‌های گذشته گفت: «در صورتی كه دولت در سال ِ حمایت از كار و تولید ملی به كارگران مجوز برگزاری راه‌پیمایی را ندهد در حق آنها جفا كرده است.»

سرکوزی و اولاند؛ برندگان دور اول انتخابات فرانسه

رادیو فرانسه: براساس برآوردهای ساعت هشت شب یکشنبه، فرانسوا هولاند با 28.4درصد، و نیکلا سارکوزی با 25.5درصد آرا برندگان دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام شدند.

همانطور که تمام بنگاه‌های نظرسنجی پیش‌بینی کرده بودند، فرانسوا هولاند به عنوان نفر اول و نیکلا سارکوزی در رتبۀ دوم، برندۀ دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه شدند.

بدین ترتیب دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در روز ششم ماه مه (١٧ اردیبهشت)، مطابق با الگوی معمول جمهوری پنجم فرانسه برگزار خواهد شد و دو کاندیدای راست و چپ دموکراتیک را رو در رو قرار خواهد داد.

تا ظهر امروز (یکشنبه)، میزان مشارکت مردم کمتر از انتخابات پنج سال قبل برآورد شد. اما حوالی غروب، میزان مشارکت بسیار بالا و حدود ٨٠ درصد اعلام شد. بدین ترتیب، مشارکت فرانسوی‌ها درانتخابات امسال، نسبت به دوره‌های قبل (طی پنجاه سال اخیر)، قابل توجه بوده است.

یکی دیگر از نکات مهم دور اول این انتخابات، میزان رای بی‌سابقۀ کاندیدای راست افراطی است. بر اساس آخرین برآوردها، مارین لوپن حدود ٢٠ درصد آرا را از آن خود کرده است.

اینک با حذف هشت نامزد دیگر، دو نمایندۀ اصلی جناح‌های چپ و راست به دور دوم می‌روند. بنگاه‌های نظرسنجی معتبر، از چندی پیش، پیروزی نهایی کاندیدای سوسیالیست، فرانسوا هولاند را قطعی می‌دانند.

با این حال طی دو هفتۀ آینده که مبارزۀ انتخاباتی دو کاندیدا اوج خواهد گرفت، احتمال تغییر و تحول غیرممکن نخواهد بود.

تبعید یکی از زندانی سیاسی کرد به زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز یکشنبه 3 اردیبهشت ماه زندانی سیاسی محکوم به اعدام هوشنگ رضایی 26 ساله از بند 350 زندان اوین به سالن 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج تبعید گردید. 
هوشنگ رضایی سال 89 با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209  زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید و برای مدت طولانی تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.او سپس به بند 350 زندان اوین منتقل شد. 
بازجویان وزارت اطلاعات علیه این زندانی سیاسی اقدام به پرونده سازی نمودند و آنرا به شعبۀ 15 دادگاه انقلاب فرستادند. صلواتی معروف به قاضی مرگ و رئیس این شعبه  او را مورد محاکمه قرار داد و گفته می شود این زندانی سیاسی را به اعدام محکوم کرده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری ،شکنجه،پرونده سازی ،محکومیت و تبعید این زندانی سیاسی به زندان گوهردشت کرج را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

3 فروردین 1391 برابر با 22 آپریل2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

ایران اسلامی؛ خطر ایدز در کمین کودکان زباله‌ گرد

یک عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان نسبت به افزايش آمار مبتلايان به ايدز در ميان كودكان كار هشدار داد.

ليلا ارشد در گفتگو با خبرگزاری ايلنا یکی از دلایل افزايش ابتلا به ایدز در کودکان كار و خيابان را رواج «زباله گردی» ميان اين كودكان دانست و افزود: اين كودكان هنگام زباله‌گردی با وسايل آلوده و برنده‌اي مثل سوزن و تيغ و سرنگ تماس مستقيم برقرار می كنند كه لمس اين اشياء برنده مي‌تواند عامل انتقال ويروس HIV باشد.

اين مددكار اجتماعي ادامه داد: علاوه بر كودكانی كه در نظافت شهر توسط پيمانكاران به خدمت گرفته مي‌شوند، کودکانی که به دلیل فقرخانواده‌هاي‌شان مجبور به تکدی یا زباله گردی در خیابانها هستند نيز بايد تحت نظارت شهرداری قرار بگيرند و با دريافت امكانات حداقلي همچون دستكش مقاوم خطر ابتلا به انواع بيماري‌ها را براي اين كودكان كار كاهش دهند.

او تاكيد کرد: : مادرانی که بدلایل مختلف به اين بیماری مبتلا هستند بايد شناسايی و تحت حمایت و کنترل قرار گيرند تا این بیماری را به فرزندان آنان منتقل نشود.

لیلا ارشد در بخش ديگري از اين گفتگو به حذف روز جهاني ايدز از تقويم رسمي كشور انتقاد كرد و افزود: طي دو سال اخير با حذف روز جهانی ایدز از تاريخ رسمی طبق تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، يادآوری و اطلاع رسانی به افراد جامعه جهت پیشگیری از ابتلا به اين ويروس كشنده بسیار کاهش یافته و یا شاید فراموش شده است و اين در حالي است كه روز به روز بیماري ايدز بخصوص در ميان کودکان خیابانی در حال افزايش است. 

انتقال گروهی از زندانیان قزل حصار برای اعدام

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز یکشنبه 3 اردیبهشت ماه حداقل 3 زندانی از واحد 2 زندان زندان قزل حصار کرج جهت اجرای حکم  ضدبشری اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند.زندانیان که برای اجرای حکم اعدام منتقل شدند جوان می باشند و سنین آنها بین 24 الی 27 ساله هستند.
اکثریت زندانیان واحد 2 زندان قزل حصار کرج محکوم به اعدام هستند.  
اسامی تعدادی از زندانیان که به سلولها انفرادی جهت اجرای حکم اعدام منتقل شدند به قرار زیر می باشد:
1- زندانی علی شکوهی 26 ساله از سالن 3 زندان قزل حصار کرج و  نزدیگ به 1 سال است که در زندان می باشد او به جرم داشتن 25 گرم مواد مخدر شیشه محکوم به اعدام شده است.
2- زندانی هادی خان زاده 27 ساله از سلول 1 سالن 3 واحد 2 زندان قزل حصار و بیش از 13 ماه در زندان بسر می برد.
3- حسین باقری 24 ساله از سالن 7 (سالن جوانان) واحد 2 زندان قزل حصار بیش از 1 سال در زندان بسر می برد.
موج جدید اعدام ها که بسرعت غیر قابل تصوری رو به افزایش می باشد و تنها در طی هفتۀ گذشته 11 نفر بنابه اعلام رسمی رسانه های حکومتی اعدام شدند که 3 نفر از آنها در مرودشت و شاهرود در ملاء عام به دار آویخته  شدند.
سیاست اعدام و سرکوب خونین مردم و زندانیان سیاسی توسط علی خامنه ای ولی فقیه رژیم تعین می شود و از طریق  رئیس منصوب وی در قوۀ قضاییه صادق لاریجانی که از جنایتکاران علیه بشریت می باشد تایید و دستور اجرای آن صادر می شود.هدف از این اعدام های گروهی و در ملاء عام ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه  می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، موج جدید اعدام ها در ایران که به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه می باشد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.

3 اردیبهشت 1391 برابر با 22 آپریل2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

همکاری شیاطین


اعدام سه تن دیگر در اصفهان/ادامه صدور احکام مرگ

خبرگزاری مهر: دو قاچاقچی و یک قاتل پس از تائید حکم اعدامشان در زندان اصفهان امروز به دار مجازات آویخته شدند.

همچنین سه تن دیگر در استان البرز به اتهام تجاوز به اعدام در ملاعام محکوم شدند.

بازداشت دو دانشجوی مقیم خارج هنگام بازگشت به ایران

بهزاد طالبی و میترا رستمی گرجی دو دانشجوی ایرانی مقیم بلژیک هنگام ورود به کشور توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بهزاد طالبی و میترا رستمی گرجی هردو دانشجوی ارشد معماری در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ از مرز هوایی وارد خاک ایران شدند. مامورین امنیتی در‌‌ فرودگاه پاسپورت ایشان را ضبط و هردو را به اداره اطلاعات در خیابان پاسداران و سپس دادسرا ارجاع دادند. 

در دادسرا بهزاد طالبی به اتهام اهانت به رهبری و شرکت در تجمعات سال ۸۸ و۸۹  و همکاری در برگزاری تجمع اعتراضی به قصد خدشه به چهره جمهوری اسلامی بازداشت شدند و همچنین نامزد ایشان میترا رستمی گرجی به اتهام توهین به رهبری و شرکت در مراسم یادبود محمد مختاری تحت بازجویی قرار گرفتند.

میترا رستمی گنجی پس از چندی با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد ولی بهزاد طالبی همچنان بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد.

شایان ذکر است هر دو این دوستان از هم دانشگاهی‌های محمد مختاری در دانشگاه شاهرود بودند.

بهزاد طالبی از فعالین دانشجویی و بازداشتی‌های سال ۸۸ است که در آن سال به حبس تعلیقی و شلاق محکوم می‌شود که پس از اجرای حکم شلاق آزاد می‌گردد.

نرخ تورم ایران دو برابر نرخ تورم منطقه

خبرگزاری فارس: صندوق بین المللی پول در گزارشی موسوم به «چشم انداز اقتصاد منطقه ای: خاورمیانه و آسیای مرکزی» به بررسی وضعیت اقتصادی ۳۰کشور منطقه در سال ۲۰۱۱میلادی و چشم انداز اقتصادهای این منطقه در سال ۲۰۱۲ پرداخته است.

بر اساس این گزارش، افزایش قابل ملاحظه تورم یکی از ویژگی های اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۱ بود. 

در سال ۲۰۰۸ و به دلایل مختلف از جمله رشد قیمت های جهانی و کاهش ارزش دلار نرخ تورم در ایران به ۲۵.۴ درصد رسیده بود که در سال ۲۰۰۹ این رقم به ۱۰.۸ درصد و در سال ۲۰۱۰ به ۱۲.۴ درصد رسید. 

این رقم در سال ۲۰۱۱ و تا حد زیادی تحت تاثیر اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به ۲۱.۳ درصد افزایش یافت.

متوسط نرخ تورم در منطقه طی سال ۲۰۱۰ نیز به ۷.۳ درصد و در سال ۲۰۱۱ به ۱۰.۲ درصد رسید و پیش بینی شده است این رقم در سال جاری میلادی بدون تغییر در سطح ۱۰.۲ درصد باقی بماند.

سوریه؛ حمله به مردم در حضور ناظران بین المللی

یورو نیوز: تصاویر آماتور ارسالی از حمص دو تن از ناظران کلاه آبی سازمان ملل را نشان می‌دهد که توسط گروهی از مردم محلی احاطه شده و حفاظت می‌شوند. 

این تصاویر بیانگر این واقعیت هستند که حضور تعدادی از ناظران سازمان ملل در سوریه نتوانسته مانع حمله ارتش این کشور به مخالفان شود. 

روز شنبه، شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آراء به اعزام ۳۰۰ ناظر غیرنظامی دیگر به سوریه برای یک دوره سه ماهه و با هدف نظارت بر آتش بس رای داد. 

آتش بسی که علی رغم اینکه ده روز از آن می‌گذرد بنا به گفته مخالفان رژیم بشار اسد تا کنون بیش از ۲۰۰ کشته بر جا گذاشته است. 

دولت آمریکا اعلام کرده با تمدید ماموریت این ناظران مخالفت خواهد کرد و همه گزینه‌ها برای مقابله با دولت سوریه روی میز است.

سفر مالکی به تهران؛ ترکیه: در داخل مشکلات را حل کند

ایسنا: در سومین روز تبادل اتهامات میان مقامات ارشد ترکیه و عراق، اردوغان سخنان اخیر المالکی را "نمایشی" خواند.

به گزارش الجزیره، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در کنفرانسی خبری در استانبول در واکنش به سخنان اخیر نخست وزیر عراق این سخنان را "نمایشی" خواند و تاکید کرد که همچنان در کنار عراقی‌ها ایستاده است.

وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی در استانبول سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما از طریق وزارت امور خارجه به اظهارات نوری المالکی، نخست وزیر عراق پاسخ دادیم، اگر ما به وی برای سخن گفتن بهانه بیشتر بدهیم در واقع به او فرصت داده‌ایم که خود را نشان دهد، نیازی نیست که ما نیز به وی کمک کنیم خود را مهم جلوه دهد.

اردوغان ادامه داد: در بدترین شرایط همواره ترکیه در کنار عراق بوده است، آنکارا میان شیعه و سنی هیچ تفاوتی قائل نیست و المالکی نیز باید بداند که مواضع وی نمی‌تواند ما را از برادران عراقی‌مان دور کند.

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای از نخست وزیر عراق خواست تا سیاستی را دنبال کند که در آن همه گروه‌های عراقی بتوانند در روند سیاسی عراق سهیم باشند.

در این بیانیه آمده است: نصیحت آنکارا به المالکی این است که فورا سیاست‌های خود را تغییر دهد و احترام به قانون اساسی عراق را در پیش بگیرد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه خود آورده است: المالکی به جای اینکه در خارج به دنبال دلایل مشکلات سیاسی عراق بگردد، بهتر است سیاست درهای باز را در کشور اجرا کند؛ به گونه‌ای که همگان بتوانند در روند سیاسی کشورشان شرکت کنند.

در همین حال یاسین مجید، نماینده پارلمان و عضو ائتلاف دولت قانون که ریاست آن را المالکی برعهده دارد، در کنفرانسی خبری سخنان اخیر اردوغان را دخالت آشکار در امور داخلی عراق خواند و گفت: سنی‌های عراق یتیم نیستند که اردوغان بخواهد به نیابت از آن‌ها سخن بگوید، این مساله برگه خطرناکی است که اردوغان نباید با آن بازی کند.

حامیان مصباح تلویزیون اینترنتی راه‌اندازی کردند


سایت دیگربان: سایت محافظه‌کار «۵۹۸» از راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «پایداری» از سوی حامیان محمدتقی مصباح‌یزدی با هدف پوشش اخبار و سخنرانی‌های «بایکوت» شده از سوی صدا و سیما خبر داد.
این سایت نوشته که شبکه «جهانی پایداری» روز شنبه (دوم اردیبهشت) با پخش سخنرانی محمدتقی مصباح یزدی پخش آزمایشی خود را آغاز کرده است.
آن‌طور که «۵۹۸» نوشته است این شبکه چهار ساعت در روز در فضای مجازی سخنرانی‌های سیاسی و مذهبی، گفتگو، میزگرد، مناظره و خبر پخش خواهد کرد.
«۵۹۸» افزوده که شبکه «پایداری» سخنرانی چهره‌های مذهبی و سیاسی «متدین» و «انقلابی» که در رسانه ملی با «بایکوت» مواجه می‌شود را پوشش خواهد داد.
«بررسی و پوشش اخبار رسانه‌های مجازی و سایت‌های خبری از برنامه‌های منحصر به فرد این شبکه» اعلام شده است.
سایت «۵۹۸» نوشته است: «با آغاز به کار این شبکه تا حد قابل توجهی خلأ ناشی از پخش محدود این گونه از برنامه‌های سیاسی اجتماعی در رسانه ملی، جبران خواهد گردید.»
این تلویزیون اینترنتی در شرایطی راه‌اندازی شده که سازمان صدا و سیما هفته گذشته از ۱۸ سایت که در اینترنت فیلم و فایل‌های صوتی منتشر می‌کنند٬ شکایت کرده است.
از طلاب و دانشجویان حامی «جبهه پایداری انقلاب اسلامی» به عنوان بنیانگذاران این شبکه تلویزیونی نام برده می‌شود.

تجمع دوباره کارگرانی که ۲۵ ماه است حقوق نگرفته‌اند


سایت کلمه: محقق نشدن وعده مسئولان برای حل مشکلات کارخانه لوله‌سازی خوزستان، باعث شد که کارگران این کارخانه باز هم در مقابل استانداری تجمع کنند.

به گزارش فارس، مشکلات شرکت لوله‌سازی خوزستان که از تولید کننده‌های اصلی لوله‌های مورد نیاز کشور است، چد سال قبل با واگذار شدن به بخش خصوصی ناکارآمد آغاز شد و کارگران این شرکت بار‌ها در اعتراض به وضعیت خود دست به تجمع زده‌اند.

کارخانه لوله‌سازی خوزستان، حدود ۴۰۰ کارگر رسمی و قراردادی دارد، که قریب به پنج سال است با مشکلات این شرکت دست و پنجه نرم می‌کنند و حقوق آن‌ها چندین ماه است که به دلیل مشکلات کارخانه از جمله بدهی‌های کلان به بانک‌ها و مدیریت‌های ناکارآمد پرداخت نشده است. در صورت راه اندازی خط تولید می‌توان اشتغال این کارخانه را به ۷۰۰ نفر افزایش داد.

آقایار حسینی، دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان، در این باره اظهار کرد: مشکلات کارگران این شرکت با گذشت چند سال هنوز به قوت خود باقیست. هر چند تعدادی از کارگران این شرکت بازنشسته شدند، اما تعداد زیادی از کارگران بیش از ۲۵ ماه حقوق طلب دارند و سنوات خدمتی آن‌ها نیز پرداخت نشده است.

وی خواسته این کارگران را راه‌اندازی مجدد کارخانه لوله سازی عنوان کرد و گفت: کارگران معتقد هستند که راه‌اندازی خط تولید این کارخانه که مشتریان زیادی در کشور دارد، مهم‌ترین اقدام برای حل مشکل آنهاست.

به گفته وی، بدهی این کارخانه به سازمان تامین اجتماعی نیز باعث شده کارگران نتوانند از دفترچه‌های درمانی خود استفاده کنند.

صرف یک میلیارد تومان برای ورود به مجلس


خبرگزاری فارس: حسین نجابت نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی خود از نحوه ترکیب و جناح بندی های مجلس نهم گفت: به طور حتم روشن است که مجلس آینده اکثر اصولگرا است و ترکیب آن چیزی نزدیک به مجلس هشتم است.

وی با اشاره به صف بندی های اصولگرایان افزود: اگر اصولگرایان در مجلس نهم به وحدت نظری نرسند، همین مشکلات مجلس هشتم را شاید به صورت حاد تر در مجلس نهم خواهیم داشت.

این نماینده  تهران تصریح کرد: مجلس هشتم نتوانست به درستی از دستاوردهای اصولگرایان استفاده کند و اگر ما به فکر نباشیم در مجلس نهم نیز همین اتفاق خواهد افتاد.

*بحث بر سر ریاست مجلس نهم بسیار زود است

نجابت گفت: اصولگرایان از هم اکنون باید به صورت جدی به دنبال وحدت باشد و از رقابت های پر صدا و کم فایده مانند بحث ریاست مجلس پرهیز کنند.

وی افزود: متاسفانه امسال برعکس‌ سال‌های دیگر خیلی زود رقابت بر سر ریاست مجلس آغاز شده است و حرف‌های متنوعی در این باره زده می‌شود.


*خیرین مجلس ساز به شدت در حال رشدند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری درباره برخی حمایت های مالی نابجا در جریان رقابت های انتخاباتی گفت: به نظر من این یک واقعیت تلخ است که ما در شهرهای کوچک، روستاها و حتی مراکز استان ها در هر دوره ار انتخابات مجلس که جلو می رویم، نقش پول و پشتیبانی های مالی بیشتر می شود.

نجایت گفت: من مطلعم که برخی از نمایندگان مبالغی در حد 500 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان را برای کسب نمایندگی هزینه کرده اند که البته با توجه به شام ، نهار و میهمانی هایی که داده می‌شود، این مساله کاملا واقعیت دارد.

وی افزود: زمانی که با برخی از این نمایندگان درباره این مبالغ بالا صحبت می شود ، آن ها می گویند که این مبالغ از سوی برخی از خیرین تامین می شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به افردای که به عنوان خیر به نمایندگان کمک های مالی سنگین کرده انده لقب خیرین مجلس ساز دهیم گفت: باید به دنبال انگیزه آن ها از تامین چنین مبالغ بالایی در رقابت های انتخاباتی باشیم.

نجابت گفت: به طور حتم این افراد با چنین کمک هایی قصد دخالت در امور اجرایی استان ها و یا تاثیرگذاری بر لوایح مجلس را از طریق نمایندهای انتخابی خود را دارند.


*اعتبار نامه نمایندگان خیرین مجلس ساز نباید تصویب شود

وی افزود: وقتی هزینه انتخابات به این شکل غیر متعارف رشد کند به طور طبیعی این خیرین مجلس ساز نمایندگان مورد نظر خود را برنده می کنند که رویه به شدت نگران کننده شده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیشنهاد من این است که حتما در مجلس به این مسئله رسیدگی شده و قوانینی تصویب شود تا اعتبار نامه نمایندگانی که با استفاده از این اشخاص به نمایندگی انتخاب نمی شوند، تصویب نشود.

نجایت گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند، همانند دموکراسی های غربی، کمپانی ها و افراد متول خواهند بود که نمایندگان را انتخاب می کنند و مجلس را در دست خواهند گرفت.

نوری مالکی وارد تهران شد


صدا و سیمای رژیم: نخست وزیر عراق در صدر هیاتی بلندپایه به منظور رایزنی درباره تحولات منطقه بین المللی و روابط دوجانبه لحظاتی قبل وارد تهران شد. نخست وزیر عراق در این سفر دو روزه علاوه بر رحیمی معاون اول رئیس جمهور با احمدی نژاد رئیس جمهور، آقای لاریجانی رئیس مجلس،  جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و دیگر مقامات کشورمان دیدار خواهد کرد. به گفته سفیر عراق در تهران، این نخستین سفر آقای نوری مالکی به تهران پس از انتصاب دوباره‌اش به سمت نخست‌وزیری است. 

گرانی ها؛ از ۱۸ تا ۱۴۶درصدی ۳۳ کالای اساسی


گزارش رسمی بانک مرکزی از گرانی ۱۸ تا ۱۴۶ درصدی ۳۳ کالای اساسی و مواد غذایی در تهران طی یک سال گذشته خبر می دهد.

به گزارش فارس، افزایش بی ضابطه قیمتها و گرانی در روزهای اخیر صدای همه را درآورده و دولت هم که پیش از این گرانی ها را به گردن رسانه ها انداخته بود، به تازگی از برخورد جدی مسئولان با گرانی ها خبر داد.

تا به امروز اعداد و ارقام متفاوتی از گرانی کالاها در رسانه ها منتشر شده است ولی هیچ کدام جامعیتی در آمار نداشته است. بانک مرکزی که از اوایل سال گذشته انتشار هفتگی قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی در تهران را متوقف کرده بود، از فروردین ماه امسال انتشار این آمار را ازسر گرفت.

نگاهی به آمار قیمت ۴۰ کالای اساسی و مواد غذایی در تهران در تاریخ منتهی به ۲۶ فروردین ماه ۹۰ و ۲۵ فروردین ماه ۹۱ نشان می دهد، طی یک سال گذشته قیمت ۳۳ کالای اساسی و مواد غذایی از ۱۸ تا ۱۴۶ درصد گران شده است.

* سبزیجات رکورددار گرانی

بنابراین گزارش، رکورددار گرانی در یک سال گذشته سبزی های برگی بوده است که با رشد ۱۴۶ درصدی قیمت از کیلویی ۶۱۵ تومان به ۱۵۱۶ تومان افزایش یافت. گوجه فرنگی با رشد ۱۰۷ درصدی قیمت در رتبه دوم است که از کیلویی ۸۳۸ تومان در فروردین ۹۰ به ۱۸۵۰ تومان در فروردین ۹۱ رسید و خیار با رشد ۹۰.۱ درصدی قیمت و افزایش از کیلویی ۹۸۲ تومان به ۱۸۶۷ تومان رتبه سوم گرانی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فارس؛ قیمت دیگر سبزی ها نیز به این شکل تغییر یافته که کدوسبز با رشد ۷۶.۴ درصدی قیمت از کیلویی ۹۲۹ تومان به ۱۶۳۹ تومان، بادنجان با رشد ۳۹.۱ درصدی قیمت از ۹۵۵ تومان به ۱۳۲۹ تومان و لوبیا سبز نیز با رشد ۱۸ درصدی قیمت از ۲۱۱۶ تومان به کیلویی ۲۴۹۸ تومان افزایش یافت.

پیاز و سیب زمینی تنها سبزیجاتی هستند که در یک سال گذشته دچار کاهش قیمت شدند و هر کدام به ترتیب ۹ و ۳۷ درصد افت قیمت داشته اند.

*رشد ۵۰ درصدی قیمت گوشت گوساله/گرانی ۳۹درصدی مرغ

گزارش بانک مرکزی حاکی است، قیمت گوشت گوسفندی با استخوان از کیلویی ۱۵۶۴۴ تومان در فروردین ۹۰ به ۲۲۷۳۹ تومان در فروردین ۹۱ افزایش یافته که رشد ۴۵.۳ درصد را نشان می دهد. گوشت گاو و گوساله بی استخوان نیز با رشد ۵۰.۱ درصد قیمت از کیلویی ۱۱۵۵۷ تومان به ۱۷۳۵۴ تومان رسید.

به گزارش فارس، قیمت گوشت مرغ نیز در یک سال گذشته ۳۹.۱ درصد افزایش یافت و از کیلویی ۳۴۷۶ تومان به ۴۸۳۸ تومان رسید.

* گرانی ۳۰درصدی روغن و ۳۰ درصدی قند و شکر

گرانی ۲۷.۸ درصدی قند و ۳۶.۵ درصدی شکر در یک سال گذشته شیرینی خود را بر کامها تلخ کرده است و شاهد افزایش قیمت قند از کیلویی ۱۴۲۳ تومان به ۱۸۲۰ تومان و شکر از ۱۱۶۴ تومان به ۱۵۸۹ تومان بودیم.

چای خارجی در این مدت با رشد ۳۳ درصدی قیمت از بسته ۵۰۰ گرمی ۵۲۶۴ تومان به ۷۰۰۵ تومان رسید و روغن نباتی مایع نیز از لیتری ۱۹۵۲ تومان به ۲۵۷۹ تومان رسید که رشد ۳۲.۱ درصدی را نشان می دهد و روغن نباتی جامد حلب ۵ کیلویی از ۱۰۳۸۳ تومان به ۱۳۵۲۴ تومان رسید که ۳۰.۲ درصد رشد داشته است.

* رشد ۲۶ تا ۵۹ درصدی قیمت لبنیات

بر اساس این گزارش، انواع لبنیات در یک سال گذشته رشد ۲۶ تا ۵۹ درصدی قیمت داشته است. در این بین پنیر غیرپاستوریزه با رشد ۵۹ درصدی قیمت از کیلویی ۷۲۳۰ تومان در فروردین ۹۰ به ۱۱۵۰۰ تومان افزایش یافت و پنیر پاستوریزه هم با رشد ۵۲.۴ درصدی قیمت از ۱۵۱۹ تومان در یک بسته ۴۵۰ گرمی به ۲۳۱۶ تومان رسید.

به گزارش فارس، قیمت ماست پاستوریزه از کیلویی ۱۱۳۸ تومان در فروردین سال گذشته به ۱۵۹۶ تومان در سال جاری رسید که رشد ۴۰.۲ درصدی قیمت را نشان می دهد. ماست غیرپاستوریزه نیز با رشد ۳۶.۹ درصد قیمت از ۱۱۷۴ تومان به ۱۶.۸ تومان رسید.

* حبوبات ۴۵ درصد و برنج ۲۸ درصد گران شد

بر اساس گزارش بانک مرکزی، قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی با رشد ۲۶.۶ درصدی از ۲۱۲۰ تومان به ۲۶۸۶ تومان، برنج داخله درجه یک با رشد ۲۵.۲ درصد از ۳۳۱۸ تومان به ۴۱۵۵ تومان و برنج داخله درجه دو با رشد ۴۵.۲ درصد از ۲۱۰۵ تومان به ۳۰۵۸ تومان رسید.

تخم مرغ یکی از معدود کالاهایی است که در طول سال گذشته کاهش قیمت داشته و از شانه دو کیلویی ۵۳۴۷ تومان به ۵۲۷۶ تومان رسید.

به گزارش فارس، قیمت انواع حبوبات نیز به شرح زیر طی یک سال گذشته افزایش داشته است: نخود ۵۵.۹ درصد، لپه نخود ۵۷ درصد، عدس ۳۰.۷ درصد، لوبیا چیتی ۳۸.۳ درصد، لوبیا چشم بلبلی ۳۲.۶ درصد، لوبیا سفید ۶۰.۶ درصد و لوبیا قرمز ۲۹.۳ درصد.

* گرانی ۲۷ درصدی میوه/سیب و لیمو ارزان شدند

آمار بانک مرکزی حاکی است: قیمت پرتقال درجه یک با رشد ۲۶.۳ درصدی از کیلویی ۱۸۳۵ تومان به ۲۳۱۹ تومان و پرتقال درجه دو با رشد ۷درصدی از ۱۱۸۴ تومان به ۱۲۶۷ تومان رسید. نارنگی نیز با رشد ۶۷.۸درصدی قیمت از کیلویی ۱۷۸۶ تومان به ۲۹۹۷ تومان افزایش یافت.

درحالی هندوانه در این مدت ۶۴.۲ درصد گران شد و از کیلویی ۶۲۷ تومان به ۱۰۳۰ تومان رسید که لیموشیرین در یک سال اخیر ۸ درصد ارزان شد.

بر اساس این گزارش، قیمت سیب قرمز تخم لبنان ۱۸ درصد و سیب زرد تخم لبنان ۱۴ درصد در یک سال گذشته کاهش داشته است.

باراک: مراقب ترفند فریبکارانه تقیه بازان باشید



به گزارش سایت عصر ایران، اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل در مصاحبه با شبکه سی ان ان با اشاره به بدبینی خود به مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی و گروه 1+5 تاکید کرد که رژیم تهران سابقه بلندی در فریب جامعه جهانی دارد و این فریب گاهی از طریق اقداماتی چون مذاکرات صورت می گیرد.

باراک افزود : مسلمانان اصطلاحی به عنوان تقیه دارند که بر اساس آن می توانند غیر مسلمانان را فریب دهند تا بدین وسیله مذهب شان را حفظ کنند.

وزیر دفاع اسرائیل گفت، واضح و آشکار است که تقیه بازان تهران به دنبال کسب توانمندی های هسته ای هستند و بدین منظور آماده هرگونه فریب و مواجهه با جامعه جهانی هستند.

وی در پاسخ به سوال سی ان ان درباره میزان موثر بودن تحریم های بین المللی علیه رژیم تهران گفت : این تحریم ها موثر بوده اند اما کارگر نبوده اند .

اهود باراک در ادامه گفت، رهبران رژیم تهران هنوز تصمیم به ساخت بمب نگرفته اند چرا که از واکنش غرب یا اسراییل بیمناکند.

وزریر دفاع اسرائیل در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اسراییل پیش از حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی، آمریکا را از اقدام خود آگاه خواهد کرد یا نه ؟ گفت : ما مذاکراتی روشن و صادقانه در این باره با آمریکایی ها داشتیم ؛ ما هر چه را که منطقی بدانیم انجام خواهیم داد.

دستگيری ۲۰ نفر دیگر در مهمانی های مختلط


روزنامه خراسان: ماموران انتظامي حصار گلستان، برگزارکنندگان ۲ پارتي شبانه را دستگير و مقاديري مشروبات الکلي کشف کردند.به گزارش خراسان، ماموران پاسگاه انتظامي حصار گلستان، در پي کسب اطلاعاتي مبني بر برگزاري ۲ پارتي شبانه در باغ هاي اطراف طرقبه، بلافاصله به دستور سرهنگ صارمي (فرمانده انتظامي طرقبه و شانديز) براي بررسي موضوع به محل اعلام شده عزيمت کردند. آنان پس از حصول اطمينان از برپايي پارتي شبانه با هماهنگي مقام قضايي وارد اين ۲ مکان شدند که در نتيجه ۲۰ تن از عوامل و برگزارکنندگان پارتي را که به صورت مختلط و با پوشش نامناسبي در محل حضور داشتند دستگير کردند. در بازرسي از محل برگزاري پارتي شبانه نيز مقاديري مشروبات الکلي کشف و ۱۱ دستگاه خودرو نيز توقيف شد. شايان ذکر است: پرونده دستگيرشدگان که ۱۱ تن از آنان مرد و ۹ تن از آنان نيز خانم هستند در دادسراي عمومي انقلاب طرقبه توسط قاضي جان پور تحت رسيدگي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي طرقبه و شانديز در اين باره به خراسان گفت: ماموران انتظامي با هرگونه مظاهر فساد که موجب انحراف جوانان مي شود با قدرت برخورد خواهند کرد. سرهنگ صارمي افزود: اين عمليات نيز در راستاي اجراي طرح مبارزه با مظاهر علني فساد و جلوگيري از اشاعه فساد و فحشا در جامعه انجام شد. وي از شهروندان خواست تا هرگونه اطلاعات خود درباره برگزاري مجالس مختلط را با تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

دبه درآوردن جنتی برای "گفتگوهای مُثبت استانبول"


منصور امان


دبه درآوردن آیت الله جنتی برای "گفت و گوهای مُثبت استانبول"

با شرط گذاری آیت الله جنتی برای انجام دور بعدی گفت و گوهای "نظام" با طرفهای خارجی خود در بغداد، حاکمان ایران به صورت رسمی از تُخم مُرغهایی که در سبد "مُذاکره" گذاشته اند، پرده برداری کردند. 

عضو ارشد دستگاه رهبری رژیم جمهوری اسلامی، روز آدینه با تاکید بر این که "غرب باید تحریمها را علیه ایران لغو کند"، طرفهای مُذاکره آن را تهدید کرد: "اگر آنها بر تحریمها پافشاری کنند و بعد بگویند با ایران مُذاکره می کنیم، مُشخص است که این مُذاکره لغو می شود."

شرطی که آقای جنتی دیکته کرده، در هماهنگی با سُخنانی با همین مضمون قرار دارد که در روزهای گذشته رهبران و پایوران حُکومت در قالب مُلایم تر "اعتماد سازی"، "نشان دادن حُسن نیت"، "ادامه روند تغییر تعامُل" و جُز آن طرح کرده بودند. 

چرخش این لحن تفاهُم طلبانه به تهدید و گُذاشتن تپانچه "لغو مُذاکره" بر سینه طرفها می تواند نشانه سرخوردگی حُکومت از خالی ماندن حسابهایی باشد که روی کاهش فشارهای اقتصادی به دلیل انجام مُذاکرات و در جریان آن باز کرده است.

از سوی دیگر، حاکمان ایران تلاش می کردند نقش مرکزی این خواسته در استراتژی "مُذاکره" را پنهان کرده و به گونه حاشیه ای و همچون نتیجه طبیعی گفت و گوهای استانبول در دستور کار بگُنجانند. اولین نمایش سیاست مزبور را می توان درخواست "ناگهانی" نماینده رژیم مُلاها، آقای جلیلی از خانُم اشتون برای به تعویق انداختن تحریمهای نفتی اتحادیه اروپا دانست که در حاشیه نشست رسمی با وی در میان گذاشت. 

اکنون آنها با ابراز آشکار ناخُرسندی از به واقعیت نگراییدن تصورات شان، نه فقط کارت پنهان خود را روی میز گُذاشته اند، بلکه به طرفهای خارجی یادآور شده اند که مُهمترین انگیزه آنان از سفر به استانبول، تاثیرات آزار دهنده تحریمها و جُستُجوی راهی برای رهایی از شر آن بوده است. بی تردید این قانع کننده ترین استدلالی است که آمریکا و اُروپا می توانستند برای موثر بودن سیاست کنونی خود و ضرورت تداوُم بخشیدن به آن به دست بیاورند. 

دلیل برآشُفتگی آیت الله جنتی، پاسُخ منفی غرب به درخواست پاداش به خاطر هیچ است. از واشنگتُن تا کُپنهاگ، واکُنش در برابر این گدایی شیاد مابانه یکسان بوده است: تحریمها پیامد بُحران است نه خود آن! بنابراین فقط حرکت در جهت حل بُحران است که می تواند مُجازاتهای اقتصادی را بی موضوع کند. 

دبه درآوردن رهبران رژیم مُلاها، گامی در جهت عکس این مسیر است.