۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۹, پنجشنبه

آتش سوزی در يک مرکز شيميايی در اصفهان

بر اساس گزارشهای منتشر شده ساعت هشت و بيست دقيقه صبح امروز (پنجشنبه) کارخانه ساخت مواد شيميايی «يلدا شيمی» در جاده اصفهان – شهرضا، همزمان با استارت رآکتورهايش دچار آتش سوزی شد و صدای مهيبی برخاست. شعله های آتش از چند صدمتری نيز قابل رويت بود.

گرامی باد ۱۹ اردیبهشت سالروز شهادت معلم آزاده، فرزاد کمانگر


در 19 ارديبهشت 1392
سه سال پیش در چنین روزی،روابط عمومی دادسرای تهران اعلام کرد که فرزاد کمانگر معلم کامیارانی به همراه دو هم پرونده ای خود فرهاد وکیلی و علی حیدریان و دو زندانی سیاسی دیگر به نامهای شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان اعدام شد. در آخرین پیغامی که فرزاد به طور مخفیانه به بیرون از زندان فرستاد، نوشته بود:

آمریکا بانک مشترک ایران و ونزوئلا را تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت خزانه داری آمریکا امروز اعلام کرد که یک شرکت کشتیرانی و یک بانک دیگر را در رابطه با تحریمهای رژیم تهران در لیست سیاه خود قرار داده است.

زمین لرزه بالای ۵ ریشتر در جنوب ایران

زمين لرزه ای با قدرت 5 و 3دهم درجه در مقياس ريشتر بندر لنگه در استان هرمزگان را لرزاند. 

اعدام سه نفر دیگر در شاهرود / گزارش اعدام در قزلحصار

دستگاه قضايی حکومت اسلامی امروز سه تن دیگر را در زندان شاهرود بدار آویخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، اتهام این افراد قاچاق مواد مخدر اعلام شده است.

هرانا؛ نامه جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج به مجامع حقوق بشری


خبرگزاری هرانا - جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج در طی نامه ای خطاب به شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و ملت شریف ایران به ذکر موارد نقض حقوق بشر در مورد زندانیان می‌پردازند.
متن کامل این نامه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته را در زیر می‌خوانید:

فقر و نابسامانی؛ خودکشی نوجوان دانش آموز در ارومیه

سایت استانبان: سایت «جوان» از خودکشی یک نوجوان کلاس پنجم ابتدایی در شهر ارومیه خبر داده است.

این سایت نوشته که این نوجوان چند روز پیش دست به خودکشی زده و «بسیاری خودکشی او را محصول شرایط نابسامان اجتماعی مملکت می‌دانند.»

مذاکره با آمریکا؛ مشایی: در موضع ذلت قرار داریم

اسفندیار رحیم مشایی روز گذشته در همایشی انتخاباتی در جمع اساتید و دانشجویان یزدی در مورد رابطه با آمریکا گفت: «بحث مذاکره با آمریکا مسئله خاصی نیست، مذاکره چنانچه از موضع عزت باشد حتما منفعت و پیروزی ما را در بر خواهد داشت ولی اگر در موضع ذلت باشیم با هر کشوری بخواهیم مذاکره کنیم جز ضرر و باخت نتیجه ای نخواهد داشت.»

مانور نظامی آمریکا موقعیت رژیم را تعریف می کند


منصور امان

مانور نظامی آمریکا موقعیت رژیم ولایت فقیه را تعریف می کند

مانور نظامی ایالات مُتحده و 40 کشور همپیمان آن در خلیج فارس بی تردید دربرگیرنده پیامهای مُشخصی برای حاکمان ایران است. اما آنچه که بیش از این صف آرایی دارای اهمیت است و جایگاهی پُر رنگ تر از تحولات جاری و شرایط روز می یابد، انزوای سیاسی و ایدیولوژیک رژیم جمهوری اسلامی است که روی بستر آن مانور مزبور به جریان افتاده است.