۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

وضعیت جسمی زندانی سیاسی فرح واضحان وخیم است

فرح (المیرا) واضحان

  
براساس گزارش رسیده؛ زندانی سیاسی فرح واضحان در وضعیت وخیم جسمی بهسر میبرد. گزارشها حاکی است که روز 18شهریور ماه دژخیمان مجبور شدندزندانی سیاسی فرح (المیرا) واضحان را بهدلیل حاد شدن ناراحتی قلبیاش به سی.سی.یو بیمارستان مدرس تهران منتقل کنند. در حالی که زندانی سیاسی المیرا واضحان در شرایط وخیم جسمی بهسر میبرد دستان و پاهای او را با دست‌بند و پابند به تخت بیمارستان بسته بودند و در اتاق سی.سی.یو 3نفراز ماموران وزارت اطلاعات به‌طور دائم حضور داشتند.

صدور احکام انضباطی جدید برای فعالین دانشجویی و پلمپ تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم و فنون بابل

در آغاز سال تحصیلی جدید، کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون بابل برای چند تن از فعالین دانشجویی این دانشگاه احکام مختلف انضباطی صادر کرده است. این احکام بدون احضار به کمیته انضباطی و چند روز پیش از آغاز سال تحصیلی جدید به آنان ابلاغ شده است.
به گزارش دانشجونیوز کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون بابل طی احکامی ۵ فعال دانشجویی این دانشگاه را هر یک به یک ترم تعلیق با احتساب سنوات و ۱۲ تن دیگر از فعالین دانشجویی این دانشگاه را به یک ترم تعلیق به صورت معلق تا پایان دوران تحصیلی و توبیخ کتبی با درج در پرونده محکوم کرد.
همچنین دکتر شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه علوم و فنون بابل طی حکمی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون بابل را منحل و فعالیت های آن را غیرقانونی اعلام کرد.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون سال گذشته با انتخابات قانونی تحت نظارت دانشگاه تشکیل شد که متشکل از یک شورای مرکزی و مجمع عمومی بوده که فعالین دانشجویی آن در راستای اهداف جنبش دانشجویی فعالیت می نمودند.
مشخصات فعالین دانشجویی که از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون بابل حکم انضباطی دریافت نموده اند به شرح زیر می باشد:
امیر رمضانی: مهندسی کامپیوتر، ورودی ۸۷، یک ترم تعلیق به صورت معلق
موسی جلالی خواه: مهندسی صنایع، ورودی ۸۶، یک ترم تعلیق به صورت معلق
مصطفی حسین زاده: مهندسی صنایع، ورودی ۸۶، یک ترم تعلیق به صورت معلق
محمد حاجی بابایی: مهندسی کامپیوتر، ورودی۸۷، یک ترم تعلیق به صورت معلق
سهند غلامی: مهندسی کامپیوتر، ورودی ۸۷، توبیخ کتبی با درج در پرونده
معین مقدسی: مهندسی صنایع، ورودی ۸۶، توبیخ کتبی با درج در پرونده
حسام حیدری: مهندسی صنایع، ورودی ۸۵، توبیخ کتبی با درج در پرونده
مهدی هاشمی: مهندسی صنایع، ورودی ۸۵، توبیخ کتبی با درج در پرونده
محمد سیفی: مهندسی صنایع، ورودی ۸۶، توبیخ کتبی با درج در پرونده
زاوش محمدی: مهندسی IT، ورودی ۸۷، توبیخ کتبی با درج در پرونده
یاسمن محمودی: مهندسی IT، ورودی ۸۷، توبیخ کتبی با درج در پرونده
نیلوفر کلانتری: مهندسی IT، ورودی ۸۶، توبیخ کتبی با درج در پرونده
هادی قریشی امیری: مهندسی صنایع، ورودی ۸۶، یک ترم تعلیق
سارا عدنانی: مهندسی صنایع، ورودی ۸۷، یک ترم تعلیق
معین غمین: مهندسی صنایع، ورودی ۸۷، یک ترم تعلیق
صبا مطمئن: مهندسی IT، ورودی ۸۷، یک ترم تعلیق
آرمان نجاتی: مهندسی صنایع، کارشناسی ارشد ۸۷، یک ترم تعلیق
در ادامه ی این خبر منابع آگاه دانشجویی بابل گزارش می دهند، چندی پیش مسئولین دانشگاه علوم و فنون اقدام به اخراج دکتر علی اکبر سروش یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه نمودند.
دکتر علی اکبر سروش عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت مازندران و عضو ستاد مهندس میرحسین موسوی در انتخابات اخیر بوده که در حوادث پس از عاشورا از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مازندران دستگیر شد.
یک منبع آگاه دانشگاه علوم فنون بابل که خواست نامش فاش نشود در این زمینه به سایت دانشجونیوز گفت: فعالین دانشجوئی دانشگاه علوم و فنون طی روزهای آتی نامه ای را به اعضای هیئت امنای این دانشگاه خواهند نوشت و درخواست رسیدگی مستقیم اعضای هیئت امنا نسبت به تصمیم ریاست دانشگاه خواهند داشت. این منبع آگاه علت نگارش این نامه را بی اطلاعی اعضای هیئت امنای این دانشگاه نسبت به تصمیم دکتر شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه علوم و فنون بابل عنوان کرده است.
طی روزهای اخیر نهادهای امنیتی مازندران، مسئولین دانشگاه علوم و فنون را برای برکناری مدیریت فرهنگی این دانشگاه تحت فشار قرار داده اند. علیرضا شهیری مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم و فنون بابل و رئیس ستاد انتخاباتی مهندس میر حسین موسوی در انتخابات اخیر بوده است که در اسفند ۸۸ توسط نیروهای امنیتی استان مازندران دستگیر شده بود.
گفتنی است مرتضی حاجی (وزیر آموزش و پرورش دولت محمد خاتمی)، مهندس نریمان (نماینده اصلاح طلب مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی) و دکتر صفاریان (عضو ارشد ستاد مهدی کروبی) از اعضای هیئت امنای دانشگاه علوم و فنون بابل می باشند.

نیمه تعطیل شدن بازار پارچه فروشان

التهاب در بازار فرش فروشان و نیمه تعطیل شدن بازار پارچه فروشان
درگیری کسبه بازار با تعدای لباس شخصی که با شعار "مرگ بر منافق" قصد خسارت رساندن به کرکره های پایین کشیده شده اعتصاب کنندگان بازار فرش فروشان را داشتند به خشونت کشیده شد . و خساراتی نیز به کرکره های حجره های فرش فروشان بازار وارد شد . این گروه لباس شخصی در بازار بزرگ تهران بصورت سازمان دهی شده از صبح در بازار تهران مشغول ارعاب و وحشت و وارد کردن خسارات به مغازه ها و حجره های تعطیل شده هستند. در ضمن بازار پارچه فروشان نیز از ساعاتی پیش بصورت نیمه تعطیل در آمده و اعلام شده که از فردا اصناف مختلف بازار نیز به این تعطیلی می پیوندند

سرنوشت نوجوان بلوچ در هاله ای از ابهام ، گروگانگیری یکساله دستگاه اطلاعاتی در بلوچستان

با گذشت یک سال از بازداشت موقت محمد صابر ملک رئیسی بیش از 4 ماه است که از سرنوشت وی خبر در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، محمد صابر ملك ريسي فرزند مولوي داد رحمان سربازی، 15 ساله و اهل شهرستان سرباز، به اتهام ارتباط و همکاری برادر نامبرده با اپوزیسیون مسلح بلوچ بیش از 4 ماه است که با خانواده خود تماس و یا ملاقاتی نداشته است.
محمد صابر ملک رئیسی به همراه دو برادرش پنج شنبه مورخ دوم مهر 88 در چابهار بازداشت شد و پس از یورش ماموران اطلاعاتی و امنیتی به منزل پدری ایشان ضمن تفتیش منزل خانواده وی را تهدید کردند که در صورت عدم تحویل برادر سوم وی هر سه فرزندتان را اعدام خواهیم کرد.
پس از گذشت 4 ماه از بازداشت ایشان دو برادر بزرگتر وی آزاد شدند اما محمد صابر ۱۵ ساله را در زندان گروگان نگه داشته  و طی تماس تلفنی اجباری از وی می خواهند که به خانواده اش بگوید بزودی اعدام خواهد شد.
خانواده در طی چهار ماه گذشته بارها به اداره اطلاعات، زندان و دادگاه انقلاب مراجعه نموده که هر بار از ملاقات آنها جلوگیری شده است و این موضوع به شدت نگرانی های را در خصوص زنده بودن وی بهمراه داشته است.
گفتنی است نامبرده برای اعتراف تلویزیونی جهت معرفی خود و برادرش به عنوان یکی از اعضای جندالله تحت فشار و شکنجه های جسمی قرار داشته است.

با تاکید بر نزدیک شدن تهران به دست یابی به بمب اتم

درخواست نمایندگان گنگره آمریکا از اوباما برای اقدام سریع علیه ایران



تهران همواره اعلام کرده که برنامه اتمی اش صلح آمیز است

تهران همواره اعلام کرده که برنامه اتمی اش صلح آمیز است
 
واشينگتن – خبرگزاریها، العربیه.نت
50 نماینده عضو کنگره ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری خواه این کشور، جمعه 24-9-2010 در نامه ای به باراک اوباما رئیس جمهور این کشور هشدار دادند که شاید تنها چند هفته و یا چند ماه برای جلوگیری از دست یابی جمهوری اسلامی ایران به بمب اتم زمان وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اعضای حزب جمهوری خواه که از اعضای مجلس نمایندگان هستند، در نامه خود از رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند "هر آن چه در توان دارد برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی اتمی" به کار گیرد.


این نامه به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرده و تاکید می کند که ایران ذخایر اورانیوم غنی شده خود را ظرف سه ماه 15 درصد افزایش داده و اکنون به طور بالقوه می تواند دو بمب اتمی تولید کند.


یوکیا آمانو دبیرکل آژانس بین المللی عصر دوشنبه 6-9-2010 در گزارش محرمانه خود که در اختیار شورای حکام قرار گرفت ، هشدار داده است که میزان تولید اورانیوم غنی شده در ایران به رغم تحریم ها 15در صد افزایش داشته است.


جمهوری اسلامی، این گزارش را رد کرده و آمریکا را متهم به اعمال نفوذ در گزارش های این سازمان کرده است.


نمایندگان کنگره آمریکا در نامه خود گفته اند که ایران، اسرائیل را چند بار تهدید به نابودی کرده و اکنون به پیشرفت های مهمی در برنامه موشک های بالستیک مجهز به کلاهک های اتمی دست یافته است.


این نمایندگان از رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند که "همه گزینه ها" را برای توقف برنامه اتمی ایران مد نظر قرار دهد و همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد را تشویق به اعمال تحریم های شدید علیه ایران کند.


شورای امنیت سازمان ملل متحد، نهم ژوئن گذشته، دور چهارم تحریم ها علیه ایران را به منظور مقابله با برنامه اتمی این کشور، تصویب کرد. پس از آن آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا، ژاپن و کره، تحریم های یک جانبه مضاعفی علیه این کشور اعمال کردند.


تهران همواره اعلام کرده که برنامه اتمی اش صلح آمیز است. اما غرب در نوایای اتمی جمهوری اسلامی، تشکیک می کند و از احتمال تلاش این کشور برای دست یابی به بمب اتم سخن می گوید.


این نمایندگان کنگره آمریکا مدعی هستند که جهان وقت چندانی ندارد و نه چند سال بلکه شاید تنها چند ماه یا حتی چند هفته برای پیشگیری از یک بحران وقت مانده است.

ساخت چهار بازداشتگاه جدید در حاشیه تهران

 معاون عمرانی استاندار تهران از ساخت چهار بازداشتگاه جدید در حاشیه شهر تهران با تصویب محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران، روز جمعه گفت: «در دور سوم سفرهای استانی رئیس جمهور به استان تهران اعتبارات لازم برای ساخت چهار بازداشتگاه در حاشیه تهران تصویب شد.» معاون عمرانی استاندار تهران افزود: «مکان‌های مورد نظر در حاشیه تهران برای ساخت بازداشتگاه‌های جدید انتخاب شده‌اند و سازمان زندان‌ها می‌تواند رسماً این طرح را آغاز کند.»

تصمیم به ساخت بازداشتگاه‌های جدید  در حالی اعلام می شود که پیشتر  بازداشتگاه کهریزک در جنوب تهران که محل نگهداری شمار زیادی از معترضان بازداشت‌شده پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری بود به دنبال افشای بدرفتاری، کشته شدن برخی از بازداشت‌شدگان و شکنجه شمار زیادی از آن‌ها و نیز خبر «تجاوز جنسی به برخی از دستگیرشدگان»، از سوی رهبر جمهوری اسلامی به دلیل «غیر استاندارد» بودن تعطیل شد.

از آن تاریخ تمرکز خبرها بر روی بازداشتگاه کهریزک بوده ولی فعالان حقوق بشر از وجود بازداشتگاه‌های بی‌نام و نشان دیگری هم سخن می‌گویند.

محمد اولیایی‌فرد، وکیل دادگستری، پیش از این در باره وجود بازداشتگاه‌های «غیر استاندارد» به رادیو فردا گفت: « می‌توانم بگویم هم اکنون بازداشتگاه‌های دیگری هم وجود دارد که افشا نشده و بعدها افشا خواهد شد.»

به دنبال حوادث کهریزک، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اسفندماه گذشته گفت «موضوعات خرده‌ریزی در مکان‌های دیگر اتفاق افتاد» و نیروی انتظامی ایران قصد کرده‌است که از سال ۱۳۸۹ تیم‌های بازرسی را به بازداشتگاه‌ها بفرستد تا استانداردهای لازم در این مکان‌ها رعایت شود. آقای احمدی مقدم مقصود خود از «موضوعات خرده‌ریز» را به‌روشنی مشخص نکرد.

در پی درخواست‌ها برای بازدید نمایندگان مجلس از این بازداشتگاه‌ها، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی سال گذشته به خبرنگاران گفت چند تن از اعضای کمیته ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان پس از انتخابات، از زندان اوین که اکثر بازداشت‌شدگان در آن هستند، بازدید کرده‌اند اما اعضای این کمیته قصد ندارند از بازداشتگاه‌های شاپور، عشرت‌آباد و پاسارگاد هم بازدید کنند.

سوله پاسارگاد در جنوب غربی تهران و در حوالی پاسگاه نعمت‌آباد قرار دارد و بازداشتگاه شاپور که تحت نظر نیروی انتظامی است در خیابان آزادی مستقر است. بنا بر گزارش‌هایی، بازداشتگاه شاپور که مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر بوده در حوادث اخیر محل نگهداری شماری از بازداشت‌شدگان سیاسی نیز بوده‌است.

بازداشتگاه ۵۹ در پادگان ولیعصر (عشرت‌آباد) قرار گرفته به سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران تعلق دارد و بنا بر گزارش‌هایی از زیرزمین منفی چهار در ساختمان وزارت کشور (واقع در خیابان فاطمی تهران) نیز در جریان اعتراض‌های پس از انتخابات به طور موقت به عنوان بازداشتگاه استفاده شده‌بود.

در حالی که بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی نیز بازداشت موقت نامحدود، شکنجه و اعتراف‌گیری از زندانیان ممنوع است و در حالی که باید بازداشت‌شدگان به وکیل دسترسی داشته باشند و بتوانند با خانواده‌های خود تماس بگیرند، اما در روزهای پرالتهاب پس از انتخابات در ایران بسیاری از خانواده‌های بازداشت‌شدگان و وکلای آنان می‌گویند از حقوق قانونی در همین اندازه نیز برخوردار نیستند.