۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

گزارش خبري از برنامه روز كارگر در سالن معتمدي در جنوب تهران

پنتاگون در حال تهیه طرحی برای حمله به رژیم اسد

ایسنا: با وجودی که دولت آمریکا هنوز قاطعانه روشن نکرده که سلاح‌های شیمیایی در سوریه توسط کدام یک از طرفین درگیر استفاده شده است، یک مسئول بلند پایه در دولت این کشور اعلام کرد: پنتاگون در حال تهیه کردن طرحی برای آغاز مداخله نظامی در سوریه است. 

سالانه 200‌هزار کارگر بیکار شده‌اند

روزنامه شرق: گزارش‌ها از تعطیلی 1200 واحد تولیدی در سال 90 خبر می‌دهد، برآورد می‌شود در سال 91 هم تعداد واحدهای تعطیل شده بیش از این باشد، در سال‌های 89 و 88 هم 700 و 500 واحد تولیدی تعطیل شده‌اند. آمارها از میانگین بیکاری سالانه 200هزار کارگر هشت سال اخیر حکایت می‌کند.

کارگران در منطقه بهشت زهرا هم حق تجمع ندارند

روزآنلاین: روز کارگر در حالی فرا رسیده است که امسال نیز همچون سه سال گذشته هیچ تجمع یا راهپیمایی‌ای به این مناسبت در ایران برگزار نمی‌شود. تشکل‌های کارگری امسال نیز برای اخذ مجوز راهپیمایی تقاضای خود را به وزارت کشور ارسال کردند اما وزارت کشور حتی زحمت رد درخواست آن‌ها را به خود نداد . 

بیداد بیکاری در روز جهانی کارگر

روزنامه بهار: هم‌زمان با روز جهانی کارگر، سازمان جهانی کار اعلام کرد آمار بیکاری در نقاط مختلف جهان به 200‌میلیون نفر رسیده است. با توجه به این آمار، کشورها نیاز به ایجاد 470‌میلیون فرصت شغلی جدید در فاصله سال‌های 2015 تا 2030 دارند.

بالا گرفتن جنگ گرگها در آستانه نمايش انتخابات و افشاگري باندهاي متخاصم

سازمان اطلاعات و امنيت هلند: حكومت ايران در جنگ خود عليه جنبش مقاومت مجاهدين خلق همواره فعال است

ایست بازرسی شبانه بسیج در خیابان های تهران

خبرنگار ما از تهران: طی دوشب گذشته نیروهای بسیج از ساعت 12 شب الی 2 با ایجاد ایست های بازرسی در خیابانها و میادین پر تردد اقدام به تفتیش خودروها و موتورهای عبوری می کنند. 

تایید حكم اخراج سه فعال كارگری در شركت واحد

 با رای هیات حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شمال غرب تهران یکی از فعالان مستقل صنفی شرکت واحد اتوبوسرانی تهان از کار اخراج شد.

به گزارش ایلنا، «حسن سعیدی» از رانندگان شرکت واحد تهران که  ۱۳ سال سابقه کار در این شرکت را دارد، در حالی با رای هیت حل اختلاف اداره كار اخراج شد که تمامی سه عضو گروه کارگری هیات حل اختلاف با اخراج وی مخالف بودند. 

رها کردن جسد زن آمریکايی در بیابانهای تهران

دو جوان که متهم هستند زنی آمریکایی را به قتل رسانده و جسد او را در بیابان‌های اطراف تهران رها کرده‌اند، پای میز محاکمه رفتند و جزییات قتل را شرح دادند. 

به گزارش شرق، این زن آمریکایی دو سال قبل در قرار ملاقاتی با دو جوان، قربانی زورگیری آنها شد. در ابتدای جلسه دادگاه شاه‌مرادی نماینده دادستان تهران در جایگاه حاضر شد و در توضیح کیفرخواست گفت:

لاريجانی: در کنار حزب الله و رژیم اسد ايستاده ايم

صدا و سیمای رژیم: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در تمام شرایط و در همه زمینه ها در کنار دولت و ملت سوریه ایستاده است.

به گزارش اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی؛ دکتر علی لاریجانی در دیدار با رییس مجلس سوریه و هیئت بلندپایه پارلمانی همراه با بیان این که در اوضاع کنونی سوریه تحت ظلم بین المللی و رفتار کینه ورزانه قدرت های جهانی و برخی کشورهای منطقه قرار گرفته است تاکید کرد:

پنجمین دادگاه کهریزک؛ پاسخ متهم به روح الامینی

پنجمین جلسه محاكمه قضات تعلیق شده كهریزك دقایقی قبل در سالن اجتماعات دادگاه كیفری آغاز شد.

دقایقی قبل با حضور اولیای دم و متهمان جلسه محاكمه سه قاضی تعلیق شده ماجرای كهریزك به ریاست قاضی مدیرخراسانی و با حضور چهار قاضی مستشار برگزار شد.این جلسه نیز با نظر قضات دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار شد.

استثمار شدید زنان کارگر در حکومت اسلامی


بیکاری زنان 2 برابر و استثمار آنان شدیدتر شده است

شهرزادنیوز:در حالی که دولت در سال‌های اخیر وعده‌های زیادی برای بهبود وضع زنان داده، اما نرخ اشتغال زنان بین 15 تا 17 درصد نسبت به مردان است و طبق گفته حسین محجوب، دبیر کل خانه کارگر، میزان بیکاری زنان در سال‌های اخیر 2 برابر شده است.