۱۳۹۱ فروردین ۶, یکشنبه

بحران اتمی رژیم؛ اوباما: پنجره دیپلماسی درحال بسته‌شدن


رادیو آلمان: رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه (۲۵ مارس) در دیدار از کره جنوبی گفت، زمان برای حل و فصل دیپلماتیک مناقشه اتمی ایران به سر نرسیده، اما "پنجره چنین راه حلی در حال بسته‌ شدن است."

به گزارش رویترز، باراک اوباما پس از گفت‌وگو با رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، در آستانه نشست عالی امنیت هسته‌ای در سئول افزود: «معتقدم پنجره‌ای از زمان برای حل این مناقشه از راه دیپلماتیک وجود دارد، ولی این پنجره در حال بسته شدن است.»

نخست‌وزیر ترکیه نیز در گفت‌وگو با اوباما با اشاره به سفر خود به ایران در پایان ماه جاری گفت، در این سفر دیدارهایی با مقام‌های جمهوری اسلامی خواهد داشت و از جمله در باره اوضاع سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

دومین نشست عالی امنیت هسته‌ای در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۶ و ۲۷ مارس) با حضور سران و رهبران بیش از ۵۰ کشور و سازمان‌ بین‌المللی در سئول، پایتخت کره جنوبی، برگزار می‌شود.

توافق آمریکا و ترکیه برای کمک به مخالفان بشار اسد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، آمریکا و ترکیه امروز در مورد ارسال کمک به مخالفان رژیم بشار در سوریه توافق کردند. مقامات این دو کشور هم اکنون برای شرکت در کنفرانس امنیت هسته ای در پایتخت کره جنوبی بسر می برند.

به گفته یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا، باراک اوباما روز یکشنبه با رجب طیب ارودغان، نخست وزیر ترکیه در سئول دیدار کرد و در باره برگزاری کنفرانس "دوستان سوریه" با وی به گفتگو پرداخت.

این کنفرانس قرار است روز یکم آوریل در شهر استانبول برگزار شود.

به گفته مقام آمریکايی، اوباما و اوردوغان در دیدار امروز خود توافق کردند که در کنفرانس "دوستان سوریه" در استانبول، تصمیمات جدی در مورد ارسال کمک به مخالفان رژیم بشار اسد اتخاذ شود.

این منبع آمریکايی تصریح کرد که آمریکا و ترکیه در مرحله کنونی خواستار ارسال کمکهای غیرنظامی از جمله تجهیزات مخابراتی به مخالفان سوری هستند.

نشست نيروهای اپوزيسيون سوريه در استانبول

شورای ملی سوريه اعلام کرد از روز دوشنبه نشست دو روزه نيروهای اپوزيسيون در استانبول برگزار خواهد شد.

هدف از اين اجلاس تدوين يک "ميثاق ملی برای يک سوريه جديد" به منظور پاکسازی اين کشور از رژيم ديکتاتوری اعلام شده است.

بازداشت مجدد کارگردان «ظهور نزدیک است»


علی‌اصغر سیجانی سازنده مستند «ظهور بسیار نزدیک است»، صبح امروز بار دیگر بازداشت شد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، علی‌اصغر سیجانی که پیش از این به خاطر تولید مستندی درباره ظهور و به اتهام طرح مسائل غیرواقعی و انحرافی در این مستند، بازداشت شده بود، چندی پیش مستند جدیدی را در این زمینه ساخت.

وی در این مستند که "لحظه دیدار" نام دارد، در شش کلیپ ۱۵دقیقه‌ای به مسائل ظهور پرداخته است.

کارگردان مستند «ظهور بسیار نزدیک است» صبح امروز در ارتباط با ‌مستند دوم خود به نام "لحظه دیدار" در قم بازداشت شد.

سیجانی پس از تولید اولین مستند خود درباره ظهور (ظهور نزدیک است) که به دلیل تطبیق دوره ظهور با برخی مسائل روز واکنش‌هایی را برانگیخته بود، به اتهام ارتباط با جریان انحرافی و تولید مستند مذکور به سفارش سران این جریان، بازداشت شده بود اما وی این موضوع را ‌رد کرده بود. 

سريال نيروي انتظامي نوروز 91


پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان حمله مرگبار قندهار


به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، مقامات دولتی افغانستان روز یکشنبه اعلام کردند خانواده قربانیان حمله مرگبار یک نظامی آمریکایی در استان قندهار، ده ها هزار دلار غرامت دریافت کرده اند.

این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود گفتند خانواده های هفده نفر قربانی طی مراسمی در دفتر استانداری قندهار هر کدام دو میلیون و سیصد هزار افغانی (چهل و شش هزار دلار) و زخمی شدگان نیز پانصد هزار افغانی دریافت کردند.

این مبالغ را ارتش آمریکا در اختیار مقامات افغانستان قرار داده بود تا به خانواده قربانیان پرداخت شود.

مقامات محلی افغانستان در استان قندهار هنوز درباره این خبر اظهارنظری نکرده اند.

سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی کمک به ثبات افغانستان، ایساف، در کابل نیز از تایید خبر پرداخت این غرامت ها و یا مبلغ آن خودداری کرد.

محکومیت یک شهروند کرد به زندان


یک شهروند سقزی از طرف دادگاه انقلاب این شهر به زندان محکوم شد.

 یک شهروند اهل سقز به نام بهروز نصراللهی به اتهام همکاری با یک حزب غیرقانونی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی شهر سقز به تحمل دو سال حبس محکوم شد.

گفته می شود این شهروند پس از صدور رأی، به حكم صادره اعتراض نموده و پرونده برای رسیدگی به اعتراض وی به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است .

یادآور می گردد بهروز نصراللهی سال گذشته نیز توسط نیروهای امنیتی در سقز بازداشت و پس از مدتی با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود.

هجوم ماموران امنیتی به خانه تعدادی از بهائیان شیراز

گزارش دریافتی: در روز27 اسفند، یعنی درست سه روز قبل از آغاز سال نو، بار دیگر ماموران امنیتی به خانه تعدادی از بهائیان شیراز هجوم آوردند و از آن میان دو نفر به نام های کاووس صمیمی و کامبیز حبیبی را دستگیر و به زندان معروف به پلاک 100 (بازداشتگاه اطلاعات شیراز) بردند. این دو بس از دو روز  بازجوئی به زندان عادل آباد شیراز انتقال داده شدند.

قبلا و در تاریخ14 بهمن نیز، خانه های گروه دیگری از بهائیان شیراز مورد هجوم قرار گرفته و برخی از آنان نیز بازداشت شده بودند. مژگان عمادی، سومیترا ممتازیان، یکتا فهندژ، نیما دهقان منشادی، سینا ساریخانی، سام جابری، فرشید یزدانی، فرید عمادی، ایمان رحمت پناه، و پیام تسلیمی از جمله افرادی هستند که در آن تاریخ بازداشت شدند. پیام تسلیمی و سومیترا ممتازیان بعد از 35 روز به دلیل بیماری خاصشان آزاد شدند اما سایرین با گذشت نزدیک به دو ماه همچنان در بازداشت به سر می برند. 

در هیچ یک از موارد یاد شده، نحوه ی ورود به منازل و تفتیش و ضبط وسایل شخصی و نیز شیوه ی بازداشت ها منطبق با قوانین جاری نبوده است. از نوع معرفی مامورین که برای ورود به خانه ها  خود را با عناوین جاعلانه ا ی چون مامور سازمان آب، مامور اداره ی برق و... معرفی کرده اندگرفته تا شکستن قفل درها برای ورود به برخی منازل بدون حضور صاحب خانه، از طریقه تفتیش منازل و ضبط وسایل شخصی گرفته تا ضرب و شتم افراد در جواب درخواست حکم ورود به منزل، از عدم ارائه حکم تا ارائه ی حکم های جمعی فاقد سندیت قانونی و ... همه و همه نشانه های نقض آشکار قوانین و بی اعتنایی به رعایت حقوق شهروندی است.

مراجعات مکرر خانواده ها به دادگاه انقلاب شیراز جهت کسب اطلاع از وضعیت و نوع اتهام عزیزانشان نیز تا کنون جز برخوردهایی خشن و توهین آمیز و سر دواندن و ارجاع آنان به ارگانهای  گوناگون ثمر دیگری نداشته است.

نابرابری حقوقی، تبعیضات و تضییقاتی که ما اقلیت بهائیان ایران به جرم ابرام و اصرار بر حفظ دیانت خویش همواره قربانی آن بوده ایم امر پوشیده و پنهانی نیست. ما بهای اعتقادات و باورهایمان را - هر چند چنین سنگین-  پرداخته و می پردازیم، پرسش اما این است که جان های آزاد و انسان های آگاه و بیدار دل آیا می توانند همواره نظاره گر خاموش و منفعل این مظلمه ی تاریخی باقی بمانند؟

ما دادخواهی و مطالبه ی حقوق شهروندی از راه های قانونی را وظیفه ی خویش می دانیم و از کلیه ی افراد آزایخواه، انجمن ها، تشکل ها و سازمان های مدافع حقوق بشر  نیز درخواست می کنیم ضمن اطلاع رسانی در مورد وضعیت اسفناک جامعه ی بهائیان ایران، به هر شکل و شیوه ای که می توانند برخوردهای خشن و غیر قانونیِ جمهوری اسلامی نسبت به  شهروندان بهایی را محکوم کرده و خواستار به رسمیت شناختن حقوق شهروندی بهاییان و آزادی بی قید و شرط جوانان زندانی شوند.

جمعی از خانواده های بازداشت شدگان

اطلاعیه

از امروز این وبلاگ با نام جدید بسوی ایران فردا فعالیت خود را آغار می کند .
امید که ما را در رسیدن به اهداف رهایی میهن در زنجیرمان کمک کار باشید .

                                                                                                       با  احترام مدیریت وبلاگ مهبد یزدان پرست