۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۶, سه‌شنبه

مرگ دو نفر بر اثر تیراندازی نیروی انتظامی

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

مرگ دو شهروند بر اثر تیراندازی مأمور نیروی انتظامی

تیراندازی مأمور نیروی انتظامی به خودروی حامل دو شهروند باعث مرگ آنها شد.

براساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، روز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه 91، تیراندازی یکی از مأمورین نیروی انتظامی به سواری پیکان به ظن حمل کالای قاچاق، باعث مرگ دو سرنشین خودور به نام های مجتبی زاهدی و هیوا فتحی شد.
براساس این گزارش، پس از وقوع این حادثه که در جاده همدان- ملایر روی داد، مجتبی زاهدی در دم کشته و هیوا فتحی نیز به بیمارستان همدان منتقل شد؛ که وی نیز بر اثر شدت جراحات وارده روز گذشته جان خود را از دست داد. 
لازم به ذکر است شب گذشته پس از تحویل جسد هیوا فتحی به خانواده اش، صدهها نفر از شهروندان سنندجی در مراسم تشییع جنازه وی شرکت کردند.

اعتصاب غذای یک زندانی زرتشتی در زندان اوین

بنابه گزارش ارسالی به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران " زندانی عقیدتی ناصر آذرنیا معروف به بردیا در اعتراض به عدم درمان جدی  پزشکی و ممانعت از ملاقات با نامزد و برادرش دست به اعتصاب غذا زد. 
زندانی عقیدتی ناصر آذر نیا نوکیش زرتشتی از روز دوشنبه 25 اردیبهشت ماه به دلیل عدم درمان بیماری های حاد میگرن و  ناراحتی دستگاه تناسلی اش که در اثر شکنجه ها و فشارهای روحی بازجویان وزارت اطلاعات در دوران بازداشت ایجاد شده است و همچنین عدم اجازه ملاقات  با نامزد و برادرش اقدام به اعتصاب غذا نمود و اعلام کرد تارسیدن به خواسته هایش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.
زندانی عقیدتی مدتها است که از بیماریهای حاد رنج می‌برد ولی با وجود تشخیص پزشک بهداری زندان و تاکید بر درمان وی در بیمارستانهای خارج از زندان  تا کنون هیچ اقدامی در راستای رسیدگی به وضعیت جسمی اش نشده است.

همه این دلایل موجب شد تا او از تاریخ  25 اردیبهشت 91 دست به اعتصاب عذا زده و طی نامه‌ای به دادستان تهران ( محمود جعفری دولت آبادی ) که در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر قرار دارد و از جنایتکاران علیه بشریت می باشد خواستار رسیدگی به وضعیت پزشکی و ملاقات و مرخصی‌ استعلاجی وی شود و اعلام کرد تا زمانیکه به خواسته‌هایش پاسخی داده نشود به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد. 

زندانی عقیدتی ناصر آذرنیا از تاریخ 25 مرداد ماه سال 90 که برای گذران دوران محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی به زندان اوین فراخوانده شد، نه تنها اجازه استفاده از مرخصی را نداشته است، بلکه به دلایل نامعلوم اجازه ملاقات با نامزد خود را نیافته و از ملاقات حضوری با برادر کوچکترش نیز محروم می باشد.
لازم به ذکر است ناصر آذرنیا از جمله نوکیشان زرتشتی است که در اعتراضات پس از انتخابات سال 88 حضور داشته و به همین دلایل در تاریخ 10 دی ماه سال 88 بازداشت و به بند 209 زندان اوین متعلق به وزارت اطلاعات منتقل می‌شود و در ادامه با محاکمه در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به 2 سال و 6 ماه و 2 روز حبس تعذیری و 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.
سیاست سرکوب ادیان و مذاهب مختلف در ایران توسط آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم گرفته می شود و سایر آخوندها حاکم که به خود لقب فریبکارانه آیت الله و حجت اسلام داده اند مورد حمایت قرار می گیرد 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم درمان زندانیان عقیدتی و سیاسی و ممانعت از ملاقات با خانواده هایشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و مجامع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

26 اردیبهشت 1391 برابر با 15 می2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

احتمال تعطیلی تهران با افزایش آلودگی هوا


خبرآنلاین: هجوم ذرات گردو غبار به مرزهای کشور به تهران هم کشیده شد و از ابتدای هفته سازمان هواشناسی نسبت به آلودگی هو ا هشدار داد.زهرا تالانی:افزایش ریزگرد ها در هوای تهران سبب شده است تا به گفته محمدرضا محمودی معاون عمرانی استانداری تهران سه شنبه  عصرجلسه اضطراری برگزار شود. در همین زمینه با وی گفت وگویی را انجام داده ایم.

هواشناسی از چند روز پیش ورود گردو غبار به شهر تهران را هشدار داده بود.آیا این موضوع در روزهای آینده شدت می یابد؟
بله. با نظر هواشناسی شدت آلودگی هوا طی روزهای آینده افزایش می‌یابد.

در این زمینه شما چه برنامه ای دارید؟
‌امروز جلسه‌ای در محیط زیست شهر تهران درباره آلودگی هوا تشکیل می‌شود. هرچند شرایط هوا در حالت اضطراری نیست.اما در صورتی که به سلامت شهروندان ضرر برساند احتمال تعطیلی در روزهای آینده وجود دارد.

این موضوع سال های گذشته هم بود.چرا هنوز راهکاری برای مقابله با آن ندارید؟
این ذرات از غرب کشور وارد می شود ومنشا اصلی این موضوع در 14 نقطه بحرانی در کشورهای عراق، ترکیه، اردن و سوریه است و مقابله با این پدیده قبل از هر چیز نیازمند استفاده از ظرفیت سیاست خارجی است. محیط زیست از سال 88 توجه ویژه‌ای نسبت به این امر داشته است. مالچ‌پاشی و احیای تالاب‌های کشورهای منطقه به رفع این مشکل کمک می‌کند اما شرط آن برگزاری نشست‌های منطقه‌ای و مشارکت سایر کشورها است.
البته اعضای شورای شهر تهران در قالب طرحی به مجلس و دولت پیشنهاد دادند تا همچون برخی دیگر ازاستان های متاثر از پدیده ریزگرد، بودجه مصوبی برای مقابله با این پدیده دراستان تهران نیز در نظر گرفته شود.به نظر من وزارت بهداشت با همکاری سازمان بهزیستی باید برنامه ویژه ای برای سالمندان، کودکان و بیماران در این زمینه تدوین کند.

هند، واردات نفت از ایران را کاهش می دهد



رادیو فرانسه: هند، روز سه شنبه بیست و ششم اردیبهشت، اعلام کرد واردات نفت خام  از ایران را تا میزان ۱۱ درصد کاهش خواهد داد.

بدنبال فشار واشنگتن بر دهلی نو به منظور همراه کردن این کشور در خصوص فشار بر ایران، هند اعلام کرد که از میزان نفت وارداتی خود از ایران، در سال مالی جاری (٢۰١٢) خواهد کاست.

پیش از این پالایشگاههای هند پیش بینی کرده بودند که تا میزان ۱۵،۵ میلیون تن نفت خام، در سال مالی جاری از ایران خریداری نمایند.

این میزان واردات نفت نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو بوده است.

پیشترهیلاری کلینتون- وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، در سفر به هند ازمقامات هند خواسته بود تا میزان واردات نفت خام مورد نیاز خود از ایران را کاهش دهند.

وزیر امور خارجه آمریکا، با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه ایران، تأکید کرده بود که هندوستان باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهد تا در شمار کشورهائی قرار گیرد که می توانند از معافیت از تحریم های آمریکا استفاده نمایند.

آمریکا، ۱۰ کشور اروپايی و ژاپن را در شمار کشورهای معاف از تحریم قرار داده است که می توانند تا میزان معینی نفت از ایران خریداری نمایند و از تحریم شدن معاف باشند.

این معافیت هنوز شامل کشورهای چین و هند که از بزرگترین خریداران نفت ایران هستند، نشده است.

تصمیم هند در خصوص کاهش واردات نفت از ایران در حالی اعلام می شود که محمود احمدی نژاد، روز دوشنبه بیست و پنج اردیبهشت و در گفتگو با "مان موهان سینگ"- نخست وزیر هند، بر تمایل تهران برای گسترش روابط همه جانبه با دهلی نو تأکید کرده است.

جمهوری اسلامی از توتال شکایت می‌کند

یک انجمن تخصصی صنعت نفت و گاز ایران لایحه شکایت از شرکت توتال فرانسه به دلیل برخی از تخلفات در توسعه پارس جنوبی را تدوین کرده است و به‌زودی آن را به مرجع بین‌المللی ارسال می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور دفتریان در نشست تخصصی بررسی راهکارهای تولید صیانتی از مخازن مشترک نفت و گاز ایران در مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران لایحه ای به منظور شکایت از توتال فرانسه را آماده کرده است، گفت: این لایحه آماده شده است و به زودی به مراجع ذیصلاح بین المللی ارسال می شود.

رئیس انجمن گاز ایران با اعلام اینکه در میدان گازی پارس جنوبی چهار لایه گازی وجود دارد، تصریح کرد: اما 10 سال است که ایران از بزرگ‌ترین لایه گازی این میدان برداشتی نداشته‌ چرا که طرح شرکت توتال فرانسه برای برداشت کامل نبوده است.

این کارشناس اقتصاد انرژی با تاکید بر اینکه این اقدام توتال فرانسه عمدی بوده است، بیان کرد: با توجه به مطالعاتی که در میدان گازی پارس جنوبی انجام داده است تعمدی بودن رفتار توتال فرانسه محرز شده است.

قطر به عنوان مهمترین رقیب گازی ایران در میدان پارس جنوبی پس از برگزاری جشن تولید 77 میلیون تن LNG و تبدیل به بزرگترین غول گازی جهان، اخیرا بخشی از سهام شرکت توتال فرانسه را خریداری کرده است.

به گزارش مهر، خرداد ماه 2سال گذشته قرارداد هشت فاز پارس جنوبی برای توسعه 35 ماهه این میدان مشترک گازی با قطر به کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران داخلی واگذار شد.

بر اساس شروط قراردادی مصوب هیئت دولت، در صورتی که پیمانکاران در مدت 35 ماه تولید زودهنگام گاز طبیعی در این فازها را اغاز نکنند به ازای هر ماه حدود 50 میلیون دلار جریمه خواهند شد.

در حال حاضر نیمی از زمان توسعه 35 ماهه فازهای جدید پارس جنوبی می گذرد که بیشترین پیشرفت در بین هشت فاز مربوط به طرح توسعه فاز 22 تا 24 این میدان مشترک است.

بر اساس برنامه زمان بندی شرکت ملی نفت ایران باید در سالجاری تولید زودهنگام گاز طبیعی در 5 فاز جدید این میدان مشترک با قطر آغاز شود.
  
هدف از طرح توسعه فاز 15، 16، 17 و 18 میدان مشترک پارس جنوبی تولید روزانه‌ 50 میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌، 80 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌، 400 تن گوگرد و سالانه یک میلیون و 50 هزار تن گاز مایع‌ (پروپان و بوتان) و یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ است. 

اقتصاد جمهوری اسلامی در اغما


دنیای اقتصاد: دو ماه از سال جدید مي‌گذرد و بودجه امسال هنوز به تصویب نرسیده است.

مجادله بین دولت ومجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به پایان نیامده و هنوز معلوم نیست اجرای این فاز تا چه حد بر زندگی جاری مردم تاثیر مي‌گذارد. به نظر مي‌رسد برنامه پنجم و سند چشم‌انداز به کلی کنار گذاشته شده‌اند و اجرای طرح تحول اقتصادی که همان هدفمندی یارانه‌ها است فعلا به هدف نهایی تبدیل شده است، ولی نکته‌ای که به آن اشاره‌ای نمی‌شود، زمانی برای پایان پرداخت یارانه‌های نقدی است. چرا که علی‌القاعده بعد از افزایش نهایی قیمت حامل‌های انرژی بعد از طی دوره زمانی اجرای آن، پرداخت یارانه‌های نقدی باید متوقف شود و یک برنامه گسترده تامین اجتماعی جای آن را بگیرد و همزمان به دنبال صرفه جویی‌های ناشی از واقعی کردن قیمت‌ها، باید انباشت سرمایه اتفاق افتد و به سرمایه‌گذاری‌های جدید و مولد منجر گردد تا در نهایت بخش واقعی اقتصاد متحول شود. آیا این تحولات اتفاق افتاده یا مي‌افتد؟ 
طی سال‌های اخیر تزریق درآمدهای هنگفت ارزی ناشی از صادرات نفت به قیمت‌های بسیار بالا پیامد‌هايی برای اقتصاد ما داشته و خواهد داشت که آشکارترین نمودهای آن افزایش شدید واردات و کاهش رشد بخش‌های واقعی اقتصاد بوده است. همه اینها نشانه‌های بروز بیماری «هلندی» در اقتصاد ایران است. استمرار چنین وضعیتی به رکود در بخش واقعی اقتصاد و افزایش نرخ بیکاری و کاهش رشد اقتصادی کشور دامن خواهد زد. آیا تدبیری برای خروج از این شرایط در نظر گرفته شده است؟
شواهد و قرائن موجود، حاکی از ادامه رشد نقدینگی است و چنان که از ارقام بودجه پیشنهادی نیز به روشنی پیدا است، حجم نقدینگی فعلی در جامعه باز هم رکورد‌های جدیدی ثبت خواهد کرد و احتمالا حرکت مخرب نقدینگی در بخش‌های مختلف اقتصادی، کالاها، فلزات، طلا و... ادامه مي‌یابد و از این منظر احتمال بروز شوک‌هایی در اقتصاد مانند سال گذشته وجود دارد. آیا سیاست‌های پولی در جهت رفع این مخاطرات است؟ یکی از چالش‌های ناشی از هدفمندی یارانه‌ها رویارویی با مساله قیمت‌ها و قیمت گذاری کالاها است که متصدیان مربوط ‌باید برای آن راهکارهای اقتصادی جست‌وجو مي‌کردند نه آنکه افزایش قیمت‌ها را ناشی از توطئه فروشندگان تلقی کنند. آیا این واقعیت‌ها نیاز به اثبات دارد؟
سخن آخر آنکه مدیریت اقتصاد ملی نباید روزمره شود و هر حرکت فعالان اقتصادی بر پایه حدس و گمان از سیاست‌های اقتصادی باشد. اقتصاد ملی را نباید به «اغما» برد، بلکه آن را باید «بیدار» نگه‌داشت. 

سه سال حبس برای پدر یکی از جان باختگان 88


دادگاه انقلاب مهدی رمضانی، پدر شهید رامین رمضانی از شهدای جنبش سبز، را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرد. این اولین بار است که پدر یکی از داغدیدگان حوادث پس از انتخابات به زندان محکوم می شود و این در حالی است که سرنوشت پرونده قتل فرزند وی همچنان در تعلیق و نامشخص است.

به گزارش خبرنگار کلمه، مهدی رمضانی توسط شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به سه سال زندان محکوم شده و در حال حاضر در انتظار رای دادگاه تجدیدنظر است.

پدر شهید رامین رمضانی در آذرماه ۱۳۸۹ بر سر مزار فرزند ۲۲ ساله اش بازداشت شد. در آن روز تعدادی از خانواده های شهدای حوادث پس از انتخابات برای بزرگداشت سالروز تولد امیر ارشد تاجمیر از شهدای عاشورای ۸۸ در بهشت زهرا گرد هم آمده بودند. آنها پس از پایان مراسم، بر سر مزار رامین رمضانی حاضر شده بودند که با هجوم نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند و نهایتا پدر شهید رمضانی به همراه تعدادی دیگر از بستگان شهدای جنبش سبز دستگیر شدند.

مهدی رمضانی از آن زمان برای مدت حدود یک ماه و نیم در بازداشت بود، تا آنکه در نهایت در ۲۱ دی ماه با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. دادگاه وی در تاریخ بیست و سوم فروردین برگزار شد و قاضی مقیسه او را به سه سال حبس محکوم کرد.
او چند روز قبل از بازداشتش، در مصاحبه ای گفته بود: من قاتل فرزندم را نه آن بسیجی که کسی می دانم که فرمان قتل این بچه ها را صادر کرد. بعد از کشته شدن رامین به دیدن آقای ظفرعلی براتلو معاونت اجتماعی – امنیتی استانداری تهران رفتم. او گفت که در آن روز ناچار شده اند دستور شلیک بدهند. او گفت وقتی شهر شلوغ شد ابتدا به دستور مقامات بالاتر به نیروهای مستقر در میدان گفته است ۴۰ دقیقه با گلوله پلاستیکی و مشقی مردم را پراکنده کنند اما وقتی دیده اند که فایده ای ندارد دستور رگبار را صادر کرده اند. این آقا در چشمان من نگاه کرد و این حرفها را زد.

رامین رمضانی ۲۲ ساله یکی از اولین نفراتی بود که در روز ۲۵ خرداد ۸۸ در جریان راهپیمایی میلیونی و مسالمت آمیز مردم، از پایگاه بسیج هدف شلیک گلوله قرار گرفت و شهید شد. درباره چگونگی کشته شدن او، اینجا را بخوانید: رامین رمضانی، گلوله جنگی و حکم تیری که قابل انکار نیست

حکیمه شکری و ندا مستقیمی، دو تن از مادران عزادار پارک لاله نیز که همراه با مهدی رمضانی در بهشت زهرا بازداشت شده بودند، به سه سال زندان محکوم شده اند و آنها نیز در انتظار رای دادگاه تجدیدنظر هستند.

ترور هسته ای؛ رژیم اسلامی یک نفر را اعدام کرد


خبرگزاری فارس: مجید جمالی فشی عامل ترور شهید مسعود علیمحمدی از دانشمندان هسته‌ای بامداد امروز به دار مجازات آویخته شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات جمالی فشی در تاریخ اول شهریورماه سال گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی و با حضور وکیل، نماینده دادستان و اصحاب رسانه‌های جمعی به صورت علنی برگزاری نهایتا نامبرده به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد.

با اعتراض محکوم علیه پرونده جهت رسیدگی به دیوان‌عالی کشور ارسال که شعبه مربوطه در دیوان عالی کشور هم رای دادگاه بدوی را تایید و حکم صادره بامداد روز جاری به موقع اجرا گذارده شد.

تبریک وزارت خارجه آمریکا به تیم کشتی ایران



 آفتاب: وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه اجتماعی خود که به زبان فارسی است، پیام زیر را منتشر کرد: 

"قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران را در مسابقات جهانی باکو تبریک گفته، موفقیت این تیم را در رقابتهای آینده اش آرزومندیم." 

به گزارش فارس، تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی مقابل آمریکا به فینال جام جهانی آذربایجان راه یافت و در رقابت پایانی نیز برابر میزبان به برتری دست یافت تا عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

سکه و دلار دوبار گران شد


طلا، ارز و سکه امروز هم خبر ساز شد. طلا در بازار جهانی سقوط کرد، ارز و سکه در بازار ایران صعود کرد.

به گزارش فرارو، همزمان به ادامه سقوط  نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی، قیمت سکه و ارز در بازار ایران دوباره صعودی شد.

در حالی که در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا تا ظهر امروز به 1565 دلار رسید، اما سکه طرح جدید در بازار ایران به قیمت 627هزار تومان رسید این در حالی است که  بعد از ظهر دیروز تمام سکه طرح جدید در بازار 597هزار تومان معامله می شد.

سکه طرح قدیم هم با تغییرات قیمتی مواجه شده است، روز گذشته طرح قدیم با نرخ 610هزار تومان به فروش می رسد اما ظهر امروز نرخ به 640هزار تومان رسید به همین نسبت تغییراتی در قیمت ربع سکعه و نیم سکه به وجود آمده است.

نیم سکه بهار آزادی روز گذشته 305هزار تومان بود اما امروز به 316 هزار تومان رسیده است. ربع سکه هم از رقم از رقم 173هزار تومان روز گذشته فراتر رفت و امروز با نرخ 178هزار تومان معامله می شود.

  در همین راستا نرخ ارز نیز دچار تغییراتی شد. دلار در بازار تهران امروز با نرخ 1622تومان معامله شد، این در شرایطی روز گذشته دلار 1575تومان به فروش می رسید.

وین، یک ایستگاه بین راهی برای دو مسیر متفاوت


منصور امان

پرونده بُحران اتُمی رژیم جمهوری اسلامی از استانبول به ایستگاه بین راهی وین رسیده است، بدون آنکه تغییری در مقصد نهایی طرفین دخیل در آن صورت گرفته باشد. 

در همان حال که حاکمان ایران کوشش دارند با پرداخت کمترین هزینه، طرفهای خود را در برابر عمل انجام شده قرار دهند، آنها نیز انگُشت خود را بر زخم گُذاشته و بدون واسطه و میان بُر خواهان پایان تلاشها برای دسترسی به جنگ افزار هسته ای هستند. 

با این پیش زمینه، به نظر نمی رسد که نشست دو روزه در پایتخت اُتریش میان نمایندگان جمهوری اسلامی و آژانس بین المللی انرژی اتُمی به نتایج رهگُشا یا - کمتر از آن - به نسبت رضایت بخشی مُنجر شود. 

این در حالی است که طرفهای خارجی رژیم مُلاها از مُلاقات وین انتظاری کمتر از دریافت نشانه های مُشخصی از تمایُل حاکمان تهران به حرکت در این مسیر ندارند. در این راستا، آنها با دقت به آنچه که فرستادگان حُکومت به وین برای گفتن یا ارایه دارند، توجه خواهند کرد تا بر اساس ارزیابی از آن، سمتگیری و دستور کار نشست ماه آینده (خُرداد) در بغداد را تعیین کنند.    

با توجه به این، شگفت انگیز نیست که در وین، آژانس بدون حاشیه روی، مساله جنبه های نظامی برنامه اتُمی جمهوری اسلامی را روی میز بگذارد؛ مساله ای که چگونگی برخورد تهران به آن، تاثیر تعیین کننده ای بر گُفت و گوی آتی در بغداد و در مجموع، رفتار غرب در برابر رژیم مُلاها دارد. 

لاریجانی خطاب به یک نماینده: حقتان بود فحش خوردید


سحام نیوز: جلسه نوبت عصر صحن علنی مجلس برای بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ با نیم ساعت تاخیر و حضور حدود ۱۴۰ نماینده در مجلس آغاز شد.

به دلیل اینکه مجلس با حضور ۱۹۴ نماینده قادر به رای گیری برای مواد است پیش از اینکه اکثریت نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شوند قدرت الله علیخانی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اعلام تذکری گفت: جمعیت انبوهی مقابل درب مجلس ازدحام کرده اند.

وی افزود: ما قصد خروج از مجلس را داشتیم که این جمعیت ماشین را محاصره کردند و شروع به زدن ماشین کردند.

علیخانی تصریح کرد ما از ماشین پیاده شدیم تحصن کنندگان ما را محاصره کردند و به ما فحش و اهانت کردند.

وی با نشان دادن تابلویی از شعارهای تحصن کنندگان گفت: ما ماموریم پیام تحصن کنندگان را به شما برسانیم.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر علیخانی به مزاح گفت: حقتان بود فحش خوردید. آقای آشوری از هیئت رئیسه مامور پیگیری درخواست های تجمع کنندگان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر تجمع کنندگان به وضعیت پروژه های مسکن مهر در هشتگرد اعتراض داشتند. تجمع کنندگان معتقدند دولت در زمینهای مردم اقدام به ساخت مسکن مهر کرده است.