۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

بی خبری از سرنوشت زندانی سیاسی در رجايی شهر

مسئولین زندان رجایی شهر کرج به خانواده این زندانی گفته اند برای ملاقات با این زندانی باید 21 روز دیگر مراجعه کنند اما با گذشت بیش از یک ماه همچنان خانواده این زندانی در بی خبری مطلق به سر میبرند.
محمد علی منصوری زندانی سیاسی 50 ساله که در سال 86 بازداشت و توسط دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در یک گروه معاند نظام به 18 سال زندان محکوم شد.

اطلاعیه کمپین سفارت سبز در مورد ارتش سایبری رژیم

روح کلام آن توهین به اعضای کمپین است،و کوچک شمردن اقدام بزرگی که این سفرای مردمی،با پشت کردن به رژیم و پیوستن به جنبش مردم ایران انجام داده اند.به گفته وی این مقاله را دختر خانم 17 ساله ای نوشته اند،که با وجود سن کم در وبلاگش خود را عاشق سیاست نام برده و علیرغم سکونت در قلب تهران و ثبت وبلاگ خود دراداره مربوطه،و با وجود ممنوعیت قوانین رژیم درمورد حجاب، با کشف کامل حجاب،عکس و مشخصات خود را درین وبلاگ در معرض دید عموم قرار داده است.
ابتدا تصور شد،چنانچه به محتوای غیر عقلایی،صغری و کبرا و نتیجه گیری غلط این مقاله رپرتاژ آگهی وار، پاسخ داده و اعتراض شود،در آن صورت کمپین که مدعی آزادی ،دموکراسی،احترام به حقوق بشر،و سکولاریسم در رنگین کمان جنبش مردم ایران است،چه فرقی با رژیم ضد همه این ارزش ها دارد، که این نوآموخته سیاست را دل آزرده نموده در انجام راهی که در پیش گرفته تردیدی ایجاد کند،اما دو روز از درج این مقاله آگهی وار نگذشته بود که سرباز ملتی که سلاحش عقل و خرد،شناخت و جستجوی حقیقت است،برخلاف سربازان گمنام اما شرور امام زمان که مسلح به همه سلاحهای شیطانی اند.
ضمن تماس با کمپین سفارت سبز اطلاع داد،این مقاله را ارتش سایبری نوشته،و اسم این دختر خانم پوششی است برای توجیه عضویت وبلاگ مربوطه اش در سایت گویا نیوز و اینکه دارد تحقیق می کند که نام و مشخصات نویسنده واقعی مقاله را از میان خیل بیشمار اعضای خبره ارتش سایبری بدست آورده،در اختیار ملت ایران قرار دهد.بگفته این سرباز گمنام ملت ،مقاله یاد شده در سه بخش پرخواننده گویا نیوز با عناوین مردم پسند و جذاب در معرض دید همگان قرار گرفته است .



لازم به یاد آوری است ، یک ماه و نیم پیش به نقل ازمیهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه رژیم اطلاع داده شد ، نامبرده از سفارت کانادا در سوریه تقاضای مهاجرت به کانادا را نموده که موافقت شده و ایشان عنقریب بآن کشور مهاجرت خواهد نمود.کمپین سفارت سبز طی اطلاعیه ای خطاب به هموطنان اعلام نمود این خبر ترفند جدید شعبه سیاست خارجه ارتش سایبری رژیم است تا اقدام قهرمانانه سفرای سبز ملت ایران درترک مقام و منزلت شغلی و رفاه و آسایش مادی و پیوستن به جنبش سبز مردم ایران و ترک مام وطن و اجبار به تبعید و غربت و پناهندگی و عواقب ظلم و ستم به افراد خانواده اعضای کمپین سفارت سبز در ایران را تا حد یک مهاجرت عادی پایین آورده، این حرکت بزرگ را خفیف و عادی جلوه داده از پیوستن سایر دیپلماتهای رژیم به کمپین سفارت سبز ممانعت بعمل آورد.
اینک کمپین سفارت سبز به همین مختصر بسنده نموده ، تعهد میدهد به محض دریافت اطلاعات و مدارک متقن و مستند، در خصوص سم پاشی ارتش سایبری رژیم ،علیه آزادیخواهان خارج از کشور، آن را در اختیار هموطنان و دیگر آزادگان دهکده جهانی بگذارد.
با تقدیم احترامات به مردم ایران
کمپین سفارت سبز
2- ستون پر خواننده ترین ها : همان عنوان بالا 3- ستون گویای من : با عنوان: تفاوت از زمین تا آسمان است.
1-در ستون دیدنی ها،27 آبانماه تحت عنوان،سخنگوی وزارت خارجه:کاری را که من می کنم،شما نکنید.

دبیر "حقوق بشر"رژیم: ندا را مامور ام ١۶ کشت؛ اسم او را می دانم

جواد لاریجانی، دبیر "حقوق بشر" رژیم، در اعتراض به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل برای نقض حقوق بشر در ایران به تصویب رسید، سازمان جاسوسی بریتانیا را عامل قتل ندا آقا سلطان عنوان کرد.

لاریجانی در سخنان خود گفت: "یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در ۳۰ سال گذشته این بوده است که یک دموکراسی مبتنی‌بر عقلانیت اسلامی در این کشور پدید آورده است." او سپس جمهوری اسلامی را "یکی از بزرگترین دموکراسی‌های منطقه" نامید.

لاریجانی در ادامه
اراجیف خود با اشاره به تظاهرات یک پیش مردم حوادث، امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان را متهم به دست داشتن در ناآرامی های پس از انتخابات کرد. او سپس با پرروئی ویژه کارگزاران رژیم قتل ندا آقا سلطان را به بریتانیا نسبت داد و گفت: "یک نکته غم‌انگیز اینکه یک مامور ام آی ۶ انگلیس که من می‌توانم اسم او را افشا کنم، در یک روز دوشنبه به ایران می‌آید و در همان روز در یک خیابان خلوت ندا آقا سلطان، این دختر مظلوم، را می‌کشد و در همان روز به انگلیس بازمی‌گردد و موجی از فتنه و ابهام را در کشورما می‌پراکند."

جوانترین وبلاگ نویس زندانی جهان در ایران


در تاریخ ٢٣ آبان ماه جوان‌ترین وبلاگ نویس زندانی جهان در شهر آمل در دادگاهی بدون حضور وکیل مدافع و در پشت درهای بسته، محاکمه شد. نوید محبی ١٨ ساله، هم اکنون در زندان شهر ساری در انتظار صدور محکومیت خود بسر می برد.  نوید محبی، مدیر وبلاگ "گاه نوشته های " و از مدافعان حقوق زنان در تاریخ ١٨ سپتامبر از سوی ٨ مامور وزارت اطلاعات با خشونت و ضرب و شتم در منزلش بازداشت شد. وی از آن تاریخ در بند مجرمان عادی زندانی است. اتهامات این وبلاگ نویس جوان " اقدام عليه امنيت ملی، توهين به بنيانگذار و رهبر فعلی جمهوری اسلامی، تبليغ عليه نظام از طريق ارتباط با رسانه‌های بيگانه" و "عضويت در کمپين يک ميليون امضاء و حمايت از اعضای آن" اعلام شده است.

به گزارش گزارشگران بدون مرز، تا پیش از دستگیری نوید محبی جوان ترین وبلاگ نویس زندانی در جهان، تال ال ملاویحی دختر دانشجوی از کشور سوریه بود که در دی ماه سال ٢٠٠٩ در هیجده سالگی بازداشت شد و بدون هیج اتهامی همچنان در زندان بسر می برد.

نوید محبی تنها وبلاگ‌نویس زندانی در ایران نیست. بسیاری از شهروند وب‌نگاران برای ابراز عقایدشان خود بر روی اینترنت بازداشت و یا تحت تعقیب قضایی قرار دارند و به حبس های طولانی مدت محکوم شده‌اند. هم اکنون در ایران ده وب‌نگار در زندان بسر می‌برند. از جمله احمد رضا احمد پور نویسنده وبلاگ" پژواک خاموش" که ازشش دی ماه سال گذشته در زندان قم بسر می‌برد. این روحانی وبلاگ‌نویس به یک سال زندان برای " تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب و هتک حیثیت روحانیت " محکوم شده است. احمد رضا احمد پور در اعتراض به وضعیت نابسامان بازداشت به مدت ١٦ روز دست به اعتصاب زد و نامه ای سرگشاده برای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد ارسال کرد، که به همین دلیل پرونده دیگری در" دادگاه ویژه روحانیت" برای وی گشوده شده است.