۱۳۹۲ خرداد ۲۴, جمعه

زدن مُهر مرحله دوم انتخابات در مرحله اول

این عکس را یکی از خوانندگان سایت ایران پرس نیوز از ایران ارسال کرده و نوشته است: به این عکس با دقت نگاه کنید…امروز مُهر مرحله دوم انتخابات را زدند.

فرانكفورتر آلگماينه: خامنه اي نسبت به وقوع قيام نگران است

هورست تلچيك-مشاور صدراعظم آلمان در دولت هلموت كهل: مقاومت سازمانيافته در حال رشد است و پتانسيل عظيم خطرناكي حكومت او را تهديد ميكند.
هورست تلچيك، مشاور سياست خارجي صدر اعظم آلمان در دولت هلموت كهل، كه تا سال 2008 رياست كنفرانس امنيتي مونيخ را برعهده داشت، طي مقاله اي با عنوان « عروسك هاي خيمه شب بازي با هم مسابقه ميدهند»، در روزنامه آلماني فرانكفورتر آلگماينه، نوشت:

اولین تقلب در انتخابات نمایشی

عکس زیر لیست نامزدهائی است که باید در محل شبعه اخذ رأی نصب گردد، این لیست از سوی وزارت کشو به تمام شعب فرستاده شده، عکس تعرفه‌ را نیز به همراه می‌باشد تا جای شکی برای کسی باقی نماند؛ همانگونه که مشاهده می‌شود تنها اسم علامعلی حداد عادل خط زده شده و «نام محمد رضا عارف فرزند میرزا احمد» همچنان در لیست افرادی است که می‌شود به آنان رأی داد.

بازداشت یک فعال کارگری و تهدید و توهین به خانواده وی

خبرگزاری هرانا - علی رئوف فعال کارگری صبح روز جاری در منزل مسکونی خود بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال کارگری ساعت ۷ صبح روز جاری توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود، واقع در تهران بازداشت شد.

مامورین امنیتی که منزل علی رئوف را تفتیش کردند، لب‌تاپ، کتابها، جزوات و لوازم شخصی وی را ضبط کرده و با خود بردند. 

تأیید حکم اعدام یک زندانی سیاسی کُرد

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی حکم اعدام یک شهروند مریوانی را تأیید کرد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، روز دوشنبه 20خردادماه سال جاری شعبه 2 دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی حکم اعدام سامان نسیم فرزند فایق اهل مریوان را مجددا تأیید کرد.

نمایش انتخابات؛ گزارش منابع خبری فرانسوی از تهران

گزارشگر تلویزیون فرانسه 24 گفت، رهبران جمهوری اسلامی تلاش کرده‌ اند این انتخابات کاملا در کنترل آنها باشد. تفاوت چندانی میان این شش کاندیدا نیست و میان آنها بر سر موضوعات اصلی اختلاف کیفی وجود ندارد.

یک تحلیلگر امور ایران گفته بود، خامنه‌ ای به ‌شدت نگران این انتخابات است و تمامی اهرمها را به‌ کار گرفته تا آن ‌را تا آنجا که مقدور است، مهندسی کند.

حضور نیروهای لباس شخصی در خیابان‌ها بیشتر می‌شود

گزارش خبرنگار ما از تهران: هرچه پایان زمان رای‌گیری نزدیک‌تر می‌شود حضور نیروهای امنیتی لباس شخصی در خیابان‌ها نیز بیشتر می‌شود. لحظاتی پیش سایت حسن روحانی از دسترس خارج شد. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که وزارت کشور به مدیران این سایت اعلام کرده که سایت روحانی به دلیل جمع آوری آرا و درخواست از حامیانش برای ارسال تصویر تعرفه رای به سایت فیلتر شده است. 

عیسی خان حاتمی، فعال سیاسی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - عیسی خان حاتمی از فعالین سیاسی در پی احضار به کمیته پیگیری وزارت اطلاعات جهت اجرای حکم بازداشت و روانه زندان اوین شد.

استقرار نیروهای یگان ویژه در اطراف وزارت کشور

گزارش دریافتی از تهران: استقرار نیروهای یگان ویژه یک شب قبل از انتخابات در خیابانهای اطراف وزارت کشور و میدان فاطمی

حمله نیروهای امنیتی و ضرب و شتم مردم در بوشهر

دانشجونیوز: آخرین شب تبلیغات کاندیداهای دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر با حمله نیروهای امنیتی به ستاد های حسن روحانی همراه بود .

اعتراضات ترکیه؛ قطعنامه محکومیت پارلمان اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، نخست وزیر ترکیه روز پنجشنبه قطعنامه اخیر پارلمان اروپا علیه سرکوب تظاهرات مخالفان دولت این کشور را محکوم کرد.