۱۳۹۲ فروردین ۸, پنجشنبه

جلسه نمايندگان پارلمان اروپا در بروكسل با حضور خانم مريم رجوي و فراخوان ۲۱۰ نماينده به بارونس اشتون در مورد وضعيت مخالفان ايراني در عراق


در یک جلسه به دعوت دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا در روز چهارشنبه ۲۷ مارس, بیش از ۲۱۰ نماینده پارلمان در یک فراخوان به خانم کاترین اشتون, نماینده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد تهدید حمله مجدد به ساکنان کمپ لیبرتی, محل استقرار ۳۱۰۰ عضو سازمان مجاهدین خلق ایران, هشدار دادند.

بی‌ خبری از سرنوشت ۲ روزنامه نگار بازداشتی خسرو و مسعود کردپور

به گزارش کمینه بین المللی حقوق بشر ایران, از سرنوشت ۲ روزنامه نگار بازداشتی خسرو و مسعود کردپور ، که از ۱۷و ۱۹ اسفندماه در بازداشت اداره‌ اطلاعات مهاباد هستند , هیچ اطلاعی در دست نیست .
خانواده این دو روزنامه‌نگار با وجود پیگیری‌ها و مراجعه به بیدادگاه رژیم و اداره‌ اطلاعات مهاباد موفق به ملاقات و اطلاع از سرنوشت آنها نشده‌اند.

كارگران مخابرات راه دور شيراز در تنگناي شديد اقتصادي

كارگران شركت مخابرات راه دور هنوز بين 20 ماه تا 30 ماه حقوق معوقه طلب دارند و مقامات ذيربط در ايام عيد تنها يك حقوق عيدي را به كارگران وكاركنان اين شركت داده اند تا مانع تجمع و اعتراض كارگران گردند ولي مطالبات و حقوقهاي معوقه كماكان پرداخت ناشده باقيماند ، به گفته يكي ازفعالين كارگري شيراز ، امسال كارگران در شرايط سختي اين ايام را پشت سر گذاشته اند هرچند كه همه مقامات دولتي به مشكلات كارگران مخابرات راه دور اشراف دارند اما كاملا بي محلي و بي توجهي ميكنند .

جشن مسیحیان در آستانه عید پاک

بر اساس باور معتقدان مسيحي، مسيح از ميان مردگان برخاست و چهل روز پس از آن به سوي پروردگار عالميان و آدميان عروج كرد. نماد اين جشن بزرگ ، رنگ آميزي تخم‌مرغ‌هاست ، در فرهنگ هاي گوناگون تخم مرغ مظهر تكرار حيات و توالي نسل ها و آغازي دوباره است .

بستگان زنداني سياسي ايوب پركار بيش از 6ماه است اجازه ملاقات ندارند

براساس خبر دريافتي ايوب پركار زنداني سياسي كه درزندان اوين بود حدود 2 سال است به زندان بهبهان تبعيد شده است بستگان اين زنداني سياسي بدليل بعد مسافت بيش از6 ماه است كه نتوانسته اند وي را ملاقات كنند،اين در شرايطي است كه در ايام عيد خانواده ها مشتاق ديدارعزيزان در بند خود هستند.
منبع:آژانس ايران خبر

حمله خمپاره ای به دانشکده معماری دمشق

 تلویزیون سوریه دقایقی پیش از حمله خمپاره ای به دانشکده معماری شهر دمشق و کشته شدن دوازده تن از دانشجویان این دانشکده و زخمی شدن تعدادی دیگر خبر داد.

شانس اصغر فرهادی برای بردن اسکاری دیگر

اصغر فرهادی برای "گذشته". اثری از برنده جایزه بخش فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۲ برای فیلم "جدایی" می تواند در کانون توجه بهترین فیلمنامه‌های غیراقتباسی سال ۲۰۱۳ جای داشته باشد.

آفتاب: پیش‌بینی این روزها از اسکار ۲۰۱۴ در بخش بهترین فیلمنامه‌ غیراقتباسی نشان می‌دهد اصغر فرهادی می‌تواند برای فیلمنامه "گذشته" یکی از نامزدهای دریافت اسکار باشد. 

مانور گسترده نظامی روسیه در دریای سیاه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز دستور اجرای مانورهای نظامی گسترده در دریای سیاه را صادر کرد.

کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد، ارتش این کشور قصد دارد چندین مانور نظامی گسترده در دریای سیاه برگزار کند.

وجود یک طرح جامع برای تصرف دمشق

به گزارش رادیو آلمان، مخالفان بشار اسد سفارت سوریه در قطر را بازگشایی کردند و پرچم خود را بر فراز ساختمان آن برافراشتند. قطر از حامیان اصلی ائتلاف ملی سوریه و نخستین کشوری است که روابط خود را با این ائتلاف تا سطح سفیر ارتقا داده است.

در همین حال گزارش‌ها حاکی از تشدید چشمگیر حمایت تسلیحاتی شماری از کشورهای منطقه به همراهی آمریکا و چند کشور غربی از شورشیان سوریه است.

روابط اسراييل و ترکيه؛ بازنده رژیم تهران است

به نوشته روزنامه شرق الاوسط، بازنده اصلی از سرگيری روابط اسرائيل و ترکيه پس از سه سال قطع رابطه بين آنها، رژيم تهران است، بخصوص آنکه اين موضوع بطور گسترده تری بر بحران سوريه و پرونده اتمی رژيم تهران اثر می گذارد. 

شرق الاوسط اين اقدام را باعث ارتقا جايگاه ترکيه بخصوص از نظر آمريکا توصيف کرد و نوشت، اين امر، موضع دولت ترکیه را که شروع به حل و فصل مسئله کردها در رويارويی با دولت مالکی در عراق کرده، تقويت می کند. 

انهدام یک هواپیمای رژیم تهران در فرودگاه دمشق

به گزارش العربیه، منابع مخالفان سوری روز پنجشنبه اعلام کردند یک هواپیمای رژیم تهران که در حال انتقال اسلحه برای رژیم اسد بود، در فرودگاه دمشق مورد اصابت موشک های ارتش آزاد قرار گرفت و طعمه حریق شد.

بر اساس این گزارش این هواپیمای باربری پس از ردیابی توسط ارتش آزاد سوریه هنگام فرود در فرودگاه دمشق مورد اصابت چند موشک ضد هواپیما قرار گرفت و منهدم شد.

آغاز تحریم های بین المللی علیه کشتی ایران

فیلا نامزدهای ایرانی را حذف کرد  

فیلا تحریم ها علیه ایران را به بهانه عدم همکاری با فدراسیون جهانی کشتی و کمیته بین المللی المپیک آغاز کرد.به گزارش خبرآنلاین ؛ سید اکبر میرروشن و ابراهیم جوادی، دو نامزد ایرانی از میان نامزدهای انتخابات هیات رئیسه کنفدراسیون کشتی آسیا حذف شدند.

مصادره شرکت آمریکايی و حکم دادگاه علیه رژیم

یک قاضی در آمریکا، جمهوری اسلامی را به پرداخت 40.55 میلیون دلار بابت مصادره سهام متعلق به شرکتی آمریکایی در یک شرکت لبنیاتی ایران محکوم کرد.

تسنیم: دادگاهی در آمریکا با متهم کردن دولت ایران به مصادره سهام متعلق به شرکتی آمریکایی در یک شرکت لبنیاتی ایران، تهران را به پرداخت 40.55 میلیون دلار محکوم کرد.

پرواز جنگنده های اتمی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره

آمریکا اعلام کرد که دو جنگنده هسته‎ای این کشور امروز بر فراز کره جنوبی به پرواز درآمدند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پاسخ به تهدیدات کره شمالی در زمنیه هر گونه مانور نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی، بمب‎افکن B2 به عملیات پیشگیرانه پرداختند. 

ولایتی: وزنه طلایی سوریه را از دست نمی دهیم

ولایتی: جمهوری اسلامی حاضر نیست وزنه طلایی سوریه را از دست دهد

علی‌اکبر ولایتی در پاسخ به «نسیم»: سوریه حلقه طلایی مقابله با اسرائیل است و اگر حکومت فعلی سوربه نباشد سوریه مثل قطر و کویت می‌شود و ایران حاضر نیست این وزنه طلایی را از دست دهد/ کسانی که خط قرمزهای نظام را رعایت نمی‌کنند اصولگرا نیستند .

"حماسه اقتصادی" با قسط بندی بودجه آغاز شد


منصور امان

با یک بودجه اضطراری که سقف آن فقط هزینه های جاری سه ماه کشور را می پوشاند، "حماسه اقتصادی" آقای خامنه ای شروع به شکل گرفتن کرده است.

روز گذشته (چهارشنبه) آقای احمدی نژاد، گُماشته ولی فقیه بر منصب ریاست جمهوری، قانون بودجه سه ماهه ای که به اتفاق مجلس و شورای نگهبان تدوین کرده را برای اجرا به دستگاه های دولتی ابلاغ کرد.

نخستین سفارت خانه مخالفان بشار اسد در قطر افتتاح شد

ائتلاف مخالفان سوری در حالی که از سوی اتحادیه عرب به عنوان تنها نماینده کشور سوریه شناخته می‌شود امروز (چهارشنبه) در دوحه قطر اولین سفارت خود را افتتاح کرد.
به گزارش دیلی استار،در مراسمی که امروز در حضور سفرای کشورهای غربی و همچنین حوزه خلیج فارس در دوحه برگزار شد، «معاذ الخطیب» رهبر مستعفی ائتلاف مخالفان سوری و «خالد العطیه» وزیر خارجه قطر این سفارت را افتتاح کردند.