۱۳۹۱ فروردین ۳۱, پنجشنبه

سوریه؛ هیلاری کلینتون: درخواست کمک ترکیه از ناتو


به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که ترکیه قصد دارد از ناتو برای حفاظت از مرزهای خود با سوریه، درخواست کمک کند.

هیلاری کلینتون این سخنان را پنج شنبه شب در نشستی در پاریس که با حضور شماری از وزیران خارجه کشورهای غربی و عربی و بمنظور بررسی اوضاع سوریه تشکیل شده بود، بیان کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت، ترکیه قصد دارد رسما از ناتو بخواهد که بمباران اخیر مناطق مرزی این کشور توسط رژیم سوریه را مورد بررسی قرار دهد.

ترکیه عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) است و نخست وزیر این کشور هفته گذشته گفته بود که آنکارا می تواند از ناتو برای حفاظت از مرزهای ترکیه با سوریه درخواست کمک کند.

رجب طیب اردوغان خطاب به رژیم بشار اسد گفته بود، صبرمان را لبریز نکنید وگرنه میدانیم چه کار کنیم.

در نشست امروز پاریس، آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه نیز گفت، رژیم سوریه آتش بس را نقض کرده و چنانچه طرح کوفی عنان شکست بخورد، گزینه های دیگر را در نظر خواهیم گرفت.

به گزارش رادیو فرانسه، وزیر خارجه این کشور همچنین با اشاره به حمایت مسکو از رژیم بشار اسد اظهار تاسف کرد که روسیه خود را در چشم اندازی محبوس کرده است که او را هر چه بیشتر، نه فقط در دنیای عرب، بلکه در میان جامعه بین المللی منزوی خواهد کرد.

از سوی دیگر دبیرکل سازمان ملل نیز گفته است، رژیم اسد به طرح کوفی عنان پایبند نیست.

به گزارش العربیه، بان کی مون گفته است، رژیم اسد به ناظران سازمان ملل اجازه ورود به استان حمص را نداده، لذا برای اجرای کامل آتش بس در این کشور، ارسال یک پیام روشن، قاطع و رسمی از سوی شورای امنیت به دمشق ضروری است.


تشبیه بشار اسد به قذافی

رئیس جمهور فرانسه امروز در اظهاراتی شدیداللحن، بشار اسد را یک دروغگو خواند و او را به قذافی تشبیه کرد.

نیکلاس سرکوزی که در یک مصاحبه رادیويی صحبت می کرد، گفت، بشار اسد دروغ می گوید، او بدنبال راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران کشورش نیست. 

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به آتشباری سنگین ارتش رژیم سوریه بسوی مناطق مسکونی شهر حمص افزود، همانطور که قذافی می خواست شهر بنغازی را از نقشه لیبی حذف کند، بشار اسد نیز درصدد حذف شهر حمص از نقشه سوریه است.

رژیم اسلامی اتمی موجودیت اسرائیل را تهدید می کند



رادیو فرانسه: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، بار دیگر به انتقاد از برنامۀ هسته ای و "خطر جمهوری اسلامی ایران" پرداخت و کسانی را که به زعم او این خطر را نادیده می گرند متهم کرد که از "هولوکاست" یا کشتار یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم هیچ نیاموخته اند.

نخست وزیر اسرائیل دیشب (چهارشنبه شب) در نطقی که به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت قربانیان هولوکاست ایراد کرد بدون آن که از کشور یا فرد خاصی نام ببرد گفت کسانی که خطر رژیم ایران را نادیده گرفته و چیزی نمی گویند مانند کسانی که در خلال جنگ جهانی دوم در مورد هولوکاست سکوت کردند از گفتن حقیقت می ترسند. 
بنیامین نتانیاهو سکوت در مقابل خطر جمهوری اسلامی ایران را توهین به قربانیان هولوکاست دانست و گفت حقیقت این است که یک ایران مجهز به جنگ افزار هسته ای خطری است که "موجودیت" اسرائیل را تهدید می کند.
نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که رژیم ایران مجهز به جنگ افزار هسته ای در عین حال تهدیدی برای کشورهای منطقه و صلح جهان نیز می باشد.
نتانیاهو جلوگیری از دست یابی رژیم ایران به سلاح هسته ای را تکلیفی برای جامعۀ جهانی دانست و گفت اما این این کار پیش از هر چیز تکلیفی برای اسرائیل است.
مراسم یادبود قربانیان هولوکاست امروز (پنجشنبه) در اسرائیل از جمله با یک "راه پیمائی زندگان" و دو دقیقه سکوت در ساعت ١٠ بامداد به وقت محلی برگزار می شود.

تجمع اعتراضی دانشجویان علوم پزشکی


آخرین خبرها از ایران حاکی آن است که جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به همراه خانواده هایشان مقابل وزارت بهداشت ایران تجمع کرده و به «تغییر شرایط امتحانات مقاطع علوم پایه و پیش کارورزی دانشجویان گروه پزشکی» معترض شده و خواستار پاسخگویی مسئولان این وزارتخانه شده اند.

به گزارش دانشجونیوز، در ادامه اعتراضات دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی به شرایط آموزشی اینبار جمعی از این دانشجویان از ساعت 8 صبح امروز (چهارشنبه) 30 فروردین‌ به همراه خانواده خود مقابل وزارت بهداشت ایران تجمع کرده اند.

گفته می شود این دانشجویان دلیل تجمع خود را اعتراض به تغییر شرایط امتحانات مقاطع علوم پایه و پیش کارورزی دانشجویان گروه پزشکی اعلام کردند و خواستار پاسخگویی مسئولان این وزارتخانه در این خصوص شدند..

.دانشجویان تجمع کننده در روزهای گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی و بیمارستان میلاد تجمع کرده بودند

یکی از دانشجویان معترض با اشاره به اینکه که ساعت‌ها از تجمع مذکور می‌گذرد، هیچ یک از مسئولان وزارت بهداشت در جمع دانشجویان حضور نیافته اند.

بنا به گزارش های پیشین دانشجونیوز، هفته های گذاشته تجمع دانشجویان علوم پزشکی از شهرهای مختلف ایران در مقابل مجلس و وزارت بهداشت در اعتراض به الزام کسب حداقل ۵٠ درصد نمره و هم چنین حذف ارفاق در نمرات به روال آزمون های قبل نیز برگزار شده بود.

گفته میشد در آزمون های جامع قبلی، مسئولان با ارفاق و افزایش نمره تمامی دانشجویان، تسهیلاتی برای ادامه تحصیل دانشجویان فراهم می کردند که اکنون با لغو این افزایش نمره، دانشجویان معترض هستند.

از سوی دیگر دکتر جبرائیل نسل سراجی، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفتگو با خبرگزاری مهر اعتراض دانشجویان را رد کرده است: "خواسته های این گروه از دانشجویان غیرمنطقی است و دادن نمره ارفاقی هم به آنها، بی مورد است."

اعدام پنج تبعه افغان در زندان عادل آباد شیراز


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز یکشنبه 27 فروردین ماه اعدام گروهی 8 زندانی در زندان عادل آباد شیراز  توسط رسانه های دولتی اعلام گردید. اما رسانه های دولتی از اعلام هویت این 8 زندانی خوداری کردند.
طبق تحقیقاتی که توسط فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران در این باره  صورت گرفت مشخص گردید که از 8 زندانی اعدام شده 5 نفر از آنها از شهروندان افغانستان هستند.
اسامی تعدادی از زندانیان که روز یکشنبه 27 فروردین ماه در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند به قرار زیر می باشد :
1- تورج علی پرست از اهالی شیراز
2-زندانی احسن الله صفری 30 ساله متاهل و دارای 3 فرزند از شهروندان افغانستان، او بیش از 30 ماه در زندان عادل آباد شیراز زندانی بود.
3- حسن رودینی زاده 28 ساله  از شهروندان افغانستان و نزدیگ به 30 ماه در زندان عادل آباد شیراز زندانی بود.
4-محمد کلب علی 29 ساله از شهروندان افغانستان و 3 سال بود که در زندان بسر می برد
5- حاتم شاه از شهروندان افغانستان 
لازم به یادآوری است که از اوایل هفته تا به امروز 11 زندانی در زندانهای شیراز ،زنجان و سمنان بنابه اعلام رسانه های حکومتی اعدام شدند.
دادگاه های انقلاب رژیم ولی فقیه علی خامنه ای از اعلام اسامی شهروندان افغانی که اعدام می شوند خوداری می کند و تا به حال سعی داشته است که در خفای کامل اعدم ها صورت گیرد تا از طبعات بین المللی اعدام شهروندان کشورهای دیگر جلوگیری نماید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام های گروهی و قرون وسطایی که به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع  پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا و پایان دادن به اعدام های گروهی می باشد.

31 فروردین 1391 برابر با 19 آپریل2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

نگرانی شدید وزیر نفت رژیم از تحریمهای نفتی

صدا و سیمای رژیم: وزیر نفت گفت اگر اتحادیه اروپا در مذاکرات بغداد، تحریم های اعلامی علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو نکند فروش نفت به این اتحادیه را قطع خواهیم کرد. 

رستم قاسمی در نشست خبری در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی اضافه کرد: هم اکنون به طور رسمی فروش نفت به کشورهای انگلیس و فرانسه را قطع کردیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم اروپایی ها تحریم را در مذاکرات بغداد لغو کنند گفت: اگر اقدام به لغو تحریم ها نکنند قطعا فروش نفت به این اتحادیه را لغو خواهیم کرد.

وزیر نفت درباره ادعای عربستان مبنی بر پرکردن خلا نفتی ایران در صورت قطع فروش نفت به غرب بویژه اتحادیه اروپا گفت:‌ عربستان هم اکنون با حداکثر توان در حال تولید نفت است که تولید حداکثری چندان تداوم ندارد.

بحران رژیم تهران؛ وزیر دفاع اسرائیل به آمریکا می‌رود

به گزارش رادیو آلمان، سران اسرائیل آشکارا گفته‌اند که از روند مذاکرات اخیر رژیم ایران با قدرت‌های بزرگ در استانبول، خرسند نیستند. وزیر دفاع اسرائیل قصد دارد ناخشنودی دولت خود را به آمریکا ابلاغ کند.

مقامات اسرائیل دور تازه مذاکرات هسته‌ای را پیشرفتی برای جمهوری اسلامی ارزیابی کرده، از دولت اسرائیل خواسته‌اند که به روند سیاسی دل خوش نکند و تا دیر نشده در برابر خطر یک حکومت افراطی مجهز به سلاح هسته‌ای اقدام کند. 

اهود باراک که به زودی از امریکا دیدن می‌کند، حامل همین پیام برای سران ایالات متحده خواهد بود.


جمهوری اسلامی ادامه‌دهنده‌ی "آلمان نازی"

روز چهارشنبه (۱۸ آوریل) به مناسبت روز بزرگداشت قربانیان هولوکاست، سران اسرائیل بر ضرورت مقابله با تهدیدات رژیم ایران تأکید کردند و آن را مبرم‌ترین وظیفه کشور خود دانستند.

بنیامین نتانیاهو ضمن مقایسه جمهوری اسلامی با آلمان نازی گفت که سران رژیم ایران به دنبال نابودی اسرائیل هستند و این وظیفه جامعه جهانی است که از دستیابی این رژیم به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند. 

او گفت که رژیم ایران به دنبال نابودی اسرائیل است و به همین خاطر با سرسختی و جدیت تولید بمب هسته‌ای را دنبال می‌کند که "اسرائیل هدف اصلی آن خواهد بود".

آقای نتانیاهو همچنین گفت: «جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای وظیفه جامعه جهانی، و قبل از همه وظیفه دولت اسرائیل است.»

شیمون پرز، رئیس جمهور اسرائیل نیز در سخنرانی خود گفت که رژیم ایران امروزه همان هدفی را دنبال می‌کند که شش دهه پیش رژیم آلمان نازی دنبال می‌کرد. آنها موفق شدند که ۶ میلیون یهودی را به قتل برسانند، امروز جامعه جهانی باید از گذشته درس بگیرد و از بروز فاجعه‌ای دیگر برای یهودیان جلوگیری کند.

رئیس جمهور اسرائیل گفت که رژیم ایران تنها خطری برای اسرائيل نیست، بلکه "کانون خطر برای صلح جهانی و مرکز تروریسم است".

شبکه ده تلويزيون اسرائيل شامگاه یکشنبه (۱۵ آوریل) گزارشی درباره تدارکات نيروی هوايی اسرائيل برای حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی پخش کرد. 

در گزارش مزبور گفته شد که اگر تلاش‌های سياسی جهانی برای وادار کردن رژیم ايران به تغيير مسير برنامه هسته‌ای اين رژیم نتیجه‌بخش نباشد و نخست وزير اسرائيل سرانجام گزينه نظامی را انتخاب کند، جنگنده‌های نيروی هوايی اسرائيل وارد عمل خواهند شد.

بحران رژیم تهران؛ وزیر دفاع اسرائیل به آمریکا می‌رود

به گزارش رادیو آلمان، سران اسرائیل آشکارا گفته‌اند که از روند مذاکرات اخیر رژیم ایران با قدرت‌های بزرگ در استانبول، خرسند نیستند. وزیر دفاع اسرائیل قصد دارد ناخشنودی دولت خود را به آمریکا ابلاغ کند.


مقامات اسرائیل دور تازه مذاکرات هسته‌ای را پیشرفتی برای جمهوری اسلامی ارزیابی کرده، از دولت اسرائیل خواسته‌اند که به روند سیاسی دل خوش نکند و تا دیر نشده در برابر خطر یک حکومت افراطی مجهز به سلاح هسته‌ای اقدام کند. 


اهود باراک که به زودی از امریکا دیدن می‌کند، حامل همین پیام برای سران ایالات متحده خواهد بود.




جمهوری اسلامی ادامه‌دهنده‌ی "آلمان نازی"


روز چهارشنبه (۱۸ آوریل) به مناسبت روز بزرگداشت قربانیان هولوکاست، سران اسرائیل بر ضرورت مقابله با تهدیدات رژیم ایران تأکید کردند و آن را مبرم‌ترین وظیفه کشور خود دانستند.


بنیامین نتانیاهو ضمن مقایسه جمهوری اسلامی با آلمان نازی گفت که سران رژیم ایران به دنبال نابودی اسرائیل هستند و این وظیفه جامعه جهانی است که از دستیابی این رژیم به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند. 


او گفت که رژیم ایران به دنبال نابودی اسرائیل است و به همین خاطر با سرسختی و جدیت تولید بمب هسته‌ای را دنبال می‌کند که "اسرائیل هدف اصلی آن خواهد بود".


آقای نتانیاهو همچنین گفت: «جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای وظیفه جامعه جهانی، و قبل از همه وظیفه دولت اسرائیل است.»


شیمون پرز، رئیس جمهور اسرائیل نیز در سخنرانی خود گفت که رژیم ایران امروزه همان هدفی را دنبال می‌کند که شش دهه پیش رژیم آلمان نازی دنبال می‌کرد. آنها موفق شدند که ۶ میلیون یهودی را به قتل برسانند، امروز جامعه جهانی باید از گذشته درس بگیرد و از بروز فاجعه‌ای دیگر برای یهودیان جلوگیری کند.


رئیس جمهور اسرائیل گفت که رژیم ایران تنها خطری برای اسرائيل نیست، بلکه "کانون خطر برای صلح جهانی و مرکز تروریسم است".


شبکه ده تلويزيون اسرائيل شامگاه یکشنبه (۱۵ آوریل) گزارشی درباره تدارکات نيروی هوايی اسرائيل برای حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی پخش کرد. 


در گزارش مزبور گفته شد که اگر تلاش‌های سياسی جهانی برای وادار کردن رژیم ايران به تغيير مسير برنامه هسته‌ای اين رژیم نتیجه‌بخش نباشد و نخست وزير اسرائيل سرانجام گزينه نظامی را انتخاب کند، جنگنده‌های نيروی هوايی اسرائيل وارد عمل خواهند شد.

کاهش 77 درصدی واردات نفت خام ژاپن از ایران


منابع بازرگانی در توکیو گفته اند ژاپن تحت تاثیر تحریم های آمریکا، خرید نفت از ایران را 77 درصد کاهش داده است.

به گزارش سایت عصر ایران به نقل از رویترز،  براساس این گزارش، واردات نفت خام ژاپن از ایران در ماه آوریل جاری نسبت به دو ماه اول سال 2012 میلادی، 77 درصد کاهش یافته است.

این میزان کاهش واردات نفت خام معادل 250 هزار بشکه در روز است. این بیشترین کاهش واردات نفت خام از ایران در میان واردات کنندگان آسیایی نفت خام این کشور به شمار می رود.

منابع بازرگانی گفته اند واردکنندگان نفت خام از ایران در ژاپن، در ماه جاری میلادی (آوریل) روزانه تنها 75 هزار بشکه نفت خام وارد می کنند.

پیش از این گمانه زنی ها درباره کاهش واردات نفت خام ژاپن از ایران به میزان حداکثر 20 درصد بود.

در همین حال یک شرکت تایوانی نیز از کاهش واردات نفت خام از ایران خبر داد.

"چو شاو هوا"رئیس هیات مدیره شرکت نفتی سی بی سی تحت مالکیت تایوان با اعلام کاهش واردات نفت خام از ایران گفته که آماده همکاری با آمریکا در زمینه تحریم ایران است.

این شرکت روزانه 22 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می کند و نفت عمان، کویت، عربستان سعودی و آنگولا را جایگزین واردات نفت ایران کرده است.

"چو شاو هوا" معتقد است: پرداخت پول نفت وارداتی و بیمه نفتکش های حمل کننده نفت از ایران ، دو مشکل اصلی در راه واردات نفت خام از این کشور به شمار می رود. تحریم های بانکی - پولی انتقال پول به و از ایران را با محدودیت جدی روبه رو کرده است.

کاهش 77 درصدی واردات نفت خام ژاپن از ایران

منابع بازرگانی در توکیو گفته اند ژاپن تحت تاثیر تحریم های آمریکا، خرید نفت از ایران را 77 درصد کاهش داده است.


به گزارش سایت عصر ایران به نقل از رویترز،  براساس این گزارش، واردات نفت خام ژاپن از ایران در ماه آوریل جاری نسبت به دو ماه اول سال 2012 میلادی، 77 درصد کاهش یافته است.


این میزان کاهش واردات نفت خام معادل 250 هزار بشکه در روز است. این بیشترین کاهش واردات نفت خام از ایران در میان واردات کنندگان آسیایی نفت خام این کشور به شمار می رود.


منابع بازرگانی گفته اند واردکنندگان نفت خام از ایران در ژاپن، در ماه جاری میلادی (آوریل) روزانه تنها 75 هزار بشکه نفت خام وارد می کنند.


پیش از این گمانه زنی ها درباره کاهش واردات نفت خام ژاپن از ایران به میزان حداکثر 20 درصد بود.


در همین حال یک شرکت تایوانی نیز از کاهش واردات نفت خام از ایران خبر داد.


"چو شاو هوا"رئیس هیات مدیره شرکت نفتی سی بی سی تحت مالکیت تایوان با اعلام کاهش واردات نفت خام از ایران گفته که آماده همکاری با آمریکا در زمینه تحریم ایران است.


این شرکت روزانه 22 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می کند و نفت عمان، کویت، عربستان سعودی و آنگولا را جایگزین واردات نفت ایران کرده است.


"چو شاو هوا" معتقد است: پرداخت پول نفت وارداتی و بیمه نفتکش های حمل کننده نفت از ایران ، دو مشکل اصلی در راه واردات نفت خام از این کشور به شمار می رود. تحریم های بانکی - پولی انتقال پول به و از ایران را با محدودیت جدی روبه رو کرده است.

خط فقرشدید 700 هزار تومان، دستمزد کارگران 390 هزار تومان


شهرزادنیوز: در حالی که "خط فقر شدید" در جمهوری اسلامی 700 هزار تومان برآورد شده، طبق مصوبه مزدی در سال 91، تصويب دستمزد 390 هزار تومانی، كارگرانی كه پايه دستمزد دريافت می ‌كنند زير خط فقر شديد در محدوده خط بقاء (خط مرگ) گذران می كنند.

فرامرز توفيقی، فعال کارگری و عضو کمیسیون مزد، ضمن بیان این مطلب به خبرگزاری ایلنا گفت که بیش از 60 در صد از کارگران قانونی کشور پایه دستمزد دریافت می کنند وبرای "فاصله گرفتن از خط بقا و رسيدن به خط فقر شديد، به شغل های دوم و سوم روی آورده‌اند.

به گفته وی، عدم پرداخت مزد عادلانه موجب شده است که کارگران به دنبال لقمه‌ای نان برای سیر کردن خانواده‌های‌شان، در حالی که انواع وام‌ها را از بانک‌ها دریافت کرده‌اند، بیشترین ساعات عمر خود را در محیط کار به سر ببرند و از روی ناچاری و برای حفظ آبرو بیش از حد کار کنند.

خط فقرشدید 700 هزار تومان، دستمزد کارگران 390 هزار تومان

شهرزادنیوز: در حالی که "خط فقر شدید" در جمهوری اسلامی 700 هزار تومان برآورد شده، طبق مصوبه مزدی در سال 91، تصويب دستمزد 390 هزار تومانی، كارگرانی كه پايه دستمزد دريافت می ‌كنند زير خط فقر شديد در محدوده خط بقاء (خط مرگ) گذران می كنند.


فرامرز توفيقی، فعال کارگری و عضو کمیسیون مزد، ضمن بیان این مطلب به خبرگزاری ایلنا گفت که بیش از 60 در صد از کارگران قانونی کشور پایه دستمزد دریافت می کنند وبرای "فاصله گرفتن از خط بقا و رسيدن به خط فقر شديد، به شغل های دوم و سوم روی آورده‌اند.


به گفته وی، عدم پرداخت مزد عادلانه موجب شده است که کارگران به دنبال لقمه‌ای نان برای سیر کردن خانواده‌های‌شان، در حالی که انواع وام‌ها را از بانک‌ها دریافت کرده‌اند، بیشترین ساعات عمر خود را در محیط کار به سر ببرند و از روی ناچاری و برای حفظ آبرو بیش از حد کار کنند.

۱۱ مقام سپاه قزوین از سمت خود برکنار شدند


سایت دیگربان: پايگاه اطلاع‌رسانی سپاه قزوین از تغییر ۱۱ مقام سپاه و بسیج این استان با حکم سالار آبنوش٬ فرمانده سپاه استان قزوین خبر داد.
مراسم تودیع و معارفه این نظامیان روز چهارشنبه (۳۰ فروردین) در جلسه شورای فرماندهی سپاه استان قزوین برگزار شد.
معاون اجرایی، معاون هماهنگ‌کننده و معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان قزوین سه معاونی هستند که از مقام خود برکنار شده‌اند.
فرمانده سپاه ناحیه دو شهرستان قزوین، مسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های این استان و جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان قزوین از دیگر مقام‌های برکنار شده هستند.
سرپرست آمار و پشتیبانی به همراه فرمانده گردان قرارگاه سپاه و معاون نیروی انسانی بسیج٬ سه مقام برکنار شده دیگر سپاه و بسیج استان قزوین هستند.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین دهمین و یازدهمین مقامی هستند که مراسم تودیع آن‌ها امروز برگزار شد.
علت این برکناری گسترده و کم‌سابقه از سوی فرماندهان سپاه پاسداران اعلام نشده است.

۱۱ مقام سپاه قزوین از سمت خود برکنار شدند


سایت دیگربان: پايگاه اطلاع‌رسانی سپاه قزوین از تغییر ۱۱ مقام سپاه و بسیج این استان با حکم سالار آبنوش٬ فرمانده سپاه استان قزوین خبر داد.
مراسم تودیع و معارفه این نظامیان روز چهارشنبه (۳۰ فروردین) در جلسه شورای فرماندهی سپاه استان قزوین برگزار شد.
معاون اجرایی، معاون هماهنگ‌کننده و معاون فرهنگی اجتماعی سپاه استان قزوین سه معاونی هستند که از مقام خود برکنار شده‌اند.
فرمانده سپاه ناحیه دو شهرستان قزوین، مسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های این استان و جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان قزوین از دیگر مقام‌های برکنار شده هستند.
سرپرست آمار و پشتیبانی به همراه فرمانده گردان قرارگاه سپاه و معاون نیروی انسانی بسیج٬ سه مقام برکنار شده دیگر سپاه و بسیج استان قزوین هستند.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین دهمین و یازدهمین مقامی هستند که مراسم تودیع آن‌ها امروز برگزار شد.
علت این برکناری گسترده و کم‌سابقه از سوی فرماندهان سپاه پاسداران اعلام نشده است.

آزار جنسی کودکان در استخر؛ افشای هویت دیپلمات رژیم


به گزارش العربیه، پلیس برزیل روز چهارشنبه اعلام کرد یک دیپلمات جمهوری اسلامی را به اتهام آزار جنسی  کودکان بازداشت کرده است.

پلیس در بیانیه ای تاکید کرد:" دو مرد که یکی از آنها دیپلمات ایرانی است هنگام آزار جنسی دو دختر 7 و 15 ساله در یکی از استخرهای پایتخت بازداشت شدند."

پلیس هویت دیپلمات را فاش نکرد. بر اساس قوانین این دیپلمات به دلیل برخورداری از حصانت دیپلماتیک نمی تواند در زندان بماند و همچنین محاکمه نخواهد شد اما پرونده او به وزارت خارجه برزیل ارسال شد.

مطبوعات برزیل اما به جزئیات بیشتری از موضوع پرداختند و اعلام کردند این دیپلمات هنگام شنا به زیر آب می رفت و اقدام به آزار جنسی کودکان می کرد.

بر اساس این گزارش حدود 10 کودک در استخر شنا می کردند و یکی از آنها که چندین بار توسط دیپلمات ایرانی مورد آزار قرار گرفت با صدای بلند فریاد کشید و سپس خانواده او به سمت وی شتافتند و پس از اینکه از ماجرا آگاه شدند دیپلمات و همراهش را به پلیس تحویل دادند. 

العربیه نت در تماس با روزنامه نگارانی که این حادثه را پوشش دادند به هویت دیپلمات ایرانی آگاه شد. 

روزنامه نگاران برزیلی نام دیپلمات حکمت الله غربانی و 50 ساله اعلام کردند.

آنها همچنین اعلام کردند این دیپلمات به عنوان مشاور حقوقی در سفارت ایران در برزیل خدمت می کند.

دیپلمات ایرانی به شکل رسمی به آزار جنسی چند کودک در استخر باشگاه معروف ویزینیاسا متهم و از ورود دوباره به این مجموعه ممنوع شد.

مجله "فیجا " چاپ برزیل تاکید کرد وزارت خارجه ممکن است از دیپلمات ایرانی بخواهد خاک کشور را ترک کند.

این دیپلمات پس از بازداشت در حالی که لباس شنا بر تن داشت به یکی از مراکز پلیس منتقل شد سپس دخترانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند نیز به پلیس منتقل شدند و به همراه خانواده های خود علیه وی شکایت کردند.

دیپلمات ایرانی در همان روز آزاد شد و از درب پشتی مرکز پلیس بوسیله یک خودروی دیپلماتیک خارج شد.

بازداشت دیپلمات رژیم به اتهام آزار جنسی دختران خردسال



 پلیس برزیل بازداشت یک دیپلمات ایرانی در این کشور به اتهام آزار جنسی چند دختر نوجوان را تایید کرد.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، این دیپلمات در استخری در برزیلیا، پایتخت برزیل به دنبال تلاش برای آزار جنسی چهار دختر نوجوان ۹ تا ۱۵ ساله بازداشت شده است.

پلیس برزیل نام و رتبه این دیپلمات را اعلام نکرده اما گفته بر اساس قوانین برزیل، به دلیل مصونیت قضایی این دیپلمات او را به مسوولان سفارت جمهوری اسلامی تحویل داده است.

به نوشته روزنامه های برزیل، پدر و مادر دخترانی که مورد آزار قرار گرفته اند با اعتراض به آزادی این دیپلمات خواستار توضیح مقامهای دولت برزیل شده اند.

تنش با امارات؛ اگر دیپلماسی جواب ندهد از طریق نظامی...


خبرگزاری فارس: هشدار بی پرده فرمانده نیروی زمینی ارتش به امارات: اگر دیپلماسی جواب ندهد از طریق نظامی اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نشان خواهیم داد

  امیر پوردستان در خصوص اظهارنظر کشورهای بیگانه درباره جزایر سه‌گانه ایران گفت: اگر بخواهد تعرضی صورت بگیرد و موضوع از طریق سیاسی حل نشود نیروهای نظامی آماده‌اند اقتدار ایران را به کشور متعرض نشان دهند.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش بزرگداشت روز ارتش که با حضور وابستگان نظامی کشورهای خارجی برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص برخی اظهارنظرها درباره جزایر سه‌گانه کشورمان اظهار داشت: حاکمیت این جزایر از قدیم‌الایام متعلق به ایران بوده و جمهوری اسلامی نیز از این حق خود قاطعانه و با قدرت دفاع می‌کند.

امیر پوردستان با بیان اینکه به هیچ کشوری اجازه کوچکترین دست‌اندازی را نمی‌دهیم، تصریح کرد: اگر اینطور شود و مسئله از طریق سیاسی حل نشود نیروهای نظامی آماده‌اند اقتدار نظام را به کشور متعرض نشان دهند.

فعال دربند سندیکايی در اعتصاب غذای خشک

 همسر رضا شهابی می‌گوید که این فعال کارگری در اعتراض به حکم ناعادلانه‌اش، از روز شنبه ۲۶ فروردين‌ ماه در زندان دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

به نقل از رادیو فرانسه، رضا شهابی عضو هيأت مديره‌ی سنديکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، پس از قریب به دو سال بلاتکلیفی، به تازگی و بر پایه‌ی رای شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به اتهام "تبليغ عليه نظام" و "اجتماع و تبانی بر عليه امنيت ملی" به ۶ سال حبس تعزیری و ۵ سال محروميت از فعاليت های اجتماعی محکوم شده است.

این زندانی سیاسی پیش از این نیز چندین مرتبه در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم رسیدگی پزشکی، دست به اعتصاب غذای تر زده بود. وی در حدود یک هفته نیز اعتصاب غذای خشک کرده بود.

آقای شهابی در خردادماه سال ۱۳۸۹ بازداشت شد و در طی دوران بازجويی مورد ضرب و شتم‌های فراوان قرار گرفته تا جایی که وی دچار آسيب‌های جدی‌ نخاعی شد.

تحريمهای جديد سوئيس عليه رژيم تهران



به گزارش خبرگزاری فرانسه، سوئيس تحريمها عليه رژيم تهران را افزايش داد و اعلام کرد داراييهای 11شرکت و مقام ديگر را مسدود کرده است. 

اين اقدام، سوئيس را به خط تدابير مصوبه اتحاديه اروپا در 23ژانويه در پاسخ به برنامه بحث انگيز اتمی رژيم تهران، نزديکتر کرده است. 

برنامه اتمی رژيم تهران اکنون يک منبع نگرانی گسترده در جامعه بين المللی است و بسياری اين رژیم را متهم می کنند که در حال توسعه تسليحات اتمی است.

صدای کارگران باید در روز جهانی کارگر شنیده شود


يك فعال كارگري در شیراز گفته است: بايد صداي كارگراني را كه بر اثر سياست‌هاي اقتصادي دولت جايگاه خود را از دست داده‌اند در راهپيمايي روز جهاني كارگر شنيده شود.

به نوشته خبرگزاری دولتی ایلنا،علی راستگو، دبير اجرايی خانه كارگر شيراز اظهار كرد: وزارت كشور به تقاضای کارگران مبني بر برگزاري راهپیمایی روز کارگر توجه كند و مجوز راهپیمایی را که در آن خواسته‌های صنفی کارگران مطرح می‌شود صادر کنند.

او با اشاره به اینکه برای تحقق اهداف نام گذاری امسال همه مسئولان و مردم بايد به صورت جدی حضوری پر رنگ داشته باشند، تصریح کرد: اگر پیام نامگذاري امسال بخواهد بصورت شعاری باقی بماند گره از کار تولید و صنعت باز نخواهد شد.

به گفته راستگو با وحدت و انسجام و کنار گذاشتن اختلافات و داشتن صداقت است که می‌شود بر مشکلات و موانع غلبه کرد. این فعال کارگری با بیان اینکه جامعه کارگری با ۷ میلیون کارگر و بیش از یک میلیون بازنشسته با احتساب خانواده‌هاي‌شان ۴۷ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: مسئولان با کمال صداقت در جهت رفع موانع اشتغال و حمایت از کارگر ایرانی تلاش کنند.

نرخ فقر در میان کارگران افزایش یافته است


رادیو آلمان: یک عضو کمیته مزد اعلام کرد در حال حاضر با تصویب دستمزد ۳۹۰ هزار تومانی، کارگرانی که پایه دستمزد دریافت می‌کنند زیر خط بقا زندگی می‌کنند.

فرامرز توفیقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا ضمن بیان این‌که بیش از ۶۰ درصد از کارگران قانونی کشور پایه دستمزد دریافت می‌کنند، تصریح کرد کارگران برای فاصله گرفتن از خط بقا و رسیدن به خط فقر شدید به شغل‌های دوم و سوم روی آورده‌اند.

او با اشاره به افزایش نرخ خط فقر گفت به دلیل افزایش نرخ اقلام مصرفی سبد هزینه خانوار کارگری، نرخ خط فقر از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در سال ۹۰ به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. توفیقی در ادامه گفت با توجه به این که نرخ خط فقر شدید ۷۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود طبق مصوبه مزدی در سال ۹۱ کارگرانی که پایه دستمزد دریافت می‌کنند زیر خط فقر شدید، در محدوده خط بقا، گذران معیشت می‌کنند.