۱۳۹۱ اسفند ۳, پنجشنبه

بیانیه مطبوعاتی مرحله پایانی دادگاه ایران تریبونال


بعد از برگزاری موفقیت آمیز دو مرحله دادگاه در لندن و لاهه، مرحله پایانی دادگاه به مدت یک روز از ساعت ٣ تا ٧ بعد از ظهر روز جمعه ١٥مارس ٢٠١٣ در لندن برگزار می شود. دادگاه مردمی ایران تریبونال، با حمایت و پشتیبانی وسیع مردم، طی دو مرحله حقیقت یابی و دادرسی، به کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت رسیدگی و رژیم جمهوری اسلامی را به جرم جنایات علیه بشریت محاکمه و محکوم کرد.  

دادگاه ایران تریبونال حکم نهائی محکومیت جمهوری اسلامی را روز ٥ فوریه ٢٠١٣ برابر با ١٧ بهمن ١٣٩١صادر کرد. حکم، توسط قضات دادگاه ایران تریبونال طی یک مراسم دادگاهی- مطبوعاتی به طور رسمی به مردم ایران و جهانیان اعلام خواهد شد. به این وسیله، حکم تاریخی این دادگاه مردمی، در پیشگاه افکار عمومی در تاریخ ایران و جهان برای آیندگان به ثبت می رسد. به دنبال آن، یک کنفرانس خبری بین المللی با حضور مجموعه ای از قضات، دادستان ها، اعضای کمیته بین المللی راهبردی حقوقدانان ایران تریبونال، شاهدان و سخنگویان کارزار ایران تریبونال، برگزار خواهد شد.  

حضور در مرحله پایانی دادگاه، برای عموم آزاد و رايگان است. اما، براي حضور در آن ثبت نام ضروري است. علاقه مندان به شرکت در مرحله پایانی دادگاه، مي توانند از طريق تماس با آدرس ایمیل زیر، با ذکر نام و نام خانوادگی ثبت نام نمایند.
info@irantribunal.com

روزنامه نگاران و اعضای رسانه های تصويری، صوتی و مجازی برای شرکت در مرحله پایانی دادگاه و پوشش آن، از طریق تماس با آدرس ایمیل زیر، با ذکر نام و نام خانوادگی و رسانه ای که آن را نمایندگی می کنند، ثبت نام نمایند  

info@irantribunal.com

آخرین تاریخ ثبت نام، روز ١٣ مارس ٢٠١٣ خواهد بود.

محل برگزاری، متعاقبا در وب سایت ایران تریبونال به اطلاع عموم خواهد رسید.

پخش مستقیم تلویزیونی 

مرحله پایانی دادگاه، به صورت زنده پخش خواهد شد. پخش مستقيم تلويزيونی، همزمان در سايت ايران تريبونال، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. 

www.irantribunal.com

کارزار مردمی ایران تریبونال 
١٩ فوریه ٢٠١٣ برابر با ١ اسفند ١٣٩


-- 

کنگره آمريکا درصدد تحريمهای جديد عليه رژیم تهران



کنگره آمریکا تصمیم دارد با تصویب قانونی جدید محدودیت های بیشتری در مورد معاملات خارجی رژیم تهران اعمال کند و در این خصوص بانک مرکزی اروپا را بیشتر تحت فشار قرار دهد.

روزنامه فایننشال تایمز امروز در گزارشی نوشت، کنگره آمریکا در حال تنظیم قانون جدیدی در مورد تحریم رژیم تهران است که سیستم بانک مرکزی اروپا را به علت نقل و انتقال پرداختهای بانکی فرا مرزی هدف قرار خواهد داد.

لایحه پیشنهادی بخشی از مجموعه اقداماتی است که با هدف اعمال فشار بر بانک مرکزی اروپا تنظیم شده است تا اقدام بیشتری برای جلوگیری از استفاده شرکتها و بانکهای ایرانی از سیستم بانکی پرداخت های تارگت دو (هدف دو) برای انجام معاملات شان با یورو به عمل آورد.

هدف این لایحه که ممکن است هفته آینده ارائه شود، بستن مفرهای موجود در تحریمهایی مالی قبلی است که کنگره آمریکا طی هجده ماه گذشته علیه رژیم تهران اعمال کرد.

تحریم های قبلی انجام معاملات نفتی به دلار را برای رژیم تهران بسیار سخت کرد اما در قطع تجارت با ارزهای دیگر چندان موفق نبوده است.

مارک دوبوویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی و کارشناس تحریم های رژیم تهران می گوید،‌ بانکها و شرکتهای ایرانی مقادیر هنگفتی یورو در حسابهای بانکی خارجی ذخیره کرده اند و در حالی که برخی تصور می کردند این دارایی ها به موجب تحریم های قبلی مسدود شده بود، دریافتند یک راه بالقوه برای دور زدن محدودیت های موجود مبادله یورو با دیگر ارزهای محلی در هر کشوری است که رژیم تهران در آنجا معاملاتی انجام می دهد و در مرحله ای از آن احتمالا از سیستم تارگت دو استفاده می شود. 

وی می گوید، شرکت های ایرانی برای تبدیل دارایی های خود از یورو به ارزهای محلی که می توانند از آن برای تجارت با آسیا استفاده کنند‌،‌ وارد عمل شده اند و با استفاده از فرصت موجود باید به سرعت در جلوگیری از دسترسی آنها به دارایی های شان اقدام کرد.

برخی سناتورها در صددند لوایح دیگری به منظور اعمال فشار بیشتر بر بانک مرکزی اروپا تنظیم کنند و قرار است این مسئله را این هفته با جک لیو نامزد تصدی وزارت خزانه داری آمریکا در میان بگذارند و به طور بالقوه این مسئله را با مذاکرات آتی با اتحادیه اروپا در خصوص تجارت دو جانبه مرتبط سازند.

برخی سناتورها گفته اند حمایت از مذاکرات تجاری را به تعهد وسیع تر بانک مرکزی اروپا به جلوگیری از استفاده ارژیم تهران از سیستم بانکی تارگت دو مرتبط خواهند کرد.

تحریم رژیم تهران یکی از چند موضوعی است که از حمایت دو حزبی در کنگره آمریکا در زمان اختلافات حزبی شدید در واشنگتن برخوردار است.

ناگفته های استاندار مازندران از لیست 300 بدهکار بزرگ بانکی


شبکه ایران  : سید علی اکبر طاهایی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع قوه قضائیه با بدهکاران بزرگ بانکی، خاطرنشان کرد: همه باید در حفاظت از بیت المال کوشا باشیم و هیچ اهمالی در این زمینه از هیچکس پذیرفته نیست.
به گزارش خبرنگار شبکه ایران، استاندار مازندران درباره لیست 300 بدهکار بزرگ بانکی گفت: 27 نفر از این جمع 300 نفره، بیش از 500 میلیارد تومان بدهی بانکی دارند اما تا کنون متاسفانه برخوردی با آنان انجام نشده است.
به گفته استاندار مازندران، از فهرست مذکور، 95 نفر نیز بین 100 تا 500 میلیارد تومان بدهی به نظام بانکی کشور دارند.
وی افزود: روحیه عدالتخواهی و شجاعت مجموعه دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی فرصتی بزرگ برای دستگاه های نظارتی و قضایی است تا با استفاده از این ظرفیت راه های نرفته را  طی کنند.
چرا تکذیب؟
روز گذشته در کنفرانس خبری سخنگوی قوه قضاییه خبرنگاری در مورد صحبت‌های شیخان معاون ارتباطات دفتر ریاست‌جمهوری که گفته بود ما لیست 300 نفره را به دستگاه قضایی داده‌ایم ولی قوه قضاییه به دلیل اینکه افراد خاصی در این لیست هستند آن را اعلام نمی‌کند، از دادستان کل کشور خواستار توضیح شد که وی پاسخ داد: در جلسات قبل در این زمینه صحبت کردم و صحبت‌های آقای شیخان صحیح نیست.
مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور نیز در واکنش به این اظهارات با انتشار اطلاعیه ای، ایجاد تردید سخنگوی دستگاه قضا درباره ارسال فهرست اسامی بدهکاران بانکی به رییس قوه قضائیه را تقویت کننده شائبه فقدان انگیزه پیگیری جدی این مسئله دانست و تاکید کرد: ایجاد تردید و شبهه سخنگوی دستگاه قضا درباره ارسال فهرست اسامی 300 نفر از بدهکاران بانکی از سوی رییس جمهور به رییس قوه قضائیه، با وجود تصریح وی به دریافت این لیست در نشست خبری 22 فروردین 1391، بار دیگر شائبه فقدان انگیزه برای پیگیری جدی این مسئله را که
ناشی از دلایل مطرح شده قبلی در این خصوص است، بیش از پیش تقویت می نماید.
مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری بر این اساس تاکید می کند، با استناد به انتشار اصل نامه رییس جمهور در برخی رسانه ها در تاریخ 12 دی 1391 درباره معرفی اسامی این افراد، از قوه قضائیه انتظار می رود با ورود قاطع به این موضوع، عدالت را در عمل درباره همگان بدون هیچگونه تبعیضی به اجرا بگذارد.

انفجار در نزدیکی دفتر حزب بعث سوریه؛ کشته


به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی دفتر حزب بعث سوریه در پایتخت این کشور، تعداد زیادی کشته و مجروح برجای گذاشته است.

خبرگزاری رسمی سوریه در گزارشی اعلام کرد که این انفجار در منطقه ای پر جمعيت روی داده و تعداد زیادی در اثر آن کشته و مجروح شدند.

به گفته این منبع، نیروهای امنیتی سوریه توانستند دومین خودروی بمب گذاری شده را در محله المزرعه شهر دمشق خنثی و راننده آن را بازداشت کنند.


عقب نشینی ارتش بشار اسد از مرز اسرائیل 

العربیه: سایت اسرائیلی"دیبکا" که از سایت های نزدیک به وزارت اطلاعات این کشور است روز پنجشنبه در گزارشی ازعقب نشینی کامل ارتش اسد از مرز مشترک سوریه - اسرائیل در ارتفاعات جولان خبر داده است. 

به گزارش "دیبکا" رژیم اسد به منظور سرکوب مخالفان مستقر در منطقه جولان، نیروهای خود را از مرز اسرائیل، تخلیه کرده و به سوی مناطق داخل کشور گسیل کرده است.

بر اساس این گزارش ارتش سوریه تمام تجهیزات نظامی خود به مناطق درگیری با مخالفان انتقال داده است.

این سایت در گزارش خود از افزایش تدریجی قدرت نظامی مخالفان سوری در مناطق مختلف سوریه خبر داده است .

این گزارش با اشاره به کمک های تسلیحاتی برخی کشورها به مخالفان سوری، از تصرف انبار های اسلحه ارتش اسد توسط ارتش آزاد سوریه به عنوان تحولی مهم در معادله نظامی یاد کرده است.


هشدار شدید اللحن ارتش آزاد سوریه به حزب الله

رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه از رئیس جمهور و نیروهای سیاسی لبنان درخواست کرد که عملیات حزب الله را در سوریه متوقف کنند.

او در تماس با العربیه تاکید کرد: در صورت عدم توقف عملیات حزب الله در سوریه، ارتش آزاد با استفاده از هر نوع اسلحه و با تمام توانش به مواضع حزب الله حمله خواهد کرد.

ارتش آزاد در بیانیه خود به حزب الله لبنان 48 ساعت مهلت داده است که عملیات خود را در خاک سوریه متوقف کند.

فرماندهی ارتش آزاد سوریه به واحدهای خود دستور داده است که به آتش باری حزب الله از خاک لبنان علیه مواضع مخالفان سوری، پاسخ دهند.

ارتش آزاد در بیانیه خود از مردم لبنان خواسته است تا از مناطقی که حزب الله از آنجا به سوی خاک سوریه موشک شلیک می کند، دور شوند، زیرا ارتش آزاد قصد دارد به آتش باری حزب الله پاسخ دهد.

جمع‌آوری ماهواره؛ درگیری مردم با ماموران

 اقدام به جمع‌آوری دستگا‌ه‌های ماهوارە در روستاهای اطراف ارومیە، درگیری مردم و مأموران حکومتی را بە دنبال داشت.

بە گزارش کُردپا، نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران، روز گذشتە با مراجعه به روستاهای "گیسان " و "زیویە" از توابع ارومیە، علاوە بر تفتیش منازل شهروندان، اقدام بە جمع‌آوری دیش‌های ماهوارە نمودند کە با واکنش ساکنین این روستاها مواجه شدەاند.

یک منبع مطلع بە آژانس کُردپا گفت: نیروهای انتظامی برای ایجاد ترس و رعب در میان ساکنین این روستاها، از پادگان زیویه درخواست نیروی کمکی کردند و تمام منطقه را میلیتاریزه نمودند.

از دیگر سو و بنابه گزارش ارسالی از اورامانات، نیروهای انتظامی در بخش اورامان تخت از توابع شهرستان سروآباد بە روستاهای "سرپیر"، "کمالە"، "ویسیان"، "ری وری"، "بلبر" و "سلین" رفتە و اقدام بە جمع آوری ١٠٠ دستگاه دیش ماهوارە کردەاند.

همزمان یک منبع موثق در کامیاران بە آژانس کُردپا اعلام کرد، نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران، جهت پخش امواج پارازیت بر روی شبکه‌های ماهواره‌ای کُردی‌زبان، در چندین مکان این شهر اقدام بە نصب دستگاه پارازیت‌انداز کردەاند.

همان منبع اعلام کرد، این امواج نە تنها برروی کانال‌های فضایی اختلال ایجاد کردە است بلکە بر روی خطوط موبایل و سیستم بانکی این شهر نیز تاثیرات منفی برجای گذاشته است.

دستگیری تروریستهای وابسته به رژیم در نیجریه

در نیجریه سه نفر به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی و تلاش برای قتل دو رهبر نظامی و مذهبی سابق این کشور بازداشت شده اند.

به گزارش بی بی سی، مقام‌های امنیتی نیجریه می‌گویند عبدالله مصطفی برند، رهبر این گروه، در سال ۲۰۰۶ میلادی، (هفت سال پیش) به ایران سفر و در یک دانشگاه اسلامی تحصیل کرده بود.

بنا بر گزارش‌ها، عبدالله مصطفی برند ۵۰ سال سن دارد و رهبر یک گروه شیعه در شهر لیروین در جنوب غربی نیجریه است.

ماریلین اوگار، سخنگوی سازمان امنیت داخلی نیجریه روز چهارشنبه (۲۰ فوریه، دوم اسفند) در ابوجا به خبرنگاران گفت: "او شخصا از مرکز فرهنگی اسرائیل در ایکوی، لاگوس، عکس برداری کرده و به مدیر اطلاعاتی‌اش فرستاده بود."

اعضای این گروه همچنین متهم‌اند که اهداف آمریکایی، از جمله ساختمان‌های سپاه صلح و نهاد امدادی وزارت خارجه آمریکا در نیجریه را زیر نظر گرفته بودند.

مقام‌های نیجریه می‌گویند که ترور ابراهیم بابانگیدا، رهبر نظامی نیجریه بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۳ و نیز قتل ابراهیم داسوکی از رهبران سابق مسلمانان در شمال نیجریه، در دستور کار این افراد بوده است.

به گفته مقام‌های نیجریه، سه متهم قبل از آنکه موفق به انجام عملیاتی شوند دستگیر شده‌اند.

پیشتر هیات سازمان ملل متحد برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی اریتره و سومالی، در گزارشی، نسبت به ورود تسلیحات ساخت ایران به این کشورها هشدار داده بود.

در این گزارش آمده بود که تسلیحات ایرانی از طریق یمن به سومالی قاچاق می‌شوند.

این در حالی است که در بیست و سوم ژانویه، گشت‌های ساحلی یمن با همکاری نیروهای آمریکا، یک کشتی حامل تسلیحات را در آبهای یمن شناسایی و توقیف کردند.

برخی از گزارش‌ها ایران را مبداء این محموله دانسته بودند.

ضرب و شتم شهردار رژیم توسط مردم بجان آمده

به گزارش مهر، شهردار نوشهر روز چهارشنبه توسط یکی از شهروندان در اتاق کار خود مورد ضرب و شتم قرار گرفت. 

علی امانی توسط یکی از شهروندان نوشهری به دلیل مشکلات و سردرگمی درخواست های اداری خود مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

ضارب هم اکنون در بازداشگاه به سر می برد.

ارتش آزادي سوريه بعد از تصرف فرودگاه نظامي جَراح در حلب اقدام به تشكيل اولين يكان هوايي كرد


ارتش آزادي سوريه  بعد از تصرف فرودگاه نظامي جَراح در حلب اقدام به تشكيل اولين يكان هوايي كرد.  اين يكان در حال حاضر 10 فروند هواپيما دارد.
فرمانده اولين نيروي هوايي ارتش آزادي سوريه سرتيپ خلبان محمد يحيي گفت  : ما خلبان آزاده و با شرف كه از ايستادن در كنار بشار اسد جنايتكار خود داري كرده و به ارتش آزادي سوريه پيوسته ايم  آمادگي كامل براي انجام هر ماموريتي كه ارتش آزادي به ما ابلاغ كند را داريم،
بنا به گفته انقلابيون سوري 50 تن از خلبانان وتكنسين هاي هواپيما براي آمادگي جنگ هوايي به مناطق آزاد شده در سوريه بازگشته اند .

دستگيري دوتن از ايادي رژيم آخوندي به جرم ارسال موتورهاي هواپيماي بي سرنشين براي رژيم آخوندي


دولت آلمان از دستگيري دوتن از ايادي رژيم آخوندي به جرم ارسال موتورهاي هواپيماي بي سرنشين براي اين رژيم خبرداد.
به گزارش آسوشيتدپرس از برلين، دو ايراني دهها موتور هواپيماي بدون سرنشين را براي رژيم ايران از آلمان بطور قاچاق ارسال كرده اند. اقدامي كه از نظر آلمان ممنوع بوده و نقض تحريم هاي بين المللي عليه رژيم ايران محسوب ميشود.
آسوشيتدپرس افزود موتورهاي ساخت آلمان را رژيم ايران براي هواپيماهاي موسوم به ابابيلِ3 كه قادر است 145 كيلومتر مسافت را بپيمايد، استفاده ميكند. دادستانهاي آلمان گفتند اين دو نفر با ارائه اظهارنامه هاي جعلي به گمرك آلمان، 61 موتور را به ايران فرستاده اند. بنابراين گزارش، چنين جرمي ممكن است تا 15 سال زنداني داشته باشد.
به گفته دادستانهاي آلماني اين هواپيماها علاوه بر ماموريتهاي تجسسي براي حملات تهاجمي نيز مورد استفاده قرار ميگيرند.

مرگ مشکوک یک دختر دانشجوی کُرد در تهران

آژانس کُردپا: یک دختر دانشجوی کُرد در دانشگاه تهران به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، اواخر ماه گذشته، یکی از دانشجویان دانشگاه تهران به نام "سَیران مجیدی" فرزند اسعد به دلایل نامعلومی فوت گردید.

این دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد حسابداری، از اهالی شهرستان بوکان در استان آذربایجان‌غربی است.

جسد این دانشجوی کُرد در روز یکم اسفندماه در یکی از سردخانه‌های پایتخت به خانواده‌ی مجیدی تحویل داده شد.

روز بعد جسد این شهروند کُرد در شهر بوکان به خاک سپرده شد.

تا لحظه‌ی انتشار این خبر از علل مرگ این دانشجوی دانشگاه تهران در روز بیست و نهم بهمن‌ماه و نیز تحقیقات پزشکی قانونی، گزارشی دقیق منتشر نگردیده است.