۱۳۸۹ آبان ۱۵, شنبه

تجمع دانشجویان دانشگاه ایران ادامه یافت


با گذشت يك هفته از خبر انحلال دانشگاه علوم پزشكي ايران، دانشجويان اين دانشگاه در كلاس‌هاي درست شركت نمي‌كنند و خواستار لغو حكم انحلال اين دانشگاه هستند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، صبح امروز هم همچون هفته گذشته دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي ايران در محوطه اين دانشگاه تجمع كردند و با شعارهاي «دستجردي! دستجردي! منتظر جوابيم»، «ما هستيم! مي‌مانيم! دانشجوي ايرانيم»، «ايران، ايران نمونه، اوضاع همين مي‌مونه»، «وزير بايد بدونه، ايران بايد بمونه»، «وزير قانون ميزاره مجلس خبر نداره» و «سر كلاس نمي‌ريم، ايران و پس مي‌گيريم» به سمت پرديس مركزي اين دانشگاه كه از روز شنبه گذشته در اختيار رياست دانشگاه تهران است، حركت كردند، اين دانشجويان با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضمون «تا پس گرفتن دانشگاه ايران، دانشجويان، هيات علمي، اساتيد، پرسنل و اعضاي بسيج دانشجويي به تحسن ادامه مي‌دهند» خواستار لغو حكم انحلال اين دانشگاه شدند و مي‌گفتند «ايران، ويران نخواهد شد»

به گزارش خبرنگار ايلنا در اين تجمع كه بيش از هزار نفر از دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي ايران حضور داشتند، نزديك به 200 نفر از اساتيد و اعضاي هيات علمي دانشگاه و جمع كثيري از پرسنل دانشگاه نيز براي حمايت از دانشجويان و نشان دادن اين كه لغو حكم انحلال اين دانشگاه خواسته جامعه دانشگاهيان دانشگاه علوم پزشكي ايران است كه شامل دانشجويان، اساتيد، اعضاي هيات علمي و پرسنل دانشگاه مي‌شود، در اين تجمع حضور داشتند.

در اين تجمع رئيس سابق دانشگاه علوم پزشكي ايران با بيان اينكه ادغام شرايطي دارد كه اگر قرار باشد صورت بگيرد بايد به تصويب مجلس برسد گفت: اگر بحث مسئولان موازي كاري است، چرا دانشگاه شريف و علم و صنعت را ادغام نمي‌كنند، مگر هر دو صنعتي نيستند؟!

به گزارش خبرنگار ايلنا، در اين تجمع همچنين دكتر قائم‌ پناه، استاد و عضو هيات علمي دانشگاه در جمع دانشجويان با اشاره به اين كه هويت علمي دانشجو با نام دانشگاه اوست، گفت: با انحلال دانشگاه ايران، هويت ما را خدشه‌دار كرده‌اند، دانشگاهيان دانشگاه ايران هويت عاريتي نمي‌خواهند، كه زير بار نام دانشگاه تهران بروند.

او با اشاره به اين كه تاسيس استان البرز بهانه‌اي است براي انحلال دانشگاه ايران، گفت: مگر وقتي قم شد استان، كسي دانشگاه تهران را منحل كرد؟!

او همچنين از مسولان خواست: كوچك‌تر كردن دولت را از وزارت‌خانه‌ها آغاز كنند، نه اين كه وزارت‌خانه‌ را ده برابر كنند، چرا بايد كوچك كردن دولت از دانشگاه ايران آغاز شود.

او كه صحبت‌هايش با تشويق دانشجويان و ديگر اساتيد قطع مي‌شد، پس از چند لحظه سكوت براي بازگشتن آرامش به دانشجويان ادامه داد:اگر قصد سازمان‌دهي داشتيم با اين تصميم كه همه چيز بدتر شد و اگر بهانه ارتقاء علمي است، كجاي دنيا با انحلال دانشگاهي كه 700 عضو هيات علمي دارد سطح علمي را بالا مي‌برند، اگر قرار است سطح علمي را بالا ببريم چرا دانشگاه تهران را زير مجموعه دانشگاه ايران نكنيم، با توجه به اين كه اساتيد علوم پزشكي دانشگاه ايران 37 سال سابقه كار دارند در حالي كه اساتيد علوم پزشكي دانشگاه ايران 25 سال سابقه خدمت دارند.

او با بيان اين كه اگر ارتقا سطح علمي هدف انحلال دانشگاه ايران بود، چرا از پيش براي آن تبليغ نشد، گفت: شما اعضاي هيات علمي دانشگاه ايران و اساتيد اين دانشگاه را ارجمند مي‌خوانيد و مي‌گوييد براي دانشگاهيان اين دانشگاه احترام قائل هستيد، حال آنكه امروز كه 200 نفر از اساتيد اين دانشگاه مقابل دانشگاه ايستاده‌اند، حتي يك بلندگو هم در اختيار اين اساتيد قرار نمي‌دهيد.
او در پايان با تاكيد بر اين كه اين روش كه خبري را شب اعلام كنيد و صبح روز بعد دانشگاهي را تسخير كنيد، روش درستي نبود، گفت: ما اين جا جمع شده‌ايم كه، با احترام از شما بخواهيم به خانه خود بازگرديد، ما قاطعانه درخواست مي‌كنيم به خانه خود بازگرديد.


او تاكيد كرد: دانشگاهياني كه امروز جمع شده‌اند،فقط يك خواسته صنفي دارند و آن بازگرداندن دانشگاه ايران به صاحبان آن است.

اين استاد دانشگاه در پايان خواسته دانشگاهيان، دانشگاه علوم پزشكي ايران را اين طور بيان كرد: ما با حفظ احترام و شخصيت از جناب دكتر لاريجاني مي‌خواهيم به خاطر حفظ حرمت و كرامت خود، محل رياست دانشگاه علوم پزشكي ايران را ترك كند و از وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مي‌خواهيم اگر دلش براي دانشگاه و دانشگاهيان مي‌سوزد، رئيس جديد دانشگاه علوم پزشكي ايران را منصوب كند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، پس از اين سخنراني‌ها، دانشجويان مقابل ساختمان مركزي دانشگاه، نامه دانشگاهيان دانشگاه ايران را به كميسيون اصل 90 مجلس قرائت كردند، كه در اين نامه آمده بود: «مگر مي‌شود يك مجموعه منسجم دانشگاهي يك شبه ادغام شود و در رسانه‌ها بگوييم به اين علت است كه هزار و 800 نفر از نيروهاي اين دانشگاه، در كرج مستقر بوده‌اند، بايد گفت اين جمعيت هزار و 800 نفره پيش از اين هم محل خدمتشان كرج بوده است.»

دانشگاهيان دانشگاه علوم پزشكي ايران در اين نامه از نمايندگان مدام تقاضا كردند تا آنها را ياري كنند تا بتوانند از انحلال يكي از قديمي‌ترين دانشگاه‌هاي ايران جلوگيري كنند و باب انحلال ديگر دانشگاه‌ها باز نشود.

سپس رئيس دانشگاه پزشكي ورزشي مجموعه دانشگاه پزشكي ايران متن استعفاي خود را براي قرائت به دانشجويان داد‏، دانشجويان نيز پس از قرائت اين متن به سمت سر در دانشگاه حركت كردند‏، بار ديگر ديدند نام ايران از سردر دانشگاه كنده شده است، با شعارهاي «نه انحلال، نه ادغام ـ استقلال، استقلال» و «سردار 50 توماني ـ نمي‌خوايم، نمي‌خوايم» خواستار بازگشت هويتشان شدند و به امضاي يك بيانيه خطاب به مجلس با اين مضمون كه «از آنجا كه مجلس در راس همه امور است از اين نماد مي‌خواهيم قانوني بودن اين موضوع را بررسي كنند و مطالبه دانشجويان، اعضاي هيات علمي و پرسنل را مبني بر شفاف‌سازي هر چه سريع‌تر اين موضوع توسط شخص وزير بهداشت و رئيس محترم دانشگاه تهران پيگيري كنند» پرداختند.

معاون وزیر خارجه رژیم به اعدام گسترده اعتراف کرد



  حسن قشقاوی، معاون وزیر خارجه رژیم طی سخنانی در دانشگاه فردوسی مشهد به اعدام گسترده زندانیان اعتراف کرد و در پاسخ به سئوالی در خصوص ۵۰۰اعدام در زندان وکیل ‌آباد مشهد در سال گذشته گفت، ما در یک مملکت اسلامی هستیم و به احکام قرآن عمل می ‌کنیم. شما بگو ۱۰۰هزار نفر، ما به‌ حکم قرآن عمل کرده و مجرمین را اعدام می ‌کنیم.

دو گزارش کوتاه از ؛ بوشهر و زاهدان


این خبر کاملا موثق است تعداد 14کشتی سوپر تانکرمربوط به شرکت ملی نفتکش بندر بوشهر به علت بیکاری به اسکله های بندر عسلویه و جزیره خارک پهلو گرفتند و بقول یکی از پرسنل ان شرکت بقیه تانکرها هم خواهند امد /علی از بوشهر

****

یک دانش آموز 15 ساله بلوچ از روستای چاه علی از توابع شهرستان نیکشهر توسط معلمش در سر کلاس با کوبیدن کتاب بر سر او بقتل رسید. علت کوبیدن کتاب بر سر دانش آموز این بوده که او کتاب خود را در خانه فراموش کرده بود.دانش آموز بعد از بیهوشی و به کوما رفتن , به بیمارستان نیکشهر منتقل می شود و بعد از آن به زاهدان منتقل می شود ولی هر گز دیگر به هوش نمی آید.

افزايش شماراعدامها درايران

روز شنبه منتشر شد، ایران یک محکوم به تجاوز را در زندانی در استان مرکزی اصفهاندار زده است. … در این گزارش محل اعدام ذکر نشده است.
با این اعدام شمار کل اعدام در سال جاری در ایران بنابه آمار خبرگزاری فرانسه براساس گزارشات رسانه‌یی، به حداقل 138نفر می‌رسد . در سال 2009 در ایران حداقل 270نفر اعدام شدند. ایران در زمره چین، عربستان و آمریکا یکی از بالاترین شمار اعدامها را دارد.

آماده باش نیروهای ضد شورش در مناطق محروم غرب کشور

نیروهای یگان و ویژه و ضد شورش نیروی انتظامی در آستانه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه و جلوگیری از بروز اعتراضات گسترده مردمی در مناطق محروم غرب کشور به حال آماده باش درآمداند.
بنابه اطلاع گزارشگران خبرگزاری حقوق بشر ایران "هرانا" در آستانه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه و احتمال افزایش گرانی ها، نیروهای انتظامی برای ایجاد فضای رعب و و حشت و جلوگیری از هر گونه اعتراض گسترده مردم در این مناطق طبق بخش نامه ی محرمانه ایی به حال آماده باش درآمده اند.
در همین راستا در طول روزهای هفته گذشته در مراکز استانهای کردستان ، کرمانشاه ، ایلام و لرستان نیروهای ضدشورش در مناطق و مراکز اصلی این شهرها اقدام به رژه نظامی کرده اند. این نیروها که مجهز به باتوم برقی و گاز اشک آور بودند به صورت کارونهای سی نفری در مراکز اصلی و پر رفت و آمد اقدام به قدرت نمایی کردند.
در روز های گذشته نیرو های امنیتی در شهرهای نام برده مستقر شده و جوی کاملا امنیتی را در این مناطق حکمفرما کرده اند.
لازم به ذکر است با توجه به آمار بالای بیکاری و فقر در مناطق کردنشین غرب کشور، دولت در آستانه اجرای هدفمند کردن یارانه ها و احتمال افزاش گرانی به دنبال آن نسبت به اعتراض گسترده مردم این مناطق ترسیده و نیروهای ضدشورش خویش را برای مقابله با هر گونه اعتراض مردمی آماده کرده است.

بازنشستگان خانه کارگر پاکدشت و ورامین مقابل مجلس تجمع کردند

نفر از بازنشستگان خانه‌ کارگر پاکدشت و ورامین در اعتراض به انتقال درمان از تامین اجتماعی به وزارت بهداشت مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش آفتاب، صبح امروز 200 نفر از بازنشستگان خانه‌های کارگر شهرستان‌های ورامین و پاکدشت در اعتراض به انتقال بخش درمان مستقیم از سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.  گفتنی است؛ انتقال درمان از سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت به‌عنوان یک پیشنهاد در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است که بخش زیادی از کارگران بازنشسته نسبت به این موضوع اعتراض داشتند.

روز چهارشنبه نیز بازنشستگان خانه کارگر غرب تهران و شهر ری در اعتراض به این موضوع مقابل مجلس تجمع کرده بودند.

لازم به ذکر است که کارگرانی که صبح امروز مقابل مجلس تجمع کرده بودند نسبت به افزایش 6 درصدی دستمزدها نیز اعتراض داشتند و خواستار افزایش 15 درصدی دستمزد خود بودند.

سید حسین نقوی نماینده ورامین نیز به جمع این مردم آمده بود و از حمایت‌های مجلس از قشر کارگری سخنرانی ‌کرد.

حذف یارانه ها؛ آماده باش نیروهای ضد شورش


 نیروهای یگان و ویژه و ضد شورش نیروی انتظامی در آستانه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه و جلوگیری از بروز اعتراضات گسترده مردمی در مناطق محروم غرب کشور به حال آماده باش درآمداند.

 در آستانه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه و احتمال افزایش گرانی ها، نیروهای انتظامی برای ایجاد فضای رعب و و حشت و جلوگیری از هر گونه اعتراض گسترده مردم در این مناطق طبق بخش نامه ی محرمانه ایی به حال آماده باش درآمده اند.

در همین راستا در طول روزهای هفته گذشته در مراکز استانهای کردستان ، کرمانشاه ، ایلام و لرستان نیروهای ضدشورش در مناطق و مراکز اصلی این شهرها اقدام به رژه نظامی کرده اند. این نیروها که مجهز به باتوم برقی و گاز اشک آور بودند به صورت کارونهای سی نفری در مراکز اصلی و پر رفت و آمد اقدام به قدرت نمایی کردند.

در روز های گذشته نیرو های امنیتی در شهرهای نام برده مستقر شده و جوی کاملا امنیتی را در این مناطق حکمفرما کرده اند.

لازم به ذکر است با توجه به آمار بالای بیکاری و فقر در مناطق کردنشین غرب کشور، دولت در آستانه اجرای هدفمند کردن یارانه ها و احتمال افزاش گرانی به دنبال آن نسبت به اعتراض گسترده مردم این مناطق ترسیده و نیروهای ضدشورش خویش را برای مقابله با هر گونه اعتراض مردمی آماده کرده است.

افتتاح"باشگاه افسران جوان جنگ نرم"برای خرابکاری و حمله به پایگاه های اینترنتی


به گزارش سایت حکومتی عصر ایران، رژیم "اولین باشگاه افسران جوان جنگ نرم" را هم‌زمان با 13 آبان سال‌روز تسخیر سفارت آمریکا برای خرابکاری و حمله به پایگاه های اینترنتی مخالفان در فضای سایبری افتتاح کرد. این سایت حکومتی در ادامه این گزارش می نویسد:  بنا بر نقل روابط عمومی موسسه فرهنگی- نرم‌افزاری روایت، این پایگاه اینترنتی در راستای لبیک به ندای رهبر انقلاب و ضرورت حضور و اعلام آمادگی در عرصه سایبری ایجاد شده است و در نظر دارد بستری برای تعامل و فعالیت افسران و نخبگان جنگ نرم فراهم کند.در این پایگاه به منظور بصیرت بخشی به افسران جوان با روی‌کردی جدید دو بخش مجزا با نام‌های "جنگ نرم" و "قدرت نرم" تعبیه شده است تا به نیازهای کاربران در ابعاد مختلف و گسترده‌ای پاسخ داده شود.

ایران درصدر کشورهای درخطر بیابانی شدن


ایران با 90 درصد اقلیم خشک جزو کشورهای شدیدا بیابانی است به طوری که کارشناسان برآورد کرده اند اکنون تراز آبی کشور 130 میلیارد متر مکعب است که 10 میلیارد به نسبت سال 55 کمتر شده که این یعنی به مرحله اضطرار رسیده ایم و از ذخیره استراتژیک آب مصرف می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این و در سال 2006 سازمان ملل اعلام کرد: در حالی که ارزشهای طبیعی بیابان را حفظ می کنیم با خطر بیابانزایی باید مقابله کرد چرا که خطر بیابانی شدن بسیار شدید است. به طوری که همان سال خطر بیابانی شدن در دنیا بعد از گرمایش زمین، تغییرات اقلیمی و کمبود آب به عنوان سومین خطر جهانی اعلام شد.

در همین حال یک متخصص بیابان در ایران معتقد است؛ با اینکه خطر بیابانی شدن در دنیا سومین بحران جهانی اعلام شده اما به دلیل اینکه 90 درصد مساحت سرزمین ایران به لحاظ جغرافیایی جزو سرزمینهای خشک محسوب می شود این بحران در ایران اولین خطر محسوب می شود. این در حالی است که در کل جهان تنها 40 درصد سرزمین خشک داریم و به طور تحقیقی خطر بیابانی شدن در جهان خطر سوم ولی در ایران خطر اول محسوب می شود.


محمد درویش در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد: دنیا با افت شدید آبهای زیر زمینی مواجه است؛ برای نمونه دشتهای کالیفرنیا بیتشرین افت آبهای زیرزمینی را داشته اند و در منطقه شبه قاره هند و همین طور ایران و خاورمیانه آبهای زیرزمینی به شدت افت کرده اند.

وی با تاکید بر اهیمت آب به لحاظ استراتژیک برای برخی کشورهای خشک مانند ایران تصریح کرد: ممکن است در طول دهه های آینده ایران، پاکستان و افغانسان برای تامین آب و خطر افت سفرههای زیر زمینی با مشکلات زیادی مواجه شوند.

سازمان ملل در آماری که به مناسبت نامگذاری دهه بیابان و مبارزه با بیابانزایی منتشر کرده بر این موضوع تاکید کرده که در سطح جهان 24 درصد زمینها در حال از بین رفتن هستند که زندگی یک میلیارد و 500 میلیون نفر مستقیما به این زمینها بستگی دارد. نزدیک به 20 درصد از زمینهایی که در معرض نابودی قرار دارند حاصلخیز و بین 20 تا 25 درصد از آن ها چراگاه هستند.

بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، 44 درصد از زراعت نظام مند جهان در سرزمینهای خشک انجام می شود که 3/41 در صد از سطح زمین را تشکیل داده و دو میلیارد و 100 میلیون نفر در این مناطق ساکن هستند.

متخصصان محیط زیست و منابع طبیعی در سازمان ملل می گویند زندگی بیش از یک میلیارد انسان در 100 کشور جهان به دلیل بیابان زایی در معرض تهدید است. تقریبا یک میلیارد انسان فقیر و به حاشیه رانده شده که در آسیب پذیرترین نواحی زندگی می کنند شاید آنانی باشند که بیشترین صدمه را از گسترش بیابانها می بینند.

با این حال هر فرد روزانه به دو هزار متر مکعب آب نیاز دارد، در مناطق خشک این میزان دسترسی به آب 1300 متر مکعب است که این میزان نیز شدیدا روبه کاهش است. امروزه کمبود آب تهدیدی علیه یک تا دو میلیارد از مردمی است که در نواحی خشک به سر می برند.

همچنین وضعیت گونه های مختلف گیاهی و جانوری در سرزمینهای خشک همچنان ناشناخته باقی مانده زیرا تا کنون ارزیابی در مورد آنان صورت نگرفته است. حدودا از 8 درصد از سرزمینهای خشک حمایت می شود و 5/0 در صد از گونه های گیاهی مخصوص مناطق خشک هستند.

محمد درویش در ادامه می گوید: بر همین اساس است که سازمان ملل این دهه را آخرین فرجه برای مدیریت خاک و جلوگیری از بیابان شدن اعلام می کند و اگر در این ده سال دولتها از خواب بیدار شدند و بیتشرین همت برای مهار بیابان را صرف کردند شاید جلوی تخریب گرفته شود و در غیر اینصورت کار از کار گذشته است.

به عقیده این متخصص، طی این سالها بیابانزایی در طول تاریخ بی سابقه بوده که چنین تذکری به تمام دنیا برای خطر یک معضل زیست محیطی داده شده و یک دهه برای آن نامگذاری شده است.

وی با اشاره به آمارهای مستند اظهار داشت: کشورهای اتریش و کانادا به نسبت جمعتیت، سرانه آبی مناسبی در اختیار دارند و این عدد معادل 8 تا 11 میانگین جهانی است. همچنین در سال 1355 هر ایرانی سهم آبی معادل 4200 به صورت سرانه در اختیار داشت در حالی که پتانسل آبی در ایران  140 میلیارد متر مکعب بود و این رقمی مناسب به حساب می آمد.

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقاتی سازمان جنگلها و مراتع ادامه داد: این در حالی است که سطح تنش در سرانه هر فرد دو هزار متر مکعب است و اگر این رقم به زیر 1600 برسد خطر و هشدار آغاز می شود و متاسفانه الان در ایران به نسبت افزایش جمعیت دو برابری و حتی بیشتر در مقایسه  با 35 سال پیش سرانه به زیر خط هشدار و به حالت اضطرار رسیده است.

درویش با اشاره به جمعیت 72 میلیون نفری ایران و کاهش پتانسیل آبی در کشور به نسبت سال 55 تاکید کرد: امروز تراز آبی کشور 130 میلیارد متر مکعب است که 10 میلیارد به نسبت سال 55 کمتر شده در حالی که جمعیت افزایش یافته و این یعنی به مرحله اضطرار رسیده ایم و از ذخیره استراتژیک آب مصرف می کنیم.

وی افزایش جمعیت در ایران را بزرگترین مسئله و مشکل دانست و اظهار داشت: راندمان آبی ما 30 درصد در بخش کشاورزی و 30 درصد در آب شرب از دست می رود و به سبب آلودگیهای شدید در بخش کشاورزی و.. می توان گفت مدیریت آب به بدترین شکل انجام شده و اصلا مدیریت خوبی صورت نگرفته است.


وی شدید ترین تهدید اکنون ایران و دنیا را بحران کمبود آب و در ادامه خطر بیابانی شدن دانست و گفت: اگر آب افت کند زمین نشست می کند و در زمین ذخیره نمی شود که اکنون در استانهای خراسان شمالی و رضوی، کرمان، جنوب تهران، فارس و چند استان دیگر با نشست زمین مواجه هستیم.


وی با طرح این پرسش که برنامه سازمان جنگلها و مراتع و آبخیز داری برای یک دهه آینده که از سوی سازمان ملل دهه بیابان و مقابله با بیابانزایی نامگذاری شده چیست، تاکید کرد: سازمانهایی مانند سازمان جنگلها چه برنامه هایی برای مهار بیابان دارند، آیا می توانند متخصصین جدید جذب کنند،  آیا با کمبود بودجه مواجه نیستند؟

وی خود به این پرسش چنین پاسخ داد که مدیریت منابع آب در اختیار وزارت نیرواست ولی زمانی که شورای عالی آب  وجود داشت مشکلات با تخصص کارشناسان مرتفع می شد اما با حذف شورای منابع آب مشکلات زیادتر شده است.

درویش اظهار داشت: وزارت نیرو اعلام کرده بین 90 تا 93 درصد آب کشور در اختیار بخش کشاورزی است ولی چرا وزارت جهاد در مدیریت آب نقشی ندارد؟

این متخصص بیابان تشخیص سرعت بیابانزایی در کشور را در بالانس سفره های زیرزمینی دانست و گفت: سال 1971 تا 2001، سطح آب زیر مینی در ایران 15 متر افت کرد، 9 سال بعد این افت شتاب بیشتر گرفت و به23 تا 24 متر رسید به طوری که در بعضی دشتها مثل کبودر آهنگ در همدان 60 متر، در کرمان 80 متر، در اصفهان 60 تا 70 متر و در فارس بیشترین نرخ افت را داشتیم.

وی به استان فارس و خشک شدن دریاچه ها و تالابهای اشاره کرد و افزود: تراز آب در استان فارس منفی 2 و یک دهم میلیارد متر مکعب است و هر سال در استان فارس 2 و یک دهم میلیادر متر مکعب از ذخیره آبی استفاده می شود که نمونه این وضعیت را باید در خشک شدن تالابهای بختگان، تشتک، پریشان و... دید.

مرگ دلخراش استاد دانشگاه آزاد اندیمشک


 اگر بفهمید علی نصیریان بازیگر زبردست هزار دستان در جاده پرخطر اندیمشک - اهواز به همراه زن و فرزند جان خود را از دست داده چه واکنشی نشان می دهید؟ واکنش مسئولین نسبت به این خبر چه می تواند باشد؟ احتمالاً مسئولین خوزستانی با فشارهای بی امان مواجه شده و در نطق های غرای خود ضمن تسلیت ، خواهند گفت که مقصران را مجازات می کنند.

علی نصیریان واقعا دیروز در تصادف جان خود را از دست داد اما این علی نصیریان آن علی نصیریان بازیگر نیست بلکه استاد دانشگاه آزاد اندیمشک بود که در اثر سانحه رانندگی در جاده اندیمشک به اهواز مرگ دلخراشی داشت به گونه ای که نه جسد او قابل شناسایی بود نه جسد کودک چندساله اش و تنها از روی مدرک شناسایی به دست آمده تشخیص هویت شدند. این مرگ دلخراش حتا به گوش مسئولین خوزستانی هم نرسید چه برسد به مجازات عاملین و قاصرین !

آقایان مسئول ! حتما باید شخصیت مهم و مشهوری در جاده های خوزستان بمیرد که شما اقدامی کنید !

حمايت مادر فرزاد کمانگر از مادران در بند


كانون حمايت از خانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها

سايت مادران پارك لاله مصاحبه اي با مادر شهيد فرزاد كمانگر را درج كرده,مادر
سلطنت رضايي,مادر فداكار و قهرماني است كه هميشه به وجود فرزندش فرزاد افتخار
ميكند و در همه جا نيز بدرستي به آن افتخار و اذعان مينمايد.
او گفته است كه من بارها گفته‌ام ما مادران سرافرازيم و نه عزادار. ما به
داشتن چنين فرزنداني افتخار مي‌کنيم. بچه‌هاي ما بهترين فرزندان اين سرزمين
هستند که براي آزادي مردم‌شان بهترين سال‌هاي عمرشان را در زندان گذراندند و
کساني هم مثل پسر من تا پاي جان‌شان ايستادند.
مادران اكرم نقابي و ژيلا مهدويان ( مادر سعيد زينالي و حسام ترمسي)از تاريخ
17 مهرماه 89 تا كنون به بهانه و اتهامات واهي در بند هستند,اين مادران بدليل
ايستادگي شان براي احقاق حقوق حقه خودشان ,از افشاي جنايات حاكمان باز
نميايستادند و به همين دليل مورد غيض و كين مأموران و دست اندركاران اطلاعاتي
حكومتي قرار گرفته اند.مادر زينالي ,از تيرماه 78 تا كنون بدنبال ردي از سعيد
زينال است كه هيچكس در اين آشفته بازار پاسخگوي او نيست,مادر حسام نيز سراپا
ايستادگي براي آزادي فرزندش حسام و ساير فرزندان اين مرز و بوم دست به افشاگري
ميزد.اكنون آنان را به بند كشيده اند كه ساير مادران را به سكوت وادار
نمايند,كه البته مزدوران كور دل, كور خوانده اند و نميدانند كه مادران ايران
زمين آگاه تر از آن هستنيد كه دمي از افشاي جنايات بر عليه فرزندانشان باز
ايستند. با درود به ايستادگي تمامي مادران آزاده ايران زمين و محكوم نمودن
چنين اعمال شنيع ضد بشري خواستار آزادي هرچه سريعتر اين مادران فداكار هستيم و
از مجامع مختلف حقوق بشري نيز ميخواهيم كه براي نجات جان اين مادران بيگناه
دست به اقدامات عملي بزنند.
مصاحبه مادران پارك لاله را با مادر فرزاد كمانگر در حمايت از اين مادران
زنداني در ذيل مياوريم.
كانون حمايت از خانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها- 89.8.14


حمايت مادر فرزاد کمانگر از مادران در بند
دايه سلطنه، مادر فرزاد کمانگر: همدردي مادران را هم برنمي‌تابند
پنجشنبه 13 آبان 1389 - کدخبر: 73834
حدود يک ماه از بازداشت اکرم نقابي و ژيلا مهدويان مادران سعيد زينالي و حسام
ترمسي مي‌گذرد. اين دو زن که از مادران پارک لاله هستند هفدهم مهر ماه سال
جاري همراه با دختران‌شان در منازل شخصي خود توسط ماموران امنيتي با اتهام
واهي ارتباط با اشخاص و سازمان‌هاي سياسي بازداشت شدند. هر چند دو دختر جوان
ايشان پس از 13 روز با قرار کفالت آزاد گرديدند اما اين دو مادر همچنان در
بازداشت به سر مي‌برند.

سعيد زينالي در جريان وقايع تير ماه 78 توسط ماموران امنيتي ربوده شد و هنوز
هيچ اطلاعي از سرنوشت او در دست نيست. حسام ترمسي نيز از جمله زندانيان پس از
وقايع انتخابات سال گذشته است که پس از تحمل حبس يک ساله‌ي خود اکنون در بستر
بيماري قرار دارد.

سلطنت رضايي، مادر فرزاد کمانگر، معلم کُرد که ارديبهشت ماه امسال اعدام شد
در گفت‌وگويي کوتاه با سايت مادران پارک لاله (مادران عزادار) ضمن پشتيباني از
مادران بازداشت شده خواستار آزادي آنان و پايان دادن به اعمال فشارها بر
خانواده زندانيان و جان باختگان سياسي شد.

دايه سلطنه گفت: فرزندان‌مان را که از ما گرفتند، يا به زندان انداختند و يا
اعدام کردند. حالا حتي همدلي و همدردي مادران را هم برنمي‌تابند. به چه حقي ما
اجازه نداريم به ديدار هم برويم و با هم باشيم و يکديگر را تسلي دهيم. درد را
براي‌مان به وجود آوردند و حالا مي‌خواهند جلو همدردي و همدلي ما را هم
بگيرند.

وي در ادامه افزود: بارها گفته‌ام ما مادران سرافرازيم و نه عزادار. ما به
داشتن چنين فرزنداني افتخار مي‌کنيم. بچه‌هاي ما بهترين فرزندان اين سرزمين
هستند که براي آزادي مردم‌شان بهترين سال‌هاي عمرشان را در زندان گذراندند و
کساني هم مثل پسر من تا پاي جان‌شان ايستادند.

مادر فرزاد کمانگر در پايان با اشاره به ديداري که چندي پيش با مادران پارک
لاله داشته است گفت: در ديدارها و جلسات ما خبري از بحث‌هاي سياسي نيست که
حالا اين مادران را متهم به ارتباطات سياسي کرده‌اند. ما به ديدن هم مي‌رويم،
دور هم جمع مي‌شويم تا يکديگر را تسکين دهيم و از غم خود کم کنيم.

ما نمي‌خواهيم تجربه‌ي تلخي که ما داشتيم و رنجي که کشيديم براي هيچ مادر
ديگري تکرار شود. حق اين نيست مادري که پس از ده سال هنوز از سرنوشت پسرش
بي‌اطلاع است و مادري که پسرش بعد از آزادي هنوز در بستر بيماري است را اين
طور دوباره آزار بدهند و چنين اتهاماتي به آنها بزنند.

82 نفر در زلزله شهرستان دورود مجروح شدند

مدیر کل ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استانداری لرستان از مجروح شدن 82 نفر بر اثر زلزله شهرستان دورود خبر داد.

رضا آریایی در این رابطه اظهار داشت: از تعداد مجروحان زمین لرزه صبح امروز(شنبه) شهرستان دورود 14 نفر در بیمارستان این شهرستان بستری هستند.

وی تصریح کرد: بقیه مجروحان این زلزله به صورت سرپایی مداوا و مرخص شده اند.

مدیر کل ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استانداری لرستان بدون اشاره به رقم دقیق واحدهای آسیب دیده در جریان این زلزله، عنوان کرد: عمده خسارات وارده بر اثر این زلزله به واحدهای مسکونی شهری بوده است.

آریایی با اشاره به اعزام تیم بررسی خسارات به محل حادثه، افزود: این تیم در حال حاضر مشغول برآورد خسارات است که به زودی میزان خسارات وارد شده بر اثر این زلزله نسبتا شدید اعلام خواهد شد.

زلزله ای به شدت 4.9 ریشتر در ساعت هفت و 22 دقیقه و 20 ثانیه صبح شنبه در شهرستان دورود رخ داد و موجب ترس مردم این شهرستان شد.

به دنبال این زمین لرزه همچنین یک زمین لرزه کوچک دیگر نیز شهرستان دورود را دوباره لرزاند که این زلزله در ساعت هفت و 52 دقیقه صبح شنبه به وقوع پیوست و دارای شدت 2.7 ریشتر بوده است.

به منظور مقابله با زمین لرزه های احتمالی بعدی مدارس نوبت صبح شهرستان دورود تعطیل و جلسه فوق العاده ستاد حوادث غیرمترقبه این شهرستان تشکیل شد.