۱۳۹۳ مرداد ۹, پنجشنبه

گریه سخنگوی سازمان ملل متحد در غزه مقابل دوربین الجزیره



گریس گانس، سخنگوی آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد به پناهندگان فلسطینی، هنگام مصاحبه با شبکه الجزیره نتوانست جلوی گریه خود را بگیرد و این گفتگو ناتمام ماند. آقای گانس درباره گلوله‌باران یک مدرسه تحت نظر این سازمان در غزه سخن می‌گفت. در این حمله ۱۵ نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.
همچنین بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله به این مدرسه را که پناهگاه هزاران غیرنظامی فلسطینی در غزه بود، محکوم کرده و آن را گستاخانه و غیرقابل توجیه خوانده است.

خانواده های زندانیان سیاسی حکم اعدام ارژنگ داوودی را محکوم کردند

جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی محبوس در سیاه چالهای رژیم آخوندی حکم اعدام زندانی مقاوم ارژنگ داوودی را محکوم کردند. آنها از تمامی ارگانهای حقوق بشری و بین المللی خواستار لغو فوری این حکم غیرعادلانه شدند. خانواده های زندانیان سیاسی طی بیانیه یی اعلام کردند رژیم آخوندی می خواهد با اعدام زندانیان مقاوم بر بن بستی که گریبان ولایت فقیه را گرفته است سر پوش بگذارد. ما از همه مردم آزاده ایران می خواهیم ضمن محکوم کردن این حکم، مانع از اعدام این زندانی سیاسی شوند.

نگراني فدراسيون بين المللي روزنامه نگاران از بازداشت روزنامه نگاران در ايران

فدراسيون بين‌المللي روزنامه‌نگاران روز سه‌شنبه ۷ مردادماه با انتشار بيانيه‌يي از بازداشت روزنامه نگاران در ايران ابراز نگراني كرد. به گفته اين فدراسيون "بازداشت و زنداني كردن روزنامه‌نگاران، ايران تحت حاكميت آخوندها را به يكي از بدترين زندان‌هاي روزنامه‌نگاران در دنيا تبديل كرده است. رئيس فدراسيون بين‌المللي روزنامه‌نگاران در اين بيانيه تصريح كرد در ايران روزنامه‌نگاران به‌خاطر بيان حقيقت به راحتي زنداني مي‌شوند.