۱۳۹۱ بهمن ۸, یکشنبه

رد حکم عدم تحمل کیفر سیامک مهر توسط دادستانی تهران

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: با عدم تائید حکم «عدم تحمل کیفر» محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) توسط دادستانی تهران، علیرغم وضعیت به شدت وخیم جسمانی این زندانی سیاسی، احتمال آزادی موقت وی منتفی گردید. 

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) زندانی سیاسی تبعیدی به زندان قزلحصار کرج که هم اکنون به علت وخامت وضعیت قلبی خود در وضعیت بسیار خطرناکی به سر می برد، با عدم تائید حکم عدم تحمل کیفر خود توسط دادستانی تهران ناچار به تحمل باقی مانده محکومیت زندان خود در وضعیت بسیار نامساعد جسمانی خود می باشد.

آقای مهر نوزدهم ماه جاری و با مشایعت ماموران زندان قرلحصار برای معاینه به جهت صدور حکم عدم تحمل کیفر به نزد پزشک معتمد دادستانی تهران اعزام شده بود که وی نیز با بررسی وضعیت جسمی این زندانی سیاسی نظر به عدم تحمل کیفر این زندانی سیاسی داد که این مساله نهایتاً روز پنج شنبه بیست و هشتم دی ماه و پس از بررسی توسط دادستانی تهران مورد تائید ایشان قرار نگرفت.

آقای پورشجری از سه ماه پیش تاکنون از مشکل حاد قلبی رنج می برد که حتی منجر به بیهوشی این زندانی سیاسی در سلول خود گردید. بر اساس نظر پزشکان وی که از گرفتگی دو رگ قلب خود رنج می برد می بایستی به سرعت مورد عمل جراحی قلب قرار گیرد، اما علیرغم این مساله تاکنون مقامات زندان و مقامات قضایی اقدام جدی و عاجلی برای درمان این زندانی سیاسی و حفظ جان وی به عمل نیاورده اند.

سیامک مهر مدیر وبلاگ نویس «گزارش به خاک ایران» در بیست و یکم شهریورماه سال 89 بازداشت و پس از تحمل ماه ها شکنجه و انفرادی در زندان رجایی شهر کرج، بطور غیرقانونی به زندان قزلحصار کرج منتقل گردید و به علت عدم وجود بند سیاسی در این زندان وی در میان زندانیان دیگر جرایم همچون قتل و شرارت به سر می برد.

روزنامه آلمانی: وقوع انفجار مهیب در تأسیسات اتمی فردو

روزنامه آلمانی "دی ولت" به نقل از یک کارشناس مطلع می‌نویسد که بر اثر یک انفجار مهیب در تأسیسات اتمی فردو، ارتباط ۱۹۰ نفر با جهان خارج قطع شده است. گفته می‌شود ساختمان‌های اطراف این مرکز غنی‌سازی نیز آسیب دیده‌اند.

به گزارش رادیو آلمان، یک روزنامه آلمانی به نقل از یک کارشناس ایرانی گزارش داده است که چند روز پیش در تأسیسات هسته‌ای فردو انفجاری مهیب رخ داده و بخشی از این مرکز آسیب شدید دیده است.

محمد خلیلی، کارشناس امور ایران به روزنامه آلمانی "دی ولت" گفته است که او این اطلاعات را از یک همکار پیشین سازمان اطلاعات و امنیت ایران دریافت کرده است.

بنا به ادعای خلیلی، انفجار حدود شش روز پیش، یعنی یک روز پیش از انتخابات پارلمانی در اسرائیل رخ داده است و در پی آن تماس حدود ۲۴۰ نفر با دنیای خارج قطع شده است.

حکومت جمهوری اسلامی ایران نخست وجود تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم فردو را از جامعه جهانی پنهان نگاه داشته بود، ولی سپس وجود آن برملا شد. این تأسیسات در نزدیکی شهر قم قرار دارد و برای آن‌که از حملات نظامی در امان بماند، در اعماق کوه‌ها احداث شده است.

پس از آن‌که رضا خلیلی در سایت "شبکه خبری مستقل آمریکا" (wnd.com) در ۲۴ فوریه (۵ بهمن) برای نخستین بار گزارشی در این‌باره منتشر کرد، این گزارش در میان کارشناسان برنامه اتمی ایران بازتابی گسترده یافت.

"دی ولت" می‌افزاید که مقام‌های ایران تاکنون خبری در این زمینه منتشر نکرده‌اند و معلوم نیست منابع محمد خلیلی تا چه اندازه موثق است. حال یک کارشناس دیگر امور ایران که به نوشته این روزنامه تماس‌هایی با سرویس‌های مخفی دارد، در قبال پرسش روزنامه "دی ولت" تأیید کرده که چنین انفجاری واقعا رخ داده است. بر اساس اطلاعات این کارشناس، شمار افرادی که تماس آن‌ها با دنیای خارج قطع شده ۲۴۰ نفر نیست بلکه ۱۹۰ نفر است.


غنی‌سازی اورانیوم در اعماق کوه

به گزارش "دی ولت"، تأسیسات غنی‌سازی فردو یکی از پایگاه‌های اتمی است که بیشترین نگرانی را در جامعه جهانی برانگیخته است. این تأسیسات چنان عمیق در دل کوه قرار گرفته که سنگین‌ترین سلاح‌های پناهگاه‌شکن نیز دشوار بتوانند آن را تخریب کنند.

از همین رو بود که اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل یک سال پیش هشدار داد، ایران به‌زودی به "منطقه‌‌ی مصون" تبدیل خواهد شد.

این روزنامه می‌نویسد، به نظر می‌آید مهم‌ترین بخش‌های برنامه اتمی ایران در تأسیسات فردو خارج از توان آسیب‌رسانی سلاح‌های اسرائیلی هستند.

خلیلی با استناد به منبع خود در میان نیروهای امنیتی ایران که از تأسیسات فردو مراقبت می‌کنند می‌نویسد که این انفجار در حوالی ظهر دوشنبه (۲۱ ژانویه/۲ بهمن) حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه رخ داده است.

این گزارش ادعا می‌کند که انفجار چنان مهیب بوده که ساختمان‌ها را تا شعاع پنج کیلومتری به لرزه درآورده است. در پی آن نیروهای امنیتی ایران تا شعاع ۲۴ کیلومتری حول این تأسیسات، یک کمربند امنیتی ایجاد کرده و ورود به این منطقه ممنوع است.

مسدود شدن مسیر خروج اضطراری تأسیسات

گفته می‌‌شود در پی این انفجار، بزرگراه قم به تهران ساعت‌ها بسته بوده است. تیم‌های امداد و نجات تا روز چهارشنبه تلاش‌کرده‌اند به افرادی که در عمق زمین محبوس شده‌اند، دسترسی یابند ولی موفق نشده‌اند. این انفجار دو آسانسوری را از کار انداخته که به تأسیسات هسته‌ای که در ۹۰ متری عمق زمین احداث شده، راه می‌برد.

محمد خلیلی بر اساس اطلاعات دریافتی خود ادعا می‌کند، مسیر خروج اضطراری واقع در جنوب غربی این تأسیسات نیز غیرقابل استفاده شده است.

روزنامه "دی ولت" می‌افزاید، در صورتی که این اطلاعات موثق باشند، این رخداد مهم‌ترین خرابکاری‌است که تاکنون در تأسیسات هسته‌ای ایران صورت گرفته.

در سال‌های گذشته چندین دانشمند فن‌آوری هسته‌ای ایران به قتل رسیدند، یک پایگاه نظامی تولید موشک منفجر شد، شبکه برق تأسیسات فردو مدتی قطع شد و کرم کامپیوتری "استاکس‌نت" نرم‌افزار تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز را آلوده ساخت.

خلیلی ادعا کرده که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری اسلامی برای روز سه‌شنبه، وزیر اطلاعات، رئیس سازمان انرژی اتمی و چند مقام‌ بلندپایه دیگر را به یک جلسه اضطراری فراخوانده است.

معرفی رضا خلیلی

سایت "شبکه خبری مستقل آمریکا" (wnd.com) در آغاز گزارش رضا خلیلی در معرفی نویسنده نوشته است: «رضا خلیلی، نویسنده کتاب "زمانی برای خیانت"، در دایره عملیاتی سازمان سیا به‌عنوان جاسوس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار می‌کرده و کارشناس امور ضدتروریسم است. وی هم‌اکنون در واحد امنیت ملی و داخلی کار می‌کند که یک نهاد مشورتی مورد تأیید کنگره آمریکا و نهادی مشورتی برای بنیاد دمکراسی در ایران (FDI) است. وی در رسانه‌های ملی و بین‌المللی به‌عنوان کارشناس ایران و امور ضدتروریسم در خاورمیانه حضور پیدا می‌کند.»

نخست وزیر روسیه: اسد مرتکب اشتباهی مرگبار شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، نخست وزیر روسیه امروز اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مرتکب اشتباهی جدی و شاید مرگبار شده است.

براساس گزارشی که از سوی رسانه های روسی مخابره شده، دیمیتری مدودف در یک مصاحبه تلویزیونی گفته است، بشار اسد باید خیلی زودتر از اینها دست به اصلاحات سیاسی می زد و با مخالفانش وارد گفتگو می شد.

نخست وزیر روسیه گفته، به نظر من رئیس جمهور سوریه مرتکب اشتباهی جدی و شاید هم مرگبار شده و به همین دلیل شانس او برای ماندن در قدرت روز به روز کمتر می شود.

این نخستین بار است که یک مقام ارشد کرملین از تضعیف موقعیت بشار اسد سخن می گوید و اذعان می کند که وی شانسی برای ماندن در قدرت  ندارد.

احکام قطع دست؛ وقتی دزدان دینی خود حاکم و قاضی گردند

م.سحر        

وقتی دزدان دینی  خود حاکم و قاضی گردند ،

دست گرسنگان قطع خواهد شد!

چند رباعی  دیگر در زمینهء عدالت و حکومت دینی

آیا آن موجود یا پیک یا سروش یا فرشته ای که می گویند بیش از 14 قرن پیش در غار حرا بر محمد پیامبرعرب، ظاهر شد و دستور بریدن دست دزدان را صادر کرد از اختراع برق و ساخته شدن ارّه برقی و جراثقال مطلع بوده ؟ و آیا از افتادن این ابزار به چنگ یک مشت ملای نادان و بی شرم که به نام فقهای شیعه بر سرنوشت ملت بدبخت ایران تسلط خواهند یافت خبر داشته بوده است؟ 

این رباعی ها با اندیشیدن به چنین پرسش تلخی ، پس از دیدن یک تصویر سروده شدند.

آن تصویر، یک ماشین برقی چوب بری را نشان می داد که دو جلاد سیاه پوش ، درحالیکه چهره شان نیز در پارچه ای سیاه پنهان بود ، دست یک جوان شیرازی را ـ لابد به جرم دزدی نان یا گوشت یا آفتابه ـ  قطع می کردند به راستی با مشاهدهء چنین تصویر هایی در ایران آنهم در نخستین دهه های هزارهء سوم میلادی چه می شد گفت؟

به هرحال این رباعی ها گفته شدند :


خواب شیعه

تا نایبِ صاحب الزمان بیدار است

ای شیعه بخواب، دیگِ عیشت بار است

حیثیت و عقل و گنج و بیت المالت

چون آب، به جمکران در آب انبار است ! 


توکلتُ علی الله

ای شیعه ترا راه زنان راه زدند

دزدان شرفِ تو در پی جاه زدند

دیوان فرشته رویت از منبر جهل

خوش بانگ توکلت علی الله زدند


گاو مجسم  *

ای شیعه که خرچنگ به پرچم داری

برگاهِ وطن، «گاوِ مُجسّم» داری

گر خانهء تو لانهء جغد است چه باک

تا مسجد و گلدسته فراهم داری!؟ 


گوهر شعر

من گوهر شعر، برخیِ نان نکنم

جانمایهء جان، متاعِ دکاّن نکنم

این طبعِ روان مباد بامن، اگرش

تقدیم به آزادی انسان نکنم ! 


دینِ ستم

دینی که به جز تباهی و جز کین نیست

!  بر زخم روانِ آدمی تسکین نیست 

دین فقهای شیعه، دینِ ستم است

ورنه، هرگز دشمنی‌ام با دین نیست ! 



هزار و یک دست

زینگونه که معنی عدالت ستم است

دین مایهء شرّ و شرع عینِ عدم است

گر حکم شود که دست دزدان بُرّند

هر قاضی را هزار و یک دست کم است


صالح

گر نوحِ پیمبر، پسری صالح داشت

امّت همه بر وی نظری صالح داشت 

ور دُزد به قطعِ دست ، صالح می‌شد

ایران، امروز رهبری صالح داشت


دست دزد

ای غارتگر،‌ای فقیه،‌ای مردمخوار

اسلامِ تو را به دست دزد است چه کار؟ 

گر قطع یدِ دزد، ز قرآن داری

اول، تو ز دزدی و دغا دست بدار ! 


ارّهء ساخت دانش

ای حاکم دین که خود به دزدان پدری

در خوردن خون، دنی‌ترین جانوری

آن اره نساخته است دانش که چنین

دست از تنِ آفتابه دزدان ببُری ! 


آرامش شیخ

ای شیخ که پشمِ کُلهت کاهش یافت

بحث سه هزار میلیاردی کش یافت

تا کینه به آفتابه دزدان داری

زین تیغِ زبان نخواهی آرامش یافت ! 


نفرین

دردا که زبانِ شعر، با کین پیوست

فریادِ درون با دلِ خونین پیوست

نفرین به زمانه‌ای که شیخان شاهند

لعنت به سیاستی که با دین پیوست


خیام ببخش

دردا که مرا در این شبِ مُظلم پَست

جز تیغِ زبان نیست سلاحی در دست

حافظ، دریاب اگر ندارم غزلی 

خیام ببخش اگر رباعی حربه ست 


شرمندهء خیام

بیدادِ زمانه، پای در دامم کرد

وز کوزهء جهل، زهر در جامم کرد

جان، بهرِ گریز، در رباعی زد چنگ

زین واقعه شرمندهء خیامم کرد 


مویه گر ایران

چندیست که شرمندهء حافظ جانم

چون پای نمی‌دهد که دست افشانم

چنگ غزلم خموش و آهم بی‌راه 

جز این چه کنم؟ مویه گر ایرانم ! 



م. سحر

۲۵. ۱. ۲۰۱۳

http://msahar.blogspot.fr/ 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

*«گاو مجسم» لقبی بود که مبارزان دوران مشروطیبت به شیخ فضل الله نوری استاد و مرادِ سید روح الله خمینی داده

دو روزنامه ‌نگار دیگر در ایران بازداشت شدند

به گزارش بی بی سی، میلاد فدایی اصل، دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری ایلنا و سلیمان محمدی، خبرنگار روزنامه بهار، شنبه شب هفتم بهمن‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

در پی‌پیگیری‌های خانواده‌ این دو روزنامه‌نگار هنوز دلیل این بازداشت و اتهامات احتمالی آنها اعلام نشده است.

آقای فدایی اصل پیشتر در روز ۱۱ آذرماه ۱۳۸۸ در منزل شخصی‌اش بازداشت و از سوی‌ شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود و پس از تحمل کیفر آزاد شد.

سلیمان محمدی نیز پیش از روزنامه بهار با روزنامه‌های شرق، اعتماد، بهار، فرهیختگان، همشهری، دنیای اقتصاد امارات و فرهنگ آشتی همکاری داشته است.

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران با انتشار گزارشی، ترکیه، ایران و چین را به عنوان "بزرگترین زندان روزنامه نگاران" در سال ۲۰۱۲ میلادی شناخته است.

شریف منصور هماهنگ کننده بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در کمیته حفاظت از خبرنگاران به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود: "رکوردهای ما نشان می دهد که در اول دسامبر ۲۰۱۰ ، سی و چهار روزنامه نگار در ایران زندانی بودند، در سال ۲۰۱۱ ما ۴۲ مورد را ثبت کردیم و امسال یعنی ۲۰۱۲ هم ۴۵ مورد را ثبت کرده ایم که می بینید این رقم در طول زمان افزایش یافته است."

دوره نخست وزیری در عراق محدود شد

پارلمان عراق روز شنبه قانونی را تصویب کرد که براساس آن نوری مالکی نخست وزیر این کشور نمی تواند برای دور سوم در این سمت باقی بماند . 

این قانون درحالی تصویب شد که نخست وزیر شیعه عراق با فشار روزافزون تظاهرکنندگان سنی در این کشور روبرو است . 

قانونگذاران عراقی از احزاب سنی ، کرد و شیعه در رای گیری پارلمان در این خصوص رای مثبت دادند اما این قانون همچنان نیازمند تایید رئیس جمهور است و در دادگاه فدرال نیز با چالش هایی روبرو خواهد بود زیرا طرفداران مالکی آن را رد کرده و غیرقانونی نامیده اند . 

براساس این قانون نخست وزیر ، رئیس مجلس و رئیس جمهور تنها دو دوره چهار ساله می توانند در این سمت ها باقی بمانند . این قانون درحالی تصویب شد که نخست وزیر شیعه عراق تلاش می کند به اعتراض های چند هفته ای سنی ها علیه دولت خود پایان دهد . 

خالد شوانی رئیس کمیته حقوقی پارلمان عراق گفت پارلمان امروز موفق شد قانونی مهم را تصویب کند که دوره نخست وزیری ، ریاست پارلمان و ریاست جمهوری را به دو دوره چهار ساله محدود می کند . 

انتخابات پارلمانی عراق قرار است اوایل سال دو هزار و چهارده برگزار شود . مالکی سال دو هزار و پنج برای نخستین بار به سمت نخست وزیری انتخاب شد و در سال دو هزار و ده نیز مجددا این سمت را به عهده گرفت . 

از زمان خروج آخرین نیروهای آمریکایی از عراق احزاب شیعه ، سنی و کرد با بن بست تقسیم قدرت روبرو بوده اند . 

هزاران تظاهرکننده سنی از اواخر ماه دسامبر اعتراض هایی را علیه دولت تحت کنترل شیعیان در عراق آغاز کرده اند . سنی ها در عراق معتقدند دولت شیعه مالکی آنها را به حاشیه رانده است .

این اعتراض ها نگرانی ها را درمورد بازگشت عراق به دوران درگیری های گسترده قومی افزایش داده است . 

استان الانبار که ساکنین اکثر شهرهای آنها را سنی ها تشکیل می دهند به کانون این اعتراض ها تبدیل شده است . 

اعتراض ها در عراق بیست و سوم دسامبر سال دو هزار و دوازده و پس از بازداشت گروهی از محافظ رافع العیساوی وزیر دارایی سنی این کشور به اتهام تروریسم آغاز شد . 

بسیاری از سنی ها بازداشت محافظان عیساوی را جدیدترین بخش از اقدامات دولت مالکی علیه جامعه خودشان می دانند . 

سنی ها همچنین می گویند مالکی از قوانین ضد تروریسم برای تحت پیگرد قرار دادن رقبای سیاسی خود ازجمله طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق که فراری است استفاده می کند .

دهها کشته و مصدوم در تصادفات جاده ای یک روز

طی بیست و چهار ساعت گذشته بر اثر وقوع سوانح رانندگی در جاده های مختلف کشور 14 نفر کشته و 47 نفر مصدوم شدند.

5 کشته و 17 مجروح در سانحه رانندگی آزاد راه خرم آباد 
محمدعلی حسنوند، مدیر مرکز فوریت های پزشکی لرستان به ایرنا گفت: تصادف زنجیره ای شنبه شب در آزاد راه پل زال، پنج کشته و 17 مجروح برجای گذاشت.
او در تشریح این حادثه گفت: به دنبال تصادف دو دستگاه تریلر در آزادراه پل زال درساعت 22و 20دقیقه شنبه شب، پس از عوارضی از سمت خرم آباد، چند تصادف زنجیره ای با این خودروها رخ داد که بیشتر فوتی ها و مجروحان، امدادرسانان به مصدومان تصادف اولیه بودند.
حسنوند افزود: پس از وقوع تصادف اول، دو دستگاه تریلر دیگر در فاصله زمانی کوتاه با درهم کوبیدن وسایل نقلیه متوقف شده در محل، بر عمق این حادثه دلخراش افزوده و با زیر گرفتن حاضران، 17 نفر را مجروح و پنج نفر را نیز به کام مرگ کشاندند.
شدت برخورد و کثرت وسایل نقلیه تصادفی در این حادثه، باعث شد تا امدادرسانی به مجروحانی که بین این وسایل گیر افتاده بودند بسیار سخت و نفس گیر باشد.
وی اظهارکرد: کار امداد رسانی با همکاری آتش نشانی و هلال احمر تا ساعت شش صبح امروز ادامه داشت. در خلال وقوع این تصادف مرگبار علاوه بر حضور پنج آمبولانس فوریت ها و دو آمبولانس هلال احمر، اتوبوس آمبولانس دانشگاه نیز در محل مستقر و امدادرسانی به مجروحان را انجام داد.
وی اظهارکرد: دو نفر از کارکنان فوریت های پزشکی هنگام کمک به حادثه دیدگان دچار مصدومیت شدند که در مراکز درمانی خرم آباد بستری هستند.

حادثه رانندگی در فریدن اصفهان دو کشته و چهار مجروح
برخورد یک دستگاه خودروی سواری با یک دستگاه کامیون شنبه شب در جاده داران ، دامنه در شهرستان فریدن در غرب استان اصفهان دو کشته و چهار مجروح برجا گذاشت.
رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان فریدن به ایرنا گفت: این حادثه به دلیل انحراف به چپ خودروی سواری روی داده است.
وی اظهار کرد: تصادف دیگری نیز بین یک دستگاه کشنده و یک سواری در ساعت 23 شب گذشته در همین محور به علت انحراف به چپ کشنده رخ داد که تلفاتی نداشت. 
کاظمی گفت: ساعت پنج صبح امروز نیز یک دستگاه سواری در اثر رعایت نکردن فاصله عرضی به یک کامیون برخورد کرد که این حادثه نیز تلفاتی به همراه نداشت.
رییس اداره راه و شهرسازی فریدن، وجود مه غلیظ و لغزندگی جاده را دلیل بروز این تصادفات بیان کرد.
اداره هواشناسی فریدن نیز پدیده غالب هوای امروز را در این شهرستان مه غلیظ پیش بینی کرد.

21 کشته و زخمی در واژگونی اتوبوس
سرهنگ محمدرضا مهماندار، فرمانده پلیس راه از مرگ یک مسافر و زخمی شدن 20 نفر در حادثه واژگونی اتوبوس در محور اسلام آباد به پلدختر خبر داد و به مهر گفت: ساعت 6 صبح امروز در کیلومتر 60 محور اسلام آباد به پل دختر واژگونی یک دستگاه اتوبوس به ماموران پلیس راه اعلام شد. بلافاصله ماموران در محل حاضر و مشخص شد این اتوبوس در حال عریمت از ارومیه به اهواز بوده است که به علت خستگی و خواب آلودگی راننده و عدم توجه به جلو واژگون می شود.
وی ادامه داد: در این حادثه یک مسافر به علت پرت شدن به زیر خودرو کشته و 20 نفر نیز مجروح شدند که 10 نفر آنها در بیمارستان بستری و 10 نفر نیز سرپایی درمان شدند.
فرمانده پلیس راه کشور با اعلام اینکه دفترچه رانندگی حمل و نقل عمومی مسافر این راننده باطل شد گفت: دفترچه رانندگان مقصر در حوادث منجر به جرح و فوت طبق قانون باطل و این افراد نمی توانند در سیستم حمل و نقل عمومی مسافر فعالیت کنند.

تصادف در جاده خرانق ـ ساغند جان 5 نفر را گرفت
جاده خرانق ـ ساغند در استان یزد امروز با وقوع تصادفی هولناک، پنج قربانی گرفت تا این جاده به جمع مرگبارترین جاده‌های کشور بپیوندد.
به گزارش فارس، در تصادف خودروی کامیون با سمند در ساعت هشت صبح امروز در کیلومتر دو جاده خرانق ـ ساغند، متاسفانه پنج نفر از هموطنانمان که همگی از سرنشینان خوردوی سمند بودند، جان خود را از دست دادند.
عوامل امدادی جمعیت هلال احمر اردکان تاکنون موفق شده‌اند یکی از اجساد که متعلق به یک زن است را از خودروی سمند آزاد کنند اما به علت قرار گرفتن خودروی سمند در زیر تانکر کامیون همه اجساد کاملا متلاشی شده‌اند و این امر عملیات رهاسازی را با مشکل مواجه کرده است. سه روز پیش نیز در محور ساغند پنج نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و چنانچه این روند ادامه یابد، تلفات سالانه این جاده غیراستاندارد، با تلفات یک زلزله برابری خواهد کرد.
جاده خرانق ساغند به علت عرض کم جاده، نداشتن شانه خاکی راه مناسب و استاندارد و وجود رمپ‌های ورودی غیراصولی یکی از حادثه‌خیزترین و مرگبارترین جاده‌های کشور محسوب شده و سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان جان خود را در این جاده از دست می‌دهند.

1 کشته و 6 مجروح در تصادف بین دو خودروی پژو
سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل و فرماندهی راهور ناجا از کشته شدن 1 نفر و مجروح شدن 6 نفر در اثر برخورد ۲ پژو آردی در آذربایجان شرقی خبر داد و به فارس گفت: در کیلومتر 78 محور اهر به تبریز در استان آذربایجان شرقی یک دستگاه سواری پژو روآ با یک‌ دستگاه سواری پژو آردی برخورد می‌کند که در اثر این حادثه 1 نفر فوت کرده و 6 نفر مجروح می‌شوند.
سرهنگ سلبی افزود: علت این حادثه‌ توسط کارشناسان پلیس راه انحراف به چپ خودروی پژوی روآ اعلام شده است.

اعتراض کارگران هفت تپه؛ تصادف در راه پایتخت

اولین روز اعتراض کارگران هفت تپه در تهران/ تصادف كارگران در راه پایتخت

  صبح امروز (شنبه هفتم بهمن ماه) حدود ۳۰۰ نفر از مجموع ۷۰۰ کارگر «نی‌بر» نیشکر هفت تپه با سفر به پایتخت به جمع کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوش‌تر پیوستند که از بامداد سه شنبه (سوم بهمن ماه) در تهران به سر می‌برند و هر روز در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری تجمع می‌کنند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع اعتراضی به خبرنگار ایلنا گفت: چون از سال ۸۲ تا به امروز هیچ مسئولی در استان پاسخگوی خواسته‌های صنفی ما نبوده، ما دست از کار و زندگی خود کشیده و عازم تهران شده‌ایم تا به همراه همکارانمان در مجتمع کارون شوش‌تر بتوانیم مشکلات خود را به گوش شخص رئیس جمهوری برسانیم.

این کارگر با اشاره به مطالبات مشترک کارگران این دو واحد بزرگ کشت و صنعت در خوزستان، از جمله اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، اجرای بازنشستگی پیش از موعد، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت منظم دستمزد و حقوق، به مشکلاتی که سازمان تامین اجتماعی در راه بازنشستگیشان قرار داده اشاره کرد و گفت: از عمده مشکلات کارگران نی بر پرداخت سهمی است که سازمان تامین اجتماعی برای بازنشسته شدن از ما می‌خواهد.

این کارگر با تشریح شرایط کار نی‌بری گفت: کارگران فصلی به دلیل اینکه بطور متوسط ۶ ماه در سال کار می‌کنند نمی‌توانند مانند سایر کارگران بازنشسته شوند و به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی مقرر کرده است که هر کارگر باید فاصله بیمه‌ای‌اش را شخصا پر کند و به این منظور رقمی بین ۶ تا ۹ میلیون تومان در سال بپردازد.

او ادامه داد: رقمی که سازمان تامین اجتماعی از ما در خواست کرده در توان مالی ما نیست، چرا که ما در سال فقط شش ماه شاغل هستیم و دولت باید در این زمینه برای چاره اندیشی کند.

تصادف کارگران در مسیر تهران

همچنین با خبر شدیم یکی از ۱۹ اتوبوس و می‌نی‌بوسی که ۳۰۰ کارگر را از شوش دانیال به تهران رسانده است، در گردنه رازان خرم آباد تصادف کرده و در این حادثه ۸ کارگر دچار مصدومیت شده‌اند.

این کارگران پس از مداوا در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد به مبداء بازگشته‌اند.

قطع انگشتان متهم به سرقت در ساری


فارس : حجت‌الاسلام اسدالله جعفری درباره اجرای قطع چهار انگشت سارقی که دارای سوابق متعدد کیفری است و مرتکب سرقت‌های زیادی شده بود، اظهار داشت: این فرد سوابق متعدد کیفری و سرقت‌های زیادی انجام داده بود.
وی با اشاره به اینکه در پرونده‌ای که حکم قطع ید اجرا شد، مرتکب سرقت مستوجب حد شده بود، افزود: پرونده پس از رسیدگی‌های اولیه، صدور حکم و در تشریفات قانونی نهایی شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: حکم قطع چهار انگشت این سارق که مرتکب سرقت حدی شده بود، در محوطه زندان ساری اجرا شد.
وی اجرای این حکم را در راستای اجرای حدود و از تکالیف شرعی و قانونی عنوان کرد و گفت: صدور و اجرای احکامی این گونه جز مطالبات به حق مردم است.
این مسئول قضایی مازندران ادامه داد: کسانی که متعرض اموال مردم و وارد حریم خصوصی افراد می‌شوند، باید بدانند حدود الهی در مورد آنان اجرا می‌شود.
دادستان ساری با بیان این که اجرای حدود الهی جنبه بازدارندگی دارد، اضافه کرد: اجرای چنین احکامی پیام محکم و جدی به همه سارقان حرفه‌ای، سابقه‌دار و کسانی که اموال مردم را مورد سرقت و تجاوز قرار می‌دهند، می‌شود.
جعفری در پایان متذکر شد: دستگاه قضایی در برخورد با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار، اشرار، زورگیران، سارقان مسلح و مجرمان مواد مخدر با جدیت و قاطعیت برخورد می‌کند.