۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

اشکال مختلف اعتراضی در دانشگاه ها به مناسبت ۱۶ آذر

  جمعی از فعالین دانشجویی فراخوانی را به منظور برگزاری مراسم 16 آذر روز دانشجو صادر کرده اند. این دانشجویان در فراخوان خود ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری حرکتهای اعتراضی در این روز آورده اند: بر ما دانشجویان آزادیخواه است که در روز 16 آذر سکوت نکنیم و به انحا مختلف اعتراض خود را به استبداد نشان دهیم. بر مبارزین دانشجویی است که با توجه به شرایط دانشگاه محل تحصیل خود برنامه های مستقل اعتراضی برگزار کنند. در حال حاضر تجویز یک شکل از حرکت های اعتراضی برای دانشگاه های مختلف با شرایط متفاوت نمی تواند نتیجه یکسانی داشته باشد. فعالین دانشجویی در دانشگاه محل تحصیل خود می بایست با در نظرگرفتن امکانات و محدودیت ها، ایده های جدید برای گرامی داشت روز دانشجو بپرورانند. برپایی تجمع و تحصن اعتراضی موثرترین راه برای تزریق روحیه مبارزه طلبی به شریان جنبش دانشجویی است. در صورت عدم امکان برگزاری تجمع، حرکات اعتراضی همه گیرتر و کم هزینه تر چون تعطیلی کلاس های درس و حتی تعطیلی دانشگاه و نیز شعارنویسی و پخش شبنامه های اعتراضی می تواند توسط فعالین دانشجویی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد. انجام حرکات اعتراضی در درجه نخست می تواند نشاط و روحیه مبارزه را بعد از دوره ای طولانی از سرکوب به دانشگاه بازگرداند. همچنین دانشجویان باید به خاطر داشته باشند که در صورت عقب نشینی در هر مرحله، دشمن با گستاخی بیشتری به پیش خواهد آمد.

صدور قرار مجرمیت براي 20 متهم حوادث كوي دانشگاه

پس از اعلام خبر احضار ۳۰ نفر در رابطه با پرونده کوی دانشگاه و صدور قرار مجرمیت برای چند تن از آنان، امروز یک مقام مسئول در سازمان قضایی نیروی مسلح اعالم کرد که براي 20 متهم ديگر حوادث كوي دانشگاه تهران قرار مجرميت صادر شده است.
این مسئول قضایی در حاشيه‌ نمايشگاه دستاوردهاي قوه قضاييه در مجلس درباره‌ پرونده حوادث كوي دانشگاه گفت: تاكنون حدود 10 جلسه از محاكمه 27 متهم پرونده حوادث كوي دانشگاه برگزار شده كه در اين جلسات شكات و تمامي متهمان حضور داشتند.
وي ادامه داد: در جلسه اول دادگاه نماينده‌ حقوقي وزارت علوم و نماينده حقوقي دانشگاه تهران و وكلاي شاكيان شكايت خود را مطرح كردند.
اين مسوول قضايي همچنين گفت: اخيرا قرار مجرميت درخصوص 20 متهم ديگر پرونده صادر شده كه در صورت تاييد، پرونده اين افراد به زودي با صدور كيفرخواست به دادگاه ارسال مي‌شود.
اين درحالي است كه پيش از اين رييس قوه قضاييه با انتقاد از عدم همكاري برخي نيرو‌هاي امنيتي در پرونده‌ي كوي دانشگاه از احضار بيش از 30 نفر در اين‌باره خبر داده بود

صادق آملي لاريجاني در همايش پيام ماندگار به مناسبت سالروز تاسيس بسيج دانشجويي در رابطه با رسيدگي به پرونده كوي دانشگاه اظهار كرده بود: متاسفانه در پرونده كوي دانشگاه نيروهاي امنيتي هيچ كمكي به ما نكردند و اشاره‌ايي مبني بر اينكه هيچ كمكي ارائه نشده، به ما نبود، بلكه به نيروهاي امنيتي بود و در جلسه‌اي اين موضوع را خدمت مقام معظم رهبري مطرح كردم.
وي با بيان اينكه اقدامات ما براساس اطلاعاتي بود كه از ساير طريق به دست آورديم، اعلام كرد: در رابطه با اين پرونده بيش از 30 و چند نفر احضار شدند و براي برخي از آنها كيفرخواست قطعي صادر كرديم. اين پرونده بايد به صورت دقيق مورد رسيدگي شود از ما انتظار تعجيل نداشته باشيد زيرا ما براساس قانون فعاليت مي‌كنيم و نمي‌توانيم براساس اتهام كار كنيم. اميدواريم اين پرونده به صورت خوبي به انتها برسد.

پیش از این و در پی احضار تعدادی از دانشجویان توسط دادسرای انتظامي نیروهای مسلح به اتهام "مشارکت" در حوادث کوی دانشگاه تهران، بیم آن می‌رود که به جای متهمان اصلی، دانشجویان مجرم این حوادث اعلام شوند.

فراخوان جمعی از فعالین دانشجویی به مناسبت ۱۶ آذر

تاکنون ایستادگی کرده ایم، از این پس نیزخواهیم ایستاد
دانشجونیوز: جمعی از فعالین دانشجویی فراخوانی را به منظور برگزاری مراسم 16 آذر روز دانشجو صادر کرده اند.
این دانشجویان در فراخوان خود ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری حرکتهای اعتراضی در این روز آورده اند: بر ما دانشجویان آزادیخواه است که در روز 16 آذر سکوت نکنیم و به انحا مختلف اعتراض خود را به استبداد نشان دهیم. بر مبارزین دانشجویی است که با توجه به شرایط دانشگاه محل تحصیل خود برنامه های مستقل اعتراضی برگزار کنند. در حال حاضر تجویز یک شکل از حرکت های اعتراضی برای دانشگاه های مختلف با شرایط متفاوت نمی تواند نتیجه یکسانی داشته باشد. فعالین دانشجویی در دانشگاه محل تحصیل خود می بایست با در نظرگرفتن امکانات و محدودیت ها، ایده های جدید برای گرامی داشت روز دانشجو بپرورانند. برپایی تجمع و تحصن اعتراضی موثرترین راه برای تزریق روحیه مبارزه طلبی به شریان جنبش دانشجویی است. در صورت عدم امکان برگزاری تجمع، حرکات اعتراضی همه گیرتر و کم هزینه تر چون تعطیلی کلاس های درس و حتی تعطیلی دانشگاه و نیز شعارنویسی و پخش شبنامه های اعتراضی می تواند توسط فعالین دانشجویی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد. انجام حرکات اعتراضی در درجه نخست می تواند نشاط و روحیه مبارزه را بعد از دوره ای طولانی از سرکوب به دانشگاه بازگرداند. همچنین دانشجویان باید به خاطر داشته باشند که در صورت عقب نشینی در هر مرحله، دشمن با گستاخی بیشتری به پیش خواهد آمد.

افزایش آمار خودسوزی به دلیل فقر وحشتناک

بر اثر فشار وحشتناک اقتصادی در تهران آمار خودکشی از طریق خودسوزی هر روز افزایش می ‌یابد. گزارشهای رسیده حاکی است که در یک هفته گذشته در تهران چندین نفر خودسوزی کرده‌ اند که اکثر آنها را زنان تشکیل می ‌دهند.

همچنین در خبرهای امروز گزارشی تکاندهنده درج شده مبنی براینکه مردی به دلیل فقر و تنگدستی کودک هشت ماهه ‌خود را فروخته است. این فرد پس از دستگیری گفته : مجبور به این کار بودم ضمن اینکه عاشق فرزندانم هستم اما به‌ خاطر بیکاری و بی‌ پولی به ‌شدت درمانده بودم و قادر به تامین هزینه‌ های زندگی و نگهداری از خانواده ‌ام نبودم.

اجرای احکام وحشیانه قطع دست در ملاعام

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفته است، در روزهای آینده چند حکم قطع ید در استان اجرا خواهد شد که بعضی از این احکام برای درس عبرت گرفتن سایر مجرمین در ملاء عام اجرا می شود.
گفتنی است طی ماههای اخير بویژه در شهر مشهد چند مورد حکم وحشیانه قطع دست به اجرا درآمده است.
مجازات قطع دست برای سارق بر اساس آيه 38 سوره مائده در قرآن انجام می شود: "والسارق والسارقة فاقطعوا أيديهما جزائاً بما كسبا نكالاً من الله ..."
اعمال مجازات های وحشیانه از جمله قطع دست در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی، اعتراض شدید سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر را برانگیخته است.
مجمع عمومی سازمان ملل هفته گذشته با صدور قطعنامه ای، این اقدامات وحشیانه را بشدت محکوم کرد.

برملاشدن اقدامات کثیف وزارت اطلاعات

بنا به گزارشات رسيده از خانواده هاي جان باختگان،وزارت اطلاعات يك زن را
به درون جلسات و يا تجمعات خانواده ها كه به همراه مادران و.... مراسم
يادبود عزيزانشان را برگزار ميكردند،براي خبرچيني گمارده بوده كه اين مزدور
با وانمود به همدردي وهمراهي كردن با سايرمادران خودش را نزديك به اين
خانواده ها نشان ميداده است. اين مزدور خودش را بنام خانم نويد معرفي ميكرده است.وي اقدام به جمع آوري
اطلاعات از خانواده ها مينمود،از جمله بين مادران جانباختگان و... مجلات
اهدايي دانشجويان دانشگاه تهران و يا سي دي هاي مربوط به تصاويري از
جانباختگان و يا كليپهايي كه در رابطه با زندگي آنان در اين سي دي ها
داشتند،را تحويل گرفته و ديگر ردي از اين زن پيدا نميشود.بعد از مدتي از
ناپديد شدن اين مزدور تعدادي از مادران و خانواده هاي جانباختگان ويا نفرات
مرتبط با آنان... دستگير ميگردند
گفته ميشود،عناصر حكومتي با چنين تشبثاتي ميخواهند در بين خانواده هاي
جانباختگان و ساير اقشار همراه انان بذر بي اعتمادي بكارند و از اتحاد و
همبستگي سايرين با آنان جلوگيري نمايند.خانواده هاي جانباختگان اتفاقاً در
رابطه با توطئه هاي دشمنان خود و فرزندانشان هوشيار ترشده و در اين مسير
خللي بر اتحاد و همبستگي آنان ايجاد نخواهد شد.

مانور آمریکا و کره جنوبی؛ آماده باش موشکی کره شمالی


به گزارش خبرگزاریها، بزرگترین مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی در آبهای غربی سواحل شبه جزیره کره در دریای زرد نزدیک محل مناقشه دو کره آغاز شده است.

ناو غول پیکر هسته ای یو اس اس جورج واشنگتن به همراه ده ناو جنگی کره جنوبی، هفتاد و پنج فروند هواپیمای جت جنگنده بمب افکن و زیردریایی ها و بیش از شش هزار تفنگدار دریایی در این مانور حضور عملیاتی دارند.

این بزرگترین مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی است که با هدف هشدار به کره شمالی پس از حمله نظامی روز سه شنبه گذشته به جزیره مرزی یئون پیه ئونگ در بیست کیلومتری آبهای کره شمالی صورت می گیرد.

از سوی دیگر کره شمالی با برگزاری این مانور به شدت مخالفت کرده و آن را اقدامی تحریک آمیز و موجب سوق دادن منطقه به سوی جنگ خوانده است.

گزارشها حاکیست کره شمالی تجهیزات نظامی بیشتری را در مرزهای دو کشور مستقر کرده و از آماده باش موشکی خبر داده است.

دامنه تنش ها در شبه جزیره کره به جایی رسیده که گزارشها همچنین از آماده باش کامل در کره جنوبی و ژاپن حکایت دارد.

کره جنوبی به ارتش این کشور برای برخورد با اقدامات تحریک آمیز کره شمالی طی مانور نظامی مشترک با آمریکا دستور آماده باش داده است.

وزارت دفاع ژاپن نیز هواپیمای شناسایی EP-3 خود را برای جمع آوری سیگنال هایی که از شبه جزیره کره ارسال می شود مستقر کرده است.