۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

پيام بهروز كاظمي فرزند زنداني سياسي جعفر كاظمي

عفو بین الملل: یک نفر اعدام شد؛ هفت تن همچنان در خطر اعدام

علی صارمی بدون اعلام قبلي در روز ۲۸ دسامبر ۲۰۱۰ در زندان اوین تهران اعدام شد. او در دسامبر ۲۰۰۹ برای محاربه و به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران به مرگ محکوم شده بود. هفت تن دیگر به اتهام ارتباط با همان سازمان در معرض اعدام میباشند. باور بر این است که محاکمه تمامی این افراد ناعادلانه بوده است.
همبندان علی صارمی در تاریخ ۲۷ دسامبر ضمن تماس با خانواده وی ابراز نگرانی کردند که اعدام ایشان قریب الوقوع است. خانواده علی صارمی ضمن مراجعه به زندان تا طلوع آفتاب در پشت دیوارهای اوین انتظار کشیده و در سحرگاه خبر اعدام ایشان را دریافت کردند.
وکیل علی صارمی بر خلاف قوانین ایران از اعدام وی مطلع نشده بود. چندین عضو خانواده علی صارمی از جمله همسرش دستگیر شده ولی کمی بعد آزاد گشتند ، ولي برادر زاده ایشان، محمد صارمی، هنوز در زندان بسر می برد.
از زمان نزاع و جدال بر سر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹، شش مرد دیگر و یک زن در ایران به خاطر اتهام رابطه با سازمان مجاهدین خلق ایران به مرگ محکوم شده اند. جعفر کاظمی، محمد علی حاج آقایی، عبدالرضا قنبری، احمد و محسن دانشپور مقدم (پدر و فرزند) و جواد لاری به همراه فرح (المیرا) واضحان نیز به جرم محاربه ”دشمنی با خدا” محکوم شده اند. در برخی موارد، تنها ارتباط نامبردگان با سازمان مجاهدین خلق ایران محدود به برقراری رابطه با اعضای خانواده خود که عضو این سازمان بوده اند، میباشد.
بدینوسیله از تمامی مردم تقاضا میشود که فورا نامه ای به زبان خود از جمله فارسی یا انگلیسی نوشته و ارسال نمائید. (لطفا به جعفر کاظمی به عنوان "جعفر کاظمی، فرزند بهمن" اشاره کنید تا مقامات دولت ایران بتوانند ایشان را شناسایی کنند.)
در نامه خود موارد ذیل را مد نظر قرار دهید:
به مقامات دولت ایران تاسف عمیق خود را از اعدام علی صارمی ابراز کرده و از آنان تقاضا کنید که از اعدام جعفر کاظمی، جواد لاری، محمد علی حاج آقایی، عبدالرضا قنبری، احمد دانشپور مقدم، محسن دانشپور مقدم، و فرح واضحان خودداری کنند.
به مقامات ایرانی یاد آوری کنید که بر طبق قوانین بین المللی، مجازات مرگ تنها برای ”جدی ترین جرایم” مجاز بوده، ”جرایم عمدی که عواقب مرگبار و یا عواقب بسیار وخیم دیگری” بهمراه آورده است.
اصرار ورزیده که هر شخصی که تنها به خاطر داشتن رابطه خانواده شان با سازمان مجاهدین خلق ایران بازداشت شده است ومرتکب جرم مشخصی نشده است، باید فورا و بدون قید و شرط آزاد گردد. اشخاص دیگر که بدنبال محاکمه نا عادلانه محکوم گشته اند، جرم و محکومیت آنان بایستی بطور عاجل مورد بررسی دوباره قرار گیرد.
لطفا درخواست خود را قبل از ۱۶ فوریه ۲۰۱۱ به مقامات فوق بفرستید:
رهبر جمهوری اسلامی ایران آیت الله سید علی خامنه ای دفتر مقام معظم رهبری خیابان جمهوری اسلامی – انتهای خیابان شهید کشور دوست، تهران، جمهوری اسلامی ایران عنوان: جناب آقای
ایمیل خود را توسط سایت های زیر ارسال نمایید: به زبان انگلیسی
به زبان فارسی
رئیس قوه قضائیه آیت الله صادق لاریجانی خیابان پاستور، خیابان ولی عصر، جنوب سه راه جمهوری، تهران، 1316814737، جمهوری اسلامی ایران عنوان: جناب آقای
ایمیل: info@dadiran.ir bia.judi@yahoo.comاین نشانی پست الکترونیک دربرابر spambot ها و هرزنامه ها محافظت می شود. برای مشاهده آن شما نیازمند فعال بودن جاواسکریپت هستید این نشانی پست الکترونیک دربرابر spambot ها و هرزنامه ها محافظت می شود. برای مشاهده آن شما نیازمند فعال بودن جاواسکریپت هستید
رونوشت نامه را همچنین به مقامات دیگر بفرستید: دبیر کل شورای عالی حقوق بشر محمد جواد لاریجانی شورای عالی حقوق بشر دفتر رئیس قوه قضائیه خیابان پاستور، خیابان ولی عصر، جنوب سه راه جمهوری، تهران، 1316814737، جمهوری اسلامی ایران
ایمیل: info@humanrights-iran.ir عنوان مطلب: محمد جواد لاریجانیاین نشانی پست الکترونیک دربرابر spambot ها و هرزنامه ها محافظت می شود. برای مشاهده آن شما نیازمند فعال بودن جاواسکریپت هستید
رونوشت هر نامه را برای نمایندگان دیپلمات ایرانی در کشورهای محل اقامت خود بفرستید. قبل از فرستادن نامه بعد از تاریخ درج شده، لطفا با دفتر عفو بین المللی در کشور محل اقامت خود تماس بگیرید.
مترجم : لاله گیلانی

كافی‌نت‌ها ملزم به ثبت مشخصات كاربران شدند

رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي گفت: از اين پس متصديان كافي‌نت‌ها ملزم هستند مشخصات كاربران خود را با درج كدملي و زمان استفاده از رايانه ثبت كنند.
به نقل از روابط عمومي دادگستري آذربايجان شرقي، حجت‌الاسلام مالك اژدر شريفي در جلسه ستاد پيشگيري و مبارزه با جرائم خاص استان اظهار داشت: بيشتر تخلفات و جرايم رايانه‌اي در كافي‌نت‌ها صورت مي‌گيرد كه درج مشخصات كاربران مي‌تواند تا حد زيادي از وقوع جرم جلوگيري كند.‌
وي تصريح كرد: كافي‌نت‌هاي غيرمجاز در اسرع وقت تعطيل شده و در صورت دريافت مجوز اجازه فعاليت داده شود.
رئيس كل دادگستري استان آذربايجان شرقي همچنين از شركت مخابرات استان خواست نسبت به تشكيل كميته‌اي نظارتي اقدام كند و خواست اين شركت از ارائه خدمات به كافي‌نت‌هاي غيرمجاز خودداري كند.
شريفي پيشگيري از وقوع جرائم را بسيار مهم خواند و افزود: تشكيل خانه‌هاي فرهنگ ديجيتال و ارائه برنامه‌هاي فرهنگي و نرم‌افزارهاي آموزنده به نوجوانان و جوانان، نظارت بيش از پيش بر كافي‌نت‌ها، تشكيل پليس رايانه‌اي، اعمال مجازات‌هاي واقعي و بازدارنده از طرف قضات، نظارت بر شركت‌هاي بازاريابي و اطمينان از ارتباط نداشتن آنها با شركت‌هاي هرمي توسط سازمان بازرگاني و تهيه مجموعه قوانين آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي مربوط به رايانه اينترنت و جرائم مربوط به آن از طرف اداره كل ارشاد اسلامي استان و قرار دادن آن در اختيار متصديان كافي‌نت‌ها و قضات از راهكارهاي اساسي در پيشگيري از وقوع جرائم رايانه است.

*تشكيل شعبه ويژه جرائم رايانه‌اي در تبريز
دادستان تبريز نيز در اين جلسه به تشكيل شعبه ويژه جرائم رايانه‌اي در تبريز اشاره كرد و گفت: در استان ما به علت نو پديد بودن اين جرائم؛ جرائم خاص زيادي مشهود نيست ولي براي اين جرائم مجازات‌هاي مختلفي متناسب با نوع جرم در قانون پيش‌بيني شده است.
خليل خليل‌اللهي افزود: برداشت غير مجاز از حساب‌هاي بانكي، نشر اكاذيب و هتك حيثيت افراد از مهم‌ترين جرايم رايانه‌اي در كشور هستند.


اعتراض شدید فرانسه به حکم نسرین ستوده

دولت فرانسه در واکنشی شدید به حکم خانم ستوده، اعلام کرد که تنها جرم این حقوقدان ایرانی دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان و روزنامه نگاران است.نسرین ستوده، حقوقدان و وکیل دادگستری، علیرغم اعتراض گسترده مدافعین حقوق بشر به 11 سال حبس تعزیری، 20 سال ممنوعیت خروج از کشور و 20 سال محرومیت از وکالت محکوم شد.

گزارشگران حقوق بشر از قول همسر نسرین ستوده خبر می دهند که حکم به وکیل ایشان نسیم غنوی ابلاغ شده و برای درخواست تجدید نظر، 20 روز فرصت وجود دارد.

نسرین ستوده از زمان بازداشت خود از روز سیزدهم شهریور 1389 خورشیدی در سلول انفرادی در زندان اوین به سر می برد و تا کنون چند بار برای اعتراض به وضعیت نامناسب و غیر قانونی بازداشت و زندان خود و نیز برای طلب حق قانونی دیدار با اعضای خانواده اش دست به اعتصاب غذا زده است.
از سوی دیگر همسر خانم ستوده ، بعلت افشاگری هایی که در ارتباط با وضعیت وی داشته، به شعبه یک دادسرای اوین احضار شده است. به رضا خندان، یک هفته مهلت دارد تا خود را به این بخش معرفی کند.
بدنبال انتشار خبر محکومیت خانم ستوده، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که دولت فرانسه به حکم صادر شده اعتراض دارد و از سنگینی آن عمیقاً متحیر است.
"برنار والرو"، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، روز دوشنبه 10 ژانویه در نشست خبری این وزارتخانه ، ضمن اعتراض به حکم صادره، خواستار شد که این وکیل حقوق بشری در ایران هرچه زودتر آزاد شود.
این مقام فرانسوی اعلام کرد که تنها جرم خانم ستوده، فعالیت حقوق بشری او و دفاع از حقوق زنان، اقلیت ها و روزنامه نگاران می باشد.

در همین روز، وزیر امور خارجه کانادا "لورانس کانن" نیز طی مصاحبه ای با مطبوعات الجزایر، نسبت به نقض موازین حقوق بشر در ایران شدیداً ابراز نگرانی نمود.
اواخر سال میلادی گذشته ، خانم شیرین عبادی و عده ای از فعالین اجتماعی ایران که در مهاجرت اجباری به سر می برند همزمان با اعتصاب غذای نسرین ستوده در زندان، در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو تحصن کردند و با جلب نظر جامعه بین المللی به نقض حقوق بشر در ایران، خواستار آزادی این وکیل دادگستری و زندانیان سیاسی دیگر شدند.
آسیه امینی، روزنامه نگار، یکی از فعالین اجتماعی شرکت کننده در تحصن ژنو، می گوید که از شنیدن خبر حکم صادر شده بهت زده و متأثر شده است.
وی با توصیف خدمات حقوق بشری خانم ستوده، اظهار امیدواری می کند که جمهوری اسلامی ایران با تشخیص مصلحت خود در دادگاه تجدید نظر حکم به برائت وی بدهد.
آسیه امینی، فشار بر رضا خندان و سایر خانواده های زندانیان سیاسی و محکومین را دلیلی بر تنگ تر شدن عرصه بر قدرتمندان می داند. وی با یادآوری اعدام های دهه شصت، می گوید که از آن زمان هنوز زیاد فاصله نگرفته ایم و فراموش نکرده ایم که در این دوره چه فشاری بر خانوادۀ زندانیان وارد می شد تا حرفی نزنند.
آسیه امینی می افزاید که این خاصیت همه دیکتاتورهاست که همزمان با وارد شدن فشار بر حکومت هایشان، آنها نیز فشار بر مردم را بیشتر می کنند. اما به نظر وی این فشار ها و بی اعتنایی به درخواست مدافعین حقوق بشر از فعالیت مستمر آنان نمی کاهد و آنها را دلسرد نمی کند زیرا خود نسرین ستوده نیز در خواسته ها و دفاع خود از عدالت پیگیر بود.

باند احمدی نژاد به جان هم افتاده اند: چاپلوس، معلوم الحال..

سایت حکومتی "صراط نیوز" (حامی دولت احمدی نژاد): رواج بي سابقه چاپلوسي در دولت
روز گذشته يك سايت خبري حامي مشايي كه پشتيباني از آن به عهده "عبدالرضا- د" يكي از چهره هاي رسانه اي دولت که در حال حاضر در وزارت صنايع و معادن است در خبري جالب مدعي شد پشت پرده اجراي طرح هدفمندي يارانه ها محرابيان وزير صنايع و معادن است! (محرابیان خواهرزاده احمدی نژاد است)
به گزارش صراط نيوز پس از متن تملق گويي جوانفكر (مدیرعامل ایرنا) در وصف اسفنديار مشايي اين بار نوبت به يك سايت خبري معلوم الحال رسيد تا به تعريف و تمجيد از يكي ديگر از اعضاي هيئت دولت بپردازد . اين سايت خبري كه خود را سايت حامي مهندس مشائي مي نامد درمطلبي نوشت: " مجلس ازمجموع 246 راي ماخوذه با 174 راي موافق، 49راي مخالف و 18 راي ممتنع محرابيان ر ا وزير كرد تا جوان‌ترين عضو كابينه احمدي‌نژاد به كابينه راه پيدا كند" اين در حالي است كه دوستان پشتيبان اين سايت يادشان رفته كه راي اعتماد مذكور مربوط به وزارت محرابيان در دولت نهم بود و وي جهت تصدي پست وزارت صنايع و معادن در دولت دهم تنها با 153 راي موافق و 103 راي مخالف روبرو شد و با اختلاف بسيار اندك توانست وزارتش در وزارتخانه را ادامه دهد .
نگارنده مطلب تبليغاتي محرابيان در سايت مذكور در بخشي از نوشته جالبش آورده: "محرابيان که اکنون در دوره دوم مسئوليت خود در وزارت صنايع کابينه احمدي‌نژاد به 40 سالگي رسيده است، سالهاست که در حوزه ها و دوره هاي مختلف مديريتي دکتر احمدي‌نژاد همراه او بوده است"
نگاهي گذرا بر سابقه علي اكبر محرابيان قبل از پيوستن به دولت احمدي نژاد مي تواند صحت و سقم مطلب را بيشتر مشخص كند .
- معاون بزرگترین شرکت تولید کننده صنایع چوب کشور (سیما چوب)
- مشاور شهردار تهران
- عضو هیئت مدیره شرکت شهروند وابسته به شهرداری تهران
- رئیس موسسه عمران استان اردبیل
- مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه استان اردبیل
- موسس و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری استان اردبیل از جمله سوابق درخشان! محرابيان قبل از پيوستن به دولت است .
گفتني است پيش از اين كتابي توسط "عبدالرضا - د" پشتيبان سايت مذكور به رشته تحرير در آمده كه به طرز تملق آمیزی به عملكرد علي اكبر محرابيان پرداخته بود. وي نام اين كتاب را " محراب توليد " گذاشت. اين كتاب به شماره شابك 9-01-6015-600-978 در 448 صفحه توسط موسسه فرهنگي –هنري پويا نقش در قطع رحلي و به تيراژ 2000 به قيمت 8700 تومان منتشر شده بود"
لازم به ذكر است چندي پيش همين سايت با انتشار عكسي از احمدي نژاد كه مربوط به لحظات پس از مناظره با ميرحسين موسوي بوده و وي به همراه اطرافيانش در پشت وانت نيساني قرار داشت، در تحليلي مضحك مدعي شد چون محرابيان و مشايي در دو طرف احمدي نژاد ايستاده اند در نتيجه آنها از بيشترين مقبوليت نزد رئيس جمهور برخوردارند .
لازم به ياد آوري است برخي سايتهاي قارچ گونه كه با حمايت چهره هاي درجه چندم وابسته به مشائي اداره شده و با توجه به هزينه هاي سرسام آور، منابع مالي آنها نا مشخص است .اخيرا خبرهاي متنوعي به نفع يكي از وزراي دولت منتشر مي نمايند .

وزیر راه: آمار سقوط هواپیما در ایران پایین است!

وزیر راه و ترابری پس از حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 در ارومیه گفت: هنوز هم آمار سوانح هوایی ایران نسبت به متوسط حوادث هوایی جهان پایین است.
حمید بهبهانی که به دنبال حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 به همراه هیئتی خود را به ارومیه رسانده است افزود: این دومین حادثه با این وسعت طی 2.5 سال گذشته در کشور است که آمار بالایی محسوب نمی شود.
وی تاکید کرد: برخلاف برخی جوسازی ها هنوز هم امنیت پروازی در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی بالاست.
وزیر راه در عین حال تاکید کرد: دولت برای ارتقای امنیت پروازی و نیز افزایش کیفیت ناوگان خطوط هوایی ایران برنامه ویژه ای اتخاذ کرده و به زودی به اجرا در خواهد آورد.
بهبهانی با اشاره به حوادث مشابه در سایر نقاط جهان گفت: بروز اینگونه حوادث در خطوط هوایی امری طبیعی است گرچه تلاش تمام مسئولان این است که امکان وقوع چنین حوادث ناگواری به حداقل برسد.
بهبهانی با بیان اینکه دلیل اصلی سقوط هواپیمای بوئینگ 727 شرایط بد جوی و نامناسب بودن دیدن خلبان بوده است افزود: این سقوط به هیچ عنوان ناشی از نقص فنی هواپیما نبوده است.
این در حالیست که معاون استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: صدای آخرین مکالمه خلبان با برج مراقبت حاکی از آن است که وی قبل از فرود اضطراری در منطقه حسنلو در بخش ترمنه اعلام کرده که هواپیمایش با نقص فنی مواجه شده است.
گزارش رادیو آلمان: وزیر راه ایران مدعی شد که «برخلاف جوسازی‌ها هنوز هم امنیت پروازی در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بالاست».
بهبهانی با اشاره به سوانح هوایی در کشورهای دیگر تاکید کرد که «بروز اینگونه حوادث در خطوط هوایی امر طبیعی است».
بر اساس آمارهای منتشر شده، با توجه به افزایش تعداد پروازهای هوایی و انتقال بیش از ۲ میلیارد مسافر در سال میزان میانگین کشته‌شدگان سالانه در سوانح هواپیماهای غیرنظامی حدود ۵۰۰ نفر در جهان برآورد می‌شود. بطور مثال در سال ۲۰۰۴ تعداد کشته‌شدگان۴۶۶ نفر و در سال ۲۰۰۶ میلادی حدود ۸۸۸ نفر بوده است.
در آلمان به ازای هر ۵۸۸ هزار ساعت پرواز یک سانحه هوایی با تلفات جانی رخ می‌دهد. در سال ۲۰۰۹ میلادی در پی سقوط یک هواپیمای شرکت ایرفرانس بر روی اقیانوس اطلس ۲۲۸ نفر جان خود را از دست دادند.
در سال‌های گذشته ناوگاه هوایی ایران بارها با سوانح مختلف مواجه بوده است، اما بیشتر سوانح و اختلالات فنی تاکنون مربوط به هواپیماهای نوع روسی بوده‌اند.

کلینتون: تحریمها رژیم تهران را با مشکل مواجه کرده است

وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که اعمال تحریمهای بین المللی، رژیم تهران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
خانم کلینتون که برای تعدادی از دانشجویان در ابوظبی سخنرانی می کرد، گفت، بررسی های بعمل آمده نشان می دهد که تحریمها اثر داشته است و رژیم تهران امروز برای ادامه جاه طلبی های هسته ای خود با مشکل مواجه شده است.
وزیر خارجه آمریکا افزود، رژیم تهران هم اکنون با مشکلات تکنیکی در زمینه فعالیتهای هسته ای مواجه است که باعث کندشدن آن شده است.
خانم کلینتون در ادامه گفت، اما مسئله مهم این است که چگونه می توانیم رژیم تهران را متقاعد کنیم که برخلاف تصور آنها، داشتن سلاح اتمی، به هیچ وجه موجب امنیت بیشتر برای آنها نخواهد شد، بلکه برعکس.
خبرگزاری فرانسه نوشت، وزیر خارجه آمریکا که برای انجام یک سفر چند روزه به منطقه خلیج فارس رفته است، از کشورهای عربی خواسته است که به اجرای تحریمهای بین المللی علیه رژیم تهران ادامه دهند.
خانم کلینتون با اشاره به برخی گزارشها مبنی بر اینکه رژیم تهران هنوز تا دستیابی به سلاح اتمی چند سال دیگر فاصله دارد، گفته است، این ارزیابی ها نباید مانع از همکاری بین المللی برای ادامه تحریمها علیه رژیم تهران شود.

اعلام آئين‌نامه محدودیت پوشش دانشجویان دختر و پسر به سبک طالبان

خبرگزاری حکومتی فارس:  فارس در اين آئين‌نامه انضباطي كه در تاريخ ۱۳ آذر ۸۹ از سوي سهراب رضائي رئيس مجتمع آموزش عالي پيامبر اعظم  به دانشكده تربيت دبير فني، آموزشكده فني و حرفه‌اي، كشاورزي، تربيت بدني و مراكز تربيت معلم ابلاغ شد، آمده است: به پيوست نامه شماره ۱۲۷۸، ك.م در تاريخ ۲۲ آبان ۸۹ وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري در خصوص آئين‌نامه انضباطي دانشجويان به انضمام مصوبه پانصد و شصت و ششمين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در تاريخ ۲۹ خرداد ۸۹ در خصوص راهبردهاي گسترش فرهنگ عفاف ارسال مي‌شود و اعلام مي‌شود نظر به اهميت موضوع، توجه به آئين نامه فوق‌الذكر و رعايت آن مورد انتظار است.

*
مصاديق غير مجاز براي دختران؛ استفاده از ناخن مصنوعي ممنوع

اين بخشنامه اعلام مي‌كند: استفاده از كلاه بدون مقنعه، پوشاندن كامل موي سر، گردن، سينه و هر جاي ديگر بدن به جز صورت‌ و دست‌ها تا مچ ضروري است؛ پوشيدن روسري‌هاي نازك، كوتاه و جوراب نازك، استفاده از دامن به جز براي افراد خاص مانند زنان باردار، شلوارهاي چسبان و كوتاه، طلا و جواهراتي كه مستلزم سوراخ كردن قسمتي از بدن هستند به جز گوشواره، بلند بودن ناخن بيش از معمول، استفاده از ناخن مصنوعي، جواهرات ناخن يا طرح‌هاي هنري روي ناخن و لاك، استفاده از جواهرات و زيورآلات غير معمول مانند زنجير پا و نگين‌هاي دندان ممنوع است.

آرايش صورت و مو به طور غير متعارف مانند تاتو كردن، بافتن مو و درست كردن مو به صورت تيغ تيغي، مانتوهاي نامناسب مانند مانتوهاي كوتاه بالاتر از زانو، مانتوهاي بلند داراي چاك بالاتر از زانو، مانتوهاي تنگ و چسبان و مانتو با رنگ‌هاي تند و زننده و چادرهاي نامناسب مانند چادرهاي نازك و توري از مصاديق غير مجاز براي دختران است.

*
مصاديق غيرمجاز براي پسران؛ رنگ كردن مو ممنوع

اين بخشنامه مي‌افزايد: استفاده از كراوات و پاپيون، استفاده از البسه زنانه، شلوارهاي كوتاه، چسبان، تنگ و نازك، استفاده از زيورآلات، گردن بند، زنجير، مچ‌بند، دستبند، گوشواره، لاك و انگشتر طلا (به استثناي حلقه ازدواج) و استفاده از رنگ‌ها و آرايش‌هاي مو به صورت تند و زننده ممنوع است.

بلند بودن مو بيش از حد معمول به طوري كه از يقه لباس پايين‌تر بيايد، استفاده از كلاه ورزشي، كلاه‌هاي نامتناسب با محيط دانشگاه، برداشتن ابرو، تاتو و رنگ كردن آن، لباس‌هاي اندامي مردانه، تنگ و چسبان با آستين خيلي كوتاه مانند حلقه‌اي يا ركابي مصاديق غير مجاز براي پسران دانشجو است.

*
مصاديق غير مجاز براي دختران و پسران؛ پوشيدن لباس‌هاي داراي تصاوير عاشقانه ممنوع

در اين بخشنامه آمده است: مچ‌بندهاي دست و پا غير متعارف كه داراي نقوش زننده، علائم گروه‌هاي ضد اسلام، ضد انقلاب و ضد اخلاق و يا رنگ‌دار، پولك‌دار، چراغ‌دار، قفل‌‌دار و زنجير دار هستند، استفاده از پيشاني‌بند، شال و دستمال گردن، كمربند، انگشتر و كيف‌هايي كه داراي نقوش و نوشته‌هايي با حروف لاتين و زننده يا داراي علامت گروه‌هاي ضد اسلام، ضد انقلاب و ضد اخلاق باشد، ممنوع است.

استفاده از لباس‌هايي كه روي آن تصاوير زن، الفاظ ركيك، عبارات عاشقانه و مبتذل، تصاوير فكاهي، پوچ و بي‌معنا، شعارهاي قومي و نژادي، آرم و نشانه‌هاي ضد اسلام، ضد انقلاب و گروه‌هاي خاص حاوي تبليغات تجاري كه بر اساس هنجارهاي اجتماعي مي‌تواند زننده يا توهين‌آميز تلقي شوند يا محيط آموزشي را خصمانه سازد، خالكوبي در نواحي قابل رؤيت بدن، استفاده از لباس‌ها و آرم‌هايي كه متعلق به گروه‌هاي خاص انحرافي از جمله رپ و هوي است، تاتو صورت (لب، ابرو و چشم) مصاديق غير مجاز براي دختران و پسران دانشجو است.

***
پوشش مناسب در دانشگاه


*
رنگ لباس‌ها نبايد تند و زننده باشد

در اين بخشنامه در خصوص پوشش در دانشگاه‌ها آمده است: لباس‌ها همواره بايد ساده و آراسته، با وضعيت مناسب و در شأن دانشگاه بوده و با لباس‌هاي ساير محيط‌‌ ها نظير جشن‌ها و محيط هاي تفريحي و ورزشي متفاوت و به دور از مدل‌هاي افراطي باشد، رنگ لباس‌ها بايد متعادل بوده و تند و زننده نباشد به‌گونه‌اي كه موجب جلب توجه نشود، لباس‌هاي مورد استفاده در دانشگاه بايد از مصاديق لباس‌هاي غير مجاز نباشد.

*
پوشيدن كفش با پاشنه بيش از ۵ سانتي‌متر ممنوع

كفش‌ها بايد ساده و در شأن و منزلت دانشگاه باشد، كفش‌هاي صندل و دمپايي، پاشنه‌هاي خيلي بلند (بالاي ۵ سانتي متر)، پوتين‌هاي بلند (تا زانو) در صورتي كه بر روي شلوار پوشيده شود و كفش‌هايي كه در مهماني‌ها و مجالس ويژه استفاده مي‌شود در محيط دانشگاه نبايد پوشيده شود، پوشيدن جوراب در محيط آموزشي لازم است، رنگ جوراب‌ها و كفش‌ها بايد متعادل بوده، تند و زننده نباشد.

جواهر و زيورآلات مورد استفاده در محيط آموزشي بايد از مصاديق مجاز مانند حلقه ازدواج و ساعت باشد؛ استفاده از مواد معطر ملايم مجاز است.

*
استفاده از پروتز و ژل براي پسران و لوازم آرايشي صورت براي دختران ممنوع

آرايش و تركيب ظاهري: بهداشت و پاكيزگي فردي شرط لازم براي دانشجويان است، آرايش‌هايي كه جنبه زيبايي، جلب توجه ديگران را دارد در محيط آموزشي ممنوع است مانند استفاده از پروتز و ژل براي پسران و لوازم آرايشي صورت براي دختران.

طول ناخن‌ها بايد مناسب باشد ضمن اينكه استفاده از لاك، ناخن مصنوعي و جواهرات ناخن ممنوع است و آرايش و پيرايش موها بايد مناسب با شأن دانشگاه باشد.

*
پوشيدن لباس‌هاي فرم خيلي تنگ و يا خيلي گشاد مجاز نيست

اين بخشنامه در خصوص پوشش مختص به بخش‌هاي باليني، حرفه‌اي و آزمايشگاهي مي‌افزايد: پوشيدن لباس فرم در بخش‌هاي باليني و حرفه‌اي ضروري و لازم است؛ پوشيدن لباس‌هاي فرم خيلي تنگ و يا خيلي گشاد مجاز نيست و ضخامت لباس‌هاي فرم بايد به گونه‌اي باشد كه از وراي آن لباس‌هاي زير مشخص نباشد ( از پوشيدن لباس زير به تنهايي و يا لباس‌هاي ركابي و حلقه‌اي كه قسمتي از بدن مشخص مي‌شود بايد خودداري شود).

لباس‌ها بايد تميز و مرتب باشد به خصوص لباس‌هايي كه در محيط بيمارستان استفاده مي‌شود؛ پوشيدن جوراب با ضخامت مناسب و كفش با پاشنه مناسب ضروري است، استفاده از جواهرات و زيورآلات در محيط هاي باليني، كارآموزي و كارورزي بايد از مصاديق جواهرات و زيورآلات مجاز باشد و استفاده از عطر و ادكلن با بوهاي تند در بخش‌هاي باليني ممنوع است؛ آرايش صورت و بلندي ناخن‌ها در بخش‌هاي باليني و تشخيصي ممنوع است

محكوميت قطعی 10 سال حبس برای یک فعال سیاسی

وكيل مدافع «جعفر پناهي» از تقديم لايحه‌ي اعتراضي جهت تجديد نظر در حكم اين كارگردان سينماي ايران خبر داد.

فريده غيرت در اين زمينه اظهار كرد: روز 18 دي ماه لايحه‌ي اعتراضي در خصوص حكم صادره عليه‌ي آقاي پناهي را تقديم دادگاه كردم تا پس از تعيين شعبه در دادگاه تجديد نظر استان تهران، اقدامات قضايي لازم براي تجديد‌نظر در اين حكم صورت گيرد.

وي ابراز اميدواري كرد كه مجازات 6 سال حبس تعزيري و 20 سال محروميت از حقوق اجتماعي براي جعفر پناهي در دادگاه تجديد نظر شكسته شود.

غيرت هم‌چنين از قطعيت يافتن حكم 10 سال حبس و 10 سال محروميت از حقوق اجتماعي «عماد بهاور» خبر داد.

وي با اشاره به اين پرونده تصريح كرد: حكم بدوي صادره از سوي شعبه‌ي 15 دادگاه انقلاب اسلامي عليه آقاي «بهاور»، عينا توسط شعبه‌ي 54 دادگاه تجديد نظر استان تهران تاييد شد كه اين راي را روز 18 دي ماه رويت كردم.

وكيل مدافع به‌آور با انتقاد از آنچه كه آن را صدور عجولانه حكم و عدم توجه به دفاعيات مي‌خواند، افزود: اجتماع و تباني، تبليغ عليه نظام و عضويت در نهضت آزادي سه اتهام موكل بود كه در مورد هر سه اتهام اشد مجازات و علاوه بر آن به عنوان مجازات تتميمي 10 سال محروميت از حقوق اجتماعي براي وي در نظر گرفته شده است.

«عماد بهاور» از متهمان بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات است.

حذف یارنه ها؛ احتمال تعطیلی متروی تهران

مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه تاکنون دولت در مقابل پرداخت دو میلیارد دلار به مترو سکوت کرده است، اظهار داشت: متاسفانه کمتر از 3 ماه تا ابطال این قانون فرصت باقی است و دولت پرداخت آن را به تعویق انداخته است.

محسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار دادنا درباره پیگیری عدم پرداخت 2 میلیارد دلار از سوی دولت به توسعه متروی تهران که پیشتر به تصویب مجلس نیز رسیده بود، اعلام کرد: شرکت مترو تهران عدم اجرای این قانون را که منجر به متوقف ماندن توسعه مترو شده است را به‌طور مفصل پیگیری کرده است.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس این قانون را تصویب کردند و در حال حاضر هم پیگیر موضوع هستند و ما امیدواریم تا پایان سال این مشکل حل شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران اضافه کرد: البته مجلس باید مدعی اقدامات دولت شود که چرا قانون را رعایت نمی‌کند و بودجه مترو را پرداخت نمی‌کند. پیگیری این مشکل از طریق دیوان محاسبات کشور و قوه قضائیه در پروسه زمانی طولانی صورت می‌گیرد و با ادامه این روند برنامه‌های توسعه مترو اجرا نمی‌شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و تاثیر آن بر افزایش مسافران مترو، گفت: با اجرای این قانون مسافران مترو افزایش چشمگیری داشته است، بنابراین عدم پرداخت بودجه، منجر به اجرا نشدن برنامه‌های مترو می‌شود.

وی در ادامه درباره برآورد هزینه‌های مترو با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها خاطرنشان کرد: این قانون در ساخت و بهره‌برداری مترو اثرگذار است. ضمن اینکه هنوز یک ماه از اجرای آن نگذشته است و نمی‌توان گفت برآورد هزینه چگونه خواهد بود اما پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، هزینه‌های مترو 20 تا 30 درصد افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه گفت: دولت با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌هاف تعرفه‌ای برای کمک به مترو پیشنهاد نکرده است.

افزایش 5 برابری هزینه برق مترو

هاشمی همچنین از افزایش 5 برابری هزینه برق متروی تهران همزمان با آغاز هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و گفت: به‌طور قطع دولت باید تعرفه‌ای ویژه برای متروی تهران برای پرداخت هزینه برق اختصاص دهد. البته اگر هم دولت کمکی از این بابت به متروی تهران نکند، شهرداری تهران مسئولیت آن را برعهده می‌گیرد اما تمامی این مطالبات را از دولت خواهیم خواست.


عدم پرداخت خسارت ایران از طرف ترکیه

وزير انرژي تركيه گفت كشورش در سال 2011 هيچ جريمه و خسارتي را بابت عدم برداشت كامل گاز طبيعي ايران بر اساس قرارداد بين دو طرف پرداخت نخواهد كرد .

به گزارش فارس به نقل از پايگاه اينترنتي آسيا پالس تانر ييلديز تصريح كرد ما امسال هيچ غرامت و جريمه اي را بابت گاز خريداري نشده از ايران در چارچوب قرارداد گازي دو كشور پرداخت نخواهيم كرد.
بر اساس قرارداد بين دو كشور تركيه بايد هر سال سقف مشخصي از گاز ايران را وارد كند و چه اين رقم را برداشت كند و يا نتواند اين گاز را برداشت بايد بهاي آن را به ايران بپردازد.
ييلديز تصريح نكرد آيا عدم پرداخت خسارت به ايران به معناي اين است كه تركيه كل گاز تعيين شده در قرارداد في مابين را برداشت خواهد كرد يا اين كه توافقي در اين زمينه با ايران حاصل شده است كه آنكارا از عمل به اين تعهد معاف شده است.
وي در عين حال گفت: تركيه بايد هزينه گاز خريداري نشده از روسيه را كه مبلغ زيادي خواهد بود پرداخت كند .
وي در جمع خبرنگاران در آنكارا افزود امضاي اين نوع قراردادهاي گازي در صنعت گاز تركيه معمولي و عادي است و تركيه با ايران و روسيه چنين قراردادهايي را با شرايط مشابه به امضا رسانده است .
ايران و روسيه از بزرگترين صادر كنندگان گاز به تركيه به شمار مي روند . تركيه در سال 2008 بيش از 704 ميليون دلار جريمه بابت عدم واردات گاز از ايران پرداخت كرده است .




Atash Sholeh Barkash (Sorud)سرود آتش

رژیم بار دیگر طرح مالک و مستاجر را به اجرا در می آورد

به گزارش دنياي‌اقتصاد، براساس ابلاغيه جديد اتحاديه مشاوران املاك، اجاره آپارتمان به مجردها توسط مشاوران املاک کنترل خواهد شد. بنابراين گزارش، بنگاه‌های مسکن از امروز موظف هستند قبل از تنظیم قرارداد اجاره برای متقاضیان مجرد، علت اجاره‌نشینی آنها را با رویت مدارک مستند مبنی بر اشتغال به تحصیل در دانشگاه یا کارت اشتغال به کار یا جواز کسب، جویا شوند و در صورت تایید، برای این گروه از مستاجران فرم مخصوص «مستاجران مجرد» پر کنند. همچنین عواقب غیرواقعی بودن مدارک مستاجران مجرد برعهده مسوول آژانس املاک خواهد بود. این طرح چیزی شبیه به طرح مالک و مستاجر است که رژیم برای شناسائی اعضا و فعالان سازمان ها و احزاب مخالف در در دهه شصت به اجرا در آورد و به این وسیله موفق به شناسائی بسیاری از فعالان سیاسی و نامن کردن جامعه برای آن ها شد. دستگاه اطلاعات و امنیت رژیم مالکان را مجبور کرد، اسامی مستاجران به ویژه مستاجران مجرد را در اختیار ان ها قرار دهند.  

گواهي دانشجويي يا اشتغال به كار براي اجاره الزامي است

اجاره آپارتمان مسكوني به متقاضيان مجرد از اين به بعد براساس ضوابط جديدي كه براي بنگاه‌هاي مسكن تدوين شده، انجام مي‌شود.مشاوران املاك از ديروز موظف شدند قبل از تنظيم قرارداد اجاره، بعد خانوار متقاضي را براساس كارت ملي و شناسنامه مشخص كنند و در صورت مجرد بودن مستاجر او را مكلف به تكميل فرم مخصوص مستاجران مجرد كنند.
در اين فرم بايد محل قبلي سكونت فرد مجرد، سوابق شغلي، مشخصات منزل پدري و همچنين مشخصات همراهان احتمالي مستاجر قيد شود ضمن اينكه مشاور املاك موظف است بعد از تنظيم فرم مخصوص مستاجر مجرد، اصل مدارك شخصي فرد را رويت كند.

به گزارش دنياي‌اقتصاد براساس ضوابط جديد، پيش‌شرط اجاره آپارتمان به مجردها ارائه مدرك مستند از طرف فرد مجرد مبني بر علت تصميم به زندگي مجردي است به طوري‌كه بنگاه‌هاي مسكن بايد يكي از مدارك شامل اشتغال به تحصيل در دانشگاه، اشتغال به كار، كارت محل كار يا جواز كسب را از فرد مجرد دريافت و آن را با مهر بنگاه تاييد كنند. اين مدارك مي‌تواند علت اجاره‌نشيني مجردي متقاضيان را روشن كند.
طبق آنچه اتحاديه كشوري مشاوران املاك براي بنگاه‌هاي مسكن تعيين كرده، عواقب غيرواقعي بودن مدارك مستاجران مجرد برعهده مسوول آژانس املاك خواهد بود.اتحاديه كشوري مشاوران املاك با ارسال فرم‌هاي مخصوص مستاجران مجرد، مسووليت استفاده درست از آپارتمان‌هايي كه به مجردها اجاره داده مي‌شود را به بنگاه‌هاي املاك سپرده است.بر اين اساس چنانچه فرد مجرد، همراه داشته باشد موظف است در هنگام تسليم اصل مدارك، مشخصات و مدارك مربوط به همراهان را نيز در اختيار آژانس قرار دهد.
فرد مجرد همچنين موظف است سوابق شغل قبلي به همراه آدرس و مشخصات محل قبلي كه در آن مستاجر بوده را نيز در فرم مخصوص قيد كند. نام مالكان –موجران- قبلي نيز الزامي است.

دستگیری چهار نفر از جمله یک وکیل در کرج

یک‌شنبه ۱۹ دی حجت کلاشی، مسول سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، رضا کرمانی، دبیر کل سابق این، آرش کیخسروی وکیل دادگستری و شاهین زینعلی فعال سیاسی، عضو سابق دفتر تحکیم وحدت در کرج و در منزل رضا کرمانی دستگیر شدند. به گزارش رهانا، نیروهای امنیتی یک‌شنبه شب با ورود به منزل رضا کرمانی این چهار تن را بازداشت کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. از دلائل دستگیری این چهارتن اطلاعی در دست نیست، اما درگذشت محسن پزشک‌پور موسس و رهبر حزب پان ایرانیست که شب گذشته پیکرش به صورت مخفیانه و تحت تدابیر امنیتی به خاک سپرده شد بی ارتباط با بازداشت این افراد نبوده است.

در ادامه این گزارش آمده است: محسن پزشک‌پور که قرار بود بامداد روز دوشنبه مراسم تشیعش در قلهک برگزار شود، یک‌شنبه شب به اجبار ماموران وزارت اطلاعات به خاک سپرده شد.  همچنین گمان می‌رود که دلیل بازداشت  این چهار تن نگرانی از برگزاری تجمعات در جریان مراسم ختم محسم پزشک‌پور باشد که قرار است در روزهای آینده برگزار شود.
حجت کلاشی و رضا کرمانی پیش تر در تاریخ ۲۰ شهریور ماه بازداشت و پس از چندین رو از زندان آزاد شده بودند. همچنین رضا کرمانی سال گذشته نیز در جریان درگذشت دکتر ابراهیم میرانی در فرودگاه اهواز بازداشت شده بود و با قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی آزاد شده بود.

شاهین زینعلی فعال سیاسی، عضو سابق دفتر تحکیم وحدت و از اعضای حزب پان ایرانیست  است که در پی حوادث عاشورای سال گذشته بازداشت و به دو سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم  شده بود. قرار بوده است وی برای اجرای حکم خود روز دوشنبه، بیستم دی ماه جاری خود را به زندان معرفی کند.
آرش کیخسروی وکیل دادگستری و از دیگر اعضای حزب پان ایرانیست ایران است که وکالت مهدی خدایی فعال دانشجوی زندانی را که به هفت سال زندان محکوم شده بر عهده دارد.

مشاور سرکرده پاسداران: سران فتنه بايد محاكمه شوند

محمدحسين صفارهرندي گفت: سران فتنه بايد بابت جنايات سال 88 خود و فرصت‌سوزي‌هاي زياد محاكمه شوند.

محمدحسين صفارهرندي در كارگاه آموزشي و تحليلي تهاجم فرهنگي در تيپ 44 قمر بني‌هاشم سپاه استان چهارمحال و بختياري با اشاره به فتنه انگيزي‌هاي برخي از عوامل استكبار جهاني در سال گذشته اظهار داشت: سران فتنه بايد بابت جنايات سال 88 خود و فرصت سوزي‌هاي زياد محاكمه شوند.
وي تصريح كرد: بايد فتنه‌گران محاكمه شوند و پاسخگوي اشتباهات خود باشند نه اينكه از رأفت اين نظام الهي استفاده كرده و طلبكارانه بخواهند به صحنه سياست بازگردند.
صفارهرندي گفت: به لطف خدا وضعيت عمومي كشور بسيار مطلوب و رضايت بخش است و با عنايت خداوند سبحان و درايت رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي، جمهوري اسلامي ايران در دنيا سربلندتر از گذشته به راه خود ادامه مي‌دهد.

مشاور فرمانده كل سپاه پاسداران در بخش ديگري از سخنان خود به تلاش غرب براي انزواي جمهوري اسلامي اشاره كرد و افزود: غربي‌ها با تحريم‌ها سبب شدند ما توانمندي‌هاي جديدي در عرصه‌هاي بين‌المللي بياموزيم و در نهايت نيز غربي‌ها گفتند كه ايران با دور زدن تحريم‌ها ما را مسخره كرد.
وي با اشاره به تلاش غرب براي تحريم فروش بنزين به كشورمان، گفت: اين تهديد تبديل به فرصتي شد تا ايران اسلامي با اتكا به متخصصان خود به صادركننده بنزين در جهان تبديل شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم ادامه داد: در حالي كه عوامل خود فروخته، بي‌مواجب و غرب‌زده داخلي شروع به جو سازي كردند كه بنزين توليد داخل مضرات زيادي دارد، غربي‌ها با صادرات ما مواجه شده و اعلام كردند كه حاضريم بنزين را به قيمت كمتر از گذشته به شما بفروشيم.


شش تن دیگر از مصدومان سقوط هواپیما جان باختند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اعلام کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته برای نجات جان بازماندگان حادثه هواپیما از دیشب تا کنون شش نفر از 33 مصدوم این حادثه در بیمارستانهای ارومیه جان باختند.

نصرت الله ملازاده افزود: بر اساس اطلاعات جدید، تعداد مسافران هواپیمای بوئینگ 727 شب گذشته 104 نفر بوده است.

وی گفت: از 27 مصدوم باقیمانده نیز فعلا حال هیچیک وخیم نیست.

ملازاده اما هویت شش مصدوم کشته شده را اعلام نکرد.

وی در پاسخ به اینکه اجساد چه زمانی به خانواده هایشان تحویل داده می شود یا زمان تشییع جنازه ها کی خواهد بود اظهار داشت: پزشکی قانونی هنوز بررسی های خود را تمام نکرده است، لذا هیچ چیز تا اعلام قطعی نتایج بررسی ها معلوم نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه همچنین با اشاره به ادامه بررسی کمیسیون تحقیق در خصوص دلیل سقوط هواپیما گفت: تا زمان اعلام نتایج بررسی های این کمیسیون و نیز پزشکی قانونی، آمار و ارقام دقیقی نمی توان ارائه کرد.

وی در عین حال با اشاره به بسیج تمام امکانات درمانی ارومیه برای نجات جان مصدومان باقیمانده گفت: هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد و تنها باید منتظر گذر زمان بود.

یک فروند بویینگ 727 به شماره 277 ساعت 19.30 امشب در مسیر تهران - ارومیه در نزدیکی فرودگاه ارومیه سقوط کرد که در این سانحه تاکنون 77 نفر جان خود را از دست داده و 33 نفر مجروح شده اند.