۱۳۹۲ مهر ۱۷, چهارشنبه

مشكل نظام با ديدار ظريف و كري حل نميشود، بلكه مشكل اصلي كنگره است

رژیم اسد دو روزنامه نگار فرانسوی را به گروگان گرفته

 به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وزارت خارجه فرانسه امروز از گروگان گرفته شدن دو روزنامه نگار و عکاس فرانسوی در سوریه خبر داد.

اسامی این دو روزنامه نگار گروگان گرفته شده عبارتست از «نیکلا اِنن»، روزنامه نگار و «پییر توره» عکاس. 

به این ترتیب تعداد روزنامه نگاران ربوده شده فرانسوی در سوریه به چهار نفر رسید. 

گزارش؛ وضعیت اسفبار زندانیان اهل سنت

گزارشی از وضعیت زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت در زندانهای جمهوری اسلامی

خبرگزاری هرانا - طبق آخرین گزارشات هم اکنون ۱۹۵ زندانی عقیدتی- سیاسی اهل سنت در ۹ زندان ایران در شرایط اسف‌باری نگهداری می‌شوند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وضعیت زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت در زندان‌های ایران بسیار اسف‌بار گزارش شده است. 

اخبار برخی از این زندانیان در سایت‌ها منتشر شده، ولی اسامی بسیاری از ایشان، مخصوصا کسانی که در زندان‌های شهرستان‌ها بسر می‌برند تا کنون جایی منتشر نشده و کسی نامی از ایشان نشنیده است.

اخوان المسلمین مصر رسما منحل شد

تلویزیون مصر لحظاتی پیش به نقل از یک مقام مصری از انحلال نهایی جمعیت اخوان المسلمین این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تلویزیون مصر به نقل از وزیر همبستگی این کشور از انحلال نهایی جمعیت اخوان المسلمین خبر داد.

درخواست قانونگذاران از اوباما برای تشدید تحریمها

جمعی از قانونگذاران هر دو حزب کنگره آمریکا از دولت اوباما خواسته‌اند تحریم‌ها علیه رژیم ایران را شدت بخشد.

به گزارش فارس، گروهی متشکل از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا از دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور خواستند تا از تمام تحریم های مصوب مجلس نمایندگان کنگره آمریکا علیه رژیم ایران استفاده کند تا این تحریم ها مانع از دستیابی جمهوری اسلامی به تسلیحات هسته ای شود.

بسیاری از این قانونگذاران که نامه به اوباما را امضا کرده اند، به تازگی از سفر خاورمیانه به آمریکا بازگشته اند.

احضار مادر و برادر دانشجوی زندانی

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» احضار خانم اکرم السادات سنجری مادر دانشجوی زندانی میثاق یزدانژاد و فرزندش میلاد یزدان نژاد  به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به منظور محاکمه

طی احضاریه ای  از شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب  که رئیس آن فردی به نام پیر عباسی می باشد خانم اکرم السادات سنجری از زندانیان سیاسی دهه ۶۰  و فرزندش میلاد یزدان نژاد  به این شعبه احضار شدند . آنها می بایست روز یکشنبه ۲۱ مهر ماه در این شعبه حاضر شوند تا مورد محاکمه قرار گیرند. این مادر و فرزندش به اتهام شرکت در مراسم تشیع و خاکسپاری شهید راه آزادی مردم ایران علی صارمی و داشتن رسیور ماهواره قرار است مورد محاکمه قرار گیرند.

مقام انگلیسی: تغيير يا اعمال تحريمهای قويتر

ويليام هيگ وزير خارجه انگلستان طی سخنانی در پارلمان اين کشور گفت، ما نبايد يک لحظه هم فراموش کنيم که در شرايط کنونی، رژيم تهران در يک موضع مقابله جويانه همچنان عليه 6 قطعنامه شورای امنيت و چند قطعنامه شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی بوده و در حال نصب سانتريفوژهای بيشتری در تاسيسات اتمی خود است. 

وزير خارجه انگلستان گفت، هرگونه تغييری در تحريمهای غرب عليه رژيم تهران نياز به يک تغيير مادی در برنامه های اين رژيم دارد. 

شانزدهم مهرماه سالگرد شهادت انقلابی کبیر ارنستو چگوارا