۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۰, چهارشنبه

ايران: فراخوان براي نجات جان 4 زنداني سياسي كرد

گزارشی از وضعیت زندان سیاسی

چهارده زندانی سياسی در بند ۳۵۰ اوين از ملاقات هفتگی محروم شدند
چهار زندانی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين به نامهای رضا اکبری منفرد. محمد داوری. آرش همپای و آرش مقدم به همراه ده تن از زندانيانی که هم اکنون در بند ۲۴۰ زندان اوين به سر می برند از ملاقات هفتگی با خانواده های خود در روز دوشنبه هشت ارديبهشت محروم شدند.
محمد صديق کبودوند از جمله زندانيانی بود که موفق به ملاقات شده بود. در ملاقات آثار کبودی بر روی دست و پهلوی اين زندانی سياسی مشهود بوده و پای وی نيز دچار آسيب شده بود. محمد صديق کبودوند در پی انتقال از بند ۳۵۰ به سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوين به دليل شدت جراحات به بهداری زندان منتقل شده است.

حکم اعدام برای زنی ​که هنگام قتل 17 ساله بود

پرونده زنی جوان که متهم است شوهرش را به قتل رسانده با درخواست اعاده دادرسی یک‌بار دیگر در دیوانعالی کشور به جریان افتاد. این زن قرار بود یک هفته پیش اعدام شود. مریم که زمان قتل 17ساله‌ بود، با شلیک گلوله به سمت همسرش او را به قتل رسانده ‌است. 

روزنامه شرق: سال 88 بود که مریم به ماموران پلیس اهواز مراجعه کرد و گفت شوهرش برای رفتن به دانشگاه از خانه خارج شده و دیگر برنگشته‌ است. پدر و مادر مریم چندروز بعد از اعلام این شکایت در حالی‌که تحقیقات برای یافتن مرد گمشده‌ ادامه داشت و هیچ سرنخی برای یافتن او در دست نبود، به پلیس مراجعه کردند و گفتند جسد دامادشان را پیدا کرده‌اند. آنها به پلیس گفتند مریم دامادشان را کشته است.

پیام طبرزدی از زندان مخوف رجايی شهر

بدین وسیله اعلام می دارم مسول جان زندانیان سیاسی و تمام اعتراض کنندگان به قوانین ضد انسانی رژیم که هر یک به گونه ای در در زندان ها و شکنجه گاه ها در تبعید و یا و... به سر می برند ,شخص مقامات مسول از صدر تا ذیل بوده و باید در برابر هرگونه اتفاق ناگوار پاسخگو باشند ,ما خانواده های زندانیان ضمن پشتیبانی و حمایت قاطع از عزیزان در بند نسبت به هر گونه اعمال زور و شکنجه از سوی مقامات مسول هشدار می دهیم و خواهان رسیدگی فوری به خواست اعتصاب کنندگان هستیم در غیر این صورت بیش از این سکوت را جایز ندانسته با شرکت فعالانه در اعتراضات و تجمعاتی که به همین منظور تشکیل خواهیم داد دست به اعتراضی همه گیر خواهیم زد!

احضار پنج فعال کارگری در آستانه روز کارگر

فعالان در تبعید: پنج نفر از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگرن ایران، در آستانه روز جهانی کارگر به اداره اطلاعات سنندج احضار شدند.

بنا بر گزارش “اتحادیه آزاد کارگران”، صبح روز سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، شریف ساعده پناه، شیث امانی، صدیق کریمی، مظفر صالح نیا و خلیل کریمی، از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به اداره اطلاعات شهر سنندج احضار شدند.


طبق این گزارش، مظفر صالح نیا پس از بازجوئی و هشدار نسبت به برگزاری مراسم روز جهانی کارگر آزاد شده است و چهار نفر دیگر از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران آقایان شریف ساعد پناه، صدیق کریمی، شیث امانی و خلیل کریمی همچنان در اداره اطلاعات شهر سنندج هستند.

هشدار معاون روحانی در مورد تحریم نفتی

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: فشارهای آمریکا صادرات نفت ایران را کاهش داد. منابع رصد تردد نفتکش ها اعلام کردند صادرات نفت ایران برای دومین ماه پیاپی در ماه اخیر میلادی کاهش یافته است.

در همین حال معاون روحانی اعلام کرد می خواهند صادرات نفت ما را به صفر برسانند. 

محمد باقر نوبخت که اظهاراتش توسط خبرگزاری فارس مخابره شده گفته است: ما امکان فروش و صادرات 4ميليون بشکه نفت را داريم اما به دليل تحريمها امکان صادرات فقط يک ميليون بشکه نفت را داريم اما حتی همين رقم را هم می خواهند به صفر برسانند.

روز کارگر مبارک باد