۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

واکنش رژیم به اظهارات تازه مدیرکل آژانس اتمی

به گزارش رویداد پس از سخنان تازه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد عدم اطمینان این آژانس از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران، وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش گفت که این اظهارات «متناسب با واقعیت نیست».

شمار کشته ‌شدگان زلزله بوشهر رو به افزایش است

رادیو آلمان: زلزله‌‌ای به شدت ۱/ ۶ ریشتر بخش کاکی در ۸۹ کیلومتری جنوب شرقی بوشهر را لرزاند. شمار کشته‌شدگان بخش‌های کاکی، شُنبه و طسوج شهرستان دشتی در استان بوشهر به ۳۷ نفر رسیده و تعداد مجروحان رو به افزایش است.

ترکیه و و اسرائیل قرارداد همکاری امضا کرده اند

آنکارا- روزنامه آیدینلیک چاپ ترکیه روز سه شنبه فاش کرد که ترکیه و اسرائیل یک قرارداد همکاری در بخش ترانزیت و نقل و انتقال کالا امضا کرده اند.

آیدینلیک با اشاره به اینکه حمله به کامیون های ترک در مسیر اردن و عراق در ماه های اخیر تشدید شده است، افزود:

مخالفت روسیه با اعزام بازرسان سازمان ملل به سوریه

معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که بازرسان سازمان ملل اجازه ورود به سوریه برای تحقیق در مورد سلاح شیمیایی را ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که بازرسان سازمان ملل نمی‌توانند برای تحقیق در مورد وجود سلاح شیمیایی وارد سوریه شوند زیرا اجماعی بر لزوم چنین مأموریتی صورت نگرفته است.

سقوط‌ جت‌ آمریکایی‌ در آبهای خلیج‌ فارس

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد سقوط یک فروند جت این ناوگان در آبهای خلیج فارس به علت از کار افتادن موتور بوده است.

به گزارش فاکس نیوز، سرنشینان یک فروند جت نیروی دریایی آمریکا که روز گذشته در خلیج فارس سقوط کرده است، نجات داده شده‌اند.

زلزله شناسی آمریکا: زلزله 6.3 ریشتری در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مرکز زلزله شناسی آمریکا اعلام کرد زمین لرزه ای به قدرت 6.3 دهم ریشتر امروز جنوب ایران را لرزاند.

مرکز این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری و در 89 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر اعلام شده است.

بی ‌سابقه ‌ترین تحریم‌ها در راه ایران / انتخابات آزاد

 صبر کنگره آمریکا رو به پایان است. این طرح در ماه جاری نهایی می شود. طرحی که گفته می شود در آن مساله آزادی زندانیان سیاسی، احترام به حقوق زنان و نظارت بر انتخابات آزاد نیز مطرح شده است.

احمدی ‌نژاد: به فعالیتهای اتمی سرعت بیشتری دهید

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برخی‌ها به دنبال جلوگیری از دستیابی ملت ایران به فناوری هسته‌ای بوده‌اند گفت: ملت ایران ایستاد و به این فناوری دست یافت، آیا کسی می‌تواند آن را از ملت ایران بگیرد؟

افتتاح دو معدن اورانیوم و یک کارخانه کیک زرد در ایران

رادیو فرانسه: به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای در ایران و چند روز پس از شکست مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی با قدرت‌های جهانی در آلماتی، دو معدن اورانیوم و یک کارخانه تولید کیک زرد، از سوی محمود احمدی نژاد در این کشور افتتاح شد.

ضرب و شتم و شکنجه یکی از بستگان احمدی نژاد در اوین

دو تن از مسئولان زندان اوین به نام های مومنی و عباسی، مهدی فراحی شاندیز، یکی از زندانیان سیاسی این زندان را به شدت ضرب و شتم کرده و به شکل وحشیانه ای دست راست وی را شکستند.

تفاوتهای "تنظیم بازار" از مرغ تا مرسدس

منصور امان

در همان هنگام که دستگاه های تبلیغاتی حُکومت علت افزایش چشمگیر بهای مواد خوراکی (مُرغ، لبنیات، میوه و صیفی جات) در هفته های اخیر را با "عدم تنظیم بازار" توضیح می دهند، اما چنین می نماید که دستکم در پهنه "تنظیم" بازار خودروهای لوکس این انتقاد مصلحت آمیز وارد نباشد و "مسوولان" کاملا هدفمند و سازمان یافته در این حوزه به فعالیت مشغول هستند. 

استقرار سلاح لیزری جدید آمریکا در خلیج فارس

نیروی دریایی آمریکا برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین و قایق های تندرو رژیم ایران در خلیج فارس، سلاح جدید لیزری را در این منطقه مستقر می کند.

به گفته کارشناسان نظامی آمریکا، سپاه پاسداران مجهز به قایق‌های سریع‌السیر در خلیج‌فارس است. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پی تاسیس واحدی از پهپادهای شناسایی و رزمی هستند. سلاح لیزری پاسخی موثر به این تهدیدات مشخص خواهد بود.

سرکوب اعتراض روستائیان در سراب با یگان ویژه

سایت ملی مذهبی: شنیده شده است که اواخر سال گذشته اعتراض ساکنان یکی از روستاهای اطراف سراب با حضور یگان های ویژه سرکوب شده است.

طبق همین شنیده در اطراف این روستا معدنی کشف می شود (که گفته می شود مربوط به یک ماده رادیو اکتیو است). فردی به نام انواری که معروف است در تعیین نمایندگان شهرهای اطراف میانه و سراب نقش مهمی دارد و با صرف پول آن ها را به مجلس می فرستد شروع به بهره برداری از این معدن می کند. 

زلزله همچنان بوشهر را می لرزاند


نيروگاه بوشهر در روز ملي فناوري هسته‌ اي لرزيد
به گزارش «تابناک»، ساعت 16 و 22 دقيقه عصر امروز زلزله اي به بزرگي 6.1 ريشتر منطقه کاکي در استان بوشهر را لرزاند.