۱۳۹۳ خرداد ۲۵, یکشنبه

تجمع اعتراضی خانواده های بازداشت شدگان ارومیه

10461854_279261462256862_540914052_nشماری از خانواده های بازداشت شدگان تظاهرات اخیر، در مقابل دادسرای رژیم در ارومیه تجمع کردند و خواستار آزادی عزیزان در بندشان شدند. افراد دستگیر شده روز سه شنبه ۲۰خرداد در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه و بی عملی رژیم دست به تظاهرات زده بودند.

جیمز جفری سفیر سابق آمریکا در عراق: باقی ماندن نوری مالکی در نخست وزیری زیر سؤال است

جیمز جفری سفیر سابق آمریکا در عراقجیمز جفری سفیر سابق آمریکا در عراق، در پاسخ به سؤال تلویزیون سی.ان.ان در مورد امکان بازگشت اوضاع عراق به قبل گفت: این نیاز به یک روند سیاسی دارد تا بتوان به سنیها این اطمینان را داد که یک دولت واقعی ائتلافی شامل شیعه و سنی تشکیل شود. همچنین اگر نوری مالکی نخست وزیر باقی بماند، که در حال حاضر زیر علامت سؤال است، باید دست از دخالت در امور نظامی بردارد و انتخاب دست نشاندگان خود را برای پستهای ارشد ارتش متوقف کند.

اعتصاب غذای ۴زندانی سیاسی کرد در قزلحصار کرج

اعتصاب غذای 4زندانی سیاسی کرد در زندان قزلحصار بنا به گزارشهای دریافتی 4 زندانی سیاسی کرد از روز شنبه 24خرداد در اعتراض به جابه جایی برای اجرای حکم اعدام دست به اعتصاب غذا زده اند. حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی پیشتر نیز 75روز اعتصاب غذا کرده بودند. 
خانواده های این زندانیان محکوم به اعدام از صبح امروز یکشنبه 25خرداد در برابر زندان قزلحصار کرج دست به تحصن زدند و خواستار لغو حکم اعدام فرزندانشان شدند. آنها در برابر تهدید دژخیمان گفته اند تا لغو حکم اعدام فرزندانمان در همین محل تحصن خواهیم کرد.

تجمع کارگران ایران تایر مقابل بنیاد مستضعفان

جمعی از کارگران کارخانه ایران تایر صبح امروز،(شنبه 24 خرداد)، در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان در مقابل ساختمان سازمان بنیاد مستضعفان در تهران تجمع کردند.

یکی از کارگران ایران‌تایر در گفت وگو با ایلنا مدعی شد: بنیاد مستضعفان به عنوان سهام دار اصلی کارخانه ایران تایر در خصوص پرداخت مطالبات کارگران این واحد تولیدی بی توجه است و مدیرانی که از سوی این سازمان به مجموعه ایران تایر معرفی می‌شوند توجه چندانی به پرداخت مطالبات قانونی کارگران ندارند.

اعتراضات برزیلی‌ها به ورزشگاه کشیده شد

اعتراض برزیلی ها به دولت این کشور به ورزشگاه ها نیز کشیده شده است.

به گزارش گروه ورزشی صراط، برخی منابع خبری از تداوم اعتراضات به رییس جمهور برزیل در بازی اروگوئه و کاستاریکا خبر دادند.

از جمله، بی بی سی گزارش داد که همچنان در برزيل مردم در ورزشگاه عليه ديلما روسف شعار می دهند اعتراض ها از خيابان به زمين فوتبال منتقل شده است.