۱۳۹۲ فروردین ۱۰, شنبه

بازرسی هواپیماهای رژیم؛ ارسال اسلحه با کشتی برای اسد

رادیو فرانسه: چند روز پس از درخواست جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا از عراق، مبنی بر بازرسی هواپیماهای ایرانی که از حریم هوایی عراق برای رفتن به سوریه استفاده می کنند، دولت عراق، اعلام کرد که این بازرسی های سرزده را افزایش می دهد.

مصر؛ حکم بازداشت به اتهام توهین به اسلام

دیدار محرمانه مرسی با وزیر دفاع مصر

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادستان کل مصر روز شنبه دستور بازداشت "باسم یوسف" مجری مشهور برنامه طنز تلویزیونی را به اتهام توهین به اسلام و نیز توهین به محمد مرسی رئیس جمهور اسلامگرای این کشور صادر کرد.

حمله لباس شخصی های پوتین به مخالفان در مسکو

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، پلیس روسیه امروز شماری از فعالان مخالف کرملین را که برای شرکت در تجمعی در حمایت از همکاران زندانی خود در نزدیکی میدان سرخ مسکو جمع شده بودند، دستگیر کرد.

یکاترینا موچالووا، یکی از فعالان بازداشت شده از درون خودروی پلیس گفت، ما فقط نزدیک یک بنای یادبود جمع شده بودیم که پلیس، ما را بازداشت کرد...

امروز شنبه: خودسوزی مردی در ميدان انقلاب

گزارش دریافتی: صبح امروز شنبه مردی در ضلع شمال غربی ميدان انقلاب در تهران دست به خودسوزی زد.  اين فرد با ريختن بنزين بر روی خود، اقدام به خودسوزی کرد. به گفته شاهدان وی که به شدت مجروح شده بود، با آمبولانس به بيمارستان منتقل شد. این چندمین مورد خودسوزی در ایران طی ماههای اخیر در اعتراض به سیاست های  ضد مردمی حکومت اسلامی است.

حمله به سفارت؛ رژیم درمانده به غلط کردن افتاد

رادیو فرانسه: در حالی که یک سال و پنج ماه از حمله به سفارت بریتانیا در تهران می گذرد، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی، بار دیگر از درخواست دولت تهران برای بازگشت کاردار بریتانیا به تهران خبر داد.

آغاز سال بازار ارزهای خارجی با افزایش قیمت

خبرگزاری مهر: هر دلار آمریکا امروز در تابلوی صرافی ها (بازار) 3480 تومان و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز 1 میلیون و 380 هزارتومان اعلام شده است. در عین حال، مرکز مبادلات ارزی قیمت دلار را برای روز جاری 2459 تومان اعلام کرده که نشان دهنده اختلاف قیمت 1021 تومانی قیمت بازار و بانک مرکزی است. 

تداوم بازداشت دو روزنامه نگار کُرد، برادران کردپور

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

تداوم بازداشت ۲ روزنامه نگار کرد،  خسرو و مسعود کردپور بیش از سه هفته از بازداشت  ۲ روزنامه نگار کرد  خسرو و مسعود کردپور می گذرد در صورتی که این دو روزنامه نگار  که از ۱۷و ۱۹ اسفندماه کماکان در بازداشت بسر میبرند.

نفرت و انزجار جهانی از سه رژیم شرور و تبهکار


لیلا جدیدی

جمهوری اسلامی، سوریه و کره شمالی تنها حکومتهای مخالف در جهان با نظارت بر تجارت اسلحه / مردم در سراسر جهان نفرت و انزجار خود را از رفتار این سه رژیم منزوی و تبهکار ابراز کرده اند
********

رژیم جمهوری اسلامی و همدست آن سوریه و همچنین کره شمالی، سه حکومتی بودند که از میان همه 193 کشور جهان با پیش نویس پیمان افزایش نظارت بر تجارت جهانی تسلیحات در سازمان ملل مخالفت کردند. 

مصر؛ تجاوز و حمله به زنان توسط اسلامگرایان

صدای آمریکا: کاخ سفید تجاوز وحمله به زنان درتظاهرات اخیر در مصر را محکوم کرده وازدولت قاهره خواسته است ازخشونت جنسی جلوگیری کند وعاملان را به مجازات برساند.

به گزارش رویترز;