۱۳۸۹ مرداد ۲, شنبه

تجمع کارکنان مخابرات استان کرمانشاه در مقابل استانداری

جمعی از کارکنان شرکت مخابرات کرمانشاه پیش از ظهرپنج‌شنبه، ۳۱ تیر ۸۹، در اعتراض به کاهش حقوق و دستمزدهای خود در مقابل استانداری کرمانشاه تجمع کردند.

کارکنان معترض که ابتدا در ساعات اولیه صبح در خیابان مصوری( محل اداره کل و مراکز مخابراتی) تجمع کردند، سپس با حضور مقابل درب ورودی استانداری خواهان رسیدگی به وضعیت نامعلوم خود شدند.
یکی از این افراد که از ترس اخراج شدن حاضر به افشای نامش نشد، گفت: هیچ یک از ما امنیت شغلی نداریم و هر روز به بهانه‌ای اضافه کار و حقوق ما کاهش می‌یابد و اخیرا هم که اعلام کرده‌اند حقوق ما از این ماه نصف خواهد شد و هرکس می‌خواهد بماند، هرکس نمی‌خواهد برود.

آقای«م» نیز گفت: سال گذشته بیش از ۱۴٠ نفر از کارکنان مخابرات رفتند و امسال هم به ما نمی‌گویند بروید اما فشارها آنقدر زیاد است که مجبور شویم ترک کار کنیم تا حقوق و سوابقمان از بین برود.

وی افزود: ضمنا بعد از ما نوبت به شرکتی‌ها می‌رسد و همه آنان بر اساس ساعت کار، کار خواهند کرد، یعنی کسی که تا به حال روزانه شش ساعت کار می‌کرده و مثلا ۳٠٠ هزار تومان یا ۳۵٠ هزار تومان حقوق می‌گرفته از ابتدای مرداد ماه باید صد ساعت کار کند و ساعتی هم حقوق بگیرد و این برای کاری تخصصی مانند مخابرات و فعالیت‌های آن غیر فنی و غیر معقول است.
این کارمند مخابرات افزود: مسئولان مخابرات هیچ توجیه مناسبی برای این کار ندارند و افرادی داریم که بالغ بر ۱٠ تا ۱۵ سال است، با همه ناملایمات و کم‌مهری‌های مخابرات و شرکت‌های پیمانکار ساخته و الان صاحب زن و فرزند است، چگونه می‌تواند با ماهی ۱۲٠ تا ۱۵٠ هزار تومان امرار معاش کند.
یکی دیگر از کارکنان زن مرکز ۱۱۸ نیز گفت: ما قریب به صد نفر هستیم که در ۱۱۸ کار می‌کنیم و فشار کار، بار روانی، عدم دریافت اضافه کار و مسائل مختلف را تاکنون تحمل کرده‌ایم اما انصاف نیست الان بعد از ۱٠ سال ما را نصف کنند و بگویند می‌خواهید بخواهید، نمی‌خواهید بروید بیرون … این اوج توهین به حقوق کارکنان در یک شرکت است.

حضور لباس شخصی ها بر سر مزار شاملو

گزارش دریافتی: امروز شنبه دوم مردادماه دهمين سالگرد خاموشي احمد شاملو شاعر بلند آوازه و آزاديخواه ايران است. قرار است امروز همچون 9سال گذشته بسياري از صاحبان قلم و انديشمندان و طرفداران او بر سر مزارش حضور يابند اما از ساعات اوليه امروز چندين موتور سوار لباس شخصي در ورودي امام زاده طاهر مستقر شدند و اطراف مزار احمد شاملو پرسه مي زنند. ضمنا بخشي از اين لباس شخصي ها در دفتر مركزي صحن امام زاده مستقر شدند و گزارش ها را مخابره مي کنند. لباس شخصي ها حتي زودتر از خانواده شاملو بر سر مزار او حاضر شدند!