۱۳۸۹ بهمن ۱۴, پنجشنبه

خروش بهمن(4)



برکناری روسای هفت دانشگاه و جایگزینی آنها با طرفداران احمدی نژاد

خبرگزاری حکومتی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تصمیمات اخیر این شورا، از تغییر ۷ نفر از روسای دانشگاههای وابسته به وزارت بهداشت و وزارت علوم و تایید انتخاب آنها در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.
این هفت دانشگاه عبارت‌اند از دانشگاه‌های علوم پزشکی کردستان، علوم پزشکی رفسنجان، علوم پزشکی شهرکرد، علوم پزشکی کرمان، کردستان، مراغه و محقق اردبیلی.
به گزارش مهر، محمدرضا مخبر دزفولی با اشاره به مصوبات جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: احکام ریاست اردشیر شیخ‌آزادی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی کردستان، عباس اسماعیلی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رضا ایمانی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و عبدالرضا صباحی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.
وی افزود: همچنین شورا احکام جهانشیر امینی برای ریاست دانشگاه کردستان، محمد زادشکویان برای ریاست دانشگاه مراغه و مسود گنجی برای ریاست دانشگاه محقق اردبیلی را مورد تایید قرار داد.
از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در ایران بسیاری از اساتید دانشگاه‌ها بازنشسته یا اخراج شده‌‌اند. دولت احمدی‌نژاد در پنج سال گذشته تغییرات گسترده‌ای در ادارات و نهاد‌های دولتی به خصوص دانشگاه‌ها اعمال کرده که این تغییرات با اعتراضاتی‌ نیز رو به رو شده است.

انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داوودی به سلول انفرادی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: ارژنگ داوودی زندانی سیاسی بند 4 زندان رجایی شهر کرج، به سلول های انفرادی این زندان منتقل گردید.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، ماموران زندان رجایی شهر کرج، به دستور نبی الله فرجی نژاد معاونت حفاظت این زندان ساعت 12 ظهر امروز پنج شنبه چهاردهم بهمن ماه، با ضرب و شتم زندانی سیاسی ارژنگ داوودی وی را به سلول های انفرادی این زندان منتقل کردند.

بنا به اخبار رسیده به کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، هم اکنون آقای داوودی به همراه دو تن دیگر از زندانیان سیاسی بند 4 زندان رجایی شهر به نام های افشین بایمانی و محمد مهدی زاویه که در سلول انفرادی بسر می برند، در اعتراض به ضرب و شتم و آزار و اذیت های مسئولان این زندان و همچنین انتقال ایشان به سلول های انفرادی در اعتصاب غذا به سر می برند.

یادآوری می گردد که نبی الله فرجی نژاد از بازجویان و شکنجه گران سابق زندان اوین می باشد که هم اینک با حمایت علی حاج کاظم رئیس زندان رجایی شهر مسئولیت معاونت حفاظت این زندان را بر عهده دارد و دارای پرونده های مفتوحی نیز در خصوص شکنجه زندانیان است.

وی چندی پیش نیز زندانیان سیاسی زندان رحایی شهر را تهدید به دچار شدن به سرنوشت علی صارمی زندانی سیاسی ای که هفتم دی ماه سال جاری و بطور مخفیانه به دارآویخته شد کرده بود.

بازداشت ۱۵ تن از سازندگان ویدئو کلیپ‌های زیرزمینی در تهران

۱۵ نفر از سازندگان ویدئو کلیپ‌های زیرزمینی، توسط گروهی موسوم به "سربازان گمنام امام زمان" در خانه ای در جنوب تهران بازداشت شدند.

سایت های دولتی مدعی شده اند که چند دانشجوی دانشگاه تهران نیز در بین افراد بازداشت شدگان وجود دارند، و ۵ تن از این افراد برای شبکه های ماهواره ای خارج از کشور نماهنگ تولید می کردند.

از اسامی این افراد اطلاعی در دست نیست.

گفته می شود این افراد در ويلايي کنار کارخانه موجود در آن منطقه، به کارهايی چون ساخت نماهنگ و توليد فيلم هایی که از ان ها به عنوان"غيرمجاز" نام برده شده است، مبادرت مي کردند که گفته می شود برخي از توليدات نماهنگ های این گروه، به گروه زیرزمینی بروبکس ارسال می شده است.

طی سال های اخیر به دلیل ممیزی هایی که در وزارت "فرهنگ و ارشاد اسلامی" ایران وجود دارد، بسیاری از گروه های موسیقی مجبور به فعالیت های زیرزمینی شده اند.

سنندج؛ دوباره دختری قربانی فقر ومشکلات خانوادگی شد


کمپین"دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
امروز پنج شنبه 14بهمن درمحله قشلاق شهرسنندج دختری  باحلق آویزکردن خود به میله
های پل قشلاق صحنه ای دل خراش از مظلومیت این قشراز جامعه را به نمایش گذاشت.اگرچه
هنوز مرگ وی مشکوک اعلام شده وهنوز از انگیزه خودکشی اطلاعات دقیقی دردست نیست ولی
آنچه محرز وپیداست قربانی شدن پی در پی این قشرمظلوم درجامعه میباشد
لازم به ذکر است ظاهر ولباسهای زن جوان نشان از فقر وتندگدستیش میداد شاهدان عینی
هم مشکلات مالی وفقر را عامل خودکشی زن جوان میدانستند

باند احمدی نژاد: بزودی پاسخ درخوری به لاریجانی میدهیم

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه استیضاح وزیر راه و ترابری  گفت:" دولت حق ندارد بگوید استیضاح منتفی است این مجلس است که باید بگوید و اینکه ما استیضاح را قبول نداریم از این حرفها در نظام جمهوری اسلامی نداریم"،

در همین رابطه حجت الاسلام و المسلمین روانبخش دبیر سیاسی هفته نامه پرتو در گفتگو با خبرنگار بی باک گفت: بله به اعتقاد ایشان دولت حق هیچ اعتراضی ندارد و از دیگاه این آقایان اظهار نظر و انتقاد، خیابانی یک طرفه و در خدمت جناب اقای لاریجانی و دوستانشان می باشد. امّا از ایشان می پرسیم آیا مردم هم حق اعتراض ندارند؟ آیا مردم این حق را دارند تا بگویند ما علی لاریجانی و برنامه ریزیهای مغرضانه سیاسی اش را قبول نداریم. آیا مردم اجازه دارند به کسی که روی کار آورده اند بگویند ما طرح علی لاریجانی برای استیضاح وزیر راه را که کاملا سیاسی و به منظور انتقام از دولت صورت گرفت را به مصلحت خود، نظام و پیشرفت کشورمان نمی دانیم و آنرا تایید نخواهیم کرد. به هر حال بزودی و در اسفندماه سال آینده اگر آقای لاریجانی قصد کاندیدا شدن در قم را داشته باشد مردم پاسخی محکم به او خواهند داد چون ایشان در بین مردم قم دیگر جایگاهی ندارد زیرا که وی در ایام فتنه و در شرایط حساس فعلی کشور عملکرد بسیار مشکوکی از خود به نمایش نگذاشت که جای هیچ گونه اغماض و چشم پوشی نمی باشد.

چهره شهر تهران کاملا امنیتی شده است

گزارشهای دریافتی از تهران حاکی است به ‌دنبال فراخوان به تجمع امروز، چهره شهر کاملا امنیتی شده است. خیابانها مملو از نیروهای امنیتی است و تحت کنترل شدید ماموران قرار گرفته است. اتوموبیل ها و رهگذران مورد بازرسی قرار می ‌گیرند. مردم می ‌گویند فراخوان به تظاهرات و اعتراضات ضد حکومتی مصر، رژیم را به وحشت انداخته است.