۱۳۹۲ مهر ۴, پنجشنبه

ایستاده ایم تا پایان (4)


دانشجوی دربند در اوین برنده جایزه ساخاروف شد

دانشجونیوز: امید کوکبی، زندانی سیاسی و نخبه برگزیده کشورمان که در زندان اوین محبوس می باشد، برنده جایزه حقوق بشری ساخاروف شد.

به گزارش جرس، امید کوکبی در  حالی برنده این جایزه شد که مدت بیش از ۳۲ ماهی که در زندان به سر می‌برد و  با مخالفت دادستانی تهران و وزارت اطلاعات از مرخصی محروم بوده و در موارد پزشکی نیز از اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان برای رسیدگی و درمان وی امتناع می‌کنند.

جایزه ساخاروف که به نام آندری ساخاروف از مخالفان حکومت اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۸۸ توسط پارلمان اروپا بنیان گذاشته شده، پیش از این به نسرین ستوده و جعفر پناهی، دو زندانی سیاسی حوادث پس از انتخابات تعلق گرفت.

براندازی رژیم؛ پاسخ سرکرده تروریستهای قدس به اوباما

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پاسخ به سخنان اوباما در مورد اینکه به دنبال براندازی جمهوری اسلامی نیستیم، گفت: این سخن شما اظهار لطف نیست بلکه اعلام ناتوانی است، شما نتوانسته و نمی‌توانید در پی براندازی نظام جمهوری برآیید.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی صبح امروز در کنگره شهدای دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: اینکه اوباما می‌گوید ما به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران نیستیم به این علت است که نمی‌توانند براندازی کنند.

وی بیان کرد:

روسیه: ناتو به دنبال تکرار سناریوی لیبی در سوریه

معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی در حاشیه یک نمایشگاه نظامی در این کشور از تلاش ناتو برای تکرار سناریوی لیبی در سوریه خبر داد.

به گزارش تسنیم، سرگئی ریابکف تاکید کرد: برخی کشورهای عضو ناتو به دنبال تکرار سناریوی لیبی در سوریه هستند.

معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی در حاشیه نمایشگاه بین المللی سلاح و ادوات جنگی در شهر نیجنی تاگل روسیه افزود: برخی کشورهای عضو ناتو با فعالیت های خود اصول مشخص شده از سوی شورای امنیت را نقض کرده اند و به دنبال تکرار سناریوی لیبی در سوریه هستند.

وی تاکید کرد: مسکو با این اقدامات در عرصه بین المللی به شدت مخالف است.

اعتصاب غذای زندانیان قزلحصار و تجمع خانواده ها

دژخيمان زندان قزلحصار کرج قصد دارند شش زندانی سياسی کرد را اعدام کنند. يکی از اين زندانيان گفته است: ما شش نفر دست به اعتصاب غذا زده ايم. خانواده ما شش نفر قصد دارند از امروز در مقابل زندان قزل حصار دست به تحصن بزنند. 

عفو بين الملل نسبت به اعدام قريب الوقوع اين شش زندانی سياسی هشدار داده است.

به گفته عفو بين الملل جرم اين شش زندانی محاربه و فساد فی الارض اعلام شده است. 

اسامی اين زندانيان عبارتند از حامد احمدی، صديق محمدی، جمشيد دهقانی، جهانگير دهقانی، کمال مولايی و هادی حسينی.

بشار اسد: حمله آمریکا را منتفی نمی‌دانیم

ایسنا: رئیس‌جمهوری سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی تله سور، ونزوئلا تاکید کرد، مردم سوریه اکنون بیش از هر زمان دیگری آماده دفاع از خود و کشورشان هستند.

به گزارش شبکه لاتین زبان تله سور بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در این گفتگوی تلویزیونی ادامه داد: سوریه به تمامی توافقنامه‌های بین‌المللی که امضا کرده پایبند است و در گذشته نیز چنین بوده و یقینا تمامی ادعاهایی که آمریکا علیه سوریه مطرح می‌کند تنها یک حربه تبلیغاتی است که هدف از آن متشنج کردن اوضاع علیه سوریه است که این امر نه منطقی است و نه حقیقت دارد.

رئیس‌جمهوری سوریه ادامه داد: اگر آمریکا دخالت در امور دیگر کشورهای جهان را متوقف می‌کرد یقینا جهان بهتر از آن چیزی بود که هم‌اکنون است.