۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

مقام آمریکايی: رژيم تهران با عواقب وخيمى روبرو خواهد شد

جفرى فلتمن معاون وزارت خارجه آمريكا در مصاحبه با شبکه خبری العربيه در باره قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی گفت، رژيم تهران با عواقب وخيمى روبرو خواهد شد.

این مقام آمریکايی در این مصاحبه گفت، رژيم تهران تمامى فرصتها براى مطمئن ساختن جامعه جهانى در مورد ماهيت برنامه اتمى اش را از دست داد. این رژيم همچنين همه قطعنامه ‌هاى شوراى امنيت در این مورد را نادیده گرفت و نقض کرد. بنابراين جامعه جهانى بايد وارد عمل می شد. سرپیچی از قطعنامه های شورای امنیت، عواقب وخيمى برای رژیم تهران بدنبال خواهد داشت.


یا تغییر مسالمت آمیز رژیم یا گزینه نظامی

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه: "ویتالی لیتوین" در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی دانشگاه دولتی روابط بین الملل مسکو منتشر شد، نوشت : هفته گذشته اتحادیه اروپا تحریم های شدیدتری علیه ایران به تصویب رساند. در اتحادیه اروپا معتقدند که تحریم هایی که در شورای امنیت سازمان ملل متحد اتخاذ شده، کافی نیست و از دیگر کشورها دعوت می کنند که از برنامه محدودیت های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی حمایت کنند. تصمیم اتحادیه اروپا بعد از تصویب تحریم های تکمیلی علیه ایران توسط کنگره آمریکا صورت گرفت. حال این سئوال مطرح می شود که چه چیز باعث تلاش آمریکایی ها و اروپایی ها جهت تشدید مواضع علیه ایران شده است؟ به اعتقاد تحلیلگران، تحریم های شدید اقتصادی به تضعیف و حتی نابودی بخش نفت و گاز و سیستم بانکی ایران منجر خواهد شد که مستقیما وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور را بدنبال خواهد داشت. بر اساس اندیشه تنظیم کنندگان این تحریم ها، مشکلات اقتصادی باید بر وخامت اوضاع سیاسی در داخل و فعال شدن اپوزیسیون ایران تاثیر ناگزیر گذارد که در نهایت همه اینها به "تغییر مسالمت آمیز رژیم" منجر خواهند شد. در صورتیکه این گزینه عملی نگردد، ممکن است که از گزینه نظامی استفاده شود. البته غرب خواستار آن نیست که خودش ماجراجویی نظامی را آغاز کند. به احتمال قوی به همین خاطر بند بازرسی کشتی های عازم ایران در نظر گرفته شده تا ایران را جهت برخورد با این اقدام تحریک کنند و آنوقت است که این کشور به شروع مناقشه نظامی متهم خواهد شد.

دستگيرى دانشجويان دانشگاههاى شيراز به جرم «برنامه ريزى اغتشاشات»

حكومت سركوبگر در وحشت از گسترش اعتراضات و تظاهرات دانشجويان و مردم شيراز، دهها تن از دانشجويان دانشگاههاى شيراز را روز ۲۰ خرداد دستگير و در زندان وزارت اطلاعات در شيراز زندانى کرده است.
عوامل حكومتي اين دانشجويان را به اتهام «برنامه ريزى اغتشاشات» دستگير کرده اند.