۱۳۸۹ مرداد ۱۴, پنجشنبه

آخر و عاقبت دلالی برای جمهوری اسلامی

در پی تکذیب دعوت رسمی از هوشنگ امیراحمدی، دلال رژیم در آمریکا توسط رئیس دفتر احمدی نژاد، کیهان حکومتی دعوتنامه دولت احمدی نژاد برای وی را منتشر کرد.

کیهان شریعتمداری در شماره امروز خود نوشت: در پي يادداشت روز دوشنبه كيهان-11/5/89- با عنوان «آنجا چه خبر است؟!» كه در آن ضمن تأكيد بر ضرورت گردهمايي ايرانيان مقيم خارج از كشور، نسبت به هويت برخي از دعوت شدگان، سوابق سوء چند تن از دست اندركاران برپايي همايش و نمونه هايي از تناقض اين همايش با ارزشهاي اسلامي و انقلابي و منافع ملي انتقاد شده بود، افراد بدسابقه اي كه از قضا حضور خود آنها در ميان دست اندركاران همايش ياد شده مورد اعتراض بود و در مقابل مستندات مطرح شده در يادداشت كيهان پاسخي نداشتند و از سوي ديگر طي چند روز اخير با اعتراض گسترده اي روبرو شده بودند، به گونه اي ناشيانه دست به فرافكني زده و به زعم خود كوشيده اند مستندات ارائه شده از سوي كيهان را كه اثبات كننده خط انحرافي آنان است، تحت الشعاع قرار دهند.

يكي از موارد اعتراض در يادداشت كيهان، دعوت از «هوشنگ اميراحمدي»، ضدانقلاب تابلودار مقيم آمريكا و معروف به «دلال رابطه» بود. كيهان با اشاره به بخشي از سوابق هوشنگ اميراحمدي از جمله، رابطه وي با سازمان «سيا»، و اهانت هاي مكرر او به اسلام و انقلاب و امام و تبليغات گسترده عليه جمهوري اسلامي ايران و ... پرسيده بود كه دست اندركاران همايش ياد شده با چه انگيزه اي از اين ضدانقلاب شناخته شده براي شركت در همايش دعوت كرده اند؟!

و اما، دست اندركاران همايش ايرانيان مقيم خارج از كشور كه ظاهراً هيچ يك از چند مورد اعتراض در يادداشت كيهان را قابل انكار نمي دانستند و از سوي ديگر دست خود را رو شده مي ديدند، در اقدامي ناشيانه -كه خنده دار نيز هست- ابتدا دعوت از هوشنگ اميراحمدي را انكار كردند ولي از آنجا كه حضور وي در همايش قابل انكار نبود، دست به ترفند ناشيانه ديگري زده و اعلام كردند هوشنگ اميراحمدي به دعوت مسئولان همايش به ايران نيامده است! و روزنامه دولتي ايران در شماره ديروز خود از قول اسفنديار رحيم مشايي، جانشين رئيس جمهور در شوراي ايرانيان خارج از كشور كه مسئوليت برپايي همايش و دعوت از ميهمانان را بر عهده دارد، نوشت «حضور اميراحمدي ربطي به نهاد رياست جمهوري ندارد»! و توضيح نداد كه مگر همايش ياد شده، حمام عمومي است كه هر كس بتواند بدون دعوت قبلي سرش را پائين انداخته و وارد آن شود؟! و اگر چنين است، آنهمه هزينه هنگفت- از كيسه بيت المال- براي حفاظت و تأمين امنيت همايش و صدور كارت ويژه ميهمانان و... براي چه بوده است؟!

كيهان قبل از ورود هوشنگ اميراحمدي به خبر دعوت وي از سوي مسئولان همايش دست يافته بود و حتي نسخه اي از دعوتنامه اي كه دبيرخانه همايش در تاريخ 7 جولاي 2010-16تيرماه 1389- از طريق ايميل براي هوشنگ اميراحمدي ارسال شده بود را در اختيار داشت ولي ترجيح داديم تا پايان همايش از انتشار آن خودداري كنيم. اما، اكنون كه آقاي مشايي دعوت از وي را انكار مي كند، متن دعوتنامه را براي ارزيابي ميزان صداقت و راستگويي آقايان به دست چاپ مي سپاريم.

گفتني است آقاي مشايي در مصاحبه خود بي آن كه متوجه باشد به انگيزه اصلي دعوت از هوشنگ اميراحمدي اشاره كرده است كه تأسف آور و به شدت سؤال برانگيز است، و در فرصتي ديگر به آن خواهيم پرداخت و همچنين، درباره تلاش دست اندركاران همايش براي جلوگيري از درز خبر دعوت از هوشنگ اميراحمدي -بعد از انتشار يادداشت كيهان- و توصيه به وي كه در همايش آفتابي نشود -كه شد!- گفتني هاي ديگري نيز هست كه به بعد موكول مي كنيم.

واکنش ترس آلود رژیم به اظهارات رئیس ارتش آمریکا

ایرنا: نماينده جمهوري اسلامي در سازمان ملل متحد با ارسال نامه اي به مسوولان اين سازمان، نسبت به اظهارات اخير رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا مبني بر آماده بودن طرح عمليات نظامي اين کشور عليه جمهوری اسلامی اعتراض کرد.

در نامه اعتراض آميز "محمد خزايي" نماينده جمهوري اسلامي در سازمان ملل متحد آمده است: " مقام هاي مختلف آمريکا و بعضا نمايندگان کنگره به طور علني جمهوري اسلامي را به توسل به زور تهديد مي کنند که اين تهديدها نقض آشکار حقوق بين الملل و اصول اساسي منشور ملل متحد است".

مايک مولن رييس ستاد مشترک ارتش آمريکا روز يکشنبه دهم مرداد در برنامه تلويزيوني شبکه آمريکايي "ان بي سي" گفته بود طرح حمله نظامي علیه رژیم ایران آماده است.

بهمن احمدی امویی ،کیوان صمیمی و مجید توکلی در اعتصاب غذای خشک

ضعیت جسمانی سه زندانی اعتصاب کننده زندان اوین که در اعتصاب خشک به سر می برند وخیم گزارش می شود .
بهمن احمدی امویی ، کیوان صمیمی روزنامه نگاران دربند و مجید توکلی ، فعال دانشجویی سه زندانی هستند که از آغاز اعتصاب غذا ی خود در اعتصاب غذای خشک به سر برده اند و سایر زندانیان اعتصاب غذای تر کرده اند .

طبق تازه ترین اخبار رسیده از زندان اوین به کلمه ،در اعتصاب غذای خشک اعتصاب کننده حتی از نوشیدن آب هم خودداری می کند در حالیکه در اعتصاب غذای تر زندانی آب و چای می نوشد .همچنین سایر اخبار رسیده حکایت دارد که از بین این سه زندانی بهمن احمدی امویی و کیوان صمیمی تاکنون یک بار به بهداری زندان هم منتقل شده اند.خانواده زندانیان اعتصاب کننده نسبت به شرایط این زندانیان به ویژه زندانیانی که اعتصاب غذای خشک کرده اند اظهار نگرانی شدید می کنند .

هفده زندانی سیاسی دربند از ده روز قبل اعتصاب غذای خود را آغاز کرده اند .آنها به خاطر اعتراض به شرایط نامناسب بند ۳۵۰ و رفتارهای ماموران زندان به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زده اند .
تاکنون خانواده این زندانیان به همه مراجع قانونی مراجعه کرده اما پاسخ مشخصی دریافت نکرده اند .آنها از دادستان تهران درخواست می کنند که هر چه زودتر به خواسته این زندانیان توجه کنند و با انتقال آنان به بندعمومی به اعتصاب غذای شان نیز پایان دهند .

پنج خواسته زندانیان رعایت کامل حقوق زندانیان در آیین نامه سازمان زندانها،برخورد با زندان بانان قانون شکن ، آزادی سریع و بدون قید شرط بابک بردبار،عکاس خبری، افزایش فضای سرانه ،زمان تلفن ، امکانات بهداشتی و درمانی برای هر زندانی و اجرای فوری و کامل قوانین و موارد مصوب مرتبط با زندانیان عنوان شده است

علی ملیحی فعال دانشجویی و عضو ادوار تحکیم وحدت، حسین نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، ، علی پرویز فعال دانشجویی، حمیدرضا محمدی فعال سیاسی، جعفراقدامی فعال مدنی، بابک بردبار عکاس خبری، ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل، کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجید دری فعال دانشجویی، غلامحسین عرشی و محمد حسین سهرابی رادو پیمان کریمی آزاد از دیگر زندانیان منتقل شده به سلول انفرادی هستند که ازده روز گذشته در اعتصاب غذا به سر می برند.