۱۳۹۱ بهمن ۷, شنبه

بنزین گران می‌شود / هدفمندی یارانه‌ها متوقف نمی‌شود


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به توافق‌های جدید دولت و مجلس درباره هدفمندی یارانه‌ها، گفت: قیمت بنزین به هیچ وجه 2500 تومان نمی‌شود. 
ارسلان فتحی پور در گفتگو با مهر درباره سناریوهای جدید قیمتی برای تعیین بهای جدید آب، برق، گاز طبیعی، بنزین و گازوئیل در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: مذاکرات بین مجلس و دولت برای نحوه اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی آغاز شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی هیچگونه توافقی روی سناریوهای قیمتی دولت در خصوص حامل‌های انرژی حاصل نشده است، تصریح کرد: بر این اساس هیچ یک از قیمت‌های مطرح شده درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی را تائید نمی کنیم.

نماینده مردم نماینده مردم کلیبر در خانه ملت در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر شانس ظهور بنزین 2500 تومانی و گازوئیل 1500 تومانی در فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، اظهار داشت: بنزین گران خواهد شد اما قطعا این افزایش قیمت بنزین به 2500 تومان به ازای هر لیتر نمی رسد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر توافق دولت و مجلس بر روی زمان بندی اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، توضیح داد: قطعا تا پایان سالجاری فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها اجرایی نخواهد شد.

فتحی پور تاکید کرد: بدون شک اجرای فازهای جدید قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور متوقف نخواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه به منظور حمایت از صنایع و تولیدکنندگان قیمت سوخت و انرژی به صورت ترجیحی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها افزایش می یابد، اظهارداشت: افزایش ترجیحی قیمت علاوه بر حمایت از بخش‌های مختلف تولیدی کشور، مانع رونق اقتصادی نخواهد شد. 

چماق جان کری،...چماق سیاست تدوین شده آمریکا


لیلا جدیدی

چماق کلینتون، چماق جان کری، چماق سیاست تدوین شده آمریکا

جان کری در مراسم معرفی و کسب تاییدیه برای به دست گرفتن پست وزارت خارجه آمریکا، نگرانی در مورد سیاست هسته ای جمهوری اسلامی را در آغاز و در مرکز سخنان خود قرار داد. سخنان کری نشانه ای روشن از برنامه وی برای پیشبرد سیاست خارجی تدوین شده آمریکا بود که با آمدن و رفتن این یا آن وزیر تغییر نمی کند. و اینگونه آب پاکی روی دست خیالپردازیهای جمهوری اسلامی ریخته شد. 

از مدتها پیش جمهوری اسلامی "ملایم" بودن جان کری در پست وزارت امور خارجه آمریکا را در بوق و کرنای خود برای دلداری نیروهایش می دمید. از "پیش بینی های مثبت" مانند "رویکرد تعاملی"، "راهگشایی" تا "گفتگوهای پنهان و علنی" و "به رسمیت شناختن ایران به یک بازیگر منطقه ای" همگی و بیشتر، برای گول زدن شنوندگان مشتاق و دل نگران رژیم تکرار می شد. اما هنوز کوک زدن لبه این کلاه گشاد تمام نشده بود که آنچه عیان بود، بیان شد.

جان کری در سخنان خود اطمینان خاطر داد که هر اقدامی لازم باشد برای جلوگیری رژیم جمهوری اسلامی از دستیابی به سلاح هسته ای انجام خواهد شد. وی به حاکمان ایران هشدار داد: "و تکرار می کنم، سیاست امروز ما محدود کردن نیست، جلوگیری کردن است و اکنون عقربه های ساعت ضربه های آخر را می زند." 

وی همچنین گفت که برخلاف ادعای حکومت ایران، "قدرتهای جهانی معتقدند، ایران خواهان ساخت سلاح هسته ای است". آقای کری تاکید کرد: "ایران باید این را درک کند که اگر برنامه آنها صلح آمیز است، باید ثابت شود." 

نکته جالب توجه دیگر، اظهارات پاسدار فیروزآبادی است که همزمان با اعلام تغییرات در دولت آمریکا، مدعی شد که خانم کلینتون اخبار غلط در باره اوضاع سوریه به اوباما داده و ابراز خوشحالی کرد اکنون با "حذف خانم کلینتون و آمدن جان کری"، دولت آمریکا موضع خود را در سوریه "اصلاح" کند. 

جان کری در این باره نیز گفت، اسد اقدامات "غیر قابل توجیهی" صورت داده و در نتیجه "امکان باقی ماندن در قدرت را نخواهد داشت". 

تاكيد آمريكا بر جلوگيري از دستيابي رژيم به سلاح اتمي



تاكيد آمريكا بر جلوگيري از دستيابي رژيم به سلاح اتمي
جان كري كانديداي وزارت خارجه در استماع سنا: سياست ما جلوگيري از دست‌يابي رژيم ايران به تسليحات اتمي است.
سناتور جان كري كانديداي سمت وزير خارجه آمريكا بر تعهد ايالات متحده  براي جلوگيري رژيم آخوندي از دستيابي به تسليحات اتمي تاكيد كرد جان كري روز گذشته درحالي‌كه براي قانونگذاران آمريكا اولويتهاي خود را توضيح ميداد، به كميته روابط خارجي سنا كه براي تاييد او اين استماع را برگزار كرده بود، گفت: رئيس‌جمهور اوباما تصريح كرده، براي جلوگيري از دست‌يابي رژيم ايران به تسليحات اتمي، ما هركاري را كه بايد انجام دهيم، انجام خواهيم داد. بنابراين من امروز تكرار مي‌كنم: سياست ما مهار كردن نيست. سياست ما جلوگيري از دست‌يابي اين رژيم به تسليحات اتمي است.
كانديداي اوباما براي پست وزارت خارجه افزود: زمان براي تلاش‌هاي ما جهت حصول اطمينان از تبعيت رژيم ايران از قوانين‌ و التزامات بين‌المللي در حال سپري شدن است.
سناتور كري خاطرنشان كرد: براي  رژيم ايران كه مدعي صلح‌آميز بودن برنامه اتمي اش است، راه اثبات اين ادعا، تن دادن به بازرسي‌هاي سرزده است.
سناتور كري همچنين مبارزه با تروريسم را بخشي از سياست خارجي آمريكا توصيف كرد.

درگیری مردم با مأموران انتظامی در سردشت



درگیری مردم با مأموران انتظامی در سردشت
اهالی روستای نستان سردشت، در یک مقاومت جمعی در برابر غارتگری و اعمال فشار مأموران انتظامی با آنها درگیر شدند. این درگیری هفته گذشته هنگامی رخ داد که مأموران هنگ مرزی نیروی انتظامی قصد داشتند اموال چند کاسب خرده پا را ضبط کنند(آژانس خبری موکریان، ۵ بهمن ۹۱)
به دنبال این درگیری، روز دوم بهمن، هشت نفر از اهالی روستای نستان دستگیر شدند.

مصريها به اسلامگرایان نه گفتند؛ دستکم 4 کشته

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، تظاهرکنندگان مخالف دولت محمد مرسی جمعه شب به چندين ساختمان دولتی در شهرهای مصر حمله کردند. آنها در برخی نقاط دفاتر اخوان المسلمین را نیز به آتش کشیدند. در شهر سوئز 4 نفر کشته و بیش از 250 نفر مجروح شدند. خبرنگاران خارجی گزارش کردند، در دومین سالگرد انقلاب، مصريها به اسلامگرایان نه گفتند.

شاهدان اعلام کردند در جریان تظاهرات مخالفان دولت مصر به مناسبت دومین سالگرد انقلاب در این کشور، چندین ساختمان دولتی روز جمعه در مصر مورد حمله قرار گرفت.

بنابه اعلام این منابع، تظاهرکنندگان به مقر فرمانداری شهر اسماعیلیه (شرق) و دلتای نیل (شمال) حمله کردند. شماری دیگر از تظاهرکنندگان نیز یک ساختمان دولتی را در دامیت به محاصره خود در آوردند و به ورودی یکی دیگر از ساختمان‌های دولتی در کفر الشیخ حمله کردند.

این منابع افزودند در جریان این حملات درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان رخ داد.

در اسماعیلیه، تظاهرکنندگان همچنین به مقر محلی حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلمین حمله کردند و آن را به آتش کشیدند.

در این حمله مخالفان اسباب و وسائل موجود در این دفتر را به خیابان پرتاب کردند. 

پلیس ضد شورش مصر برای پراکنده کردن تظاهرات کنندگان از گاز اشک آور استفاده کرد.

سرویس‌های امدادرسانی نیز اعلام کردند بر اثر درگیری‌ها در سراسر مصر دست‌کم 250 نفر زخمی شدند.


مصريها به اخوان المسلمين نه گفتند

تظاهرکنندگان مصری در دومین سالگرد انقلاب کشورشان با حضور در میدان التحریر به حکومت اسلامگریان نه گفتند. 

شبکه تلویزیونی فرانس24 از قاهره گزارش داد، دهها هزار تن از مصری ها در میدان التحریر تجمع کردند تا به حکومت اخوان المسلمین نه بگویند. آنها خواستار سقوط حکومت محمد مرسی شدند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت، ما در شش ماه گذشته شاهد شکل گیری فجایعی بودیم که اخوان المسلمین موجب آن بوده است. اخوان المسلمین با آزادی افکار عمومی مشکل دارد. حکومت اسلامگرایان نمی تواند مصری ها را همانطور که هستند بپذیرد. حکومت مرسی برای ملت مصر کار نمی کند و تنها در راستای اهداف اخوان المسلمین در حرکت است.

گزارشگر از این تظاهرکننده پرسید، شما که در خط اول درگیری ها حضور دارید، از این نمی ترسید که خشونت ها چهره شما (مخالفان) را نزد مردم مخدوش کند؟

وی در پاسخ گفت، در ابتدای ماجرا برخی ما را شورشی خطاب می کردند. اما این افراد رفته رفته متوجه شدند که این طور نیست. امروز کسانی در میدان التحریر حاضر شده اند که قبلا ترجیح می دادند از تلویزیون تنها شاهد تحولات باشند. اما اکنون این افراد به ما ملحق شده اند.